نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخباربازار فولاد، موانع متعددی پیش روی صنعت فولاد قرار گرفته است که می تواند سد راهی برای رسیدن به سند چشم انداز ۱۴۰۴ باشد. محمد اتابک مدیرعامل هلدینگ کاوه پارس در رابطه با این موضوع بیان کرد: در سند چشم انداز ۱۴۰۴، ظرفیت فولاد کشور ۵۵ میلیون تن پیش بینی شده است که مطابقتی با تقاضای داخلی ندارد؛ از این رو باید برای صادرات بیشتر چاره ای اندیشید. صادرات باید به حدود ۲۵ میلیون تن فولاد برسد که افزون بر ۴۵ درصد ظرفیت تولید داخلی است.

وی در ادامه بیان کرد: در واقع برای صادرات این حجم از تولیدات فولادی زیر ساخت کافی وجود ندارد و برای اینکه به اهداف چشم انداز ۱۴۰۴ دست یابیم، باید در زمینه فراهم آوردن زیرساخت های کافی برای صادرات، شتاب بیشتری داشته باشیم.

اتابک خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که در حوزه زیرساخت ها باید به حمل و نقل بخصوص حمل و نقل ریلی، اسکله ها و بنادر اشاره کرد که نیازمند تمرکز بیشتری هستند. در رابطه با این موضوعات باید برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد چراکه اگر صادرات فولاد مطابق با این اهداف پیش نرود، تولید فولاد با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگرعلاوه بر زیرساخت ها، یکی از مهم ترین چالش های توسعه این صنعت تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید فولاد می باشد؛ چرا که برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ سالیانه ۱۶۴ میلیون تن سنگ آهن مورد نیاز است اما اکنون در این بخش فقط حدود ۴۷ میلیون تن ظرفیت داریم. بنابراین با توجه به اینکه فرآیند اکتشاف و استخراج زمانبر است، لازم است علاوه بر واگذاری بخش های مختلف به بخش خصوصی، برنامه ها در این بخش به صورت دوره ای صورت گیرد و مسائل مرتفع گردد تا دغدغه تامین سنگ آهن برای سرمایه گذاران کاهش یابد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،حجم معاملات اوراق مسکن در ماه جاری نسبت به ماه گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است که احتمالا این چرخش  به علت آماده باش خریداران شب عید بازار مسکن و یا بازار گرم املاک در شهرهایی هست که هنوز این اوراق کارآمدی خود را از دست نداده است.

این افزایش که در دی ماه نسب به ماه های اخیر رخ داده است نسبت به میانگین قیمت هر فقره اوراق طی ۴ سال گذشته در کمترین سطح قیمتی قرار گرفته است به طوری که میانگین قیمت اوراق وام مسکن در آبان ماه در مرز ۶۰ هزار تومان قرار گرفته بود و در دو ماه آذر و دی، به کانال ۵۰ هزار تومان عقب‌نشینی کرده است.

بازار مبادله اوراق وام مسکن به دلیل اثرپذیری از تحولات بازار ملک و پیوند معنادار تحولات آن با تغییرات و نحوه رفتار متقاضیان خریدآپارتمان‌های مسکونی، بازار بالادست معاملات مسکن محسوب می‌شود؛ به خصوص آنکه هم‌اکنون تسهیلات آنی خرید مسکن از محل اوراق به متقاضیان پرداخت می‌شود. بنابراین هر تغییر محسوس در بازار اوراق تسهیلات مسکن می‌تواند علامتی از آستانه تغییر دربازار معاملات مسکن تعبیر شود.

بازار معاملات مسکن زمستان سال گذشته به‌طور کامل وارد فاز رونق شد؛ این در حالی است که معاملات خرید مسکن شهر تهران در شرایط فعلی به دنبال ریزش سریالی تعداد معاملات خرید و فروش آپارتمان و سقوط تعداد معاملات به کمتر از ۶ هزار فقره در ماه، شرایط رکودی به خود گرفته است؛ کارشناسان علت بیشتر بودن حجم معاملات اوراق در دی ماه امسال را که شرایط بازار مسکن رکودی است در مقایسه با دی‌ماه سال قبل که بازار وارد فاز رونق کامل شد ناشی از پیش‌دستی متقاضیان خرید مسکن در ماه‌های ابتدایی سال گذشته برای خرید اوراق به منظور استفاده از آن در معاملات ملکی در ماه‌های رونق عنوان می‌کنند. به این معنا که اگرچه معاملات مسکن در زمستان سال گذشته وارد فاز رونق شد اما برخلاف نظرهای کارشناسی مبنی بر رونق گرفتن معاملات مسکن در نیمه دوم سال بخش قابل توجهی از متقاضیان استفاده از تسهیلات آنی برای خرید واحدهای مسکونی، در نیمه اول سال گذشته اوراق مورد نیاز برای دریافت این وام را خریداری کردند. به همین دلیل به رغم افزایش محسوس حجم معاملات خرید مسکن در زمستان سال گذشته، معاملات خرید اوراق در آن به لحاظ تعداد مبادلات انجام شده در این بازار با جهش محسوس در مقایسه با ماه‌های قبل مواجه نشد.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تیرآهن در کشور به شمار می رود و بر خلاف دیگر بازارها که با کاهش تقاضا مواجه شده اند، بازار تیرآهن ذوبی همچنان روند رو به رشدی را طی می کند. این شرکت در کنار فروش داخلی نسبتا خوب در سال جاری، صادرات قابل توجهی نیز داشته است.

این شرکت نیز در وضعیت کنونی توانسته روزهای نسبتا خوبی را پشت سر بگذارد و پس از مدت ها از فاز زیان خارج شود. هر چند که این شرکت با هدف اصلی و سوددهی مورد نظر خود هنوز فاصله دارد اما روند فروش تیرآهن ذوب آهن اصفهان کمک شایانی به روند رو به بهبود آن کرده است.

طی روزهای اخیر قیمت تیرآهن های ذوبی به نسبت دیگر کارخانه ها با نوسانات کمتری همراه بوده است. قیمت تیرآهن ذوب آهن سایز ۱۶ طی روز گذشته پس از ۲ روز ثبات، شاخه ای ۱۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرد. تیرآهن سایز ۲۰ ذوب آهن نیز با همین مقدار کاهش قیمت همراه بوده است و طی روز گذشته قیمت آن در انبار تهران شاخه ای ۱,۰۶۲.۰۰۰ هزار تومان اعلام شد. تیرآهن سایز ۳۰ ذوب آهن که به نسبت در بازار موجودی کمتری دارد، طی هفته اخیر با ثبات قیمتی همراه بوده است. قیمت این محصول طی روز گذشته شاخه ای ۲,۸۰۲.۰۰۰ تومان اعلام شد.

مجتمع فولاد ذوب آهن اصفهان نشان داده است که حتی در روزهای پر نوسان بازار که اکثر بخش ها با کاهش تقاضا و رکود مواجه هستند، می تواند روند رو به رشد خود را حفظ نماید. این مجتمع فولادی محصولات دیگری از جمله میلگرد آجدار نیز دارد اما  تیرآهن آن روند بهتری به نسبت دیگر محصولات تولیدی مجتمع دارد. شما می توانید به منظور اطلاع از قیمت محصولات ذوب آهن اصفهان با کارشناسان ما در تماس باشید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، در جلسه یکشنبه ۲۳دی ماه مطالبی پیرامون افزایش حق مسکن کارگری مطرح شد که نتوانست نظر مساعد مسئولان مربوطه را جلب نماید و جلسه بدون نتیجه پایان یافت و به دوشنبه هفته آینده موکول شد.

شنیده حاکی از این است که این جلسه با مقاومت گروه کارفرمایی مواجه شد که حاضر به پرداخت مبلغی بیشتر از ۶۰تا ۷۰هزار تومان بابت حق مسکن کارگران خود نبوده اند در حالی که با شرایط فعلی کشور و اقتصاد مریض حوزه مسکن این مبالغ بسیار ناچیز می باشد و نمی توان به عنوان کمک هزینه مسکن کارگری بر روی آن بحث کرد چرا که حقوق دریافتی کارگران نمی تواند حتی ۳۰ درصد از مایحتاج زندگی آنها تامین کند. با این حال باز کارفرمایان از متحمل شدن ضرر و زیان شخصی خود از بابت نابه سامانی های اخیر بازار ارز و نوسان قیمت ها سخن می گویند که البته نمی توان با افزایش چند برابری قیمت محصولات به این باور رسید که کارفرمایان متحمل ضرر و زیان مطلق شده باشند.

در جلسه اخیر نمایندگان کارگری تاکید فراوانی برای بهبود شرایط معیشتی کارگران داشته اند چرا که معتقد بودند قبل از هر چیز معیشت کارگران باید به طور ویژه و جدی مورد توجه قرار گیرد و چنانچه موضوع افزایش حق مسکن از تصویب شورای عالی کار بگذرد نیاز به تایید هیات وزیران دارد؛ به این علت که حق مسکن تنها آیتم بسته مزدی کارگران است که باید به تصویب هیات وزیران برسد

اما با اینکه نمایندگان کارفرمایی معتقد بودند افزایش در حق مسکن باید در قالب یک بسته دیده شود تا مدل قوی‌تری به دست آید جلسه را به روز دیگری موکول کردند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که دولت باید طبق قانون، تامین مسکن اقشار کم درآمد و کارگران را برای جبران قسمتی از هزینه‌های زندگی برعهده بگیرد و همچنین بر اساس ماده ۷۳ منشور حقوق شهروندی،حق شهروندان است که ازمسکنایمن و متناسب با نیاز خود و خانواده‌شان بهره‌مند شوند و دولت بر اساس نیاز و با رعایت اولویت و امکانات زمینه استیفای این حق را فراهم کند.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

وضعیت این روزهای بازار آهن حاکی از آن است که بازار تمایلی به افزایش قیمت را نشان نمی دهد اما مقاومت آهن فروشان و تولیدکنندگان فولادی در برابر کاهش قیمت ها موجب ایجاد التهابات چشمگیری در حوزه آهن آلات شده است؛ از سوی دیگر ضعف فراگیر تقاضا نیز موجب شده است که پیچیدگی های این صنعت بیش از پیش شود.

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، معاملات بورس کالا نیز چندان مورد توجه قرار نگرفته است و جذابیت خاصی برای خریداران ندارد. البته ناگفته نماند که طی هفته گذشته، برخی از معاملات همچون خرید و فروش تیرآهن و ورق از جمله ورق سیاه و ورق روغنیرونق نسبی داشت. شرایط موجود در بورس کالا و عدم تعادل بین تقاضای انواع محصولات فولادی باعث می شود که انسجام بازار از بین برود و بازار به سمت چندگانگی حرکت کند.

وضعیت بازار طی ماه های اخیر این احتمال را پررنگ تر میکند که بسیاری از معامله گران به دلیل تغییر روند بازار و دور شدن از شکل سنتی، به سمت بازارهای دیگری حرکت کنند. تجربه نشان داده، هر بازاری که از برتری تقاضا بر عرضه برخوردار باشد، موفقیت های مهم تری را کسب خواهد کرد اما این موضوع در حال حاضر در بازار آهن صدق نمی کند چراکه معامله گران ترجیح می دهند به سمت بازارهایی حرکت کنند که جذابیت بیشتری داشته باشد. این موضوع بدین معنی است که سرمایه به بازارهای دیگر مهاجرت خواهد کرد و ناخودآگاه جذابیت های معاملاتی در بازارهایی همچون میلگرد با کاهش مواجه خواهد شد.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که در نهایت این کاهش معاملات و عدم تمایل بازار به افزایش نرخ، موجب می شود که پتانسیل افت قیمت در بازار تقویت گردد. این موضوع بیشتر در بازار میلگرد آجدار صدق می کند چراکه تیرآهن و ورق با توجه به شرایط خاص معاملاتی و انحصاری خود در حال حاضر نیز از رشد معاملاتی برخوردار است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در حال حاضر نگرانی اکثر کارشناسان و افراد فعال در بازار آهن، شدت گرفتن تحریم ها است. اگر به فرض این اتفاق بار دیگر رخ دهد، در مرحله اول بودجه هایی که به بخش های عمرانی اختصاص داده شده است، کاهش پیدا می کند و در مرحله بعدی بازارهای صادراتی ضعیف تر خواهد شد.

در ادامه عرضه های داخلی افزایش پیدا خواهد کرد و بازار دچار رکود خواهد شد. در حال حاضر نیز به دلیل افزایش عرضه و کاهش تقاضا و همچنین قیمت نامعقول محصولاتی همچون میلگرد آجدار، بازار با شوک ناشی از رکود مواجه شده است. البته آینده را نمی توان بطور دقیق پیش بینی کرد ولی احتمال می رود که با اوج گرفتن تحریم ها صادرات بیش از پیش کاهش یابد، در حالی که اکنون نیز صادرات با کاهش همراه است. از سوی دیگر اگر قیمت ارز در ادامه نیز با افزایش همراه باشد، قیمت محصولات فولادی به دور از هرگونه تأثیر محیطی افزایش خواهد یافت.

اما با توجه به وضعیت بازار فولاد طی روزهای جاری احتمال دومی هم وجود دارد. دومین احتمال این است که اگر تحریم ها اوج بگیرند و میزان عرضه در بازار افزایش پیدا کند، قیمت آهن آلات وابستگی خود را نسبت به ارز از دست بدهد. این موضوع بدین معنی است که بازار هیچ انعطافی در مقابل افزایش نرخ ارز از خود نشان ندهد و قیمت ها با کاهش همراه باشد. ناگفته نماند که تمامی موارد احتمال داده شده بستگی به مدیریت بحران دولتی ها دارد.

این که سرانجام کدام یک از مفروضات بالا تحقق می یابد به نحوه ی نگرش و تصمیمات مدیران و مسئولان کشور بستگی دارد که چقدر نسبت به پویایی صنعت فولاد و رشد اقتصادی کشور حساسیت داشته اند. چرا که  اکنون زمان آزمون و خطا نمی باشد و کوچک ترین خطا می تواند ضربات بزرگی به رشد اقتصادی کشور و صنایع فولادی وارد کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

شرایط سیاسی و اقتصادی در کشور مانند تحریم ها، بر بازار آهن کشور تأثیر چشمگیری گذاشته است که اگر بخواهیم به تأثیرات این تحریم ها در بازار طی ماه های اخیر نگاه کنیم، با افزایش قیمت های نجومی مواجه خواهیم شد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، تا به این لحظه ما شاهد افزایش و کاهش های متوالی در حوزه آهن آلات بودیم که یکی از دلایل آن می تواند تحریم های آمریکا علیه ایران باشد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که چون پس از تحریم ها نرخ ارز با نوسانات شدید همراه بوده، در یک بازه زمانی بر قیمت آهن آلات نیز اثر گذاشت و پس از آن که نرخ ارز کمی با کاهش همراه شد، خریداران انتظار افت قیمت محصولات فولادی را داشتند. این انتظارات موجب شده تا بازار با افت تقاضا همراه باشد و در نهایت نقدینگی کاهش پیدا کند؛ به همین دلیل میزان تقاضا برای انواع مختلف آهن کاهش پیدا کرده است و بازار داخلی طی روزهای جاری با مشکل مواجه شده است.

از سوی دیگر حجم بیشتر انبارها از انواع آهن مانند میلگرد آجدار، تیرآهن و ورق سیاه پر شده است؛ همین امر موجب شده تا در میان توزیع کنندگان برای فروش رقابت به وجود آید. ب خلاف انتظارات رقابت بالا و موجودی تکمیل انبارها موجب شده رقابت جنبه ی دیگری به خود بگیرد و قیمت ها با افزایش همراه باشد. از سوی دیگر کارخانه ها برای اینکه بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند سعی در کاهش قیمت ها دارند اما با وضعیت فعلی بازار و شرایط تأمین کنندگان، ترجیح می دهند برای جلوگیری از ضرر ظرفیت خط تولید را کاهش دهند و یا فروش محصولات خود را بسته اعلام کنند.

طی روز گذشته نیز نوسانات در بازار همچنان ادامه داشت ولی اکثر تولیدکنندگان ترجیح دادند قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کنند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در کشور چین به دلیل افزایش بی سابقه قیمت مسکن در سال های ۱۰۱۶ و۲۰۱۷ با استفاده از سه اهرم عملی از جانب دولت، بانک و سرمایه گذاران در این حوزه توانستند بازار ملتهب مسکن را آرام کنند. مسئولان در این کشور برای مهار قیمت های افسار گریخته از ابزار منعطفی بهره گرفته اند.

در این کشور، ضوابط پرداخت وام خرید مسکن منعطف است و متناسب با نوسانات بازار ملک، قابلیت تغییر دارد. به طوری که در شرایط بحرانی این کشور، پرداخت وام به جز برای خانه اولی ها را محدود، مبلغ اولیه برای سپرده‌گذاری برای وام خرید مسکن  را تا دوبرابر افزایش داده و نرخ سود این تسهیلات نیز بالا برده است. اکنون انباشت واحدهای مسکونی فروش نرفته در بازار مسکنچین و افزایش تعداد خانه‌های خالی در شهرهای مختلف این کشور، سازنده‌ها را به کاهش محسوس قیمت و  ساخت‌ و سازهای مشتری‌پسند وادار کرده است.

که البته نباید از انعطاف کامل ضوابط و مقررات بانکی در بازار تسهیلات خرید مسکن که موجب شد دولت بتواند با هماهنگی موسسات وام دهنده، ضمن تداوم حمایت از خانه اولی‌ها، شرایط دسترسی به تسهیلات برای سایر متقاضیان خرید ملک را محدود و سخت کند، غافل ماند. که با اتخاذ چنین تدابیر به هنگامی بازار مسکن چین از مرحله بحران قیمتی و تورم عبور کرده است.

حال حاضر بازار معاملاتی در این کشور دچار رکود شده و نبود خریدار برای واحدهای نوساز سبب شده است تا دولتمردان به اخذ سیاست های  «وام درمانی» معکوس، سازندگان به کاهش قیمت فروش  واحد های نوساز و یا از قبل ساخت و هم چنین ساخت و سازهای «مشتری پسند» برای تضمین فروش واحدها روی بیاورند.

تمام این تلاش ها و راه کارها توسط مسئولین برای جلوگیری از آسیب احتمالی به رشد اقتصادی این کشور و نگرانی از این بابت در کمترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت و کارایی عملی شده است.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

ذوب آهن اصفهان را می توان اولین واحد بزرگ صنعتی کشور نامید. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور در مجتمع فولاد ذوب آهن اصفهان بیان کرد: ذوب اهن اصفهان اولین واحد بزرگ صنعتی کشور است که نقش مهمی در شکل گیری صنایع و معادن انسانی متخصص در بخش صنعت کشور ایفا کرده است.

وی در ادامه افزود: این شرکت همچنان با اقدامات و اجرای پروژه هایی که برای کشور بسیار مورد نیاز است مانند تولید ریل که در گذشته از خارج از کشور تهیه میشد، در صنعت کشور می درخشد. در ادامه نیزباید گفت که تولیدات و برنامه ریزی های ذوب آهن برای صنعت فولاد کشور بسیار امیدوارکننده است و مدیریت ذوب اهن اصفهان توانسته به خوبی در این زمینه عمل کند.

یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ادامه این گفت و گو تصریح کرد: شرکت ما بیش از ۵۰ سال قدمت و تجربه دارد اما با پیشرفت توانسته تمام تجهیزات خود را نوسازی کند. قدمت چندین ساله این واحد تولیدی موجب می شود که عده ای عامل مشکلات ذوب آهن را فرسودگی تجهیزات بدانند اما این موضوع صحیح نیست چراکه مدرنیزاسیون در این شرکت همواره اجرا شده است. مشکل اصلی این شرکت تأمین مواد اولیه است. ذوب آهن هم اکنون به دلیل کمبود مواد اولیه با نصف ظرفیت خود کار می کند و برای گذر از این بحران به دنبال حمایت مالی نیست بلکه نیاز به حمایت دولت برای تأمین پایدار مواد اولیه دارد.

یزدی زاده در ادامه افزود: مجتمع ذوب آهن اصفهان در نظر دارد همچون گذشته با افزایش تعامل و همکاری بتواند در مسیر پیشرفت روز افزون گام بردارد. در گذشته نیز این واحد در تعامل با نخبگان دانشگاهی کشور، پروژه های موثر ومهمی اجرا نموده است و اکنون به دنبال گسترده کردن این همکاری ها می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار آهن طی دو هفته گذشته روزهای پر هیجانی را پشت سر گذاشت بطوری که چندین بار در روز شاهد افزایش و یا کاهش قیمت ها بودیم. در فصل زمستان و روزهای سرد سال که به دلیل بارندگی ها حجم تولید صنعتی در کشور پایین می آید، افزایش بهای قراضه دور از انتظار نیست. اما همین افزایش قیمت قراضه را باید در تقابل بین عرضه و تقاضا جست و جو کنیم که در هفته های اخیر تقاضای محدودی داشته است و موجب شد تا ضعف عرضه به چشم نیاید. در نهایت التهاب قیمتی در بازار آهن بخصوص در قیمت میلگرد آجدارموجب تحریک تقاضا شد و واقعیت بازار را نشان داد.

البته این بدین معنی نیست که قیمت های موجود متعادل است چراکه هنوز هم تقاضای موثر در بازار ضعیف است و در مقابل نیز موجودی انبارها با افزایش همراه بوده است. با توجه به موارد ذکر شده، در صورتی که تغییر جدیدی در بازار اتفاق بیفتد و همچنان میل به افت نرخ جدی تر از قبل باشد، احتما دارد که پتانسیل کاهش قیمت ها بیشتر از قبل خودنمایی کند. رسیدن به سیگنال کاهش قیمت خیلی هم دور از ذهن نیست اما باید روند بازار آهن طی ماه های اخیر را مورد بررسی قرار داد و بعد در رابطه با این موضوع پیش بینی کرد.

برای مثال، در ابتدای هفته شاهد افزایش قیمت آهن به صورت پلکانی بودیم که این امر ناخودآگاه موجب شد تا تقاضای سفته بازانه در بازار بیشتر شود. اما برخلاف انتظارات، تغییر جو روانی در بازار، تغییر رفتار آهن فروشان و همچنین تغییر حجم تقاضا منجر به تغییر فاز قیمت ها به صورت افزایشی شد. این در حالی است که در بازارهای جهانی میل به کاهش قیمت بیشتر به چشم می خورد و با توجه بهوضعیت بازار آهن طی روزهای جاری، پتانسیل افزایش بیشتر قیمت از این مسیر قابل انتظار نیست.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 

 

 


:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بر اساس ساختار جمعیتی موجود در کشور بازه زمانی ده ساله به عبارتی از سال ۱۳۹۵تا۱۴۰۵ نیاز به مسکن به علت رسیدن قشر جوان به مرحله ازدواج تشدید می شود.

بر طبق آمار اعلام شده سالانه یک میلیون ازدواج در کشور به صبت می رسد که ۳۰درصد از آن به جدایی و طلاق منجر می شود که اتفاق، خود به نیاز سالانه مسکن می افزاید.با وجود چنین اطلاعاتی پیرامون نیاز به مسکن هنوز هیچ توازنی میان عرضه و تقاضا دربازار مسکنایجاد نشده است.

تفکری وجود دارد که در دوره های قبل با ادعای وجود مسکن اضافی بالغ بر ۲۰میلیون، هیچ طرحی از برنامه توسعه ششم اجرایی نشده و اگر طرح مسکن مهر در کشور پایه ریزی نشده بود اکنون باید شاهد رشد ۲۰ برابری قیمت در بخش مسکن می بودیم.

باید باور داشت که صنعت مسکن و ساختمان از بزرگ ترین پیشران های اقتصادی در کشور می باشد و می توان رشد در این صنعت را با پویایی و شکوفایی در اشتغال کشور و صنایع و مصالح مرتبط با ساختمان برابر دانست. برای مثال ساخت یک میلیون مسکن یعنی تولید و فروش بیشتر لوازم خانگی و سایر لوازم مورد نیاز برای زندگی می باشد. اما وجود مشکلاتی چون بلاتکلیفی در چرخه مصالح ساختمایی به طوری کهآهن آلاترا یک روز کیلویی ۲هزار تومان و روز بعد هر کیلو ۴هزار تومان قیمت گزاری می کنند. با این شرایط واقعا نمی توان به تحلیل درستی در حوزه ساخت و ساز رسید.

طرح جدیدی که از جانب وزیر راه و شهرسازی در رابطه با خرید آنلاین و اعتباری مصالح و آهن آلات ساختمانی ارائه شده بود، اگر با نرخ سود تعیینی همراه باشد قطعا نمی تواند گره ای از تولیدکنندگان و انبوه سازان باز کند و در این صورت می توان به تولید مسکن ارزان، سریع دست یافت.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، موضوعی که طی ماه اخیر و با ورود به فصل زمستان با آن مواجه هستیم، ضعف تقاضای واقعی در بازار است. این امر تولیدکنندگان را نگران کرده است چراکه وضعیت بازار فولاد در شب عید بسیار مهم و اساسی است.

همانطور که مشهود است، نوسانات نرخ ارز دلیل مهمی برای افزایش قیمت آهن آلات بشمار می رود. طی دو هفته گذشته نیز به دلیل همزمانی تسویه بدهی های ارزی تجار و صادرکنندگان با طرف های خارجی، قیمت دلار با افزایش مجدد مواجه شد که همین امر نیز بر قیمت محصولات فولادی اثر گذاشت؛ اما این افزایش قیمت ها پایدار نبود و با متوقف شدن روند افزایشی نرخ ارز، بازار فولاد نیز مجددا به صورت جزئی با کاهش همراه بود. یکی از فعالان بازار فولاد در خصوص وضعیت کنونی بازار فولاد بیان کرد: همه ی کارخانه ها می دانند که بازار به دلیل کاهش صادرات و معاملات داخلی با دو معضل مهم مواجه شده است. اول آنکه تولید در ماه های گذشته افزایش داشته است و دومین مورد هم عدم خروج کالا از انبار می باشد که موجب افزایش موجودی انبار شده است.

در وضعیت کنونی کالاهای فولادی در کشور مانده است و اگر صادراتی هم وجود داشته باشد، مربوط به قراردادهای پیشین است. حتی دیده می شود که کارخانه ها طی سه ماه اخیر کالاهای خود را به فروش رسانده اند اما به دلیل ترس از تحریم و کاهش قیمت های جهانی، خریدار ترجیح داده است بار خود را حمل نکند و در عوض خسارت پرداخت نماید. در واقع خیلی از کالاهای فولادی در انبارها باقی مانده است و نمی توان آنها را صادر کرد چراکه تقاضای واقعی در بازار بسیار کم شده است. از سوی دیگر نیز می توان  به موضوع قفل شدن پروژه های عمرانی به عنوان یکی از دلایل رکود کنونی بازار اشاره کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار آهن طی روزهای اخیر دچار دوگانگی و ابهام شده است بطوری که بسیاری از کارخانه ها و تولیدکنندگان نیز در تعیین نرخ پایه محصولات خود دچار سردرگمی شده اند. دو عامل مهمی که موجب ایجاد سردرگمی در بازار شده است، اول کاهش تقاضای واقعی به دلیل سرمای هوا، کاهش حجم صادرات و رکود موجود در بازار مسکن می باشد و دوم افزایش قیمت پایه مواد اولیه، اعم از قراضه و شمش می باشد که به طبع آن قیمت محصولات فولادی نیز با افزایش همراه شده است.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، نتیجه التهابات ناشی از این سردرگمی ها را می توان در نوسانات قیمت آهن آلات دید. کارخانه های تولیدکننده میلگرد از جمله کارخانه هایی بودند که نقش مهمی در ایجاد جو روانی در بازار ایفا کردند. برای مثال میتوان به کارخانهمیلگرد آجدار ابهر اشاره کرد  که در نوزدهم دی ماه قیمت محصولات خود را ۵۰ تومان کاهش داد و روز بعد از آن نیز قیمت ها را ثابت اعلام کرد اما در بیست و دوم دی ماه اقدام به افزایش قیمت های اعلامی خود کرد؛ از این رو در مرحله اول کیلویی ۳۰ تومان و در مرحله بعد کیلویی ۲۰ تومان به قیمت های محصولات خود افزود. این کارخانه به افزایش ۵۰ تومانی محصولات خود اکتفا نکرد و در بیست و چهارم دی ماه نیز با افزایش ۳۰ تومانی، قیمت میلگرد آجدار سایز ۱۴ خود را کیلویی ۳۴۹۰ تومان اعلام کرد.

شاید بتوان امیدوار بود که پس از گذشت فصل سرما روند بازار نیز رو به بهبود رود اما از سوی دیگر با توجه به قول های متعدد مسئولین وزارت صمت و بانک مرکزی تا این لحظه گشایشی در مورد بحث ارزی صادرات و نحوه بازگشت آن حاصل نشده است. به همین دلیل انواع مقاطع اعم از میلگرد آجدار و تیرآهن در حوزه صادرات با مشکل مواجه شده اند. با وضعیت پیش روی بازار آهن، حداقل تا پایان سال نباید انتظار بازگشت رونق به این حوزه را داشت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، برای دریافت پروانه ساخت بایدگام های متعددی را طی کرد که که می توان  آن ها را به شرح زیر طبقه بندی کرد:

گام اول: مالک و یا وکیل قانونی فرد باید مدارکی چون اصل وکپی سند و یا سند های ملک،کارت شناسایی افراد، برگه تسویه حساب عوارض نوسازی شهرداری در سال گذشته و جاری را با حضور همراه مالکین و یا یک نفر با داشتن وکالت از سایرین به همراه مدارک نام برده برای درخواست پروانه به دفتر خدمات الکترونیک برده و تشکیل پرونده دهد.

گام دوم: باید بازدید از مواردی چون ابعاد ملک، عرض گذر، بنای موجود، موقعیت مجاورین و سایر موارد این چنینی صورت گرفته و گزارشی از بررسی صورت گرفته تهیه و دستور صدور نقشه بعد طی شدن سیکل اداری انجام شود.

گام سوم:اطلاعاتی در رابطه با مساحت و ابعاد اصلاحی مورد نظر شهرداری،تعداد طبقات،سطح اشغال هر طبقه در دستور نقشه ذکر می شود.

گام چهارم: صدور نقشه معماری برای ملک، مهم ترین مرحله دریافت پروانه می باشد.

گام پنجم: رفع ایراداتی که از جانب دفتر خدمات الکترونیک ثبت شده و تایید نهایی متراژ در نقشه معماری،عوارض تراکم شهرداری برحسب متراژ و نوع کاربری در هر منطقه محاسبه و تعیین می شود.

گام ششم: بعد از تاییدپرداخت عوارض شهرداری، پرونده در مرحله پیش نویس پروانه ساخت قرار می گیردکه در این مرحله می توان آزمایش های لازم را از خاک موقعیت مورد نظر برای ساخت  به عمل آورده و همراه با نقشه سازه،برق و...از سازمان نظام مهندسی تاییدیه اخذ نماییم.

 گام هفتم: درخواست تعیین ناظر یا ناظرین در دفتر خدمات ثبت و بعد ازعقد قرارداد برگه سهمیه آن ها به عنوان پیش نویس پروانه مجددا به دفاتر ارسال می گردد.

برای پرونده های با متراژ کمتر از ۲۰۰۰متر مربع می بایست نقشه های سازه،برق،مکانیک و معماری با تمام جزئیات به صورت اجرایی ترسیم و از جانب نظام مهندسی ساختمان تاییدیه اخذ نماید.

گام هشتم: تهیه مدارک پیش نویس پروانه توسط مالک و ارائه به دفتر خدمات الکترونیک می باشد.

گام نهم: با تایید رئیس صدور پروانه، معاون شهرسازی و معماری و شهردار پروانه به مرحله چاب می رسد.

نکته قابل توجه این است که مدت اعتبار پروانه ساختمان ۲سال از تاریخ صدور می باشد که امکان تمدید تا دوسال دیگر را نیز دارا می باشد. مهلت اتمام عملیات ساختمانی هم برحسب متراژ و تعداد طبقات جدولی دارد.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، وزارت راه و شهرسازی طرح های حمایتی و تشویقی بسیاری را در جهت توسعه واحد های کوچک متراژ و احیای بافت فرسوده در بخش مسکن را در نظر گرفته است. طبق آمار در شهر تهران۳۰۰ هزار و در استان تهران ۴۵۰ هزار واحد خالی داریم که می توان به عدم قدرت خرید خریداران و یا طمع سرمایه گذاری مالکان به عنوان علل خالی از سکنه ماندن این واحد ها اشاره داشت.

با وجود تصویب قانون اخذ مالیات از خانه های خالی هیچ اتصالی میان  ۳۴ سامانه دیگر اتفاق نیافتاده است هر کدام از این سامانه ها به علت محرمانه بودن اطلاعات خود از هرگونه کمک به اجرایی شدن این قانون امتناع می ورزند و مالکان این واحدها نیز با انجام اعمالی چون روشن گذاشت چراغ و یا استفاده از آب در برابر دولت مقاومت می کنند. بدین ترتیب دولت در طرحی اخذ مالیات را به شهرداری ها واگذار کرده تا در قالب وصول عوارض و مالیات بتواند از اطلاعاتی که در رابطه با واحدهای مسکونی شهر ها دارا است استفاده کند.

با نوساناتی از اواخر سال گذشته آغاز شده و بهای مسکن را به طور ناباورانه ای افزایش داد و سبب شد تا عده ای سوداگر به منظور کسب سود سرمایه های خود را به این بازار روانه کنند و سبب تداوم روند افزایش قیمت ها شوند که ادامه این رفتار طرح مسکن حمایتی را که با افزایش واحد مسکونی در اندیشه کاهش اجاره بها برای مستاجران بوده است را با شکست مواجه کرد.

در شرایط فعلی مستاجرانی که نتوانند در برابر افزایش قیمت ها مقاومت کنند به حاشیه شهر ها رانده می شوند  چرا که قدرت خرید افراد به شدت کاسته شده است و واحدهای ساخته شده نیز فاقد کیفیت متناسب با بهای پرداختی هستند که همین امر سبب دل سردی خریداران بالقوه نیز شده است.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بررسی کارنامه صادراتی فولادسازان در نیمه اول سال جاری حکایت از رشد صادرات محصولات فولادی دارد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، ارزیابی ها نشان می دهد که روند رو به رشد صادرات فولاد در نیمه دوم سال تقریبا متوقف شده و همانند نیمه اول سال شتاب ندارد. فعالانصنعت فولاد با توجه به کاهش صادرات طی چندماه اخیر، دو عامل را تأثیرگذار بر روند کاهشی صادرات عنوان کردند. آنها بر این باورند که افت صادرات از یک سو بسته به قوانین سخت گیرانه صادراتی باز می گردد و از سوی دیگر تحریم های جدید بین المللی هستند که موجب شده صادرات با چالش هایی مواجه شود.

ارزیابی ها نشان می دهد که صنایع فلزی، نماد پیشرفت و صنعتی بودن کشورها می باشند و در طول برنامه های توسعه اقتصادی کشورها، توسعه صنایع فلزی اهمیت بالایی دارد؛ اما در حال حاضر کاهش صادرات نگرانی فعالان فولاد را دو چندان کرده است. جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کاهش صادرات بیان کرد: همانطور که قبل تر پیش بینی میشد، در نیمه دوم سال جاری صادرات فولاد کاهش داشته است. اگر این روند ادامه پیدا کند، بعید است که بتوانیم به چشم انداز صادرات فولاد دست یابیم؛ این چالش در حالی است که پیش بینی میشد امسال ۱۲ میلیون تن صادرات فولاد برای کشور محقق شود.

در حال حاضر صادرات در حوزه فولاد آزاد شده و دیگر بستگی شروط خاصی ندارد؛ بنابراین هر شخص و شرکتی که در حوزه فولاد فعالیت دارد، می تواند صادرات نیز داشته باشد اما این موضوع هم کفایت نمی کند چراکه کارخانه ها در این مقطع زمانی به مرحله دپو کالاهای خود رسیده اند. با توجه به فصل زمستان و کاهش ساخت و ساز به علت سرمای هوا، فعالیت های بخش مسکن کمتر شده است؛ همین امر موجب شده تابازار آهنو فولاد نیز تحت تأثیر قرار گیرد و به دلیل رکود بخش مسکن و همچنین کاهش صادرات محصولات فولادی، بازار آهن نیز در رکود نسبی به سر می برد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طی هفته های اخیر بازار اهن آلات در خواب زمستانی فرو رفته است، این در حالی است که حتی تحرکات بورس کالا در روز چهارشنبه نیز موجب افزایش تقاضا نشد. اکثر معاملات در اصفهان در محدوده محصولات ذوب اهن اتفاق می افتاد علی الخصوص مقطع تیرآهندرسایز های ۱۴ و ۱۶ که بیشترین معامله را طی این هفته ها داشته است. یکی دیگر از دلایل رکود بازار، افزایش بارش باران و برف در اقصی نقاط کشور می باشد که حمل و نقل را نیز با مشکل مواجه کرده است. در اولین روز از هفته جاری اخبار بازار آهن الات در رسانه های مختلف بیشتر درباره همایش اخیر فولادی ها بوده است.

طی روز های پایانی هفته گذشته در شرایطی کاملا  نا امید کننده از بهبود تقاضا در بازار متاثر از مخابره نشانه های مثبت دلار حاشیه بازار، اواخر وقت کاری تعدادی از مبادی فولادی فروش هایشان را بستند و به روز شنبه موکول کردند. خبرهای بازار آهن حاکی از وجود نرخ های اسمی از ادامه برقراری ثبات نسبی در حوزه قوطی پروفیل می باشد. اگرچه خبرهای منتشر شده از سمت برخی بنکداران، از افزایش کاملا محسوس تخفیفات ۳۰ الی ۵۰ تومانی در روز گذشته در برخی از این مبادی خبر می دهد.

در این شرایط قیمت قوطی پروفیل ضخامت ۲ میلی متر در بازه ۵۰۰۰ تا ۵۰۵۰ تومان اعلام می شود اما براساس اطلاعات بدست آمده، قیمت های معاملات این محصول بیشتر در محدوده ۵۰۰۰ تومان و حتی کمتر بوده است. در حالت کلی طی روز گذشته مصادف با افزایش نرخ دلار در بازار، شاهد افزایش های جزیی در بخش آهن آلات علی رغم ورود تقاضای جدید به بازار بودیم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طی یک ماه گذشته بازار آهن الات دچار نوسانات نسبتا زیادی شد. این در حالی است که در هفته آخر این نوسانات کاهش یافته و بازار وارد فاز جدیدی از ثبات قیمت ها شده است.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، قیمت میلگرد در یک ماهه گذشته بطور میانگین ۳۴۵۰ تومان بوده است که در این مدت دچار تغییرات زیادی شد. در هفته آخر آذر ماه قیمت میلگرد بشدت افت کرد، تا جایی که با نرخ ۳۱۰۰ تومان معامله می شد. این قیمت در یک ماهه اخیر کمترین قیمت میلگرد آجدار بوده است. اما دیری نگذشت که نرخ ها به تدریج افزایش یافت. در اخرین روز های آذر ماه قیمت میلگرد سایز ۱۴ عتیق آذر سهند به ۳۳۰۰ تومان رسید و در اولین هفته دی ماه رکورد جدیدی را ثبت کرد. بیشترین قیمت میلگرد در یک ماه گذشته مربوط به هفته ابتدایی دی ماه بوده که با نرخ ۳۷۵۰ تومان به فروش رسیده است.

اما سوالی که برای بسیاری از مصرف کنندگان بوجود می آید این است که عوامل تاثیرگذار بر قیمت نهایی خرید چیست؟

در پاسخ به این سوال می توان به وزن محصولات فولادی اشاره نمود که تاثیر بسزایی بر قیمت نهایی خواهد داشت. کارخانه های تولید کننه هر کدام وزن آهن آلاتشان با یکدیگر متفاوت است که همین امر موجب می شود تا پرداختی مصرف کننده متغیر باشد چرا که خریدار با احتساب وزن باید اقدام به پرداخت پول کنند. دراین شرایط مصرف کننده باید با رجوع به جدول وزن آهن الات و یا استعلام وزن آهن آلات از آهن پرایس تصمیم خود را در خرید نسبت به موجودی خود قطعی کند.

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی می توان به هزینه حمل آهن از مبدا به مقصد اشاره نمود. در شرایط فعلی با توجه به عدم ثبات نرخ هزینه حمل تریلر ها و یا دیگر وسایل نقلیه، مصرف کننده باید با استعلام از نرخ هزینه حمل از مبدا تا مقصد خود را محاسبه نماید. برای راحتی در انجام این کار می تواند با مراجعه به جدول هزینه حمل در سایت آهن پرایس به این مهم دست یابید.

وضعیت بازار آهن الات به گونه ای است که خریدارن باید در خرید آهن خود دقت عمل داشته باشند و در هنگام خرید تمامی جوانب را در نظر گیرند تا خرید مطمئن تری را صورت دهند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار فولاد، بازار مصرف کننده نهایی پس از گذشت چند ماه همچنان ضعیف است. اگرچه در ماه های اخیر نیز این ضعف در توانایی خریداران مشاهده میشد اما اکنون به دلیل وضعیت بازار فولاد، این امر بیشتر از قبل مشهود است. طی هفته گذشته معاملات نسبت به روزهای قبل از آن سیر صعودی را طی کرد؛ که این امر نیز متأثر از اصلاحیه جدید دستورالعمل تنظیم بازار فولاد بود چراکه عمده ی تقاضاها به منظور تجدید موجودی انبارها صورت گرفت.

طی روزهای اخیر شاهد بازاری نسبتا آرام با افزایش و کاهش خفیف در نرخ پایه آهن آلات بودیم. در بورس هفته گذشته نیز اکثر عرضه ها به دلیل کمبود تقاضا لغو شد اما در این میان محصولات ذوب آهن اصفهان در بورس کالا از استقبال خوبی برخوردار شد بطوری که رقابت ۶ تا ۹ درصدی در سمت تقاضا در خصوص معاملات این واحد فولادی صورت گرفت. از سوی دیگر زنجیره تأمین بخش خصوصی نیز از رکود تقاضای مصرفی در بازار تأثیر گرفته است  و مجددا پس از تکمیل موجودی انبارها و فروکش نمودن هیجانات، شروع به فاصله گرفتن از نرخ پایه تثبیت شده در بورس کالا نموده است.

در این شرایط وزارت صمت با استناد بر اصلاحیه جدید دستورالعمل تنظیم بازار فولاد، نرخ های کشف شده در بورس کالا را در خصوص مقاطع طویل فولادی برای خریداران تضمین کرده است.

همان طور که قبل تر نیزعنوان شد؛ زنجیره تامین بخش خصوصی خود به تنهایی قادر است تا بازار کوچک شده داخلی را به طور مستقل تأمین کند؛ اما از تاثیرات معاملات بورس کالا بر بازار این حوزه هم نمی توان چشم پوشی کرد. نتیجه تقابل این دو زنجیره تامین، یعنی زنجیره تامین بخش نیمه دولتی و بخش خصوصی در نقطه عطف عرضه ها و معاملات در بورس کالا؛ تعیین کننده سمت و سوی نهایی بازار خواهند بود.‌‌

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید. 



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تعیین قیمت قطعی برای مسکن امری غیرممکن می باشد و هر سیاستی که جهت ساماندهیبازار مسکن اتخاذ می شود دلیلی بر مساعد شدن بازار مسکن نداشته بلکه ممکن است در بلند مدت سبب ایجاد آثار سوء دراین حوزه شود.

همانطور که طی در چند ماه اخیر متقاضیان مصرفی به علت افزایش جهشی قیمت ها و نوسانات بازار نتوانسته اند خرید موفقی داشته باشند و با تداوم این روند کم کم از این بازار عقب نشینی کرده اند.

برخی معتقدند می توان از طریق سیستم قیمت گذاری واحدهای مسکونی این بازار را کنترل کرد؛ این در حالی است که اساسا امکان قیمت گذاری و تعیین نرخ مقطوع برای واحدهای مسکونی وجود ندارد چرا که مسکن به عنوان کالایی ناهمگن شناخته شده است بدین معنی که هر ملاک و یا واحد مسکونی ویژگی خاص خود را دارد و نمی توان قیمت مشابهی برای آنها تعیین کرد و هم چنین مطالعات جهانی حاکی از عدم موفقیت این طرح می باشد.

پافشاری در اجرای چنین سیاست هایی می تواند سبب از بین رفتن انگیزه سرمایه گذاران ساختمانی و حتی عقب نشینی سازنده ها ازصنعت ساختمان شود، اگر این روند با خروج سرمایه و نیروی انسانی همراه باشد عرضه ی جدید مسکن با کاهش چشم گیری مواجه خواهد شد.

در حال حاضر می توان بهترین و موثرترین نوع ساماندهی در بازار راکد مسکن را اعمال سیاست های حمایتی، به منظور افزایش توان مالی متقاضیان، ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا و یا ارائه سقف تسهیلات همراه با نرخ سود و دوره بازپرداخت مناسب در جهت تامین مسکن برشمرد. متاسفانه به دلیل بی تدبیری مسئولان کشور هیچ یک از موارد فوق به درستی اعمال نشده و تمامی طرح ها به دلیل عدم وجود مدیریت صحیح نیمه کاره رها شده اند وبر جمعیت مهاجران شهری افزوده است.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 | نظرات ()