نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، در حال‌ حاضر ایران در بین ۶۰ کشور جهان رتبه دهم تولید‌کننده فولاد را به خود اختصاص داده و پیش ‌بینی شده با دستیابی به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی در ۱۴۰۴ به جایگاه هفتمین فولاد ساز جهان دست یابیم.
 انجمن جهانی فولاد در ۱۱ ماهه سال گذشته، آمار تولید فولاد ایران را رقم ۲۳میلیون و ۶۴۸ هزار تن ثبت کرد که در مقایسه با تولید گذشته که رقم ۲۲میلیون و ۴۵۲ هزار تن بود، افزایش۳/ ۵ درصدی را نشان می‌ دهد.

با توجه به پتانسیل‌ های مذکور، از طرفی هم سقوط ارزش ریال در چند سال اخیر عاملی بالقوه برای مزیت یافتن صادرات در بازارهای جهانی شد. این در شرایطی است که به ریال هزینه شده است و به دلار درآمد کسب می شود.  بسیاری از کشورها به منظور تشویق صادرات و ارز آوری و مثبت شدن تراز تجاری، ارزش پول ملی‌ شان را نسبت به سایر ارز های رایج جهانی پایین نگه می‌ دارند. 

این ساختار ارزی کشور ما، در بسیاری جهات می‌تواند فرصتی به منظور توسعه صادرات و ارزآوری باشد.  در شرایط تحریم، ادامه رشد صادرات فلزات، در کنار کاهش صادرات نفتی، می ‌تواند اهمیت درآمد های ارزی صنایع فلزی را برای کشور بیشتر کند. اما در حال‌ حاضر با توجه به تهدید تحریم صنایع فلزات اساسی ایران از سوی آمریکا این فرصت ارز آوری می‌ تواند منتج به اثرات متناقضی شود. 

صادرات فولاد ایران از میانگین یک‌ دهم درصد کل تجارت فولاد جهان در دهه اخیر به ۵/ ۱ درصد آن رسیده که این عدد رشد بزرگی است. شاید این یک درصد در مقیاس جهانی کوچک به نظر برسد، اما برای رونق صنعت فولاد ایران کلیدی بوده است. رکود حاکم بر صنایع و بازار مسکن ایران، در کنار کاهش هزینه‌ های عمرانی دولت در لایحه بودجه ۱۳۹۹ به این معنی است که تقاضای داخلی برای فلزات نمی‌تواند به‌ طور ناگهانی ۳۵ درصد بالا برود و جای بازار خارجی را بگیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، خاصیت دیر پذیری بازار مسکن با افزایش وسایل ارتباط جمعی و ورود تکنولوژی از بین رفته است. پیش از این نوسانات بازار‌های موازی اثر خود را شش ماه بعد در بخش مسکن نشان می دهد، اما بعد از تغییر قیمت بنزین به یکباره شاهد افزایش نرخ‌ های پیشنهادی شدیم. 
تنش‌ های اخیر منطقه‌ ای نیز باعث کسادی معاملات شد که البته این شرایط دوام چندانی ندارد و احتمالا در روز‌ های آینده شاهد افزایش معاملات می شویم. از این رو اوضاع بازار تعریفی ندارد، اما از رکود مطلق خارج شده. از طرف دیگر آن ‌قدر فایل در بازار وجود دارد که رقابتی بین مالکان است و هرکس ارزان ‌تر بفروشد امکان فروش ملک او بیشتر می‌ شود.
در روز‌ های اخیر برخی متقاضیان که به دنبال فایل ‌های مرغوب می‌گشتند از خرید خانه در شرایط فعلی منصرف شدند، اما معدود خریداران آماتور با این پیش‌ فرض که ممکن است با رشد قیمت در ماه‌ های آینده مواجه شوند از ایده‌ آل‌ های خود در خصوص خانه ‌ی مورد نظر کوتاه آمدند.
 آسیب دیگر این روز‌های بازار مسکن از طرف واسطه‌ های غیرحرفه ‌ای به بازار ملک وارد شد. بدین صورت که مالک، واحد خود را با قیمت نا متعارف به یک مشاور نابلد می‌سپارد و پذیرش قیمت از سوی مشاور به توهم قیمتی دامن زد.مکانیزم بازار مسکن بدین صورت است که معمولا از آذر ماه تعداد معاملات مسکن افزایش پیدا می‌کند. این رفتار دست کم طی دو سال قبل وجود داشته و تا خرداد ماه سال آینده ادامه یافته است. سپس بازار وارد رکود می‌شود. بنگاهی‌ها بیان می‌کنند که این وضعیت معمولا با مقداری شدت و ضعف همواره طی دهه‌های اخیر در بازار حاکم بوده، اما تفاوت این دوره با سایر دوره‌ ها در این است که ظرفیت جهش قیمتی وجود ندارد.
.



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، براورد کارشناسان از روند بازار طی هفته جاری بر این منوال است که اگر برای روز چهارشنبه هفته جاری حرکت خاصی در معاملات شمش انجام نگیرد و با همین روند در بازار شمش به پیش برویم، با تعدیل نرخ پایه عرضه میلگرد آجدار در حدود۴۹۵۰ تومان  در بورس کالا و در هفته آتی تقاضای منطقی به احتمال زیاد پا پیش خواهد گذاشت و تکلیف مقداری از این حدود ۵۰ الی ۶۰ هزار تن میلگرد آجدار سرگردان در بورس کالا به احتمال زیاد مشخص خواهد شد .

نرخ صادراتی فروش میلگرد آجدار در بازارچه های مرزی با توجه به روند ثابت یا گاها برخی عقب‌نشینی های نامحسوس نرخهای صادراتی فولاد و همچنین کاهش نرخ ارز نیمایی طی دو الی سه هفته گذشته تا کنون، قیمت میلگرد آجدار در حدود ۵ هزار تومان در بازار داخلی همتراز با نرخ صادراتی می باشد که ان‌شاءالله امیدوار هستیم که هفته آتی در صورت رخداد این عقب‌نشینی در نرخ پایه عرضه، بازار داخلی کمی به حرکت بیافتد. غیر از این اگر در روز چهارشنبه برخی تلاش های نامحسوس فولادی‌ها در جهت تلاش برای افزایش نرخ رقابتی شمش اگر اتفاق بیافتد، ( بطور مثال عرضه شمش نسیه خوزستان درحجم زیاد )، در اینصورت با وجه دیگر بازار، یعنی ادامه رکود و افزایش فاصله بین تقاضا و عرضه های مقاطع در بورس کالا مواجه خواهیم بود که نتیجه آن به واسطه انجماد نقدینگی حوزه نورد به دلیل فروش نرفتن محصول تولیدی اینها در بورس کالا، در نهایت کاهش قدرت خرید شمش نوردی ها و افت محسوس نرخ رقابتی شمش در بورس کالا در پایان این ماجرا خواهد بود.

مشکل دیگر که این روزها بسیار به در بازار آهن به چشم می خورد کمبود در حوزه ورق می باشد. از این روی گروهی در تلاش هستند تا راهی پیدا کنند، تا شمش مورد نیاز برای تولید ورق یا همان تختال را از فولادسازان بزرگی مثل فولاد مبارکه به صورت اعتباری یا همان نسیه خریداری کنند و سپس این تختال را به صورت کارمزدی در اختیار تولیدکنندگان میانی ورق که در حال حاضر مشکل نقدینگی و مواد اولیه دارند، قرار دهند.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت اخبار بازار فولاد، به اظهارات کارشناسان، تشدید نا اطمینانی‌، تحریم‌ های بی‌ سابقه، کاهش درآمد های نفتی، شرایط مالی دولت و کم‌ رمقی سمت تقاضا به ‌عنوان عواملی شناسایی شده ‌اند که می‌ توانند رشد اقتصادی ایران را در چند فصل پیش‌ رو منفی کنند.

 این عوامل هم چنین می ‌توانند اثر قابل توجهی روی فعالیت صنایع از جمله صنعت فولاد داشته باشند. با در نظر گرفتن این احتمال که تقاضای داخلی فولاد بنا به دلایلی کاهش خواهد یافت، می‌ توان انتظار داشت شرایط برای صادرات محصولات فولادی تا حدودی مهیا شود، اما بنا به دغدغه‌ هایی که در ادامه مطرح می‌ کنم، ممکن است این اتفاق نیز رخ ندهد و به این ترتیب باید نسبت به آینده صنعت فولاد بیش از پیش نگران بود.

دسته ‌ای از عوامل تخریب و تضعیف رشد اقتصادی کشور ساختاری ‌اند و همواره وجود دارند اما دسته ‌ای از عوامل، محصول شرایط سیاسی و اقتصادی کشور در حال حاضر هستند. مثلا تحریم و محدودیت فروش نفت که اثر مستقیم در رشد اقتصادی ایران دارند، در سه سال گذشته وجود نداشتند و اقتصاد ایران رشد طبیعی خود را داشت اما همین عوامل در سال ۱۳۹۱ باعث کندی و سپس کاهش رشد اقتصادی کشور شدند. زمانی هم که به واسطه گشایش‌ های برجام فروش نفت بیشتر شد، رشد اقتصادی دوباره افزایش یافت. با وجود این عوامل، برآورد ها حاکی از آن است که نرخ رشد اقتصادی سال جاری بر اساس نحوه حضور ایران در برجام و نحوه همکاری کشورها، می‌ تواند بین یک درصد مثبت تا منفی پنج درصد متغیر باشد. البته این پیش‌ بینی کمی خوشبینانه است.در کنار آن یکی ‌از کلیدی ‌‌‌ترین متغیرهای اثر گذار بر رشد ‌اقتصادی، سرمایه‌ گذاری است که در چند دهه گذشته همواره به‌ عنوان یک عامل بلند مدت بر رشد اقتصادی اثر گذاشته است‌.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت اخبار بازار مسکن، بودجه عمده زوج‌ های خانه اولی که تا پیش از افزایش سقف وام اوراق، حول و حوش ۵۰۰ میلیون تومان بود، اکنون با این اصلاح به حدود ۷۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. هر چند این افزایش تاثیر چندانی روی متراژ خانه‌ های قابل خریداری توسط این گروه ندارد، اما دست‌ کم به آن‌ ها کمک می‌کند خانه‌ های با سن بنای پایین ‌تر و مناسب‌ تر برای سکونت با بودجه آن‌ ها پیدا کنند.

بررسی فایل‌ های موجود نشان می‌ دهد نه تنها در مناطق مرکزی به پایین، بلکه حتی در دو منطقه مصرفی و پرتقاضای شرق و غرب تهران یعنی مناطق چهار و پنج هم یافتن آپارتمان در بازه قیمتی تا ۷۰۰ میلیون تومان میسر است. البته ویژگی عمده این فایل‌ ها سن بنای بالای آن‌ ها و نیازشان به باز سازی است، اما از آنجا که امکان دریافت وام اوراق مسکن برای خرید خانه‌ های تا ۲۵ سال ساخت با سقف ‌های جدید و تا ۳۰ سال ساخت با سقف ‌های قدیمی ممکن شده است، این خانه‌ ها می‌ تواند برای خانه اولی‌ هایی که در صندوق پس‌ انداز مسکن یکم سپرده‌ گذاری نکرده‌ اند، گزینه مناسبی باشد.

زوج ‌های خانه اولی می توانند به سادگی از وام ۲۴۰ میلیون تومانی اوراق و جعاله برای خرید خانه‌ های تا ۷۰۰ میلیون تومانی که عمدتا زیر ۲۵ سال ساخت هستند، استفاده و به این ترتیب نقدینگی خود را به یک دارایی ملکی تبدیل کنند. هر چند ممکن است آن‌ ها بخشی از نقدینگی لازم برای خرید خانه را از محل به رهن سپردن آن تامین کنند، اما به هر حال به‌ عنوان اولین خرید ملکی برای یک زوج جوان، این گروه از املاک، گزینه قابل قبولی به نظر می ‌آید.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، درخواستی از سمت فولادسازان مبنی بر این موضوع که نرخ پایه عرضه شمش در بورس کالا بر اساس ۸۳ درصد نرخ صادراتی شمش از درب کارخانه و بر اساس دلار نیمایی صورت گیرد، ارایه شده است. برای مثال اگر نرخ فوب شمش صادراتی ایران حول و حوش ۳۹۵ دلار/تن عنوان شود، نرخ تحویل درب کارخانه معادل آن را حدود ۳۸۰ دلار/تن درنظر گرفته شود، نرخ صادراتی درب کارخانه با لحاظ دلار حدودا ۱۲ هزار تومانی نیمایی معادل با حدود ۴۵۶۰ تومان/کیلو خواهد شد که معادل ۸۳ درصد آن حدود ۳۷۸۵ تومان با احتساب مالیات ارزش افزوده چیزی در حدود ۴۱۲۵ تومان محاسبه می‌شود؛ البته این فرمول ممکن است واکنش نه چندان جالب حوزه نورد و تولیدکنندگان بخش خصوصی را دربر داشته باشد، چراکه احتمال بازگشت نرخ شمش به رقم‌های پایین تر در شرایط غیر رقابتی و تشدید رکود را صفر می کند. البته پیش‌تر معاون وزیر، جناب آقای سرقینی تاکید کرده بود که با هرگونه تغییر در فرمول فعلی مخالف بوده است اما این اظهار نظر برای قبل از تشدید تحریم های فولادی ایران بوده و اکنون شرایط تغییر کرده است.

احتمال بازگشت خاصیت چابکی و افزایش توان تصمیم‌گیری بخش خصوصی متاثر از تشدید تحریم های بخش خصولتی می باشد. البته شرایط رکودی در بازار داخلی چنانچه اگر به روند فرسایشی خودش ادامه دهد؛ بخش خصوصی می تواند از این فرصت استفاده کرده و تا حد ممکن به منظور حفظ بقاء راهش را از سیستم دستوری بخش دولتی یا خصولتی جدا نماید. در گذشته نه چندان دور بارها شاهد بوده‌ایم که در مقاطعی از زمان، بخش خصولتی یا بدنه متصل دولتی زنجیره تامین فولاد کشور پیوسته تلاش می‌کرد تا بخش واقعا خصوصی مستقل را با خود همراه و هم‌ساز نماید؛ در این پروسه‌های گاها تکراری دیده می‌شد که در مراحل اولیه روند صعودی قیمت های دستوری؛ بخش خصوصی همراه و همگام بخش دولتی  متناسب با بروز التهابات بازار حرکت می‌کرد، اما به محض اینکه بازار وارد فاز عقب‌نشینی و رکود فرسایشی می‌گردید، بخش خصوصی بلافاصله راهش را از بخش دولتی جدا می‌کرد و شروع به عقب‌نشینی و جذب تقاضای بازار داخلی می‌نمود و به فعالیت خود ادامه می داد.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

مدت ها بود که طرف تقاضا در بازار نگران تک نرخی شدن قیمت میلگرد در بازار چه برای مصرف داخلی و چه برای صادرات به همسایگان بودند چرا که این افزایش بها به هیچ عنوان با درآمد مصرف کننده نهایی داخل کشور همخوانی نخواهد داشت اما تاکنون  صدای اعتراضشان به گوش هیچ مسئولی نرسیده و جسته گریخته نیز خبر ها حاکی از این است که بیش از ۵۹ هزار تن عرضه مقاطع طویل فولادی سرگردان در بورس کالا با قیمت پایه صادراتی و غیر جذاب برای بازار داخلی در نظر گرفته شده است.

در میان تولیدکنندگان داخلی فولاد نیز سعی دارند تا با مکانیزم حمایتی وزارت صمت، نرخ صادراتی میلگرد آجدار به همسایگان کشور را به بازار داخلی بقبولانند؛ این در حالی است که بنا بر شواهد موجود، بازار داخلی پذیرای این نرخ نبوده و یا حداقل فعلا آمادگی لازم برای پذیرش این سطح از قیمت ها در جامعه به وجود نیامده است. طی چند هفته گذشته، چند مورد اتفافات و التهابات سیاسی غیر قابل پیش بینی در کشور و در روابط بین‌الملل حادث گردید که به نوعی ناخواسته کمک شایان توجهی به نوسان گیری این مکانیزم و فروشهای قابل توجه فولادسازان در بورس کالا و خریدهای هیجانی مازاد بر نیاز یا جذب سرمایه های سرگردان نمود که متعاقب آن بنا بر تعریف این مکانیزم منجر به شیب تند افزایش قیمت ها در داخل کشور گردید.

با فروکش نمودن التهابات پیش آمده و دور شدن سایه جنگ از منطقه اضطرار خرید مازاد در حوزه سرمایه‌های سرگردان از بازار رفع شد و بنظر می رسد که منطق خرید احتیاطی و عاقلانه مجددا در این بازارها حکم فرما شده باشد. چرا که توصیه کارشناسان بازارآهن نیز بر همین منوال بوده که در شرایط بحرانی از خرید های غیرضرور و عجله ای خودداری شود تا از ضررهای مالی و تبعات آتی آن نیز دور ماند.

 



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت اخبار بازار مسکن، آمار ارائه شده از نخستین روزهای زمستان، رشد ۱۷ درصدی قرار داد های خرید و فروش ملک نسبت به ماه پایانی پاییز را نشان می‌ دهد. این در حالی است که تحت تاثیر تنش‌ های اخیر، بازار حدود یک هفته تقریبا متوقف بوده است اما حجم معاملات قبل از دی ماه به اندازه‌ ای بوده که به رشد قرار دادها در حالت کلی نسبت به آذر ماه منجر شده است.
از این رو بنا بر اظهارات کارشناس اقتصادی بازار مسکن با بیان این‌که روند افزایش معاملات ادامه خواهد داشت یا در همین حد باقی می‌ماند معتقد هستند که افزایش ۸.۵ درصدی قیمت‌ های قطعی در آذر ماه ناشی از تغییر نرخ بنزین بوده و از میزان رشد نرخ در ماه‌ های آینده کاسته خواهد شد.
 آذر ماه ماه سال جاری نیز در همین بازه زمانی مبایعه ‌نامه‌ ها در تهران نسبت به آذر ماه سال قبل ۹ درصد بالا رفته بود. این در حالی است که قرار داد های خرید و فروش ملک در کشور طی روزهای ابتدای آذر ماه سال جاری ۱۱ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل کاهش نشان می‌ داد.
کارشناسان اقتصادی مسکن درباره علت ایجاد رونق زودتر از انتظار در بازار مسکن بیان کردند، آمار شهریور و مهر ماه که تعداد معاملات مسکن تهران به شدت پایین آمده بود و به حدود ۳۰۰۰ فقره رسیده بود یک استثنا است و نمی ‌توان روی آن تحلیلی ارائه داد. حالت طبیعی این است که ماهیانه حدود ۱۰ هزار معامله در شهر تهران انجام شود که این اتفاق در آذر ماه افتاد. در سه ماه آخر سال هم احتمالا این روند ادامه می‌ یابد اما آن‌ طور که قیمت ‌ها ۸.۵ درصد بالا رفت شاهد چنین رشد قیمتی نخواهیم بود. به هر ترتیب ارزش پول ملی در نرخ مسکن تاثیر گذار است که بعد از تغییر نرخ بنزین شاهد افزایش نرخ دلار بوده ایم.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، به اظهارات کارشناسان بازار فولاد آرامش نسبی قیمتی اواخر هفته گذشته نشان می‌ دهد که گویی بازار فولاد با یک سرعت‌ گیر جدید رو به‌ رو شده و آن قیمت خرید است. اغلب محموله‌ های موجود در بازار داخلی که نه تغییر کیفیت داده و نه مورد معامله و حمل مجدد قرار گرفته ‌اند، فاصله قیمتی چندانی با نرخ‌ های فعلی ندارند و می‌‌ تواند به ‌عنوان یک کف قیمتی به شمار رود.

از این رو هیچ بعید نیست که در روز های سخت فعلی از لحاظ تولید و فروش، برخی مشکلات مالی تجار و کارخانه ‌ها برجسته ‌تر از قبل شده که به نگرانی‌ های جدیدی دامن بزند ولی اوضاع بازار فولاد می‌ تواند در یک آرامش نسبی تداوم یابد. شاید ثبات نسبی قیمت ‌ها بتواند بهترین چشم ‌انداز قیمتی برای بازار فولاد باشد ولی در نهایت بازار است که برای همه تعیین تکلیف خواهد کرد و تنها می‌ توان رخداد های موجود در بازار را مورد بررسی قرار داد تا شاید پیش‌ بینی دقیق ‌تری از اوضاع را بتوان ترسیم کرد.

نکته دیگر تاثیر پذیری گسترده بازار فولاد از داده‌ های حاشیه ‌ای یا بعضا سیاسی بود که التهاب جدیدی را در این بازار رقم زد. این رفتار قیمتی یعنی هیجان خرید و رشد نرخ سریع‌ تر و شدید تر از حد انتظار بود و البته با تغییر فاز اوضاع، در هفته گذشته مشاهده شد. این رخداد یک نگرانی جدی در بازار فولاد به‌ شمار می‌ رود و نشان می‌ دهد که این بازار مهم داخلی بیش از سایر بازارهای مشابه نسبت به داده‌ های جانبی در بازار واکنش نشان می ‌دهد.این سیگنال به خودی خود یک نگرانی جدی است زیرا داده‌ های غیر بنیادین و حتی غیر اقتصادی بر نوسان قیمت‌ ها اثر گذاشته و هیچ بعید نیست که این بازی ‌ها به مرور زمان باز هم تداوم یابد.



:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، در شرایط فعلی که بازار مسکن در رکود سنگینی قرار دارد نمی ‌توان انتظار داشت دست‌ کم در کوتاه مدت و میان مدت قیمت اوراق با جهش همراه شود، اما در صورتی که در وضعیت اقتصادی و درآمدی خانوارها بهبود چشمگیری رخ دهد یا تغییراتی اساسی به منظور استطاعت ‌پذیری وام مسکن صورت گیرد می‌توان انتظار داشت روند تحولات قیمتی اوراق با سرعت بیشتری پیش‌ رود که این سناریو نیز تقریبا بعید به نظر می ‌رسد.

بررسی ‌ها از تغییرات قیمت و حجم معاملات در بازار اوراق وام مسکن به‌ عنوان بازار بالا دست معاملات واحد های مسکونی نشان می ‌دهد حجم معاملات خرید و فروش اوراق در حالی که با خیز قابل ‌توجه همراه شده است که در عین حال این خیز افزایشی، اثر محسوس و آن چنانی بر روی قیمت اوراق نداشته است.

در روزهای اخیر حجم خرید و فروش روزانه اوراق امتیاز وام مسکن تحت تاثیر تصویب و ابلاغ افزایش ۷۵ درصدی سقف وام خرید واحد های مسکونی نسبت به میانگین حجم معاملات در روز های قبل از تصویب افزایش سقف وام به ‌طور متوسط به دو برابر افزایش یافت..
در واقع به رغم افزایش دو برابری میانگین حجم خرید و فروش اوراق در روز های کاری بعد از تصویب افزایش سقف وام مسکن قیمت اوراق تنها از کف قیمتی روزهای قبل اندکی بالاتر رفته و نوسان افزایشی محسوسی را تجربه نکرد.

بعد از تصویب سقف ‌های جدید وام مسکن حجم معاملات اوراق وام رو به افزایش رفت، این میزان افزایش درست یک روز پس از ابلاغ رسمی افزایش سقف وام به شعب بانک‌ های پرداخت‌ کننده وام مسکن خود را به شکل خیز معاملاتی در بازار خرید و فروش اوراق نشان داد. به‌طوری‌که در یک هفته کاری گذشته میزان معاملات روزانه اوراق به‌ طور متوسط دو برابر نسبت به قبل افزایش یافته است.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

با توجه تحریم های صورت گرفته علیه کشور که اکثرا در حوزه آهن و فولاد بوده تا از این طریق بتواند ارزآوری کشور را با اختلال مواجه کند و ضربه بزرگی به تولید داخل بزند اخیرا خبرهای خوبی پیرامون حمایت از صنایع فولادی داخل بیش از پیش شنیده می شود. به خصوص تازه ترین خبر در رابطه با انعقاد قرارداد تولید "ریل" بین شرکت بهره‌برداری متروی تهران و ذوب آهن اصفهان توانست جان تازه ای به بازار ترزیق کند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه  در این رابطه اذعان داشت که برای نخستین بار قرارداد تامین ۸۰۰ تن ریل مترو توسط تولید‌کننده داخلی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان در حاشیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور مدیرعامل شرکت ذوب آهن و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در برج میلاد منعقد شد. البته مدت هاست که شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز مترو، از تولید‌کنندگان و صنعتگران داخلی حمایت می‌کند که موجب توسعه و پیشرفت تولیدکنندگان داخلی و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی شده است.

کارشناسان این قرارداد بر اساس اهداف عالی شهرداری تهران دانسته که با توجه به توان داخلی مهم‌ترین راه رهایی از فشار  تحریم‌ها  و خروج ارز داخلی می باشد. با تداوم این روند اقدامات قطعا می تواند به صرفه‌جویی ارزی و خود کفایی در این حوزه منجر گردد. مطابق این قرارداد مقرر شده است  ۸۰۰ تن ریل تامین شود که این ریل‌ها در تمامی خطوط ۷ گانه متروی تهران و حومه مورد استفاده قرار گیرد و تعداد بدین ترتیب۵۰۰ تن از این ریل‌ها مخصوص خطوط درون شهری و ۳۰۰ تن برای ریل‌های برون شهری مهیا می گردد.

مدیرعامل شرکت بهر‌ه‌برداری متری تهران و حومه در این رابطه خاطرنشان کرد: اگر ذوب آهن طبق زمان مقرر،‌ ریل مورد نیاز متروی تهران را مطابق استانداردهای بین‌المللی تولید کند، ما نیز به عنوان نخستین بهره‌بردار مترو در ایران متعهد به خرید این محصول هستیم چرا که با توجه به ساخت و توسعه مترو در کشور بازار خوبی برای این محصول در داخل کشور وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی در گفتگوی اخیر خویش اعلام داشت که راهکار مقابله با تحریم دوباره فولادی‌ها، گسترش صنایع پایین‌دستی می باشد. همانطور که می دانیم وزارت خزانه‌داری آمریکا بعد از حمله ایران به پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق، هشت فرد و ۱۷ تولیدکننده فلزات و شرکت معدنی را تحریم کرد. فلزات پرکاربرد پیش از این نیز بارها مورد تحریم آمریکا قرار گرفته بودند. تحریم‌های داخلی آمریکا در ماه  می ۱۹۹۵، تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا در جولای ۲۰۱۲ و ژانویه ۲۰۱۳ و همچنین تحریم‌های ثانویه در می ۲۰۱۹ هر بار محدودیت‌های را برای صنایع فلزی کشور ایجاد کردند.

آمریکا یک سال پس از خروج از برجام و به‌دنبال سیاست فشار حداکثری، پس از تحریم فروش نفت ایران، به‌سراغ سایر صنایعی رفت که برای کشورمان درآمدهای ارزی ایجاد می‌کنند. فولاد، آهن، مس و آلومینیوم مجموعه‌ای از این فلزات هستند که تامین کننده منابع ارزی داخلی می باشند. تفاوت تحریم‌های فلزی جدید با  تحریم اردیبهشت ماه سال جاری نیز در این است که ترامپ در اردیبهشت‌ماه به اشخاص حقیقی و همه کشورها هشدار داد از معامله با ایران در حوزه فلزات خودداری کنند. رئیس‌ جمهوری آمریکا ناقضان این تحریم را در سه زمینه تهدید کرده بود: مصادره اموال، قرار گرفتن در فهرست تحریم‌های آمریکا و ممانعت از ورود به ایالات متحده.

این در حالی است که در تحریم‌های جدید به‌ صورت خاص به نام شرکت‌های مرتبط با این حوزه، اشاره شده است. ۱۰ شرکت از ۱۷ شرکت این فهرست، در حوزه فولاد فعالیت می‌کنند. شرکت آهن و فولاد افرا، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان، شرکت فولاد اصفهان، فولاد هرمزگان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد خراسان، فولاد خوزستان، فولاد اکسین، فولاد صبا و فولاد کاوه جنوب اسامی این ۱۰ شرکت هستند که بخش عمده درآمدهای ارزی حاصل از صادرات فلزات ایران را که تقریبا بالغ بر چهار میلیارد دلار در سال است بر عهده دارند.

 



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، ترکیب بازار مسکن شهر تهران از عرضه به تقاضا تغییر کرد، به اظهارات واسطه‌ های ملکی، حجم فایل ‌های ورودی برای فروش در بازار مسکن کاهش و میزان مراجعه برای خرید افزایش یافته است اما رشد قیمت ها محسوس نیست.

فعالان بازار مسکن از تردید طرف عرضه برای عقد قرار داد خبر می دهند، طی روزهای اخیر حجم ورودی فایل ‌ها به دفاتر املاک به حدود یک سوم کاهش یافته و این در حالی است که به دلیل قرار گرفتن در بازه زمانی شب عید، فشار تقاضا مقداری افزایش پیدا کرده است.
 خروجی این فرآیند به رشد کاذب قیمت‌ های پیشنهادی منجر شده اما کماکان عمده خرید و فروش‌ ها از نوع تبدیل به احسن و سفته‌ بازی است و با توجه به افت توان متقاضیان واقعی ظرفیت پرش قیمتی وجود ندارد.

برخی متقاضیان هم که به دنبال فایل‌ های مرغوب می‌گردند از خرید خانه در شرایط فعلی منصرف شده‌ اند اما معدود خریداران آماتور با این پیش‌ فرض که ممکن است با رشد نرخ در ماه‌ های آینده مواجه شوند از ایده‌ آل‌ های خود درخصوص خانه‌ ی مورد نظر کوتاه می‌آیند.
اسیب دیگر این روزه از طرف واسطه های غیر حرفه ای به بازار مسکن وارد می‌شود. بدین صورت که مالک، واحد خود را با نرخ نامتعارف به یک مشاور نابلد می ‌سپارد و پذیرش نرخ از سوی مشاور به توهم قیمتی دامن می‌ زند.

به اظهارات کارشناسان بازار مسکن، این وضعیت معمولا با مقداری شدت و ضعف هموار می باشد که طی دهه‌ های اخیر در بازار حاکم بوده اما تفاوت این دوره با سایر دوره‌ ها در این است که ظرفیت جهش قیمتی وجود ندارد.خرید و فروش افزایش یافته اما اغلب متقاضیان برای حفظ ارزش پول اقدام به خرید می‌کنند. ممکن است قیمت‌ های اسمی در این شرایط بالا برود اما اگر خواب سرمایه در دوره رکود را در نظر بگیریم سود دهی مناسبی برای آن دیده نمی‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، ايران توانسته در سال‌ هاي اخير در بازار تجارت جهاني در بخش فولاد به رشد و پيشرفت دست پيدا کند، به طوري‌که صادرات فولاد ايران از يک‌ دهم درصد کل تجارت فولاد جهان به ۱/۵ درصد رسيده است و شايد به همين علت دولت آمریکا تصميم به نشانه گرفتن صنايع فولادي و فلزي کشور است.

از این رو بايد خاطر نشان کرد که صنعت فولاد مانند نفت نيست که بتوان با ساير کشور هاي توليد کننده جاي آن را پر کرد، چرا که توليد فولاد پيچيده، کيفيت آن بسيار مهم، هزينه‌ هاي حمل آن بالا و قيمت‌ هاي آن نيز از اهميت بسياري برخوردار است. اين در حالي است که فولاد ايران با کيفيتي بالا و قيمتي مناسب با هزينه حملي پايين و از طريق کمترين مسافت‌ ها در اختيار خريداران قرار مي‌گيرد و جايگزيني آن کار آساني نيست. 

بنا بر این در شرايط تحريم، ادامه رشد صادرات فلزات، در کنار کاهش صادرات نفتي، مي‌تواند اهميت درآمد هاي ارزي صنايع فلزي را براي ايران بيشتر کند و شايد به همين دليل آمريکا به دنبال ممانعت از تحقق چنين هدفي است. با اين حال طبق نظر کارشناسان بازار تحريم‌ هاي يک ‌جانبه نتوانسته تأثيرات زيادي بر صادرات فولاد و فلز کشور داشته باشد زيرا کشور هاي هدف صادرات از تحريم ‌هاي آمريکا تبعيت نمي‌کنند.

 در تحريم‌ هاي جديد آمريکا بر صنايع فولاد و فلز کشور نيز تعداد ديگري از شرکت‌ ها به ليست تحريم‌ ها اضافه شدند که تأثير زيادي بر صادرات کشور نخواهد داشت. اين اتفاق تنها مي ‌تواند قدرت چانه ‌زني خريدار را بيشتر کند و انتقال پول با هزينه‌ هاي بيشتري همراه باشد.
تحريم ‌هاي جديد جاي نگراني جدي براي صنايع کشور ندارند بلکه مشکل اصلي از داخل کشور و به دليل سوء مديريت در وزارت صمت است که باعث شده برنامه‌ ريزي براي توليد ۲۸ ميليون تن توليد به ۲۶ ميليون تن برسد.

 



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 25 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

تحریریه آهن پرایس به درخواست جمع کثیری از مخاطبان خود ترجیح بر آن دارد تا خبر روز جاری خود را به شرایط بازار میلگرد آجدار و نرخ های منطقی، هیجانی و دستوری آن معطوف دارد.

با توجه به نرخ فعلی قراضه آهن در بازار داخلی  که در حول و حوش ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان و همچین محدودیت های دسترسی به آهن اسفنجی از سمت حوزه نورد، بنظر می رسد که نرخ شمش القایی فعلا  در حول و حوش ۴۵۰۰ تا ۴۵۵۰ تومان بعلاوه مالیات باقی بماند.  از سوی دیگر تجربه نشان داده بازار داخلی در کنار نوسانات ارزی متاثر از جریانات و اتفافات سیاسی نیز بوده و همواره به غیر از مباحث منطقی و فنی؛ با سطوحی همچون کف یا سقف نرخ هیجانی مواجه می گردد.

بازار در روز گذشته کف منطقی خود را در حداقل قیمت حدود ۴۹۰۰ تومان به ازای هرکیلو لمس کرده است، اما از آنجایی که متاثر از تزریق التهابات متعدد به این بازار در بازه زمان یک دو ماه گذشته، این بازار دچار سقف رقابتی هیجانی مضاعف گردیده و با یک شیب تند هیجانی با تقاضای مازاد اغنا شده؛ لذا در مقابل و به عنوان یک عکس‌العمل متقابل، انتظار کف هیجانی متعاقب آن هم شاید در یک بازه زمانی کوتاه مدت دور از انتظار نباشد اما همانطوریکه سقف هیجانی بازار هیچگاه قابل اتکاء نبوده، کف هیجانی هم با توجه گزاره های بنیادین اثر گذار بر این بازار، نمیتواند پایدار باقی بماند و قدر مسلم با متعادل شدن شرایط پیش رو و فروکش نمودن هیجانات نزولی، احتمال اینکه این بازار در نرخ کف منطقی حول و حوش ۴۹۰۰الی ۵۰۰۰ تومان +vat با حمایت نرخ دستوری توقف نماید، زیاد است .

این اتفاقات در حالی است که در مواجه با افزایش هیجانی قیمتهای بازار، اهرمی برای آن تعریف نشده که این خود به نوعی ضعف در این سیستم در مواجه با حمایت از حقوق مصرف کننده نهایی را نشان می‌دهد.



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، متعاملین در بازار مسکن شهر تهران در میان انبوه قیمت‌ های نجومی از یک طرف و معدود فایل‌ های زیر نرخ از طرف دیگر دچار سردرگمی شده‌ اند و به نظر می ‌رسد وضعیت کنونی شباهت زیادی به اوضاع بلا تکلیف ماه‌ های اسفند و اردیبهشت دارد.

 بنا اساس تحقیقات به عمل آمده میانگین رشد ماهیانه نرخ مسکن در شهر تهران را ۸.۵ درصد و در منطقه یک معادل ۳۴ درصد اعلام کرد. نرخ آپارتمان در منطقه یک با رشد عجیب و غریب هشت میلیون تومانی به یکباره از متری ۲۳ میلیون تومان در آبان ماه به متری ۳۱ میلیون تومان در آذر ماه رسیده که تعجب کارشناسان را در پی داشت. البته مطابق این آمار، نرخ به طور کلی در شهر تهران طی یک ماه گذشته ۸.۵ درصد و معاملات ۱۳۷ درصد بالا رفته که اگر چه رقم قابل توجهی است اما با توجه به تغییر نرخ بنزین و افزایش نرخ ارز، کارشناسان معتقدند رشد معاملات از نوع سفته ‌بازانه باعث این اتفاق شده و ادامه نخواهد داشت.

بازار مسکن در آینده دچار شوک قیمتی نخواهد شد و احتمالا معاملات در شرایط ثبات قیمتی به‌ تدریج بالا می‌رود. اما تنش ‌های سیاسی در منطقه، بازار مسکن را در حالت کما قرار داد و معاملات به یک باره نزدیک به صفر شد. کارشناسان پیش ‌بینی می‌ کنند با فروکش کردن تنش‌ ها در روز های آینده آرامش بر بازار مسکن حاکم شود. بازار مسکن تحت تاثیر نرخ‌ های نجومی می ‌تواند دوباره به فاز رکود بخزد. البته در بین انبوه فایل ‌های نجومی، معدود واحد های زیر نرخ هم یافت می‌ شود که آنها هم مشتری چندانی ندارد. اما به هر حال این دوگانگی می ‌تواند به رونق نیم‌ بند بازار آسیب وارد کند.



:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، خوشبختانه ایران در سال گذشته با رشدی ۱۵درصدی که با تولید ۲۵میلیون تن فولاد جایگاه دهم این صنعت را در دنیا از آن خود کرده است و با وجود مشکلات و تشدید تحریم ‌ها در سال جاری هم این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت و می ‌توانیم به تولید ۵/ ۲۶ میلیون تن فولاد دست یابیم.
هدف تولید فولاد در سال ۱۴۰۴ روی ۵۵ میلیون تن برنامه‌ ریزی شده است که در صورت حمایت دولت و تمرکز روی صادرات غیر نفتی به‌خصوص صنعت فولاد به‌ طوری‌که این صنعت اولویت اول قرار گیرد قطعا نه ‌تنها این چشم‌ انداز محقق خواهد شد، بلکه تا ۵۷ میلیون تن نیز توانایی افزایش وجود دارد.
استفاده از تکنولوژی‌ های جدید و به‌کار گیری استعداد و نخبگان ایرانی که در صورت انجام و پشتیبانی نه‌ تنها می ‌توانیم در کل زنجیره فولاد حرف‌ هایی برای گفتن داشته باشد، بلکه قدمی بزرگ برای انتقال تکنولوژی خود و ساخت کارخانه‌ های تولید فولاد در دنیا است.

از این رو برای رسیدن به اهداف، تهدید ‌هایی در زمینه تامین مواد اولیه وجود دارد که سر منشأ آن سنگ ‌آهن بود که تولید کنسانتره را کاهش داد. در پی آن کمبود گندله و در نتیجه کمبود قابل ملاحظه آهن اسفنجی که متاسفانه همین کمبود باعث شد برنامه‌ریزی که برای سال جاری بابت تولید ۲۸ میلیون تن فولاد در نظر گرفته شود کاملا محقق نشود و در نهایت به ۵/  ۲۶ میلیون تن خواهیم رسید.
علت اصلی این امر رکود بازار فولاد جهان در سال ‌های اخیر بوده که شاهد تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ های فولادی در جهان بودیم و این امر باعث شد فعالیت در زمینه اکتشاف کمرنگ باشد. در دو سال اخیر با راه افتادن و فعالیت مجدد بازار فولاد جهان با توجه به افزایش مصرف سنگ‌ آهن و این که سرمایه‌ گذاری در زمینه مطالعه و اکتشاف و معدن زمان خود را می‌ طلبد به نظر می‌ رسد 
در سال‌های آتی مشکلات زیادی در زمینه تامین مواد اولیه خواهیم داشت.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صنعت فولاد را می ‌توان یکی از بنیان ‌های مهم اقتصاد در هر کشوری برشمرد، به‌ گونه ‌ای که حتی مصرف سرانه فولاد به‌ عنوان شاخصی به‌ منظور ارزیابی صنعتی بودن یک کشور مطرح است. 
امروزه در کشور ما نیز فولاد با حضور در بخش ‌های مهم تولیدی و صنعتی کشور، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، به‌ گونه ‌ای که افزون بر ۶۰۰ صنعت به‌ عنوان صنایع پایین‌ دستی از آن تغذیه می ‌کنند.

از این رو با توجه به‌ وجود منابع سنگ ‌آهن در ایران، به‌ عنوان نخستین حلقه تولید فولاد، این صنعت در سال‌ های اخیر توانسته به جایگاه در خور توجهی دست یابد.بنا بر این یکی از مهم‌ ترین مباحثی که صنعت فولاد را اقتصادی‌ تر می‌ کند، تکمیل زنجیره فولاد در داخل از معدن تا تولید فولاد است، زیرا در زنجیره فولاد است که ارزش‌ افزوده بالا و اشتغال‌ زایی بسیار خلق خواهد شد. ایران با توجه به معادن سنگ‌ آهن و انرژی فراوان این ظرفیت را دارد که به یکی از کانون‌ های اصلی تولید فولاد در جهان تبدیل شود که البته این امر مستلزم برنامه ‌ریزی دقیق و تکمیل زنجیره فولاد است.

تولید فولاد ایران که در ۸ ماه نخست سال های گذشته بالغ بر ۱۶.۱۵۳ میلیون تن گزارش شده در ۸ ماه نخست سال جاری این عدد به ۱۷.۱۸۸ میلیون تن افزایش یافته است. رشد بیش از ۶ درصدی تولید فولاد ایران طی سال ۲۰۱۹ در حالی است که دولت آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای، تحریم‌ ها بر اقتصاد ایران از جمله تحریم بر صنعت فولاد را بازگردانده است.

امیدواریم با اندیشه صحیح چشم‌ انداز صنعت فولاد، در آینده ‌ای نزدیک کشور عزیزمان نه تنها به یک صادر کننده تکنولوژی تبدیل شود، بلکه با ایجاد محصولات جدید و تکنولوژی‌ های نوین در هر یک از حلقه‌ های زنجیره تولید فولاد به یک کشور صادر کننده تکنولوژی تبدیل شود..



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صنعت فولاد را می ‌توان یکی از بنیان ‌های مهم اقتصاد در هر کشوری برشمرد، به‌ گونه ‌ای که حتی مصرف سرانه فولاد به‌ عنوان شاخصی به‌ منظور ارزیابی صنعتی بودن یک کشور مطرح است. 
امروزه در کشور ما نیز فولاد با حضور در بخش ‌های مهم تولیدی و صنعتی کشور، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، به‌ گونه ‌ای که افزون بر ۶۰۰ صنعت به‌ عنوان صنایع پایین‌ دستی از آن تغذیه می ‌کنند.

از این رو با توجه به‌ وجود منابع سنگ ‌آهن در ایران، به‌ عنوان نخستین حلقه تولید فولاد، این صنعت در سال‌ های اخیر توانسته به جایگاه در خور توجهی دست یابد.بنا بر این یکی از مهم‌ ترین مباحثی که صنعت فولاد را اقتصادی‌ تر می‌ کند، تکمیل زنجیره فولاد در داخل از معدن تا تولید فولاد است، زیرا در زنجیره فولاد است که ارزش‌ افزوده بالا و اشتغال‌ زایی بسیار خلق خواهد شد. ایران با توجه به معادن سنگ‌ آهن و انرژی فراوان این ظرفیت را دارد که به یکی از کانون‌ های اصلی تولید فولاد در جهان تبدیل شود که البته این امر مستلزم برنامه ‌ریزی دقیق و تکمیل زنجیره فولاد است.

تولید فولاد ایران که در ۸ ماه نخست سال های گذشته بالغ بر ۱۶.۱۵۳ میلیون تن گزارش شده در ۸ ماه نخست سال جاری این عدد به ۱۷.۱۸۸ میلیون تن افزایش یافته است. رشد بیش از ۶ درصدی تولید فولاد ایران طی سال ۲۰۱۹ در حالی است که دولت آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای، تحریم‌ ها بر اقتصاد ایران از جمله تحریم بر صنعت فولاد را بازگردانده است.

امیدواریم با اندیشه صحیح چشم‌ انداز صنعت فولاد، در آینده ‌ای نزدیک کشور عزیزمان نه تنها به یک صادر کننده تکنولوژی تبدیل شود، بلکه با ایجاد محصولات جدید و تکنولوژی‌ های نوین در هر یک از حلقه‌ های زنجیره تولید فولاد به یک کشور صادر کننده تکنولوژی تبدیل شود..



:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صنعت فولاد را می ‌توان یکی از بنیان ‌های مهم اقتصاد در هر کشوری برشمرد، به‌ گونه ‌ای که حتی مصرف سرانه فولاد به‌ عنوان شاخصی به‌ منظور ارزیابی صنعتی بودن یک کشور مطرح است. 
امروزه در کشور ما نیز فولاد با حضور در بخش ‌های مهم تولیدی و صنعتی کشور، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، به‌ گونه ‌ای که افزون بر ۶۰۰ صنعت به‌ عنوان صنایع پایین‌ دستی از آن تغذیه می ‌کنند.

از این رو با توجه به‌ وجود منابع سنگ ‌آهن در ایران، به‌ عنوان نخستین حلقه تولید فولاد، این صنعت در سال‌ های اخیر توانسته به جایگاه در خور توجهی دست یابد.بنا بر این یکی از مهم‌ ترین مباحثی که صنعت فولاد را اقتصادی‌ تر می‌ کند، تکمیل زنجیره فولاد در داخل از معدن تا تولید فولاد است، زیرا در زنجیره فولاد است که ارزش‌ افزوده بالا و اشتغال‌ زایی بسیار خلق خواهد شد. ایران با توجه به معادن سنگ‌ آهن و انرژی فراوان این ظرفیت را دارد که به یکی از کانون‌ های اصلی تولید فولاد در جهان تبدیل شود که البته این امر مستلزم برنامه ‌ریزی دقیق و تکمیل زنجیره فولاد است.

تولید فولاد ایران که در ۸ ماه نخست سال های گذشته بالغ بر ۱۶.۱۵۳ میلیون تن گزارش شده در ۸ ماه نخست سال جاری این عدد به ۱۷.۱۸۸ میلیون تن افزایش یافته است. رشد بیش از ۶ درصدی تولید فولاد ایران طی سال ۲۰۱۹ در حالی است که دولت آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای، تحریم‌ ها بر اقتصاد ایران از جمله تحریم بر صنعت فولاد را بازگردانده است.

امیدواریم با اندیشه صحیح چشم‌ انداز صنعت فولاد، در آینده ‌ای نزدیک کشور عزیزمان نه تنها به یک صادر کننده تکنولوژی تبدیل شود، بلکه با ایجاد محصولات جدید و تکنولوژی‌ های نوین در هر یک از حلقه‌ های زنجیره تولید فولاد به یک کشور صادر کننده تکنولوژی تبدیل شود..



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صنعت فولاد را می ‌توان یکی از بنیان ‌های مهم اقتصاد در هر کشوری برشمرد، به‌ گونه ‌ای که حتی مصرف سرانه فولاد به‌ عنوان شاخصی به‌ منظور ارزیابی صنعتی بودن یک کشور مطرح است. 
امروزه در کشور ما نیز فولاد با حضور در بخش ‌های مهم تولیدی و صنعتی کشور، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، به‌ گونه ‌ای که افزون بر ۶۰۰ صنعت به‌ عنوان صنایع پایین‌ دستی از آن تغذیه می ‌کنند.

از این رو با توجه به‌ وجود منابع سنگ ‌آهن در ایران، به‌ عنوان نخستین حلقه تولید فولاد، این صنعت در سال‌ های اخیر توانسته به جایگاه در خور توجهی دست یابد.بنا بر این یکی از مهم‌ ترین مباحثی که صنعت فولاد را اقتصادی‌ تر می‌ کند، تکمیل زنجیره فولاد در داخل از معدن تا تولید فولاد است، زیرا در زنجیره فولاد است که ارزش‌ افزوده بالا و اشتغال‌ زایی بسیار خلق خواهد شد. ایران با توجه به معادن سنگ‌ آهن و انرژی فراوان این ظرفیت را دارد که به یکی از کانون‌ های اصلی تولید فولاد در جهان تبدیل شود که البته این امر مستلزم برنامه ‌ریزی دقیق و تکمیل زنجیره فولاد است.

تولید فولاد ایران که در ۸ ماه نخست سال های گذشته بالغ بر ۱۶.۱۵۳ میلیون تن گزارش شده در ۸ ماه نخست سال جاری این عدد به ۱۷.۱۸۸ میلیون تن افزایش یافته است. رشد بیش از ۶ درصدی تولید فولاد ایران طی سال ۲۰۱۹ در حالی است که دولت آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای، تحریم‌ ها بر اقتصاد ایران از جمله تحریم بر صنعت فولاد را بازگردانده است.

امیدواریم با اندیشه صحیح چشم‌ انداز صنعت فولاد، در آینده ‌ای نزدیک کشور عزیزمان نه تنها به یک صادر کننده تکنولوژی تبدیل شود، بلکه با ایجاد محصولات جدید و تکنولوژی‌ های نوین در هر یک از حلقه‌ های زنجیره تولید فولاد به یک کشور صادر کننده تکنولوژی تبدیل شود..



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صنعت فولاد را می ‌توان یکی از بنیان ‌های مهم اقتصاد در هر کشوری برشمرد، به‌ گونه ‌ای که حتی مصرف سرانه فولاد به‌ عنوان شاخصی به‌ منظور ارزیابی صنعتی بودن یک کشور مطرح است. 
امروزه در کشور ما نیز فولاد با حضور در بخش ‌های مهم تولیدی و صنعتی کشور، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، به‌ گونه ‌ای که افزون بر ۶۰۰ صنعت به‌ عنوان صنایع پایین‌ دستی از آن تغذیه می ‌کنند.

از این رو با توجه به‌ وجود منابع سنگ ‌آهن در ایران، به‌ عنوان نخستین حلقه تولید فولاد، این صنعت در سال‌ های اخیر توانسته به جایگاه در خور توجهی دست یابد.بنا بر این یکی از مهم‌ ترین مباحثی که صنعت فولاد را اقتصادی‌ تر می‌ کند، تکمیل زنجیره فولاد در داخل از معدن تا تولید فولاد است، زیرا در زنجیره فولاد است که ارزش‌ افزوده بالا و اشتغال‌ زایی بسیار خلق خواهد شد. ایران با توجه به معادن سنگ‌ آهن و انرژی فراوان این ظرفیت را دارد که به یکی از کانون‌ های اصلی تولید فولاد در جهان تبدیل شود که البته این امر مستلزم برنامه ‌ریزی دقیق و تکمیل زنجیره فولاد است.

تولید فولاد ایران که در ۸ ماه نخست سال های گذشته بالغ بر ۱۶.۱۵۳ میلیون تن گزارش شده در ۸ ماه نخست سال جاری این عدد به ۱۷.۱۸۸ میلیون تن افزایش یافته است. رشد بیش از ۶ درصدی تولید فولاد ایران طی سال ۲۰۱۹ در حالی است که دولت آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای، تحریم‌ ها بر اقتصاد ایران از جمله تحریم بر صنعت فولاد را بازگردانده است.

امیدواریم با اندیشه صحیح چشم‌ انداز صنعت فولاد، در آینده ‌ای نزدیک کشور عزیزمان نه تنها به یک صادر کننده تکنولوژی تبدیل شود، بلکه با ایجاد محصولات جدید و تکنولوژی‌ های نوین در هر یک از حلقه‌ های زنجیره تولید فولاد به یک کشور صادر کننده تکنولوژی تبدیل شود..



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، صنعت فولاد را می ‌توان یکی از بنیان ‌های مهم اقتصاد در هر کشوری برشمرد، به‌ گونه ‌ای که حتی مصرف سرانه فولاد به‌ عنوان شاخصی به‌ منظور ارزیابی صنعتی بودن یک کشور مطرح است. 
امروزه در کشور ما نیز فولاد با حضور در بخش ‌های مهم تولیدی و صنعتی کشور، نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند، به‌ گونه ‌ای که افزون بر ۶۰۰ صنعت به‌ عنوان صنایع پایین‌ دستی از آن تغذیه می ‌کنند.

از این رو با توجه به‌ وجود منابع سنگ ‌آهن در ایران، به‌ عنوان نخستین حلقه تولید فولاد، این صنعت در سال‌ های اخیر توانسته به جایگاه در خور توجهی دست یابد.بنا بر این یکی از مهم‌ ترین مباحثی که صنعت فولاد را اقتصادی‌ تر می‌ کند، تکمیل زنجیره فولاد در داخل از معدن تا تولید فولاد است، زیرا در زنجیره فولاد است که ارزش‌ افزوده بالا و اشتغال‌ زایی بسیار خلق خواهد شد. ایران با توجه به معادن سنگ‌ آهن و انرژی فراوان این ظرفیت را دارد که به یکی از کانون‌ های اصلی تولید فولاد در جهان تبدیل شود که البته این امر مستلزم برنامه ‌ریزی دقیق و تکمیل زنجیره فولاد است.

تولید فولاد ایران که در ۸ ماه نخست سال های گذشته بالغ بر ۱۶.۱۵۳ میلیون تن گزارش شده در ۸ ماه نخست سال جاری این عدد به ۱۷.۱۸۸ میلیون تن افزایش یافته است. رشد بیش از ۶ درصدی تولید فولاد ایران طی سال ۲۰۱۹ در حالی است که دولت آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای، تحریم‌ ها بر اقتصاد ایران از جمله تحریم بر صنعت فولاد را بازگردانده است.

امیدواریم با اندیشه صحیح چشم‌ انداز صنعت فولاد، در آینده ‌ای نزدیک کشور عزیزمان نه تنها به یک صادر کننده تکنولوژی تبدیل شود، بلکه با ایجاد محصولات جدید و تکنولوژی‌ های نوین در هر یک از حلقه‌ های زنجیره تولید فولاد به یک کشور صادر کننده تکنولوژی تبدیل شود..



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، تحلیل های معاملات بازار مسکن نشان می دهد که در کلاتشهرها  بازار مسکن در زمستان نسبت به پاییز پر رونق‌ تر بوده است.تحلیل گران بازار مسکن با بیان اینکه رشد شتابان قیمت مسکن طی یک سال گذشته با ایجاد عدم تعادل بین عرضه و تقاضای ملک در تابستان سال ۹۸ سرمای خاصی را به معاملات ملکی تابستان سال جاری وارد کرد.

از یک طرف با عقب‌ نشینی طرف تقاضا به دلیل کاهش قدرت خرید مواجه بود و از سوی دیگر عرضه کننده مسکن با توجه به ابهامات موجود نسبت به آینده اقتصاد ایران تمایلی به عرضه واحد های خود نداشت. پس از طی یک دوره رکود در صورت ایجاد شرایط ثبات سیاسی ،‌اقتصادی و اجتماعی در کشور کفه تقاضای مسکن دوباره سنگین می شود و معاملات رونق بیشتری می‌گیرد اما نمی‌توان به این بازار چندان خوشبین باشیم چرا که در صورت تغییر نکردن پارامترهای تاثیر گذار اقتصادی مانند نرخ دلار، نقدینگی ممکن است بازار مسکن دوباره وارد رکود شود که این موضوع دور از انتظار نیست.
افزایش شدید قیمت در مسکن به ویژه در تهران که در بهار و تابستان سال جاری رخ داد منجر به کاهش توان خرید و اجاره مسکن شد که این موضوع باعث مهاجرت بسیاری از شهروندان برای خرید و اجاره مسکن به حومه شهرها شد.از این رو آمارها نشان می ‌دهد که افزایش قیمت مسکن در مناطق حومه شهرها باعث افزایش تعداد آگهی ‌های مسکن شد که آمارها نشان دهنده افزایش تعداد آگهی‌ها شده است به اظهارات کارشناسان بازار مسکن با اشاره به این که رهن ملک بلا فاصله پس از خرید یکی از راه‌ هایی است که می ‌توان از طریق آن بخشی از پول خرید ملک را تامین کرد، نسبت قیمت اجاره به خرید ملک یکی از شاخص‌ های تاثیر گذار در معاملات است..

 



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، رضا رحمانی وزیر صمت در بیانات اخیر خود اذعان داشت که برخورد سختی در انتظار برهم‌ زنندگان تعادل بازار می باشد و برابر قانون با آن ها برخورد می شود. وی هم چنین اذعان داشت که شرایط کنونی بازار با جنگ اقتصادی تمام‌عیار مواجه می باشد و یکی از مقتضیات زمان همراهی و همکاری همه عوامل موثر برای رفع موانع پیش روی بازار است. البته کشور اکنون در تامین بسیاری از اقلام کالایی مورد نیاز خود خودکفا می باشد.

وی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف، به‌ویژه در حوزه تولید، تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی گام‌های خوبی برداشته اند و ضرورت دارد سایر ظرفیت‌های موجود در این عرصه، از جمله بخش تعاونی‌ها نیز در تامین و توزیع مورد توجه قرار گیرند. باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا توفیقات موجود در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور حفظ شود.

البته همانطور که می دانیم برخی از آثار تحریم‌ها صرفاً روانی بوده و با اطلاع‌رسانی بهنگام و جلب مشارکت مردم می‌توان به سهولت از آن‌ها عبور کرد. در این میان وجود برخی واسطه گری‌های غیرقانونی درباره بعضی از اقلام کالایی و مواد اولیه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و حتماً با متخلفان بدون کوچک‌ترین مماشاتی باید برخورد شود. و تا جایی که می‌توانیم باید حقوق مصرف کنندگان را مورد توجه قرار دهیم. رحمانی با اشاره به گزارشات ارائه شده از روند تولیدات خودرویی کشور گفت: اقدامات انجام شده در بخش خودروسازی کشور حاکی از بهبود روند تولید ورق و سایر مواد اولیه مورد نیاز، می باشد و با اصلاحاتی که در حال انجام است این صنعت شرایط بهتری را نیز تجربه خواهد نمود.

اکنون می بایست منتظر ماند و دید که بازار پس از عبور از فاز جدید تحریم ها و سخت تر شدن عرصه در بازارآهن و فولاد چگونه عمل خواهد نمود.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، رضا رحمانی وزیر صمت در بیانات اخیر خود اذعان داشت که برخورد سختی در انتظار برهم‌ زنندگان تعادل بازار می باشد و برابر قانون با آن ها برخورد می شود. وی هم چنین اذعان داشت که شرایط کنونی بازار با جنگ اقتصادی تمام‌عیار مواجه می باشد و یکی از مقتضیات زمان همراهی و همکاری همه عوامل موثر برای رفع موانع پیش روی بازار است. البته کشور اکنون در تامین بسیاری از اقلام کالایی مورد نیاز خود خودکفا می باشد.

وی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف، به‌ویژه در حوزه تولید، تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی گام‌های خوبی برداشته اند و ضرورت دارد سایر ظرفیت‌های موجود در این عرصه، از جمله بخش تعاونی‌ها نیز در تامین و توزیع مورد توجه قرار گیرند. باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا توفیقات موجود در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور حفظ شود.

البته همانطور که می دانیم برخی از آثار تحریم‌ها صرفاً روانی بوده و با اطلاع‌رسانی بهنگام و جلب مشارکت مردم می‌توان به سهولت از آن‌ها عبور کرد. در این میان وجود برخی واسطه گری‌های غیرقانونی درباره بعضی از اقلام کالایی و مواد اولیه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و حتماً با متخلفان بدون کوچک‌ترین مماشاتی باید برخورد شود. و تا جایی که می‌توانیم باید حقوق مصرف کنندگان را مورد توجه قرار دهیم. رحمانی با اشاره به گزارشات ارائه شده از روند تولیدات خودرویی کشور گفت: اقدامات انجام شده در بخش خودروسازی کشور حاکی از بهبود روند تولید ورق و سایر مواد اولیه مورد نیاز، می باشد و با اصلاحاتی که در حال انجام است این صنعت شرایط بهتری را نیز تجربه خواهد نمود.

اکنون می بایست منتظر ماند و دید که بازار پس از عبور از فاز جدید تحریم ها و سخت تر شدن عرصه در بازارآهن و فولاد چگونه عمل خواهد نمود.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، رضا رحمانی وزیر صمت در بیانات اخیر خود اذعان داشت که برخورد سختی در انتظار برهم‌ زنندگان تعادل بازار می باشد و برابر قانون با آن ها برخورد می شود. وی هم چنین اذعان داشت که شرایط کنونی بازار با جنگ اقتصادی تمام‌عیار مواجه می باشد و یکی از مقتضیات زمان همراهی و همکاری همه عوامل موثر برای رفع موانع پیش روی بازار است. البته کشور اکنون در تامین بسیاری از اقلام کالایی مورد نیاز خود خودکفا می باشد.

وی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف، به‌ویژه در حوزه تولید، تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی گام‌های خوبی برداشته اند و ضرورت دارد سایر ظرفیت‌های موجود در این عرصه، از جمله بخش تعاونی‌ها نیز در تامین و توزیع مورد توجه قرار گیرند. باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا توفیقات موجود در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور حفظ شود.

البته همانطور که می دانیم برخی از آثار تحریم‌ها صرفاً روانی بوده و با اطلاع‌رسانی بهنگام و جلب مشارکت مردم می‌توان به سهولت از آن‌ها عبور کرد. در این میان وجود برخی واسطه گری‌های غیرقانونی درباره بعضی از اقلام کالایی و مواد اولیه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و حتماً با متخلفان بدون کوچک‌ترین مماشاتی باید برخورد شود. و تا جایی که می‌توانیم باید حقوق مصرف کنندگان را مورد توجه قرار دهیم. رحمانی با اشاره به گزارشات ارائه شده از روند تولیدات خودرویی کشور گفت: اقدامات انجام شده در بخش خودروسازی کشور حاکی از بهبود روند تولید ورق و سایر مواد اولیه مورد نیاز، می باشد و با اصلاحاتی که در حال انجام است این صنعت شرایط بهتری را نیز تجربه خواهد نمود.

اکنون می بایست منتظر ماند و دید که بازار پس از عبور از فاز جدید تحریم ها و سخت تر شدن عرصه در بازارآهن و فولاد چگونه عمل خواهد نمود.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، رضا رحمانی وزیر صمت در بیانات اخیر خود اذعان داشت که برخورد سختی در انتظار برهم‌ زنندگان تعادل بازار می باشد و برابر قانون با آن ها برخورد می شود. وی هم چنین اذعان داشت که شرایط کنونی بازار با جنگ اقتصادی تمام‌عیار مواجه می باشد و یکی از مقتضیات زمان همراهی و همکاری همه عوامل موثر برای رفع موانع پیش روی بازار است. البته کشور اکنون در تامین بسیاری از اقلام کالایی مورد نیاز خود خودکفا می باشد.

وی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف، به‌ویژه در حوزه تولید، تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی گام‌های خوبی برداشته اند و ضرورت دارد سایر ظرفیت‌های موجود در این عرصه، از جمله بخش تعاونی‌ها نیز در تامین و توزیع مورد توجه قرار گیرند. باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا توفیقات موجود در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور حفظ شود.

البته همانطور که می دانیم برخی از آثار تحریم‌ها صرفاً روانی بوده و با اطلاع‌رسانی بهنگام و جلب مشارکت مردم می‌توان به سهولت از آن‌ها عبور کرد. در این میان وجود برخی واسطه گری‌های غیرقانونی درباره بعضی از اقلام کالایی و مواد اولیه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و حتماً با متخلفان بدون کوچک‌ترین مماشاتی باید برخورد شود. و تا جایی که می‌توانیم باید حقوق مصرف کنندگان را مورد توجه قرار دهیم. رحمانی با اشاره به گزارشات ارائه شده از روند تولیدات خودرویی کشور گفت: اقدامات انجام شده در بخش خودروسازی کشور حاکی از بهبود روند تولید ورق و سایر مواد اولیه مورد نیاز، می باشد و با اصلاحاتی که در حال انجام است این صنعت شرایط بهتری را نیز تجربه خواهد نمود.

اکنون می بایست منتظر ماند و دید که بازار پس از عبور از فاز جدید تحریم ها و سخت تر شدن عرصه در بازارآهن و فولاد چگونه عمل خواهد نمود.



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، رضا رحمانی وزیر صمت در بیانات اخیر خود اذعان داشت که برخورد سختی در انتظار برهم‌ زنندگان تعادل بازار می باشد و برابر قانون با آن ها برخورد می شود. وی هم چنین اذعان داشت که شرایط کنونی بازار با جنگ اقتصادی تمام‌عیار مواجه می باشد و یکی از مقتضیات زمان همراهی و همکاری همه عوامل موثر برای رفع موانع پیش روی بازار است. البته کشور اکنون در تامین بسیاری از اقلام کالایی مورد نیاز خود خودکفا می باشد.

وی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف، به‌ویژه در حوزه تولید، تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی گام‌های خوبی برداشته اند و ضرورت دارد سایر ظرفیت‌های موجود در این عرصه، از جمله بخش تعاونی‌ها نیز در تامین و توزیع مورد توجه قرار گیرند. باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا توفیقات موجود در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور حفظ شود.

البته همانطور که می دانیم برخی از آثار تحریم‌ها صرفاً روانی بوده و با اطلاع‌رسانی بهنگام و جلب مشارکت مردم می‌توان به سهولت از آن‌ها عبور کرد. در این میان وجود برخی واسطه گری‌های غیرقانونی درباره بعضی از اقلام کالایی و مواد اولیه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و حتماً با متخلفان بدون کوچک‌ترین مماشاتی باید برخورد شود. و تا جایی که می‌توانیم باید حقوق مصرف کنندگان را مورد توجه قرار دهیم. رحمانی با اشاره به گزارشات ارائه شده از روند تولیدات خودرویی کشور گفت: اقدامات انجام شده در بخش خودروسازی کشور حاکی از بهبود روند تولید ورق و سایر مواد اولیه مورد نیاز، می باشد و با اصلاحاتی که در حال انجام است این صنعت شرایط بهتری را نیز تجربه خواهد نمود.

اکنون می بایست منتظر ماند و دید که بازار پس از عبور از فاز جدید تحریم ها و سخت تر شدن عرصه در بازارآهن و فولاد چگونه عمل خواهد نمود.



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، رضا رحمانی وزیر صمت در بیانات اخیر خود اذعان داشت که برخورد سختی در انتظار برهم‌ زنندگان تعادل بازار می باشد و برابر قانون با آن ها برخورد می شود. وی هم چنین اذعان داشت که شرایط کنونی بازار با جنگ اقتصادی تمام‌عیار مواجه می باشد و یکی از مقتضیات زمان همراهی و همکاری همه عوامل موثر برای رفع موانع پیش روی بازار است. البته کشور اکنون در تامین بسیاری از اقلام کالایی مورد نیاز خود خودکفا می باشد.

وی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف، به‌ویژه در حوزه تولید، تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی گام‌های خوبی برداشته اند و ضرورت دارد سایر ظرفیت‌های موجود در این عرصه، از جمله بخش تعاونی‌ها نیز در تامین و توزیع مورد توجه قرار گیرند. باید تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا توفیقات موجود در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور حفظ شود.

البته همانطور که می دانیم برخی از آثار تحریم‌ها صرفاً روانی بوده و با اطلاع‌رسانی بهنگام و جلب مشارکت مردم می‌توان به سهولت از آن‌ها عبور کرد. در این میان وجود برخی واسطه گری‌های غیرقانونی درباره بعضی از اقلام کالایی و مواد اولیه به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و حتماً با متخلفان بدون کوچک‌ترین مماشاتی باید برخورد شود. و تا جایی که می‌توانیم باید حقوق مصرف کنندگان را مورد توجه قرار دهیم. رحمانی با اشاره به گزارشات ارائه شده از روند تولیدات خودرویی کشور گفت: اقدامات انجام شده در بخش خودروسازی کشور حاکی از بهبود روند تولید ورق و سایر مواد اولیه مورد نیاز، می باشد و با اصلاحاتی که در حال انجام است این صنعت شرایط بهتری را نیز تجربه خواهد نمود.

اکنون می بایست منتظر ماند و دید که بازار پس از عبور از فاز جدید تحریم ها و سخت تر شدن عرصه در بازارآهن و فولاد چگونه عمل خواهد نمود.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، با توجه به شرایط موجود، شاید بهینه ‌ترین حالت برای بازار یک استراحت مقطعی و کاهش نرخ‌ های محدودی است که بتواند کالا های موجود در انبارها را جایگزین کرده و با یک فاز افت نرخ، فضا را برای رشد قیمت‌ های بعدی آماده کند.

 این که موجودی انبارها به قدری افزایش یافته که انتظار آن را نداشتیم هم جدی است و اگر به هر دلیل جو روانی اخیر تغییر کرده و به یک سمت خاص متمایل شود، بازی بازار هم تغییر خواهد کرد. رفتارهای قیمتی اخیر منطقی نیست اگر چه رشد بهای فولاد نسبتا فراگیر است و اکثر مصنوعات فولادی در این روند افزایشی حرکت کرده‌‌ اند. 

این بازی چندان به درازا نخواهد کشید ولی یکی از بهترین سناریوها کاهش نرخ متعادل و تثبیت بازار است که شاید به رشد تقاضای داخلی هم منتهی شود. پیچیدگی‌ های اوضاع فعلی را باید به ابهامات بازار فولاد افزود و شاید صبر و نظاره رخداد ها گزینه ‌ای منطقی‌ تر باشد..
از این رو تجربه نشان داده که هیجان بازار فولاد غالبا مقطعی است یعنی روند پرشتاب رشد قیمت‌ ها سریع‌ تر از حد انتظار متوقف شده ولی این بار شرایط بازار به‌گونه ای است که فضای بزرگی برای سقوط آزاد نرخ با جو روانی موجود ایجاد نشده است.

 در این وضعیت چند رخداد اثر گذاری برجسته‌ تری دارد یکی تاثیر بازار فولاد از نوسان قیمت دلار و دیگری جو روانی حاکم بر جامعه یا بازارهای کالایی مشابه که هرکدام می‌تواند اثرگذاری خاص خود را در بر داشته باشد. بدین ترتیب این روند ها البته به سرعت به احتمال قوی تغییر نخواهد کرد، بنابراین بازار فولاد هم تغییر فاز بزرگی را شاید شاهد نباشد. این ادعا به این معنی است که بازار فولاد به آرامی میل به ثبت نرخ پیدا می‌کند و این تعادل در شرایطی حاکم خواهد شد که از یکسو شاهد عدم رشد قیمت‌ ها در بازار داخلی بوده و از سوی دیگرتعادل شکننده ای در بازار حاکم شود.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، دولت از طریق بانک تخصصی خود در بخش مسکن، سقف تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق بهادار را در تهران به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش داد. به اظهارات مسئولان بازار مسکن، به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش سقف وام خرید مسکن جهت تسهیلات جدید مسکن برای واحد های تا ۲۵ سال قدمت پرداخت می ‌شود.

 برای واحد های با سن ۲۵ تا ۳۰ سال یک سقف تسهیلات جدا گانه ‌ای در نظر گرفته شده است. بر این اساس در تهران این سقف قبلاً برای انفرادی ۴۵ میلیون تومان بود که به ۸۰ میلیون تومان و در زوجین از ۸۰ به ۱۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ ها و شهر ها بالای ۲۰۰ هزار نفر از ۴۰ به ۶۰ میلیون تومان و برای زوجین از ۷۰ میلیون  به ۱۲۰ میلیون تومان افزایش می‌ یابد.
 
همچنین از محل اوراق حق تقدم تا ۸۰ درصد هزینه باقی مانده اجرای طرح را در مشارکت ‌های مدنی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان مشروط بر اینکه ۲۰ درصد را سازنده تأمین مالی انجام دهد، ‌پرداخت می شود. بدین ترتیب مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه ۸۰ درصد تسهیلات مسکن در حوزه سنتی‌ سازی استفاده می ‌شود، اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات سنتی‌ ساز ۱۸ درصد است که در صورت ساخت به شیوه صنعتی نرخ سود یک درصد کاهش می‌ یابد.

مدیرعامل بانک مسکن با تأکید بر اینکه شعب بانک به‌ هیچ عنوان اجازه مطالبه ضمانت از متقاضیان دریافت وام را ندارند، و در صورت مشاهده موارد این چنینی جهت دریافت وام مراتب را به شعبات بانک مربوطه اطلاع دهید. تسهیلات خرید مسکن ۵۸ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد کاهش یافته، ضمن اینکه ۱۱۵ هزار فقره وام خرید از ابتدای سال جاری پرداخت شده که به ‌لحاظ تعداد، ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار آهن به شدت تحت تاثیر جو روانی اتفاقات غیر منتظره سیاسی قرار گرفته است که حتی با مکانیزم کشف قیمت فعلی حاکم بر بورس کالا در خصوص اصلی ترین عامل تعیین قیمت‌های کف بازار مقاطع طویل فولادی، مردم نباید خیلی منتظر نوسانات هیجانی کاهشی در بازار مقاطع باشند. 
متعاقب با نشر خبر تحریم فولادسازان، جمعی از متقاضیان خرید و فروش در بازار نگران ادامه روند موجود بازار می باشند چرا که احساس می کنند، آنهایی که خرید نکرده‌اند به نوعی جامانده‌ ی روزهای خوش بازارند و یا انهایی که خرید کرده‌اند و با موج افزایشی پیش رفته‌اند، متضرر از ریزش احتمالی قیمتها و روند معکوس بازار می باشند.

اگرچه کارشناسان معتقدند که اصلی ترین عامل کنترل قیمت های بازار مقاطع طویل فولادی، مکانیزم تعیین نرخ عرضه محصول نهایی در بورس کالا می باشد که  خود تابع یکسری عوامل و مقررات بوده و سایر عوامل تاثیرگذار مثل نوسانات حادث شده در حوزه ارز یا سایر عوامل حتی تقاضا نیز تاثیر مستقیم و سریع روی آن می تواند داشته باشد. نرخ پایه عرضه مقاطع طویل فولادی در بورس کالا برای این هفته، حدود ۵ هزار تومان +vat بسته شده و از طرفی با توجه به مکانیزم کشف قیمت فعلی، امکان کاهش این نرخ به این سادگی‌ها و به این زودی‌ها میسر نخواهد شد . در بهترین یا بدترین حالت ممکن هفته ها زمان خواهد برد تا شاید شاهد کاهش تدریجی نرخ پایه عرضه مقاطع طویل فولادی در بورس کالا باشیم .

قدر مسلم وقوع هرگونه مسائل غیرمنتظره دیگر سیاسی هم، همچون گذشته در ایجاد جو هیجانی مثبت یا منفی بازار تاثیرگذار خواهد بود اما خوب یا بد از انجاییکه سنگ بنای مکانیزم فعلی توسط فولادسازان بزرگ تعریف شده، آنقدر که هیجانات افزایشی در تسریع روند افرایش قیمت های بازار هم‌راستا با این مکانیزم اثر گذار است، در روند معکوس بازار اینگونه نمی باشد.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 22 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، آمار های رسمی از افزایش ۳۱/۲درصدی میانگین اجاره‌ بهای مسکونی در سال جاری حکایت دار‌د. این میزان افزایش که در قرار دادهای اجاره تمدیدی منعکس شده، اگر چه از میانگین نرخ تورم سالانه کمتر است، اما با احتساب این که سهم هزینه مسکن و اجاره در سبد هزینه مصرفی خانوار گاهی از ۵۰ درصد هم بالاتر می‌ رود و میانگین افزایش درآمد جامعه به ۲۰درصد هم نمی ‌رسد، به‌ منزله افزایش فشار به اجاره ‌نشین ‌هایی است که حداقل ۳۰ درصد خانوار های کشور را شامل می ‌شوند.

به اظهارات کارشناسان و مسئولان بازار مسکن از تحولات بازار اجاره نشان می ‌دهد شاخص اجاره ‌بها در پاییز نسبت به تابستان ۷/۲درصد افزایش یافته و رشد آن ‌همپای رشد قیمت مسکن بوده است. عمده ‌ترین دلیل افزایش متناوب اجاره‌ بها، تخلیه تورم ۲۰۰درصدی بازار مسکن در ۲سال گذشته بوده که هم چنان به تلاطم بازار اجاره دامن زده و به کابوس اجاره‌ نشین‌ ها تبدیل شده است. 

محاسبات نشان می ‌دهد حتی بدون در نظر گرفتن جهش نجومی قیمت آپارتمان و افول تولید مسکن در دهه۹۰، در سال۱۴۰۰ نسبت خانوار های اجاره‌ نشین به کل خانوارها در کشور به ۳۵درصد و در تهران به بیش از ۵۰ درصد خواهد رسید.بررسی آمارهای مربوط به تحولات بازار اجاره‌ بهای کشور در سال جاری نشان می ‌دهد در وضعیتی که متوسط  رشد اجاره‌ بها نسبت به فصل تابستان به ۷/۲درصد می‌رسد.

از این رو در فصل های گذشته هم چنین در پاییز سال جاری، میانگین تورم نقطه ‌به‌ نقطه شاخص اجاره‌ بها در کشور، یعنی میزان افزایش اجاره ‌بها در پاییز نسبت به پاییز سال گذشته، معادل ۲۱/۶درصد بوده، اما رشد این شاخص در شهرستان ها به ۳۴.۸درصد رسیده است. به‌ عبارت‌ دیگر اجاره ‌نشین ‌های شهرستان ها  شاهد بیشترین جهش شاخص اجاره‌ بها در مقایسه با سال گذشته بوده و طعم گرانی را بیشتر چشیده‌اند..



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، پرواز قیمت ها در اکثر مقاطع فولادی با محوریت میلگرد با شتاب بیشتری نسبت به گذشته در حال انجام می باشد. فعالان بازار معتقدند که رشد شدید نرخ در بازار میلگرد اغلب خوش‌یمن نبوده است و می‌تواند با رسیدن به اوج، به سرعت تغییر جهت داده و به سمت هدف اصلی حرکت کند.
رشد قیمت آزاد دلار هم به قدری نبوده و نیست که از نرخ‌های فعلی حمایت کند، ولی در مورد دورنمای بازار نمی‌توان به صراحت چیزی گفت، زیرا تجربه نشان داده که بعد از شتاب‌گرفتن رشد قیمت‌ها و افزایش سریع نرخ، امکان تغییر فاز سریع‌تر قیمت‌ها نیز وجود دارد. از سوی دیگر بازار میلگرد به تازگی سقف چند هفته گذشته خود را به دست آورده است و هیچ بعید نیست که بتوان یک فاز جدید از رشد قیمت‌ها را ترسیم کرد یعنی پتانسیل رشد بیشتر نرخ هم باید درنظر گرفته شود. این دو سناریو ساده‌ترین احتمالات بازار است که البته همراه با جو روانی رشد قیمت‌ها ایفای نقش کرده و البته باید در کنار رشد بهای شمش فولادی در بورس‌کالا مورد بررسی قرار بگیرد.
البته در این میان توجه به لیست جدید تحریم ها که روز گذشته توسط خزانه‌داری دولت آمریکا علیه صنایع فولاد و آهن ایران اعلام گردید نیز مزید بر علت شده است که اسامی شرکت‌های نام برده عبارتند از :
آلمینیوم المهدی، شرکت آهن و استیل افرا، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت استیل، شرکت فولاد اصفهان، شرکت صنعتی معدنی گلگهر، شرکت دریایی هنگیاون چین، شرکت فولاد هرمزگان، شرکت فولاد آلیاژی ایران، شرکت آلمینیوم ایران، شرکت فولاد و آهن غدیر و شرکت خلاق تدبیر پارس.
از این حیث پیش بینی روند بازار در کوتاه مدت بسیار دشوار بوده و هم چنین امکان آشفتگی جو روانی حاکم بر بازار در پی نوسانات قیمتی تابع تحریم های جدید دور از انتظار نمی باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، پیش از اینکه اقتصاد کشور دچار آشفتگی ‌های کنونی شود، پیش ‌بینی بازار مسکن کار سختی نبود، بازاری نسبتا منطقی که هر چند سال یک ‌بار از رکود خارج می‌ شد، به رونق باز می‌گشت و دوباره به واسطه تولید و سرمایه‌ گذاری، به رکود می‌ رسید.

نا به ه‌سامانی‌های اقتصادی ، همه معادلات را بر هم زده است. بازار مسکن نسبت به سال گذشته واکنش ‌های سریع ‌تر و پرشتاب ‌تری نسبت به نوسانات بازار ارز پیدا کرده و این نتیجه نبود اطمینان به شرایط اقتصادی کشور است. تورم حاکم بر جامعه سبب شده که عده ‌ای از بازار مسکن برای خرید خارج شده و دغدغه مایحتاج اولیه خود را داشته باشند. اگر گروه سوداگران را کنار بگذاریم، گروه دوم با هدف حفظ سرمایه و حفظ ارزش دارایی به بازار مسکن مراجعه می‌کنند.

 سهم کم گروه اول از بازار موجب شده که رفتار گروه دوم بیشتر بر آینده بازار مسکن مؤثر باشد. بازار مسکن در این سال‌ ها طولانی ‌ترین رکود بعد از انقلاب را به‌ خود دیده‌ است، رکودی که صرفا تعداد معاملات را کاهش داده و برای مهار قیمت‌ ها کاری از پیش نبرده است.
در سال جاری در حالی معاملات خرید مسکن با ثبت حدود ۴ هزار و ۲۶۰ فقره معامله خرید مسکن به کما رفت که در این تورم ماهانه مسکن به نزدیک‌ ترین نقطه به صفر رسید.

بررسی ‌ها نشان می دهد میزان معاملات مسکن تا سطح ۳هزار و ۵۰۰ فقره کاهش پیدا کرده و به پایین‌ ترین حد خود رسیده و این در حالی است که آهنگ کاهش قیمت، کندتر از کاهش معاملات ثبت شده است.به اظهارات برخی تحلیل‌ گران بازار مسکن، بر این باورند که بازار با رکود و افزایش قیمت مواجه خواهد شد و تعداد معاملات افزایش پیدا خواهد کرد و به همراه آن قیمت ‌ها تغییر چندانی نخواهد کرد.



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 19 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، آنچه در اقتصاد و بخش خصوصی و به طبع آن در بازار فولاد می گذرد ناشی از نا اطمینانی و نگرانی فعالان عرصه فولاد نسبت به آینده است.این یک واقعیت است که بازار فولاد در روز های اخیر بیش از آن که بر مبنای داده های بنیادین و واقعی حرکت کند بیشتر سراغ حدس و گمان هایی می رود که از پایه و اساس مشخصی برخوردار نیست.

به اظهارات کارشناسان بازار فولاد، این نا اطمینانی یک مفهوم فراگیر بوده که از بی اعتمادی و کاهش امید در سرمایه گزاری در این حوزه به وجود آمده است و وقتی اقتصاد به شرایط نا اطمینانی می رسد عمق دید فعالان اقتصادی کاهش پیدا می کند و تصمیم گیری ها غیر منطقی و دشوار تر می شود. قطعا نقش قوانین، مقررات و تصمیمات بد بی تاثیر نبوده و موجب افول تمامی فعالیت های حوزه صنت خواهد شد. مسئولان باید در این حوزه برای تغییر رفتار در جهت رعایت اعتدال چاره ایی اندیشیده شود، از این رو باید نگاه فعالان فولادی را با ایجاد انگیزه و سرمایه گذاری توسعه داده تا اثر مطلوب در رونق این بازار داشته باشد.
بدین ترتیب بی توجهی به نظر کارشناسان و اجرای غیر اصولی برخی قوانین دست و پا گیر را نافع ندانسته و نتیجه اجرای آن را موجب تجارت و دادستد ناعادلانه در بازار فولاد می باشد. بنا بر این شرایط سخت تحریمی کشور و همچنین نوسانات و التهابات غیر واقعی قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی و بی انضباطی وافسار گسیختگی قیمت های در یک میدان ناهموار هم اثرات خودش را در بازار فولاد گذاشته است و ضروری به نظر می رسد. در این برهه زمانی حساس، متولیان و دست اندرکاران حوزه فولاد یا هر مسئول دیگر تصمیم گیر باید برای بهبود و رفع موانع موجود کاری انجام بدهد.



:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، برخی دلال ‌های پای ‌کار هنوز در حال دمیدن در تنور جو بازار مسکن هستند و برای این ‌که نشان دهند بازار رونق دارد هر از گاهی خرید هایی بین خودشان انجام می‌ دهند.بازار مسکن فقط در مناطق شمالی یخ نزده و رکود در تمام مناطق ۲۲ گانه تهران رخنه کرده اما بعضی مالکان هنوز با نویزهای  ماهیانه دلخوش می‌ شوند.

 تهران ۵۰۰ هزار خانه خالی دارد. کارشناسان بار ها تاکید کرده ‌اند که بازار مسکن دیگر ظرفیت افزایش قیمت ندارد.از این رو با رو به رو شدن با مشکلات اقتصادی جامعه و جو ایجاد شده در بازار صاحب ‌خانه‌ ها نرخ‌ های پیشنهادی را بالا می ‌برند. با وجود این‌ که طی دو سال گذشته پرش قیمت‌ های اسمی، بازار مسکن را از وضعیت طبیعی خارج کرد، متقاضیان واقعی از بازار بیرون رفته‌ اند.

با وجود نیاز مبرم تهران به واحد های کوچک و ارزان قیمت، طی ۱۰، ۱۵ سال گذشته عمده ساخت و ساز ها در بخش لوکس و نیمه لوکس بوده است و به همین دلیل متقاضیان واقعی دیگر توان خرید ندارند. به تازگی وام اوراق مسکن از ۱۲۰ میلیون به ۲۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد اما مگر امکان دارد متقاضیان از عهده اقساطش بر آیند.

از این رو با توجه به  قیمت هر برگ امتیاز تسهیلات مسکن که بین ۴۰ تا ۴۴ هزار تومان است زوجین ساگن تهران برای خرید وام ۲۴۰ میلیونی مسکن و جعاله، همین ابتدا باید حدود ۲۱ میلیون تومان بپردازند.اقساط وام نیز ۴.۳ میلیون تومان با  نرخ سود ۱۷.۵ درصد و دوره باز پرداخت ۱۲ ساله است. بدین ترتیب با ۲۴۰ میلیون تومان تقریبا نمی ‌شود در هیچ جای تهران خانه خرید و باید دست کم ۱۶۰ میلیون تومان نقدینگی به آن اضافه کرد، و رویای صاحب خانه شدن در زوج های جوان هم چنان باقی می ماند.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن،  علاوه بر شرایط ملتهب  در بازار، خرید فولاد در بورس کالا نیز به قیمت پایه هم گران می باشد که تداوم این روند بدون هیچ دلیل منطقی تنها به ضرر صنایع پایین دستی فولاد تمام می شود چراکه گرانی های بی دلیل آهن و فولاد در کشور و عدم تحمل خریداران و مصرف کنندگان بیش از بیش می طلبد که مسولان وزارت صنعت، بورس کالا و ستاد تنظیم بازار تقاضا بر کاهش قیمت پایه  انواع تولیدات فولادی در بورس کالا اصرار ورزند و با پیگیری های خود در رابطه با اجرای مصوبات ستاد تنطیم بازار فولاد برای عرضه حداکثری فولاد سازان در بورس کالا  موجبات تعادل قیمت را نیز فراهم کنند. 

کارشناسان معتقدند که معمار اصلی این روند صعودی همانطوریکه از نشانه ها برمی‌آید، خود بازارساز با همراهی فولادسازان هستند و عوامل دیگر اتفاقات افتاده در حوزه‌های مختلف شامل ارز یا مسائل سیاسی، فقط تسهیل کننده این روند صعودی می باشند. شایان ذکر است بعلت عدم کشش بازار ورق فولادی خریداران در بورس کالا معترض به قیمت های پایه بالا هستند و با عنایت به اینکه قیمت پایه از قیمت جهانی و قیمت  ارز نیمایی سر چشمه می گیرد با توجه به انواع رانت های تولید بالا دستی ها از جمله سنگ آهن، برق، گاز، آب و دستمزد و هزینه احداث تا یک چهارم قیمت جهانی لذا به فوریت خواهان کاهش قیمت پایه هستند.

بدیهی است در غیر این صورت شاهد رکود تورمی بیشتر و فشار مضاعف به صنایع پایین دستی و مصرف کنندگان خواهیم بود. البته ازقبل هشدارهایی پیرامون نرخ صادراتی میلگرد آجدار ایران که در حال حاضر حدود ۴۰۰ دلار/تن بوده و هم چنین نرخ صادراتی ریالی آن که  معادل ۴۹۰۰ تا مرز ۵۰۰۰ تومان/کیلو  می باشد از جانب فعالان بازار داده شده بود تا بزرگواران فعال در زنجیره های پایانی توزیع، به خصوص خرده‌فروشان عنایت داشته باشند که ارقامی بالاتر از این رقم به نوعی در بازارهای ارام پس از فرونشست هیجان با ریسک توام بوده، بنابراین حساسیت بالاتری را در تصمیم نهایی می طلبد.



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، آنچه در اقتصاد و بخش خصوصی و به طبع آن در بازار فولاد می‌گذرد ناشی از نا اطمینانی و نگرانی همکاران نسبت به آینده است.  این یک واقعیت است که بازار فولاد در روز‌ های اخیر بیش از آن که بر مبنای داده‌ های بنیادین و واقعی حرکت کند بیشتر سراغ حدس و گمان‌ هایی می‌ رود که از پایه و اساس مشخصی برخوردار نیست.

به اظهارات کارشناسان این نا اطمینانی یک مفهوم فراگیر بوده که از بی اعتمادی و کاهش امید در سرمایه گزاری در این حوزه بوجود آمده است و وقتی اقتصاد به شرایط نا اطمینانی می رسد عمق دید فعالان اقتصادی کاهش پیدا می کند و تصمیم گیری ‌ها غیر منطقی و دشوار‌تر می شود. قطعا نقش قوانین، مقررات و تصمیمات بد بی تاثیر نبوده و موجب افول تمامی فعالیت های حوزه صنعت فولاد خواهد شد، از این رو باید در این حوزه برای تغییر رفتار در جهت رعایت اعتدال چاره ایی اندیشیده شود.

باید نگاه فعالان فولادی را با ایجاد انگیزه و سرمایه گذاری توسعه داده تا اثر مطلوب در رونق این بازار داشته باشد. کارشناسان بازار فولاد بر این معتقد هستند که شرایط سخت تحریمی کشور و هم چنین نوسانات و التهابات غیر واقعی قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی و بی انضباطی و افسار گسیختگی قیمت‌ های در یک میدان ناهموار هم اثرات خودش را در بازار فولاد گذاشته است و ضروری به نظر می ‌رسد.

حال در این برهه زمانی حساس، متولیان و دست اندرکاران حوزه فولاد یا هر مسئول دیگر تصمیم گیر باید برای بهبود و رفع موانع موجود کاری انجام بدهد، برای برون رفت از وضعیت فعلی دست اندرکاران با مقررات زدایی و بازکردن زنجیره قوانین و حذف مقررات زاید می‌توانند موثر واقع شده و بخش عمده ایی از مشکلات مرتفع خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()