نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، مشاوران املاک یکی از گزینه ‌های مناسب برای خانه اولی‌ های در جست و جوی خانه را،  آپارتمان ‌های نقلی تا ۵۰ متر مربع می‌ دانند. بر اساس بررسی های میدانی از وضعیت بازار مسکن طی روز های اخیر نشان می ‌دهد، میزان مراجعه متقاضیان مصرفی به بنگاه‌ های املاک برای خرید مسکن به شدت کاهش پیدا کرده است. به گفته مشاوران املاک محدوده مشتریان موجود در بازار که هم چنان به بنگاه‌ های املاک مراجعه می‌کنند خانه ‌اولی‌ های مجهز به تسهیلات خرید مسکنهستند که به دلیل سر رسید شدن زمان سپرده‌ گذاری خود امیدوار به خرید خانه هر چند با متراژ کوچک هستند.
مشاوران املاک یکی از گزینه‌ های مناسب برای خانه‌ اولی‌ ها را آپارتمان ‌های تا ۵۰ متر مربع می‌ دانند. به ویژه برای خانه‌ اولی ‌های مجرد گزینه خرید آپارتمان‌ های نقلی بسیار مناسب است. به گفته فعالان بازار مسکن به دلیل پایین بودن متراژ، قیمت کل واحد مسکونی با قدرت خرید متقاضی مصرفی تناسب بیشتری دارد.
بررسی ‌های میدانی از وضعیت آپارتمان ‌های نقلی عرضه شده به بازار مسکن نشان می‌ دهد: در حال حاضر بخش عمده این گروه از آپارتمان‌ های مسکونی به قیمت رسیده و متناسب با میانگین قیمت تعیین شده در منطقه است. البته در برخی مناطق شهری نیز قیمت هر متر مربع آپارتمان‌ های نقلی بالا تر از آپارتمان ‌های مشابه ارائه شده است. یکی از نکات قابل توجه که می‌تواند شرایط مناسب‌ تری را برای متقاضیان مصرفی در هنگام خرید آپارتمان‌ های نقلی به وجود آورد، فراوانی نسبی بالا تر این فایل ‌ها نسبت به واحد های کوچک و میان‌ متراژ در بازار مسکن است.امید بر آن است دولت با تدبیر و اندیشه صحیح راه حل مناسبی برای خانه اولی ها اندیشه کنند تا تمام خانه اولی ها توانایی خرید مسکن را داشته باشند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بنا بر اظهارات یکی از فعالان  حوزه فولاد کشور با اشاره به اینکه فعالان صنعت فولاد و معدن از توسعه ابزارهای مالی در بورس کالای ایران استقبال می‌ کنند، اظهار داشت: در دنیا بسیاری از شرکت‌ های بزرگ از ابزار های مالی بورس‌ های کالایی بهره می ‌برند به‌ طوری‌که دو خودرو ساز رنو و پژو برای بیمه قیمت فولاد مورد نیازشان در تولید خودرو از قرار داد های فیوچرز و فوروارد سنگ ‌آهن بهره می‌ برند. تحقیقات نشان داده، لزوم استفاده از ابزار های مالی در حوزه فولاد و معدن به منظور پوشش ریسک نوسانات قیمتی از مهم ‌ترین ابزار های مالی که در بورس‌ های کالایی دنیا مورد استفاده قرار می ‌گیرد. فیوچرز و فوروارد سنگ آهن که  با حجم بالایی قرارداد مواجه است و سبب گشته تا سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان محصولات فولادی و سنگ ‌آهن خود را در برابر نوسان قیمت‌ ها در آینده بیمه می‌ کنند.
خودرو سازانی مانند رنو و پژو برای اینکه خود را در برابر نوسان قیمت محصولات فولادی مورد نیاز بیمه کنند، از ابزار های مالی سنگ‌ آهن استفاده می‌کنند که این امر، ریسک آنها را به مقدار زیادی کاهش می ‌دهد. این ابزار های مالی روی محصولات فولادی کمتر مورد استفاده قرار گرفتند زیرا مصرف‌کنندگان یا خریداران فولادی که می‌خواهند موقعیت خود را حفظ کنند یعنی ریسک‌ های خود را از نوسانات قیمت فولاد پوشش دهند، این کار را با قرار دادهای سنگ‌ آهن انجام می‌دهند.
کارشناسان تصریح کردنند، با توجه به تجربه موفق دنیا اگر  بر روی ابزار های مالی سنگ‌ آهن کار کنیم و ابزارها و مشتقات مالی آن در بورس کالای ایران را به مصرف‌کنندگان این محصول و سایر محصولات فولادی معرفی کنیم، آنها می‌ توانند از مزایای این ابزار بهره‌ مند شده و خود را در برابر نوسانات قیمت فولاد بیمه کنند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بررسی عملکرد هشت واحد بزرگ فولاد سازی در دوره ۲ ماهه نخست امسال گویای تولید سه میلیون و ۴۲۴ هزار و ۶۷۴ تن است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش یک درصدی را نشان می دهد. بر پایه داده‌ های آماری مورد بررسی، فولاد آلیاژی یزد با تولید ۸۵ هزار و ۱۰۶ تن شمش فولاد آلیاژی در ۲ ماهه ابتدایی امسال، در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ رشد ۴۲ درصدی را در بین هشت واحد فولاد ساز کشور ثبت کرد که بالا ترین میزان در بین واحد های یاد شده است.
انجمن جهانی فولاد در جدید ترین گزارش خود شرکت‌ ها و کشورهای برتر فولاد ساز جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی را معرفی کرد که براساس آن ایران از رتبه سیزدهم در سال ۲۰۱۷ به رتبه یازدهم در سال ۲۰۱۸ ارتقا یافت. بر این اساس تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ثبت رسید.
نکته قابل توجه اینکه کشورمان از نظر میزان تولید، هم ردیف ایتالیا در رتبه دهم قرار دارد، اما تداوم تولید در این محدوده، آن کشور را در جایگاه دهم نگه داشته است و ایران در رتبه بندی ماهانه ۲۰۱۸ توانسته بود در برخی از ماه‌ ها، رتبه دهم را از آن خود سازد .هم چنین با تولید ۱۶ میلیون و ۷۹۰ هزار تن فولاد در جایگاه نوزدهمین فولاد ساز برتر جهان ایستاد در حالی که پیش از این در سال ۲۰۱۷ با تولید ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در رتبه ۲۱ جهان قرار داشت. بررسی ها حاکی از آن است، سه مجتمع بزرگ فولاد سازی فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان  در ۲ ماهه نخست امسال به ترتیب با یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۷۶۰ تن، ۶۴۵ هزار و ۸۱۲ تن و ۴۲۱ هزار و ۱۹۵ تن تولید داشتند که بالا ترین میزان تولید شمش را به خود اختصاص دادند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل گزارشگران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار آهن، کارشناسان  براین باورند که نابه سامانی های اخیر در روند قیمت گذاری آهن آلات در بازار آهن و حتی سایر بازار های فعال در کشور با توجه به بحران کنونی اقتصاد ایران،  نتیجه ی حاکمیت ایدئولوژی نئولیبرالیسم بعد از جنگ تحمیلی بر کشور است که  برندگانش را تنها  طبقه حاکم و اصحاب قدرت و ثروت در بر گرفته اند.

در این نگاه به بازار آزاد، ثبات ارزش پول و عدم مداخله ی مستقیم  دولت به عنوان قاعده ای مهم پرداخته می شود و به هیج عنوان نقش دولت در نظارت به قواعد معاملاتی را انکار نمی کند چراکه در غیر این صورت فضای کافی برای جولان قوی‌ترها و دلالان مهیا می شود. این دقیقا همان نیاز این روز های متقاضیان بازار آهن می باشد که از مقاومت قیمت ها در برابر سیر کاهشی گلایه دارند. مصرف کنندگان واقعی متضرران اصلی عدم نظارت بر بازار در این مدت می باشند چرا که اگر خرید خود را انجام داده اند، با توجه به روند کاهشی اخیر توانایی این امر را پیدا می کردند که به شیوه ای بهتر هزینه های خود را مدیریت کنند و  از سوی دیگر کسانی که تاکنون خریدی نداشته اند، طولانی تر شدن روند ثبات و رسیدن به قیمت های واقعی در بازار آن ها را در بلاتکلیفی عجیبی فرو برده و سبب کلافگی آن ها شده است.

اقتصاد آزاد که این روزها نقل محافل شده، آن هم در کشوری که مدیریت نرخ ارز، کنترل تورم و قدرت خرید داخلی در آن به شدت متزلزل شده است امری دور از ذهن می باشد و در جامعه ای که نرخ تورم افسار گسیخته باشد، نباید مانع متناسب ‌سازی طبیعی نرخ ارز شد تا مزیت صادراتی برای کالاهای تولید داخل از بین نرود. در حالتی که نرخ ارز با نرخ تورم تنظیم نشود، واردات به شدت جذاب خواهد شد چراکه کالاهای تولید داخلی در اثر تورم گران‌تر می‌شوند، اما کالاهای تولید خارج به دلیل تورم کمتر جهانی، دچار افزایش قیمت محسوسی نخواهند شد و در نتیجه مصرف‌کننده کالای وارداتی را به کالای تولید داخل ترجیح می‌دهد. این چرخه در نهایت پایه‌های تولید داخل را به شدت متزلزل خواهد کرد؛ بدین ترتیب عدم مدیریت صحیح در کشور عرصه را هم برای مصرف کنندگان و هم تولید کنندگان داخلی برای فعالیت محدود کرده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، جهش قیمت مسکن در تهران طی سال گذشته به خروج اجباری خانه ‌اولی‌ ها از بازار خرید منجر شد. آمار ثبت ‌نام خانه ‌اولی‌ها برای دریافت وام مسکن یکم به‌ عنوان یک نشانگر قابل اعتماد از رفتار این گروه تقاضا نشان می‌دهد سال گذشته در پایتخت تقاضای موثر از سمت خانه ‌اولی‌ها برای خرید مسکن ۴۰ درصد ریزش کرد. میزان کاهش در پایان سال تا مرز ۷۰ درصد هم رسید. سال گذشته از هر ۵ نفر خانه ‌اولی که موعد دریافت وام‌ شان در تهران فرا رسیده بود، یک نفر توانست صاحب‌ خانه شود. اوضاع خانه‌ اولی‌ ها در سایر شهرها با تهران تفاوت دارد. خرید مسکن در مناطق دارای اولویت  نیمی از خانه ‌اولی‌ ها در بازار مسکن تهران تحت تاثیر جهش قیمت مسکن  تغییر کرده است.
آنچه سال گذشته در بازار خانه ‌اولی ها گذشت، حاکی از آن است که، در تهران این گروه از متقاضیان مسکن که مصرفی ‌ترین نوع تقاضا محسوب می ‌شود در طول سال ۹۷ به تناسب رشد قیمت فروش آپارتمان، از بازار خرید خارج شدند و از بین  اجاره‌ نشینی یا سکونت در اطراف پایتخت یکی را انتخاب کردند. براساس آمار های موجود در سال ۹۷ در شهر تهران میزان ثبت ‌نام خانه ‌اولی ‌ها برای وام خرید مسکن ۴۰ درصد نسبت به سال ۹۶ کاهش پیدا کرد. این در حالی است که با توجه به میزان ازدواج‌ ها و تقاضای انباشت، انتظار تا مرز ۹۰ هزار نفر در سال افزایش پیدا کند.
اما تعداد ثبت ‌نام‌‌ کننده‌ ها برای دریافت وام خرید خانه اول در پایتخت از ۶۴ هزار نفر در سال ۹۶ به ۳۹ هزار نفر در سال ۹۷ کاهش یافت. بررسی ‌ها درباره علت ریزش تقاضای خرید مسکن از سمت خانه‌ اولی ‌ها نشان می‌دهد: سال گذشته اثر تخریبی تورم مسکن بر قدرت خرید خانه‌ اولی ها، بیش از سایر گروه‌ های متقاضی بود و همین عامل مخرب، به انصراف آنها از سپرده‌ گذاری برای دریافت وام مسکن یکم و در نتیجه، ناتوانی از خرید خانه منجر شد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

گزارشات کسب شده از بازار آهن توسط تیم تحلیل گران آهن پرایس، حاکی از آن است که در جلسه اخیر رئیس انجمن تولیدکنندگان با جمعی از فعالان بازار در خصوص موضوعات مهمی چون تنظیم بازار، بررسی مشکلات و موانع عرضه در بورس کالای ایران با توجه به اصرار دولت در خصوص گره زدن مجوز صادرات به عرضه در بورس کالا و بررسی مسائل ارزی و صادراتی مقاطع طویل فولادی اشارات مستقیمی شده است.

در این جلسه پیشنهادات مختلفی در خصوص قیمت ها مطرح شد تا نوردی ها هم قادر به تداوم روند تولید خود باشند؛ چرا که آنها  به تفاوت قیمت ۱۱ درصدی شمش و میلگرد معتقد هستند و راهکارشان  نیز این می باشد که که قیمت پایه میلگرد برای عرضه در بورس حداقل ۱۱ درصد بالاتر از قیمت کشف شده شمش در بورس کالا باشد.  البته طبق بررسی های صورت گرفته این امر، پیشنهادی منطقی بوده و می بایست توسط رکن تصمیم گیرنده که همان ستاد تنظیم بازار می باشد، مطرح و مورد پیگیری قرار بگیرد.

موضوع مهم تری که در این جلسه به آن پرداخته شد، نحوه محاسبه قیمت در عرضه های بورسی بوده است که انتقادات بسیاری نیز از جانب اعضا می باشد.

نایب رئیس انجمن فولاد اظهار داشت: اعضا نرخ های فعلی که می تواند به جهت تقاضای موجود در بازار منجر به معامله شود را به لحاظ اقتصادی توجیه پذیر نمی دانند. لذا قرار است انجمن این موضوع را پیگیری نماید تا قیمت میلگرد به گونه ای محاسبه شود که آخرین قیمت معاملاتی محصولات در بورس به اضافه حداقل هزینه های تولید باشد.

با توجه به کسب تجربه از رفتار بازارها طی چند سال گذشته؛ علی رغم این که در بطن بازار و روی محاسبات کاغذی، همواره این حواله نیمایی است که می بایست تعیین کننده سمت و سوی بازارهای کالایی ایران باشد؛ اما به سبب تحریم های پیچیده شبکه مالی ایران؛ مدتی است که به نظر می رسد در عمل این بازار اسکناس است که راهبرد بازارهای کالایی بوده است؛ چرا که ظاهرا معاملات متاثر از تحریم های ناجوانمردانه آمریکا، بیشتر در بستر نقدی و بر پایه اسکناس صورت می گیرد تا حوالجاتی که نیاز به شفاف سازی های بین ‌المللی دارد و در گیر و دار تحریم های ایران عمدتا ناموفق خواهد بود؛ لذا می‌بینیم که در عمل هر گونه تغییر و تحول در سمت و سوی دلار صرافی و اسکناس حاشیه بازار، نقش تعیین کننده ‌ای در روند بازارهای کالایی ایران ایفا نموده یا می‌ نماید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، فولاد یکی ازکالا های مهم تأثیرگذاردررشدوتوسعه صنعتی کشور ها است. این کالا بعد از نفت وگاز دومین کالای پرحجم تجارت جهانی راتشکیل می دهد و تعداد زیادی ازصنایع پایه از قبیل حمل و نقل،ساختمان،ساخت ماشین آلات، معدن و دیگرصنایع مرتبط با تولید و انتقال انرژی به صنعت فولاد وابسته هستند.
بازار فولاد نقش مهمي در پايداري جهان مدرن امروز داشته  وبه همين دليل، توسعه صنعت فولاد، اهميت ويژه -‌اي در توسعه اقتصادي کشور ها دارا است و هم چنین تقاضاي فولاد در جهان نيز همواره، از روند افزاينده و رو به گسترش بی نصیب نمانده است.
در حال حاضر سالانه بیش از یک میلیارد و۶۱۱  میلیون تن فولاد خام در جهان تولید می شود که۷۱ درصد از سطح تولید آن در سال۲۰۰۰  بیشتر است. این رشد چشمگیر عمدتاً به رشد تولید فولاد خام در چین که بزرگترین تولید کننده فولاد در جهان است مربوط می شود.کشور های ژاپن،آمریکا و هند در رتبه های بعدی بزرگترین تولید کنندگان فولاد جهان قرار دارند.
سهم کشور های پیشرفته در تولید فولاد طی دهه گذشته کاهنده بوده و به کشورهای خاورمیانه، آسیا و سایر اروپا واگذار شده است. یکی از مهم ترین دلایل کاهش و افزایش سهم ها، استراتژی بلند مدت کشور های پیشرفته مبنی بر انتقال فناوری فولاد به کشور های دارای منابع انرژی است..
از این رو، کشور های پیشرفته به سمت سرمایه گذاری در بخش هایی از صنعت فولاد مانند فولادهای آلیاژی، کیفی و محصولات نهایی جدید حرکت کرده اند که انرژی بری و آلایندگی کمتری دارند و ارزش افزوده بیشتری تولید می کنند. از سوی دیگر، بحران مالی جهان و بحران منطقه یورو نیز بر شدت این کاهش افزوده است. صنعت فولاد هند سعی دارد تا با افزایش ظرفیت موجب رشد اقتصادی بیشتری برای کشور شود. اما در چین، ظرفیت مازاد فولاد سازی ‌ها بر این صنعت سایه افکنده است.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزار تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بنا بر اظهارات کارشناسان بازار مسکن، با بیان اینکه یکی از دلایل مهم ایجاد التهاب در بازار مسکن عمل نکردن به قوانین موجود است، طبق برنامه ششم دولت باید  ۹ هزار واحد مسکونی ساخته شود که این امر تاکنون عملیاتی نشده است، شایان به ذکر است قانونی درباره دریافت مالیات از خانه‌ های خالی در دستور کار قرار گرفته است ولی هم چنان دولت این قانون را نیز اجرا نمی ‌کند.
نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: مجلس در چند سال گذشته قانونی درباره اخذ مالیات از خانه‌ های خالی مصوب کرد اما علیرغم اینکه آمار های متناقضی در این زمینه وجود دارد هم چنان دولت برای تعیین تکلیف مسکن های احتکار شده برنامه ‌ای ارائه نکرده است.

عضو کمیسیون شورا ها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد، تصریح کرد که متاسفانه دولت برای احیای بافت های فرسوده نیز برنامه ی مناسبی  در دستور العمل عملیاتی خود ارائه نکرده است. کارشناسان اظهار دارند، یکی از عوامل مهم ایجاد التهاب در بازار مسکن دلالان فعال در این بخش می باشند، از این رو قوه ‌قضائیه نیز باید در این حوزه ورود جدی داشته باشد تا دست دلالان را از این بازار که برای برخی سود آوری چند میلیارد تومانی دارد، کوتاه شود. از این رو باید کمیته ‌ای متشکل از وزارت خانه‌ های کشور، راه و شهر سازی، بانک مرکزی، سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن و قوه  قضائیه برای نظارت بر بازار مسکن و کاهش التهابات آن تشکیل شود.
امید بر این است  تا دولت در اسرع وقت  با اندیشه و تدبیر صحیح خود راهکار های مناسبی در دستور العمل کار خود قرار دهد تا دست دلالان سود جو از این بازار کوتاه شود و به نتایج مسمر ثمر از این عملکرد دست پیدا کنند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، باتوجه به محدودیت صادراتی که محصولات آهنی و فولادی کشور را احاطه کرده است موانع بسیاری بر سر راه  اهداف صادراتی کشور نیز حاصل شده و سبب گشته تا مازاد تولید به جای اینکه صرف صادرات و تامین منابع ارزی کشور شود به سمت  بازار داخل سوق پیدا کند و در داخل کشور نیز آن چنان که می بایست با استقبال خرید مواجه نگردد؛ چراکه تورم موجود در بازار های فعال کشور به خصوص بازار آهن سبب گشته تا حجم بسیاری از معاملات به صورت معلق باقی بماند.

نا گفته نماند که متقاضیان خرید هم چنان در انتظار کاهش قیمت در محصولات مصرفی خود می باشند. عدم تطابق دخل و خرج مردم مدت هاست که گریبان گیر کشور ما شده است و با توجه به اعمال تحریم ها به شدت این مشکل افزوده شده است.در این رابطه بسیاری از تولیدکنندگان اذعان دارند که آنها مجبور هستند تا قیمت محصولات را با توجه به هزینه‌های تولید تغییر دهند و قصدشان گران فروشی در بازار داخل نمی باشد. برای نمونه در بخش فولاد نیز همین مسئله موجود می باشد و اگر هزینه‌های تولید را در بخش فولاد مورد بررسی قرار دهیم،  مشاهده خواهیم کرد که میزان رشد قیمت‌ها در مقایسه با افزایش هزینه‌های تولید بسیار اندک است.

در کنار مشکلات داخل خرید خارج از ایران نیز در شرایط فعلی  بسیار با ریسک همراه است. علاوه بر این باید تولید‌کننده ایرانی هزینه بیمه و حمل و نقل کالاهای صادراتی را نیز بپردازد  تا در نهایت مشتری بین المللی حاضر به خرید از تولید ملی شود. با  این اوصاف کدام تولید کننده می تواند رشد صادراتی مناسبی را برای خود در نظر داشته باشد.

کارشناسان با انتقاد از اینکه وزارت صنعت به عنوان متولی این امر باید نگاه کارشناسی و صادرات محور به محدودیت های حاکم بر بازار آهن آلات  داشته باشد، معتقدند که : امروز اولویت وزارت صنعت تنظیم و کنترل بازار داخل شده است و به نوعی مسائل سیاسی داخلی کشور بر مسائل اقتصادی ارجحیت پیدا کرده که این موضوع یک مشکل اساسی برای تولیدکنندگان کشور است.  از این رو وزارت صنعت باید به بررسی ریشه‌ای مشکلات در افزایش قیمت‌ها و یا کمبود کالاها در سطح بازار داخل بپردازد نه اینکه با یک تصمیم مقطعی و بدون کارشناسی صادرات کالاها را با چالش های جدیدی مواجه کند حتی با وجود اینکه بخش فولاد و آهن در کشور  صنعتی ارز آور است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، واگذاری فولاد قاین به بخش خصوصی، امیدی که به یأس تبدیل شد. پروژه فولاد قاین پس از سال ‌ها بلا تکلیفی با دستور قضایی از بخش خصوصی پس گرفته شد و سکان داری آن را دولت به عهده گرفت.

در اوایل کار دولت نهم فولاد قاینات به همراه هشت طرح فولادی دیگر در دور اول سفر ‌های استانی بر روی کاغذ آمد. این طرح‌ ها با امید توسعه و اشتغال برای مناطق کمتر توسعه یافته طرح ریزی و اجرا شدند. اجرای طرح‌ های فولاد در سپید دشت، نی ریز، شادگان، میانه، سبزوار، بافت، بافق و هم چنین قاینات در همان سال ‌ها شروع شد.

بنا بر اظهارات کارشناسان فولاد، این پروژه از سال ۸۹ کلید خورده است و زمانی در مقایسه با ۸ طرح فولادی کشور از نظر پیشرفت رتبه یک را داشت.زمانی که پروژه در دست دولت بود ۸۲ در صد پیشرفت فیزیکی داشت، اما از روزی که به بخش خصوصی واگذار شده کمتر از سه درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این طرح پس از ۵ سال و با پیشرفت ۸۰ در صدی در سال ۹۴ با هدف بهبود و تسریع در روند انجام کار به بخش خصوصی واگذار شد. از ابتدای سال ۹۴ بود که با به میدان آمدن بخش خصوصی، امید در دل مردم استان بار دیگر زنده شد.

با پیگیری ‌های انجام شده و دستور قضایی بخش خصوصی از طرح فولاد قاین خلع و دولت عهده دار پروژه شد. با ورود بخش خصوصی انتظار بود این کارخانه تا امروز به بهره برداری برسد و شاهد شکوفایی آن باشیم، اما متاسفانه بعد از واگذاری به بخش خصوصی از سال ۹۵ تا کنون عملا فولاد قاین تنها در دوره‌ های خاص آن هم با فشار‌ های دولتی اندکی پیشرفت داشته است.امید بر آن است با تدبیر مسئولان شاهد رشد و شکوفایی این طرح باشیم.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، برنامه ساخت و تامین ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در یک هزار شهر کشور، وارد مرحله نیاز سنجی ثانویه شد. این برنامه توسط بنیاد مسکن در شهر های با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر عملیاتی می‌ شود و قرار است تا اواسط تابستان سامانه ثبت ‌نام از متقاضیان واجد شرایط برای این منظور راه‌ اندازی شود. دو شرط برای گزینش متقاضیان پیشنهاد شده اما احتمال می ‌رود دو شرط دیگر هم به آن اضافه شود. ساخت و ساز به سه شکل و با وام ۷۵ میلیونی پیش ‌بینی شده است. این برنامه ۵ تفاوت با مسکن‌مهر دارد.

این برنامه که یک وجه از برنامه سه‌ وجهی دولت برای ساخت مجموعا ۴۰۰ هزار واحد مسکونی است و عملا طرح جایگزین مسکن مهر در شهر های کوچک محسوب می‌ شود. از جزئیات این برنامه نشان می ‌دهد برای اجرای طرح جایگزین مسکن مهر در شهر های کوچک فعلا دو شرط کلیدی برای متقاضیان تعریف شده است که در روز های آینده سایر شروط مطرح نیز نهایی خواهد شد. برنامه ساخت و تامین ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای کوچک که فعلا قرار است در شهرهای با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر اجرا شود، بخشی از برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی، در شکل ساخت و تامین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر های جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت ‌های فرسوده شهری و ۱۰۰ هزار واحد در شهرهای کوچک است.
بنا بر اعلام مسوولان بنیاد مسکن، توان فنی و اجرایی برای تسریع این برنامه به شهر های با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر نیز وجود دارد و در صورت توافق نهایی، مقیاس این طرح از شهر های با جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر به شهر های با جمعیت کمتر از ۵۰۰ هزار نفر افزایش می ‌یابد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازار آهن، درروز جاری بازار آهن با اندکی نوسان آغاز به کار نمود. که  در همین رابطه می توان به افزایش های ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی به ازای هر کیلو محصول میلگرد آجدار در کارخانه های شاهرود و ظفر بناب اشاره داشت. در سایر تولیدات کارخانه ها نیز شاهد شکل گیری موج افزایشی و گسترش آن به تمامی محصولات آهنی می بودیم.

فعالان بازار معتقدند که شروع آزمایشی بازار متشکل ارزی که قرار است از هفته آینده به صورت ویژه به آن پرداخته شود عامل ایجاد تنش در بازار طی روزهای آتی می باشد. پس از اعتراض صرافان در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته با اعضای بازار متشکل ارزی، امروز روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد که به دنبال مباحث مطرح شده در جلسه مدیران بازار متشکل ارزی و صرافی‌ها، بعدازظهر امروز کارشناسان و مدیران ارزی بانک مرکزی و بازار متشکل ارزی در دفتر رئیس کل بانک مرکزی موضوعات مطرح شده را مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار خواهند داد و به صورت آزمایشی با چند صراف آغاز به کار می‌کند تا عملکرد این بازار مشخص شود.

دبیر کل کانون صرافان ایرانیان در خصوص طرح این اعتراضات در جلسه با رییس کل بانک مرکزی گفت: در جلسه امروز قرار شد این اعتراض بررسی شود تا در حد امکان در مبلغ ثبت نام و کارمزد تعدیل شود. وی در ادامه افزود:  طی یکی دو روز آینده قرار است کارهای حقوقی این بازار انجام و آیین‌نامه تصویب شود.

بدین ترتیب بار دیگر می بایست منتظر سود جویی های دلالان و سوداگران بازار آهن از فرصت به وجود آمده تا واقعی شدن نرخ ارز در بازار بود از این رو کارشناسان نوسانات اخیر در قیمت آهن آلات را نیز حاکی از برگزاری چنین جلساتی می دانند که نمی توان به نتایج خروجی آن برای بهبود شرایط فعلی بازار امیدوار بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، کارشناسان بازار فولاد معتقدند که : بر اساس آمار موجود که بسیار  قابل توجه می باشد در سال گذشته (۱۳۹۷) میزان تولید فولاد چیزی در  حدود ۲۵ میلیون تن بوده  که از این رقم حدود ۸ میلیون تن  آن نیز  صادر شده است، این ارقام از رشد خوب این صنعت در کشور حکایت دارد و اگر برنامه ریزی دقیق علمی تری در این حوزه صورت بگیرد با توجه به ظرفیت بالقوه موجود در کشور و کارخانه‌ های فولاد، در مدت زمان نه چندان دور، میزان تولیدات فولاد به ۲ برابر هم خواهد رسید.
موضوع حمایت از تولید نزد همه دلسوزان جامعه و عقلای حوزه اقتصادی امری پسندیده و مقبول است و خوشبختانه امروز بین مسئولان و کارشناسان اقتصادی کسی با این امر مخالفت نمی‌کند، اما رونق تولید نه فقط در قالب شعار بلکه زمانی اجرایی می ‌شود که اولا به معنی واقعی، تولید کنندگان مورد حمایت قرار گرفته و ثانیا موانع موجود در مسیر تولید که همگان بر آن آگاهند برچیده شود و هم چنین برای برای تحقق صد درصدی تولید باید زیر ساخت‌ های تولید  نیز در کشور نهادینه و فراهم گردد.
کارشناسان اظهار دارند، برای رسیدن به جایگاه واقعی تولید، ابتدا باید موانع موجود بر سر راه کارخانه‌ ها برچیده شوند و اجازه نفس کشیدن به فعالان این حوزه داده شود تا تولید کنندگان بتوانند مازاد آهن و فولاد خود را به راحتی صادر کنند.امروز تجار و بخش خصوصی این آمادگی را دارند که برای رونق تولید، سرمایه گذاری کرده و فرصت های شغلی بسیاری را ایجاد کنند، و هم چنین با صورت رفع موانع تولید و ارایه تسهیلات میزان صادرات به کشور‌های هدف را نیز افزایش دهند.

با توجه به نیاز جهان به صنعت  فولاد، می بایست  در صنایع فولادی به صورت تخصصی تر، برنامه ریزی کرد و عملکرد خود را برای حفظ بازار به سمت تولیدات خاص فولادی پیش برد.امید است با تدبیر مسئولین، به هدف تولید و صادرات فولاد در سال جاری دست یابیم.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بر اساس بررسی های  میدانی فایل‌ های عرضه شده در بازار مسکنپایتخت طی یک هفته اخیر نشان می‌ دهد: حجم  فایل های واحد‌های  نو ساز در میان سایر گروه  های  آپارتمانی با متراژ های‌ های کمتر از ۸۰ متر مربع به شدت کاهش پیدا کرده است. این در حالی است که تقریبا حدود نیمی از واحد های با متراژ بیش از ۹۰ متر مربع، نوساز هستند.

مشاوران املاک مناطق مختلف شهر تهران با تایید این موضوع عنوان می‌ کنند: یکی از مهم ترین دلایل کسری واحد های نو ساز در میان آپارتمان‌ های کوچک و میان متراژ، کمبود عرضه و تقاضای بیش از حد خریداران مسکن این گروه متراژی طی دوره های رونق گذشته بوده است. بنابراین اظهارات فعالان بازار مسکن  حاکی از  افزایش دو برابری قیمت ها در  طی یک سال گذشته می باشد که با  کاهش  قدرت خرید جامعه و عدم تناسب قدرت متقاضیان مصرفی خرید مسکن با شرایط جدید بازار می باشد  بدین ترتیب این اتفاقات سبب گشته تا بخش زیادی از این خریداران امکان خرید واحد های نو ساز با متراژ بالا را نداشته باشند و بخش زیادی از واحد ها چندین ماه بدون متقاضی  برای معامله باقی بماند آن هم در شرایطی که نیاز به مسکن در کشور بسیار مبرم و حیاطی می باشد.

به ویژه آن که قیمت پیشنهادی ارائه شده برای این گروه از آپارتمان‌ های مسکونی نیز در بسیاری مواقع بیش از قیمت میانگین منطقه نیز تعیین می‌گردد.

  مشاوران املاک عنوان می‌ کنند در حال حاضر قیمت پیشنهادی آپارتمان‌ های نو ساز در بسیاری از مناطق پایتخت به یکدیگر نزدیک شده ‌اند و تفاوت اندکی با یکدیگر دارند این در حالی است که آپارتمان ‌های هر منطقه با توجه به ویژگی ‌های جغرافیایی، فرهنگی و ... شرایط متفاوتی از یکدیگر دارند و از این رو باید قیمت‌ گذاری آنها متفاوت از یکدیگر باشد. مخصوصا واحد هایی که بافت فرسوده ی شهری ساخته می شوند باید با نرخی مقطوع تر ارائه گردد تا اقشار ضعیف جامعه  با مشکلات بیشتری برای تامین مسکن خود مواجه نگردند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، اولین روز کاری هفته جاری را می توان با نگاهی به اتفاقات هفته گذشته آغاز کرد . بدین ترتیب در  هفته اخیر علیرغم نوسانات نرخ ارز که فاکتور مهمی در جریانات اقتصادی کشور می باشد، تغییرات محسوسی در سمت و سوی قیمت آهن آلات مشاهده نشد  و بازار آهن هم چنان به روند ثبات خود ادامه داد. اگرچه جمعی از سود جویان بازار با استفاده از اخبار ورود نخست وزیر ژاپن درهفته گذشته سعی بر این داشتند که بازار را با شوک افزایش قیمت ها مواجه کنند اما به علت عدم وجود تقاضای مصرفی و قدرت خرید  کافی در بازار موفق به تحقق این امر نشدند.اما  هم چنان دست از کارشکنی بر نداشته و سعی داشتند تا با  انعکاس خبر آسیب مشکوک دو کشتی نفت کش در دریای عمان و متعاقب آن افزایش حدودا ۴ درصدی قیمت جهانی نفت و هم چنین نتیجه ی دیدار نخست وزیر ژاپن با  رهبر انقلاب عاملی در بی نظمی  بازارهای  داخل کشور باشند از این رو  متعاقب این اتفافات، مجددا دلار در حاشیه بازار برای صعود بیشتر خیز برداشت.

طبق روال قابل پیشینی بازار؛ در واکنش به خبر افزایش نرخ دلار حاشیه بازار، سایر بازارهای موازی نیز تحت تاثیر آن قرار گرفتند و فعالان بازار در واکنش به این تغییرات در ساعات پایانی روز  پنج شنبه دست به اقداماتی چون بستن فروش ها، کاهش تخفیفات  و یا افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی اغلب محصولات آهنی خود زدند و بازار را از حالت شفاف خود خارج کردند.

از این رو  کارشناسان معتقدند که بانک مرکزی  در روز جاری در اولین اقدام  خود با افزایش نرخ اسکناس دلار  در صرافی ها پا به میدان گذاشته و سپس به تدریج و همزمان با فروکش نمودن هیجانات به وجود آمده؛ مجددا به صورت پلکانی اقدام  به کنترل این روند خواهد نمود. بدین ترتیب اگر بازار در روز جاری با شیب ملایم افزایش قیمت ها مواجه گردد جای تعجب نیست و به آسانی می توان عدم پایداری آن را در بلند مدت متصور بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش مرجع اخبار بازار فولاد آهن پرایس، در اخرین گزارش ارایه شده از انجمن جهانی فولاد که در آن شرکت ها و کشورهای برترفولادساز جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی را معرفی شده اند ایران با ارتقاء دو پله ای از جایگاه سیزدهم در سال ۲۰۱۷ به رتبه یازدهم در سال ۲۰۱۹ رسیده است. بر این اساس تولید فولاد ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ثبت رسید.عدم تداوم میزان تولید در کشور مانع از هم ترازی آن از لحاظ تولید با ایتالیا می شود؛ اگرچه ایران در رتبه بندی ماهانه ۲۰۱۸ توانسته بود در برخی از ماه‌ها، رتبه دهم را از آن خود کند. بدین ترتیب چین با تولید ۹۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تن در صدر کشورهای فولادساز جهان قرار گرفت. هند و ژاپن نیز با تولید ۱۰۶ میلیون و ۵۰۰هزار تن و ۱۰۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ترتیب در رتبه های دوم و سوم جای گرفتند.

آمریکا با تولید ۸۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد، کره جنوبی با تولید ۷۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، روسیه با تولید ۷۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن، آلمان با تولید ۴۲ میلیون و ۴۰۰هزار تن، ترکیه با تولید ۳۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و برزیل با تولید ۳۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تن در رتبه های چهارم تا نهم کشورهای فولادساز جهان در سال ۲۰۱۸ میلادی قرار گرفتند.

از سوی دیگر ایمیدرو با تولید ۱۶ میلیون و ۷۹۰ هزار تن فولاد در جایگاه نوزدهمین فولادساز برتر جهان ایستاد. پیش از این در سال ۲۰۱۷ میلادی ایمیدرو با تولید ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن در رتبه ۲۱ جهان قرار داشت.

با تلاش بی وقفه فولادسازان داخل و با برنامه ریزی های درست مسئولان امید است که کشور ما بتواند در آینده ی بسیار نزدیک در بالاترین جایگاه های صنعت فولاد جهت برسد اگرچه اعمال محدودیت ها و تحریم های اخیر طی کردن این مسیر را با چالش هایی مواجه کرده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

گزارش آهن پرایس از جزئیات طرح «اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان» حاکی از این است که همه اختیارات و مسوولیت‌های کلیدی وزیر راه و شهرسازی در حوزه خدمات مهندسی ساختمان و ساخت و ساز‌های شهری به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور سپرده می‌شود.

با استناد به قانون فعلی نظام مهندسی و کنترل ساختمان، وزیر راه و شهرسازی مسئولیت هایی چون «تدوین مقررات ملی ساختمان، ، صدور پروانه اشتغال به‌کار مهندسان ناظر، نظارت بر انتخابات نظام مهندسی و همچنین حق اظهارنظر و توصیه به سازمان‌های نظام مهندسی استان برای هدایت فعالیت‌ها و تصمیمات سازمان‌ها در مسیر منطبق با اصول شهرسازی و مصوبات وزارتخانه» را برعهده دارد و به‌ واسطه این تکالیف و ماموریت‌ها، وزارت راه و شهرسازی قادر است بر «حسن اجرای مصوبات شورای‌عالی شهرسازی و مقررات ساخت‌ و سازهای شهری» نظارت و پیگیری‌های لازم را به‌عنوان متولی بخش مسکن و ساختمان در دولت انجام دهد. اما براساس طرح مجلس، همه این مسوولیت‌ها از وزیر راه و شهرسازی گرفته می‌شود و به رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه سپرده می‌شود.

به این ترتیب، فرمان هدایت سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان از کنترل وزیر خارج می‌شود و «مجریان» قواعد و اصولی که برایساختمان‌سازی در وزارت راه و شهرسازی تصویب و تدوین می‌شود، در صورت تصویب طرح، باید به یک سازمان موازی وزارت راه و شهرسازی پاسخگو باشند. اما طرح فعلی که تنها به جایگزینی سازمان برنامه و بودجه با وزارت راه و شهرسازی در قانون نظام مهندسی، بدون توجه به مفاد دیگر قوانین پرداخته و افزایش اختیارات سازمان نظام مهندسی و رئیس شورای مرکزی را نسبت به شرایط حاضر رقم زده، چشم‌اندازی برای رفع مشکلات موجود نمی‌گشاید و این گمان را تقویت می‌کند که اصلاحیه مذکور در ادامه اختلافات برخی افراد با وزیر راه و شهرسازی سابق مطرح شده است. در صورتی که در «آیین‌نامه کنترل ساختمان» که در دوره وزارت قبل تهیه و برای تصویب به هیات دولت ارسال شده بود، نقش سازمان‌های نظام مهندسی در امر کنترل ساختمان محدود به تنظیم امور حرفه‌ای مهندسان شده، از مداخلات مالی و اداری در فرآیند صدور پروانه و پایان کار ساختمان حذف می‌شد، در طرح فعلی کمیسیون عمران، وزارت راه و شهرسازی از حوزه نظام مهندسی و کنترل ساختمان حذف و اختیارات سازمان و رئیس شورای مرکزی فزونی می‌گیرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

شاید شما نیز بارها خبرهای حاکی از چالش های داخلی بازار آهن را شنیده باشید! مشکلاتی که همچنان پابرجا باقی مانده و موجب نابودی بسیاری از واحدها شده و از سوی دیگر فریاد متقاضیان مصرفی را نیز به اوج رسانده است. ارائه گزارشاتی از بررسی های میدانی به آهن پرایس، مرجع اخبار بازار آهن نشان می دهد که با وجود افزایش سختگیری های گمرک، صادرات همچنان در حال انجام است.

آمارها حاکی از آن است که با وجود بسته بودن راه های صادراتی طی ماه اخیر، صادرات در خرداد ماه جانی دوباره گرفته و مرزهای سومار و شلمچه بیشترین میزان عبور بارهای صادراتی را به خود تخصیص داده اند. سوالی که این روزها ذهن متقاضیان مصرفی را به خود مشغول کرده، دلایل اصلی کاهش قیمت ها می باشد. آیا کاهش قیمت آهن آلات وابسته به کاهش نرخ دلار است؟ آیا تحریمات پیش رو موجب شده تا شاهد روند نزولی قیمت ها باشیم؟ آیا محدودیت های صادراتی سدی مقابل افزایش بی رویه قیمت ها شده است؟ و سوالاتی از این دست که در میان مصرف کنندگان باب شده است.

اما اتفاقات رخ داده در بازار هیچ همبستگی معناداری را با پرسش های فوق نشان نمی دهد. چراکه با وجود تحریم ها و موانع صادراتی هنوز هم شاهد صادرات محصولاتی همچون میلگرد آجدار و تیرآهن هستیم. از نگاه بسیاری از مصرف کنندگان کاهش صادرات برابر است با کاهش قیمت های داخلی اما آنچه که طی هفته جاری با وجود کاهش قیمت ها شاهد آن بودیم، افزایش خروج از مرز بارهای صادراتی می باشد.

از سوی دیگر مسئله ی تحریم ها عنوان می شود که در گذشته نیز با آن مواجه بودیم و اثرگذاری آن را به صورت محدود و گذرا در وضعیت بازار آهن دیده ایم که پس از گذشت زمان تأثیر آن کمرنگ تر شده است. تنها مسئله ای که در این میان بیشتر به چشم می آید، کاهش تقاضای داخلی می باشد که موجب روند نزولی قیمت ها شده است؛ البته این امر نیز ممکن است با عکس العمل متفاوتی از سوی تولیدکنندگان مواجه گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، روز گذشته کارخانه‌ ای که قیمت پایه محصولش کمتر محاسبه شده یک کارخانه دولتی (ذوب‌آهن) و کارخانه‌ ای که قیمت بالا تری را ثبت کرده مربوط به یک تولیدکننده بخش خصوصی (پرشین فولاد آریا) بوده است.
بررسی قیمت پایه سبد میلگرد ذوب ‌آهن و سبد میلگرد پرشین فولاد آریا نشان می ‌دهد که قیمت کالای عرضه شده ذوب اهن به میزان ۵۹۱ ریال کمتر از قیمت کالای عرضه شده پرشین فولاد آریا بوده است، این در حالی است که معامله سبد میلگرد پرشین فولاد آریا که به ‌صورت نسیه نیز به فروش رسید در پایان با اختلاف قیمت  ۱۵۶ تومانی خاتمه یافت.
نکته دیگری که در بررسی و رصد قیمت‌ ها در عرضه‌ های روز های ابتدایی هفته جاری به چشم خورد، قیمت پایانی میانگین موزون ثبت شده شمش از تولید‌ کننده آهن و فولاد ارفع در تاریخ یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ بود که با قیمت پایانی میانگین موزون و تیر آهنذوب آهن اصفهان تقریبا پایاپای و یکسان بود به‌ طوری‌که‌ قیمت تیر آهن به‌ عنوان کالای نهایی تنها ۲۸ تومان با قیمت شمش تفاوت نرخ داشت. از ابتدای هفته تا کنون به میزان ۸۴ هزار و ۲۳۶ تن کالای فولادی و شمش در بورس کالا معامله شده است، در شرایطی که بازار فولاد مدت ‌هاست از نبود مصرف‌ کننده واقعی رنج می‌برد، رصد قیمتی در بستر بورس کالا هم نشانه‌ های محرزی از عدم تعادل در بازار را نشان می‌دهد، اما این که به چه دلیل شاهد این عدم تعادل در بازار هستیم خود به ریشه‌ یابی جدی اوضاع معاملات در بازار نیاز دارد که شاید یکی از این موارد تغییراتی دست ‌ساخته در ساز‌ و‌ کار بازار باشد. آن هم در شرایطی که بعد از رصد قیمت‌ها در هفته‌های پیش، شاهد افت جدی نرخ در آن می باشیم.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، نتایج تحقیقات میدانی در این حوزه حاکی از آن  است که انتظارات سه ضلع بازار معاملات یعنی خریدار، فروشنده و واسطه‌های ملکی، از حالت تداوم یا تکرار جهش قیمت مسکن به سمت نوسان محدود در فصل تابستان، چرخش کرده است. در برخی مناطق کلیدی، حتی انتظار ثبات قیمتی به‌ وجود آمده است.
کاهش درجه جذابیت خرید ملک در بین سفته‌ بازها نیز دومین علامت امیدوارکننده است. با این حال در تصویر ذهنی بازیگران بازار از فاز معاملات در تابستان پیش‌ رو، رکود اساسی شکل گرفته که براساس آن انتظار می ‌رود حجم خرید و فروش‌ها از زمان پیش ‌رکود نیز کمتر شود. مناطق تهران را می‌توان به لحاظ رفتار و جنس تقاضای مسکن، متراژ و سن بنای مورد جست‌ وجو قرار داد و همچنین بودجه خریداران به ۴ دسته تقسیم کرد. در مناطق جنوبی و مرز دو نیمه شمال و جنوب شهر با توجه به وابستگی زیاد خریداران به وام مسکن، بی اثری سطح فعلی تسهیلات خرید به تشدید خروج تقاضا از بازار این مناطق دامن زده است.
کمتر از ۱۰ روز مانده به آغاز فصل اوج جا به‌ جایی‌ ها در بازار مسکن، ۶ علامت جدید از شرایط تابستانی بازار املاک مسکونی رصد و معاملات ملک با مناسبات جدید یا انتظارات تازه و رفتار متفاوت مواجه شد. بررسی‌ها درباره چشم‌ انداز تابستانی بازار مسکن با استناد به برآیند نگاه خریداران، فروشندگان و واسطه‌های بازار مسکن نشان می‌دهد، شمارش معکوس آغاز فصل اوج نقل و انتقالات در بازار ملک در حالی آغاز شده است که دو دسته علائم مثبت و امیدوار‌کننده در کنار دو گروه از علائم نگران ‌کننده منجر به ایجاد نوعی انتظار میانه از بابت تغییرات قیمتی در بازار معاملات واحدهای مسکونی شده است.
بررسی‌ها نشان می‌دهد هم‌ اکنون هر سه ضلع اصلی بازار معاملات مسکن که شامل خریداران، فروشندگان و واسطه‌های معاملات ملک می باشند، تحت ‌تاثیر سه گروه از علائم مثبت و امیدوار‌کننده قرار گرفته اند و ثبات چندانی ندارند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در مبادلات روز گذشته قیمت پیشنهادی برخی از تولید کنندگان میلگرد کاهش و برخی هم محصولات خود را بدون تغییر روانه بازار کردند. بازار قوطی, پروفیل, نبشی و ناودانی کاهشی شد و نرخ سایر محصولات فولادی بدون تغییر ماند. در بخش محصولات ذوبی نیز، قیمت میلگرد در کارخانه و انبار کاهش یافت.

بدین ترتیب روز گذشته میلگرد در برخی کارخانه ها همچون کارخانه سیادن ابهر، خردمدشت و شاهین بناب ۵۰ تا ۱۰۰ تومان به ازای هر کیلو کاهش را تجربه کرد. در حوزه ی تیر آهن نیز روند نزولی  در حدود ۳۰/۰۰۰ تومان مشهود بوده است. نبشی , ناودانی , سپری ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان کاهش و در بخش قوطی پروفیل نیز شاهد  ۵۰ تا ۱۰۰ تومان کاهش بوده ایم.

از این رو نوسان قیمت در روز جاری خارج از تصور فعالان بازار نبوده چرا که رویداد غالب این روزهای بازار آهن ثبات و در مواردی نیز کاهش بهای آهن آلات مصرفی می باشد. نکته قابل توجه در میان کاهش ۱۴۰ تومانی به ازای هر کیلو میلگرد آجدار تولیدی کارخانه راد همدان در کنار سایر کارخانه های  هم چون شمس سپهر می باشد.

هم اکنون در بخش قوطی و پروفیل در روز جاری شاهد روند ثبات بهای اعلامی کارخانه ها هستیم . بدین ترتیب در روز جاری نیز بازار در برخی مبادی با سیر نزولی قیمت ها مواجه  می گردد و احتمال ایجاد تغییر در شرایط  بازار فعلی  تا پایان هفته جاری بسیار اندک می باشد. البته این کاهش های لاک پشتی نتوانسته معاملات بازار را گرم کند و سبب رونق بازار های موازی  شود چرا که متقاضیان خرید آهن هنوز بر این باورند که قیمت های واقعی بسیار پایین تر از اعلامی فعلی کارخانه ها می باشد و این روند پلکانی نزولی را آغازی برای رسیدن به قیمت معقول و در هم شکستن مقاومت کارخانه داران در بازار می دانند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، عملکرد فولادی کشور بعد از انقلاب اسلامی بسیار مطلوب بوده است و نسبت به کشور های دیگر استارت خوبی در این بخش زده شد و همین عملکرد سبب شد سال گذشته رتبه دهم را در میان برترین فولاد سازان جهان را از آن خود کنیم.
علیرغم ظرفیت بالای فولاد سازی در برخی کشور ها نظیر کشور ترکیه که ارتباطات وسیعی نیز با بیشتر کشور های جهان دارند، ظرفیت دانش فنی در آنها بسیار پایین است در حالی که در ایران هم در فرآیند ها و هم در تولید محصول نهایی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است و اگر مشکل مراودات خارجی حل گردد و دانش فنی تا حدودی وارد کشور شود، بدون شک صاحب تکنولوژی خواهیم بود. فولاد سازان ما در داخل کارخانه ها هیچ گونه مشکلی در امر تولید ندارند بلکه هر آنچه که از آن آسیب دیده ایم از سیاست گذاری نادرست بوده است.
برای نمونه در منطقه بناب که عمر فولادی آن به ۱۰ سال هم نمی رسد نیرو های انسانی بسیار توانمندی وجود دارد. همان قدر که نقطه قوت صنعت فولاد را نیروی انسانی و کارشناسان خبره این بخش و فرآیند های مدیریتی صحیح در این حوزه می دانم، تمام چالش آن را نیز سیاست گذاری می دانم.
در حوزه صادرات هم سیاست گذاری صحیحی صورت نمی گیرد و هر روز یک دستور العمل و بخش نامه صادر می گردد در حالی که صادرات کشور باید تداوم یابد تا با توجه به کاهش مصرف ظاهری کشور، تولید کننده قادر به دوام تولید باشد. لذا به اعتقاد کارشناسان در چنین شرایطی بهتر آن است که بزرگان فولادی و گروه هایی که به دنبال زنجیره تامین هستند، حمایت شوند. هم چنین لازم است سیاست گذاری تجاری فولاد کشور با هدف توسعه و تسهیل صادرات انجام شود.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با توجه به اینکه در سال ۹۷ افزایش قیمت‌ ها در بازار مسکن با شیب بسیار تند جلو رفت و از قدرت خرید مردم بسیار فاصله گرفت، قطعا شرایط در بازار به گونه‌ ای پیش خواهد رفت که قیمت‌ ها در بلند مدت با قدرت خرید مردم کمی تناسب پیدا کند.
بنا بر اظهارات کارشناسان بازار مسکن در خصوص چشم انداز قیمت مسکن در سال ۹۸ بیان کردند، بعید به نظر می رسد شیبی که بازار مسکن در سال ۹۷ تجربه کرد در سال آینده هم چنان ادامه پیدا کند یا در برهه‌ های مختلف مشابه آن را تجربه کند. احتمالا از حوالی تابستان سال ۹۸ آرام آرام شاهد رکود بیشتری در بازار مسکن خواهیم بود و از شیب قیمت ‌ها نیز کاسته خواهد شد. البته منظور از کاهش شیب قیمت‌ ها به هیچ وجه شیب تند کاهش قیمت را تجربه نمی کند و صرفا قیمت‌ ها به میزان کمتری افزایش پیدا خواهند کرد.
اینکه کارشناسان اظهار دارند کاهش تورم ایجاد خواهد شد به این دلیل است که به نظر می‌ آید با توجه به برنامه‌ های دولت، در این زمان با کاهش تورم مواجه خواهیم شد و این مسئله بر بازار مسکن هم تاثیر خواهد گذاشت. البته مشخص نیست که این کاهش تورم مسکنتا چه اندازه باشد. ممکن است به میزان نرخ تورم باشد یا کمتر از نرخ تورم خواهد بود.
با این حال اصلا نمی ‌توان انتظار کاهش قیمت‌ ها را داشت و بدون شک یک موج روانی افزایشی که حاصل کار سودجویان می باد نیز می باشد را می توان متصور بود، ولی این افزایش قطعا به اندازه سال ۹۷ نخواهد بود. زیرا به هر حال مادامی که تورم در کشور وجود داشته باشد، مسکن هم متناسب با آن یا بعضا کمتر از ان قیمتش افزایش پیدا می‌ کند. اما اتفاقی که رخ داده این است که در سال ۹۷ قیمت مسکن خیلی فراتر از نرخ تورم افزایش پیدا کرد به همین دلیل در حال حاظر پیش‌ بینی می‌ شود که سال آینده این رشد یا همپای تورم باشد یا مقداری کمتر از آن است.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس مرجع اخبار بازار آهن،  رئیس بانک مرکزی در اخرین اظهارات خود اذعان داشت که انصاف نیست صحبت از دستکاری در نرخ ارز ، برای توجیه آمد و رفت ها و مذاکرات سیاسی بعد از تدابیر بانک مرکزی در خنثی کردن توطئه ها و فشار تحریم ها شود. چراکه مهار میل سرکش نرخ ارز در جند روز اخیر، حداقل اگر نتوانسته جلوی رشد قیمت ها را بگیرد اما تا حدودی به ثبات قیمت ها دامن زده است. ثبات قیمت در چند روز اخیر نتوانسته نظر مساعد متقاضیان خرید آهن  آلات را در بازار به خود جلب کند و آن ها هم چنان بر این باورند که فاصله قیمت اسمی تا بهای واقعی محصولات آهنی بسیار زیاد است و باید تولیدکنندگان از مقاومت خود دست بکشند و اجازه دهند بازار داخلی به روزهای اوج خود در معاملات بازگردد.

با توجه به نوسانات نرخ ارز در روز گذشته انتظار می رود در روز جاری نیز شاهد ثبات قیمت میلگرد آجدار و سایر آهن آلات مصرفی و همچنین احتمال افزایش تقاضای نسبی  در بازار باشیم و بدین ترتیب  نباید تاثیر امد و رفت های دیپلماتیک را درشرایط خاص سیاسی و روانی  کشور تنها عامل موثر در ثبات نسبی بازار دانست.

از این رو  وضعیت بازار آهن را تا قبل از معاملات بورس  در روز جاری می توان این چنین ارزیابی نمود : کاهش قیمت قوطی پروفیل در اکثر مبادی در  حدود ۲۰ تا ۵۰ تومان به ازای هر کیلو  و هم چنین  در حوزه های میلگرد آجدار  وتیرآهن  ثبات احتمالی قیمت ها را می توان برآورد نمود؛ البته قیمت های قطعی بعد از معاملات بورس فلزات اعلام خواهد شد.

کارشناسان معتقدند که بورس کالا امروز شاهد ثبات  و گاها با میل به کاهش رو برو می گردد. چرا که اکثر بازار های مالی هرچند میل به صعود داشته باشند اما زمانی که با  افت شدید قدرت خرید در جامعه مواجه می گردند، ترجیح می دهند قیمت های فعلی خود را در همان رنج حفظ کنند تا مبادا با سیر نزولی مواجه گردند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، وضعیت بازار آهن با شروع هفته جاری در مداری عکس عمل کرد و در نهایت دستخوش تغییرات مثبتی که از آن انتظار می رفت، نشد. کاهش تقاضای واقعی طی ۳ ماه اخیر یکی از مهم ترین دلایل عدم تحرک مثبت در بازار فولاد به شمار می رود که علاوه بر آن محدودیت های صادراتی نیز موجب انباشت شدن کالا در انبارهای بخش خصوصی شده است.

موضوعی که در این میان حائز اهمیت می باشد، عدم کشش و پذیرش بازار است که در عرضه هایی با تناژ بالا منجر به کاهش قیمت ها می شود. در مقابل نیز به همان نسبت عرضه های بی رمق و جزئی سبب توزیع رانت در این حوزه خواهد شد. موضوع عدم کشش بازار و عقب نشینی تقاضا موجب کاهش قیمت آهن طی روزهای اخیر گردید و بسیاری از کارخانه ها با کاهش قیمت ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی در روز گذشته آغاز به فروش محصولات خود کردند.

کارخانه میلگرد آجدار ابهر با ۱۵۰ تومان کاهش و کارخانه حسن رود با ۱۰۰ تومان کاهش به ازای هر کیلو محصولات خود را به بازار عرضه کردند. با وجود روند کاهشی قیمت ها، باز هم تعداد زیادی از تولیدکنندگان سعی در مقاومت در برابر کاهش داشتند و قیمت های محصولات خود را ثابت اعلام کردند.

در حوزه ورق ها نیز شاهد تغییرات نه چندان چشمگیری بودیم که نشان از همسو شدن قیمت این محصولات با روند فعلی کاهشی بازار دارد. قیمت ورق گالوانیزه تاراز در انبار تهران کیلویی ۳۰۰ تومان کاهش را تجربه کرد و از طرفی هم قیمت ورق سیاه در انبار تهران کاهش ۱۵۰ الی ۱۶۰ تومانی را از سر گذراند.

 با بررسی اخبارهای منتشر شده از مرجع اخبار بازار آهن، هر زمان که با افزایش قیمت ها مواجه می شویم، انگشت اتهام به سوی افزایش قیمت دلار نشانه می رود؛ در صورتی که اگر این مورد به حدی که تحلیل گران بر آن معتقد هستند اثر گذار است، باید با کاهش قیمت دلار نیز قیمت آهن آلات کاهش قابل توجهی داشته باشد اما چیزی که بر ما عیان است و موجب ناراحتی بسیاری از متقاضیان مصرفی می گردد، حرکت لاک پشتی کاهش قیمت ها در این برهه زمانی می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، پس از پایان ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید فطر و همین‌ طور هم زمان با انتشار خبرهایی درباره سفر نخست‌ وزیر ژاپن به ایران، بازارهای مختلف از جمله بازار فولاد دست به عصاتر از قبل به حرکت خود ادامه دادند. این در حالی است که خبر تحریم‌ پتروشیمی‌ ها اثر عکس روی بازار دلار گذاشت و بازار را با کاهش قیمت مواجه کرد که در نتیجه آن قیمت فولاد هم به همان نسبت با کاهش مواجه شد؛ این در حالی است که انتظار می‌ رفت با پایان یافتن تعطیلات و در روزهای پایانی خرداد بازار وارد یک فاز خرید شده و با افزایش قیمت روبه‌رو‌ ‌شود اما به دلایلی که اشاره شد این اتفاق در عمل رخ نداد و بازار فولاد و مقاطع با افت قیمت نیز همراه شدند.
در این باره بازار در انتظار یک محرک سیاسی یا تغییرات قیمت دلار یا تحریک تقاضا است که تغییرات متناسبی را با هر یک از این عوامل تجربه کند. بازار فولاد در واقع با شروع هفته کاری دستخوش تغییرات مثبتی که از آن انتظار می‌ رفت نشد و در مداری عکس عمل کرد،‌ در این باره همچنان نبود تقاضای واقعی در طول ۳ ماه گذشته یکی از مهم‌ ترین دلایل عدم تحرک مثبت در بازار فولاد به شمار می رود. از سوی دیگر برخی محدودیت ‌های صادراتی از سوی دولت باعث انباشت کالا در انبارهای بخش خصوصی در بخش اقلام فولادی شده و موجب به وجود آمدن بن‌ بست در این فضا شده است.
از طرف دیگر به عقیده فعالان بازار، وزارت صمت به دلیل تاکید و پافشاری بر افزایش نیافتن قیمت کالا های فولادی به‌ صورت دستوری،‌ عرضه‌ها در بورس کالا را تحریک می‌کند و با این ابزار تلاش می‌کند بازار را در کنترل خود درآورد که این روند باعث آسیب به روند کشف قیمت واقعی در بازار می‌شود.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بنابر اظهارات کارشناسان بازار مسکن، یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن افزایش تقاضا و کاهش عرضه است که با اجرایی شدن برنامه طرح ملی مسکن و با پشتیبانی بیشتر بانک‌ها شاهد کنترل قیمت مسکن خواهیم بود.
رئیس کل بانک مرکزی در جریان جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و بررسی موضوع مسکن بیان کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن افزایش تقاضا و کاهش عرضه است و ما نیاز داریم عرضه را تقویت کنیم تا بازار به تعادل برسد. اما بخش قابل توجهی از افزایش قیمت مسکن به دلیل قیمت‌ های نسبی و تمایل مردم به خرید مسکن و حفظ ارزش سرمایه در جامعه بوده است.

سیاست‌ هایی که برای تثبیت اقتصادی در پیش گرفته شده است این روز ها تأثیر خود را در بازار گذاشته و شاهد کاهش قیمت خیلی از کالاها هستیم که ا‌نشاءالله با اجرایی شدن برنامه طرح ملی مسکن  از سوی دولت و با پشتیبانی بیشتر بانک‌ها شاهد کنترل قیمت مسکن خواهیم بود.
رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: یکی از کار هایی که اواخر سال گذشته از سوی شورای پول و اعتبار انجام گردید، افزایش وام ساخت بود؛ با این ویژگی که افرادی که وام ساخت دریافت می‌کنند در پایان سال می‌توانند آن را به خریدار منتقل کنند و با این کار حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد قدرت خرید مردم افزایش می‌یابد.  با حرکت وزارت مسکن و شهرسازی برای تولید و پشتیبانی از ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن شاهد کنترل بازار مسکن خواهیم بود.
همچنین سقف تسهیلات مسکن برای زوج‌ها در تهران از ۱۰۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافته است و در شهرهای دیگر نیز این افزایش رخ داده و به طور کلی ۶۰ درصد سقف وام مسکن افزایش یافته و مهمترین ویژگی آن این است که وام ساخت قابل انتقال به خریدار می باشد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صنعت فولاد در ایران روز به‌ روز و گام ‌به‌ گام در حال توسعه است. بنابر اظهارات کارشناسان امید بر آن است، در سال ۹۸ میزان تولید فولاد کشور از مرز ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بگذرد. در واقع، بر اساس آمار های رسمی انجمن تولید کنندگان فولاد، در ۱۰ماهه ابتدای سال ۹۷، میزان تولید کل محصولات فولادی با هفت درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶، به ۱۷ میلیون و ۵۷۲ هزار تن رسیده است.
از سوی دیگر، در همین مدت یاد شده نیز، تولید تیرآهن با افت هفت‌ درصدی در مقایسه با ۱۰ماهه سال ۹۶، به ۸۳۹ هزار تن، تولید میلگرد آجدار با رشد ۲۲درصدی به شش میلیون و ۳۱۲ هزار تن، ورق سیاه با رشد دو درصدی به شش میلیون و ۵۷۰ هزار تن،
 ورق سرد با رشد هفت ‌درصدی به دو میلیون و ۸۸ هزار تن، ورق پوشش‌ دار با افت هشت‌ درصدی به یک میلیون و ۱۵۴ هزار تن و سایر محصولات فولادی با افت ۱۳درصدی به ۶۰۹ هزار تن رسید. از سوی دیگر، آمار های انجمن تولید کنندگان فولاد حکایت از آن دارد که تا پایان دی‌ ماه ۹۷، تولید محصولات فولاد میانی، رشد ۱۳درصدی را تجربه کرده و به ۲۰ میلیون و ۶۷۹ هزار تن رسیده است.
در واقع، اگر قرار است که روند رو به رشد تولید و صادرات فولاد، همچنان طی سال‌ های آینده نیز پا بر جا باقی بماند، باید الزامات توسعه پایدار آن را نیز فراهم کرد که به طور قطع، اصلی‌ ترین آن، مسائل زیست‌ محیطی است. به همین دلیل است که شرکت ‌های بزرگ تولید کننده فولاد کشور از جمله فولاد مبارکه، اهتمام جدی به مسائل زیست‌ محیطی داشته و شرایطی را فراهم کرده ‌اند که بتوان توسعه پایدار را با رویکرد های حفظ متوازن محیط زیست، در دستور کار قرار داد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

با پایان ماه مبارک رمضان، فعالان بازار آهن انتظار داشتند تا شاهد افزایش حجم تقاضا و تغییر اوضاع باشند. هرچند اگر این امر محقق شود نیز نمی توان گفت که بازار از فاز رکود خارج خواهد شد چراکه انتظارها مبنی بر ورود متقاضیان مصرفی به صورت پله ای و مرحله ای می باشد.

به گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار آهن، اخبارهای سیاسی و اتفاقات اخیر موجب شده تا ورود متقاضیان به بازار آهن با مشکل همراه شود چراکه چند اتفاق سیاسی و اجتماعی در ماه اخیر، بازار را مجددا به فاز انتظار کشاند تا بار دیگر نیز شاهد بلاتکلیفی در این حوزه باشیم. از جمله این عوامل سیاسی می توان به سفر پیش روی نخست وزیر ژاپن و وزیر خارجه آلمان اشاره نمود؛ هرچند به نظر می رسد که اثرگذاری این اتفاقات مقطعی باشد.

در حال حاضر با توجه به شرایط فعلی، وارد مرحله فرسایش پس از موج تورم شده ایم؛ بدین معنی که اکثریت دلالان و سفته بازان با اطمینان خاطر از عدم افزایش قیمت ها به سطوح بالاتر، در حال خروج از اکثر بازارها از جمله بازار ارز و طلا هستند. بنابراین می توان به نتیجه رسید که این خروج تدریجی به احتمال زیاد موجب عقب نشینی قیمت ها خواهد شد.

موضوعاتی که مردم با مجموعه آهن پرایس به عنوان مرجع اطلاع رسانی قیمت آهن در میان گذاشته اند، نشان از تلاش آنها برای رسیدن به امنیت اقتصادی و روانی می دهد. در نتیجه با توجه به شرایط فوق، عقب نشینی تقاضا و نحوه عرضه این امر متصور است که بازار همچنان با روندی ثابت پیش رود اما آینده بازار آهن برای بسیاری از فعالان هنوز هم مبهم می باشد چراکه عده ای پیش بینی کاهش قیمت ها را دارند و عده ای دیگر که به دنبال جوسازی روانی در بازار هستند، چشم بر افزایش قیمت آهن آلات بستند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بررسی ‌های میدانی از میزان ورود و خروج متقاضیان خرید و همچنین فروش آپارتمان ‌های مسکونی به بازار مسکن نشان می‌ دهد که به‌ طور معمول و به شکل سنتی حجم خرید، فروش و میزان جست‌ و جوی متقاضیان در بازار مسکن طی یک ماه مبارک رمضان با کاهش مواجه می‌ شود. در مقابل بخشی از متقاضیان با تمام شدن این ماه مبارک مجدد به بازار وارد و فرآیند جست و جوی خود را برای خرید آپارتمان مسکونی آغاز می‌کنند.
این روال طبیعی برای سال جاری نیز همچون سال‌ های گذشته اتفاق افتاده است. به‌ طوری که طی ماه مبارک رمضان میزان حضور و جست و جوی متقاضیان خرید مسکن کاهش پیدا کرد. با پایان یافتن ماه مبارک رمضان در هفته گذشته و نزدیک شدن به فصل اصلی نقل و انتقالات مسکن این انتظار وجود دارد که بخشی از تقاضا  به بازار مجددا وارد شوند؛ اگر چه به‌ طور طبیعی زمان مورد نیاز از آغاز جست‌ و جو در بازار تا خرید واحد مسکونی حداقل دو هفته است اما بررسی ‌ها نشان می‌ دهد در برخی دوره‌ های خاص  مانند سیکل‌ هایی که عرضه واحد مسکونی در بازار کاهش پیدا می‌کند یا قیمت مسکن با جهش مواجه می‌ شود، فرآیند جست و جو طولانی‌ تر می‌شود.
در زمان کنونی بازار مسکن نیز طی یک سال و اندی گذشته یک دوره خاص از بابت رونق معاملاتی و جهش قیمت را تجربه کرده است. هم زمان با پایان یافتن ماه مبارک رمضان و آغاز فصل نقل و انتقالات، متقاضیان جدیدی که در این دوره تصمیم به ورود برای خرید آپارتمان مسکونی را دارند، به یک نقشه راه جهت کاهش پروسه جست‌ و‌ جوی انتخاب فایل مناسب نیاز خواهند داشت.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، فولاد مبارکه اصفهان بر اساس گزارش عملکرد ماهانه، تا پایان اردیبهشت ماه موفق به تولید یک میلیون و ۳۹۷ هزار تن انواع محصولات شامل ۸۵۶ هزار تن ورق گرم، ۲۶۰ هزار تن ورق سرد، ۴۸ هزار تن ورق پوشش دار و ۲۳۳ هزار تن محصولات دیگر شد.
این شرکت در مدت مذکور که شاهد رشد در تمامی بخش های تولیدی بود در حوزه فروش هم موفق عمل کرد. شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ۲ ماهه اول امسال از محل فروش یک میلیون و ۲۲۸ هزار تنی انواع محصولات که شامل ۸۱۲ هزار تن نورد گرم، ۲۴۹ هزار تن نورد سرد، ۴۳ هزار تن محصولات پوشش دار و ۱۲۴ هزار تن سایر محصولات می شد، ۵۸ هزار و ۲۸۵ میلیارد ریال درآمد کسب کرد. که این مقدار در مدت مشابه سال قبل ۳۲ هزار و ۳۱۳ میلیارد ریال به عنوان درآمد به ثبت رسیده است. این شرکت اگر چه در فروش محصولات گرم و سرد رشد  مناسبی را شاهد بود اما در بخش محصولات پوشش دار افت  با نا چیز فروش مواجه گشت فروش شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سال ۹۷ بالغ بر یک میلیون و ۲۵۷ هزار تن گزارش شده است که ۷۵۰ هزار تن نورد گرم، ۲۴۰ هزار تن نورد سرد، ۵۰ هزار تن محصولات پوششدار و ۲۱۷ هزار تن سایر محصولات نظیر تختال بوده است.فولاد مبارکه اصفهان از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه هر کیلوگرمورق گرم را به طور میانگین ۴۵۹۲ تومان، ورق سرد را ۵۰۹۲ تومان و محصولات پوششدار را ۹۲۷۴ تومان فروخته بود.بر اساس اظهارات کارشناسان بازار فولاد تولید فولاد مبارکه تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۸ به یک میلیون و ۳۹۷ هزار تن رسیده است.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در خصوص اخبار بازار مسکن، آپارتمان‌ های پیر و فرسوده با بازه سنی ۱۸ سال به بالا، در شهر تهران ‌در طی یک سال گذشته که با جهش قیمت واحد های مسکونی مواجه بوده  مورد توجه بخشی از متقاضیان مصرفی بازار مسکن قرار گرفته است و هم چنان نیز جزو پرطرفدارترین واحد ها برای خرید در بازار مسکن محسوب می‌ شود.
تحقیقات میدانی حاکی از آن است که وضعیت بازار معاملات مسکن  باعمر بنای بیش از ۱۸ سال  به‌ دلیل ضعف قدرت خرید متقاضیان آپارتمان در صدر فهرست واحد های مورد تقاضا برای جست ‌و‌ جو و خرید از سوی بخش کثیری از متقاضیان قرار گرفته است، طوری که عمده متقاضیان مصرفی به دلایلی چون تناسب با شرایط مالی فعلی خود و هم چنان عدم توانایی خرید واحد های نوساز یا کم سن و سال ، به بازار این گروه از واحد های مسکونی وارد شده‌ اند و خرید خود را از بازارگرم این روز های این واحد ها انجام می ‌دهند. سهم آپارتمان‌ های پیر، مسن یا قدیمی‌ ساز در حالی است که از سال گذشته هم زمان با جهش قیمت مسکن و افزایش فاصله قیمتی بین این گروه از واحد ها با آپارتمان‌ های نوساز از معاملات مسکن افزایش یافت که هم ‌اکنون بخش قابل توجهی از معاملات واحد های مسکونی به‌ خصوص از سوی مصرف‌کننده ‌ها از بازار این واحد ها انجام می ‌شود، در شرایط فعلی به‌ طور متوسط هر واحد مسکونی مسن با عمربنای حدود ۲۰ تا ۳۰ سال  در مقایسه با آپارتمان نو ساز در موقعیت مشابه ارزان‌ تر است.
همین عامل باعث افزایش استقبال از واحد های پیر در بازار خرید مسکن به قصد سکونت شده است.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با نزدیک شدن به موعد تحریم های دولت آمریکا بازار آهن نشان داده که در زمینه خود تحریمی و جوسازی متخصص می باشد. بدین معنا که  در فاز افزایش از بازار جلو تر می رویم و نوسان را پیش خور می کنیم  و چه در فاز کاهش که متخصص زیر فروشی ونوسان منفی هستیم ، تخصص یافته ایم.

در جریان اخبار خروج ترامپ از برجام در بهار سال گذشته و بازگشت تحریمها در ۱۳ آبان همان سال در روز وقوع خبر شاهد بازگشت و معکوس شدن منحنی ها ی افزایشی بوده ایم؛ از این رو کارشناسان معتقدند که گذشت زمان و کسب تجربه حاکی از این است که حجم زیادی از هیجان های اخیر در حال اتفاق، دو تا سه روز قبل از وقوع آن تخلیه می شود. دقیقا این اتفاق را در چند روز اخیر نیز در پی انتشار اخبار سفر نخست وزیر ژاپن به تهران در روز ۲۱یا ۲۲خرداد مشاهده کردیم که می تواند در احتمال بازگشت منحنی قیمت ها به فاز افزایشی موثر باشد؛ البته اقتصاد به شدت سیاسی ایران ثابت کرده است که  هر خبر سیاسی تاریخ مصرف محدودی دارد.

آنچه در کلیه تحلیل های بازار آهن می تواند به عنوان عامل مهم و تاثیر گذار بر روند قیمت آهن آلات مطرح شود، نرخ ارز می باشد که تنها با اصلاح ساختار پولی و ساماندهی حجم سرسام آور نقدینگی در بازارهای مالی می توان روند پایدار کاهش قیمت آن را متصور بود. البته ناگفته نماند که تاکنون هیچ راهکار مناسبی برای اصلاح زیر ساختهای بانکی و تورمی در کشور اتفاق نیافتاده است.

بنابراین روند بازار آهن در اولین روز هفته بعد از اتمام ماه مبارک رمضان هم چنان تداوم ثبات قیمت آهن آلات در اکثر مبادی می باشد که البته به پایداری این ثبات برای بلند مدت نمی توان امیدوار بود چرا که ممکن است سرازیری نرخ ارز در روز های آتی بازار را با روند کاهشی مواجه کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بر اساس گزارش اخیر بانک مرکزی، قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی در شهر تهران ١٢ میلیون تومان رسیده است که حاکی از رشد سه برابری (٢٠٠ درصدی) در مقایسه با بهار سال ٩٢ است. دلیل مبنا گرفتن بهار ٩٢ این است که آخرین قلۀ قیمت مسکن است و پس از بهار ٩٢، بازار مسکن وارد دورۀ رکود ٤ ساله شد.

برخی از تحلیل گران، رسیدن قیمت مسکن به این سطوح قیمتی را تند و نامتعارف ارزیابی می کنند. بدین ترتیب برای پاسخ به نامتعارف بودن قیمت مسکن می توان نگاهی به وضعیت شاخصهای پولی کشور انداخت؛ نقدینگی در بهار ٩٢ حدود ٤٧٠ هزار میلیارد تومان بود که البته  اطلاعات بخشی از موسسات اعتباری را که در نقدینگی کنونی وجود دارد را در بر نمی گرفت اما با احتساب این موسسات، تخمین زده می شود حجم نقدینگی در بهار ٩٢ به حدود ٥٥٠ هزار میلیارد تومان نیز  رسیده باشد.

حال اگر رشد شاخص بهای سبدی منتخب از کالاها و خدمات مصرفی خانوار را ، نمادی از میزان کاهش قدرت خرید پول ملی بدانیم  بهتر می توان درک کرد که  قیمت مسکن هم تقریبا به همین میزان افزایش یافته است.بنابراین  رشد قیمت مسکن طی ٦ سال اخیر نیز حول و حوش میانگین سایر کالاها و خدمات مصرفی خانوار بوده است و نمی توان قیمت کنونی مسکن را نامتعارف دانست. البته در کوتاه مدت، قیمت مسکن متناسب با تورم عمومی حرکت نمی کند و روند حرکتی قیمت مسکن پلکانی است. برهمین مبنا، از بهار ٩٢ تا بهار ٩٦ به مدت ٤ سال شاهد ثبات نسبی در بازار مسکن بودیم که منجر به عقب ماندن شدید قیمت مسکن از تورم عمومی شد و در عوض، رشد شدید قیمت مسکن از بهار ٩٦ تا کنون، همۀ عقب ماندگی آن ٤ سال را جبران نمود.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، می توان توقف قیمت آهن را در چند روز اخیر را در اتفاقاتی چون تقاضای  موجود در بورس کالا که با حجم انبوه نقدینگی های سرگردان در بازار، از کف سازی های پایین تر جدید جلوگیری می کند، حمایت اکثریت تولیدکنندگان بخش خصوصی از نرخهای کنونی به عنوان مانعی برای کاهش بیشتر قیمت ها، فضای فعلی حاکم بین نرخ کف بورس کالا و اعلامی های بازار خارج از بورس کالا که عامل اصلی تحریک نقدینگی در خرید از بورس  کالا است و یا تغییر مسیر نرخ دلار نیمایی و بطور کلی تغییر استراتژی دولت در نرخ حوالجات ارزی و متعاقب آن تغییر خروجی اعداد و ارقام در محاسبات تعریف شده شیوه‌ نامه های اخیر تنظیم بازار فولاد بر اساس این گزاره ها جستجو کرد.

در تشریح موارد فوق می توان گفت که از مدت ها قبل به علت ضعف شدید تقاضای مصرفی در بازار داخلی میلگرد آجدارو با وجود نرخ پایه عرضه این محصول فولادی در حدود ۴۳۰۰ تومان ( با احتساب مالیات ارزش افزوده ) در بورس کالا؛ شاهد هستیم که تقاضای پشت صفی بورس با رقابت های صورت داده ۸ الی ۹ درصدی، مانع کاهش بیشتر قیمتهای فعلی کف بازار و کف شکنی های پایین تر از نرخ ۴۶۵۰ الی ۴۷۵۰ تومان فعلی می گردد.

مدتی است که نرخ محصول نهایی در بخش خصوصی دنباله رو نرخ اعلامی بنکدار یا نرخ کف محصولات عرضه شد در بازار هستند که بنکدار عامل اصلی آن بوده که این کالا را پیش‌تر از بورس کالا خریداری نموده‌است و با  عرضه های ثانویه خود به بازار به نوعی سوپاپ اطمینان بازار محسوب شده و هر گونه نوسان سازی هیجانی را با منشاء عرضه های بورس کالا تا حدودی خنثی نموده و نقش سکان‌ دار این بازار را ایفا می‌نماید. از سوی دیگر اگر زمانی برسد که نرخ کف بورس کالا جذابیت یا توجیهی برای حضور نقدینگی نداشته باشد؛ مطمئنا" نقدینگی از این بازار فاصله خواهد گرفت و نقش کاتالیزوری بنکداران در بازار نیز به شدت کم رنگ خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، گزارش های میدانی روز جاری بازار آهن حاکی از اعلام  ثبات قیمت دراکثر مبادی می باشد. بدین ترتیب کارخانه های راد همدان، بافق یزد، شمس سپهر، آناهیتا گیلان و بسیاری دیگر که از تولید کننده های بنام در حوزه میلگرد آجدارمی باشند، تاکنون بدون تغییری در قیمت محصولاتشان به فعالیت پرداخته اند؛ اگرچه تعداد اندکی از کارخانه ها نیز همچون سیرجان در روز جاری نیز سعی بر این داشتند تا با اطلاعیه هایی جو روانی افزایش قیمت در بازار را به وجود آورند اما شنیده ها حاکی از این است که تاکنون نتوانسته اند به این هدف دست یابند و بازار هم چنان شاهد  ثبات قیمت در اکثر مقاطع فولادی می باشد.

در حوزه نبشی و ناودانی نیز کارخانه ناب تبریز که از تولید کنندگان نام آشنا در این بخش می باشد، بهای اعلامی محصولات خود را در روز جاری ثابت اعلام کرد. اگرچه تا اعلام قیمت انواع ورق آهنی  و تیرآهن هنوز زمان باقی است اما سیر کاهشی قیمت تیرآهن در روز گذشته حاکی از تداوم این روند و یا توقف در ایستگاه قبلی خود می باشد.

نکته قابل تآمل در  تعاملات فعلی بازار آهن در این است که فعالان بازار دیگر مقاومتی در مقابل سیر کاهشی قیمت ها نشان نمی دهند. به عبارت دیگر کمتر از عناوین چون بسته شدن فروش برای عدم عرضه محصولات خود به بازار استفاده می کنند اما از سوی دیگر هم چنان به بازی فراز و فرود قیمت ها تمایل نشان می دهند، بدون توجه به این نکته که قدرت خرید در جامعه به قدری کاهش یافته است که حقه های این چنینی هم نمی تواند انگیزه ای برای  خرید متقاضیان مصرفی در بازار شود. بدین ترتیب تنها مراجعان  این روزهای بازار آهن را متعهدان به پروژه های عملیاتی تشکیل می دهند که برای پرهیز از خسارات احتمالی و ضرر و زیان در پروژه های که با آن ها قرارداد بسته اند مجبور به خرید با قیمت های فعلی می باشند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بنا بر تحقیقات میدانی، روز گذشته بازار فولاد باز هم روند کاهشی قیمت‌ ها را از سر گذراند تا در چندمین روز پیاپی ریزش، این روند نزولی را تداوم بخشد. قیمت‌ ها در بازار کنونی فولاد به دلیل تعطیلات پیش روی خرداد و نبود خریدار واقعی، توسط خریدار تعیین می‌ شود و نقش فروشنده در این میان کمرنگ شده است؛ در واقع روند تعیین قیمت از سوی خریدار به دلیل تعداد زیاد فروشنده‌ ها در این بازار است.

مشاهدات نشان می ‌دهد که بازار فولاد به روند متعادل قیمت نزدیک نمی‌شود؛ یعنی یا به سمت افزایش‌ های بی‌ پشتوانه یا کاهش‌های پی در پی حرکت می‌کند. طی روز گذشته با باز شدن بازار از ابتدای روز تا ساعت ۱۴، قیمت ‌ها در حدود ۲۰۰ تومان در هر کیلو کاهش پیدا کرد که بطور میانگین رقم ۱۰۰ تومان کاهش قیمت در هر کیلو را نشان می‌داد، جو کنونی بازار به گونه‌ای است که رقابت منفی بر سر فروش در میان عرضه‌ کننده‌ ها و فروشنده‌ های مصنوعات فولادی شکل گرفته است، به این معنا که مسابقه تخفیف توسط آنها به وجود آمده است.
به گفته فعالان بازار عرضه‌ کننده‌های کنونی در فضای بازار،‌ کسانی هستند که پیش از این از بورس کالا خرید کرده ‌اند و در این برهه مسابقه فروش گذاشته ‌اند. در این میان تعداد فروشنده باعث تخفیفات بیشتر شده است. در این باره هفته پیش رو و آخرین هفته خرداد انتظار هیچ‌گونه افزایش قیمتی در بازار فولاد وجود نخواهد داشت. رقابت منفی تخفیف‌های بی‌پشتوانه در بازار کنونی فولاد مانند برهه‌ های افزایش بی‌ رویه قیمت در این بازار شده است که هرچند یکی در قطب مثبت و یکی در قطب منفی رشد می‌کنند؛ ولی از لحاظ نداشتن خاستگاه منطقی این دو رویه را می‌ توان یک سو و مشابه دانست.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، طرح تازه وزارت راه‌ و شهر سازی موسوم به اقدام ملی تولید و عرضه مسکن، روز گذشته رسما وارد فاز عملیاتی قرار گرفت. بر اساس این طرح وزارت راه‌ و شهر سازی قرار است امسال و سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه تولید کند. سهم شهر های جدید از این تعداد ۲۰۰ هزار واحد مسکونی است و شرکت باز آفرینی شهری ایران و بنیاد مسکن به ترتیب متولی ساخت ۱۰۰ هزار مسکن در بافت‌ های فرسوده و

شهر های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است. سیاست گذاران اقتصادی مسکن ایجاد مشارکت را اصلی‌ ترین شاخصه طرح جدید دولت اعلام کرده است.به ‌طوری که بر اساس یک قرار داد مشارکتی دولت به عنوان تامین‌کننده زمین و بخش خصوصی به عنوان سرمایه‌ گذار مشخص می‌ شود.

به گفته مسئولان وزارت راه ‌و شهرسازی ساخت و تکمیل عملا یک تا ۱/۱ میلیون واحد شروع شده و با واگذاری حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر و ۴۰۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی و ۲۰۰ هزار مسکن روستایی تکمیل خواهد شد.این طرح حالا پس از گذشت پنج ماه از وعده وزیر راه‌ و شهر سازی در حال  اجرایی شدن است. نکته حائز اهمیت در اجرای این طرح و مقایسه آن با مسکن مهر این است که بر خلاف تصور، دولت این ‌بار به جای استفاده از شرکت ‌های عمران شهری از ظرفیت ‌های بنیاد مسکن استفاده می‌ کند. با این وجود فاکتور زمین رایگان در اجرای این طرح باعث شده تا مانند مسکن مهر عرصه‌ های ساخت‌ و ساز دور از مرز های شهری انتخاب شود.

دولت با قصد تقویت عرضه از مسیر راهکار هایی مانند به صفر رساندن قیمت زمین و افزایش تولید در شهر های جدید به دنبال کنترل بازار مسکن می باشد.امید بر آن است با ایجاد طرح جدید وزارت راه شهر سازی روند خرید مسکن متقاضیان مصرفی تاثیر گردد.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تازه ترین گزارش از تحولات بازار مسکن پایتخت حکایت از ثبت یک دوپینگ معاملاتی در اردیبهشت ماه دارد. بنا بر اظهارات کارشناسان، آمار و اطلاعاتی که از اردیبهشت ۹۸ بازار معاملات مسکن شهر تهران به دست آمده، نشان می دهد در این ماه بازار مسکن یک دوپینگ معاملاتی را تجربه کرد. اصطلاح دوپینگ از این بابت برای توصیف وضعیت کنونی بازار به کار می رود که شرایط بازار مسکن به لحاظ قیمت و رفتار متقاضیان خرید در اردیبهشت به شکلی نبود که بتوان به واسطه آن رشد حجم خرید و فروش آپارتمان را پیش بینی کرد. در اردیبهشت امسال ۱۲ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در شهر تهران فروخته شد و این میزان معامله در حالی رقم خورد که از شهریور سال گذشته تا پایان فروردین امسال به جز ماه استثنایی اسفند که بازار  مسکن تحت تاثیر رونق سنتی شب عید قرار می گیرد، حجم معاملات همواره چهار رقمی و کمتر از ۱۰ هزار فقره بوده است. از این رو به نظر می رسد تعداد آپارتمان هایی که فروخته شد در مقایسه با ظرفیت بازار مسکن در ماه میانی بهار بسیار بیشتر بوده است. آنچه که ظرفیت و بضاعت پایین بازار مسکن را رقم می زند، سطح بالای قیمت مسکن فراتر از قدرت خرید متقاضیان و در نتیجه افت شدید میل به خرید مسکن و نیز نبود میل به فروش آپارتمان در سمت عرضه تحت تاثیر سردرگمی که به دلیل نامعلوم بودن چشم انداز اقتصاد کشور به آن دچار هستند، است.

با وجود این پارامتر ها می توان رشد ۲۵۴ درصدی معاملات مسکن نسبت به ماه نیمه تعطیل فروردین را به یک دوپینگ نسبت داد. عامل دیگری که به واسطه آن می توان بازار مسکن را دوپینگی اعلام کرد، حضور کمرنگ خریداران جدید در بازار طی اردیبهشت ماه است. بر خلاف سال گذشته که هر ماه گروهی از متقاضیان مسکن وارد بازار می شدند، این روند در اردیبهشت تقریبا متوقف شده بود.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 خرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش مرجع قیمت آهن آلات ساختمانی آهن پرایس، بازار آهن اولین روز کاری  خود را در هفته جاری با اندکی تلورانس در قیمت گذاری محصولات خود آغاز کرد تا شاید بدین ترتیب بتواند از یکنواخت شدن روند ثبات  قیمت ها در بازار کاسته و متقاضیان منتظر را به خرید ترغیب نمایند. اگرچه تکرار این رفتار بنا بر دلایلی چون ضعف مشهود تقاضا، کاهش فعالیت سفته‌ بازان در این حوزه، کاهش نرخ دلارو از همه مهم تر عدم اطمینان سرمایه گذاران  و مصرف کنندگان نسبت به آینده بازار آهن با توجه به روند فعلی در ماه های اخیر به کرّات مشاهده شده است  و نتوانسته نتیجه دلخواه را برای مجریان آن در پی داشته باشد.

در روز جاری شاهد کاهش ۵۰ تومانی به ازای هر کیلو در قیمت محصولقوطی پروفیل کارخانه تهران شرقو هم چنین افزایش ۲۰ تومانی به ازای هر کیلوگرم در محصولمیلگرد آجدار کارخانهشمس سپهر بوده ایم. تغییراتی که تا کنون بهای هر کیلو میلگرد آجدار را در حال حاضر در محدوده ی ۴۹۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده قرار داده است. نکته قابل تامل در اعلامقیمت آهن آلات امروز ثبات موجود در بهای  اعلامی محصولات کارخانه هایی است که در هفته های اخیر پرچمدار افزایش قیمت بوده اند.

در حوزه های نبشی وناودانی نیز در روز جاری ثبات قیمتی و بالعکس در بخش قوطی و پروفیل روند کاهشی قیمت را تا کنون  در اغلب مبادی  شاهد هستیم؛ بدین ترتیب تغییر فاز قیمتی فاحشی را نمی توان برای روز جاری و روزهای آتی محتمل دانست مگر اینکه با تدابیر مسئولان و صاحبان قدرت و یا با تغییر جهت ناگهانی نرخ ارز بازار مجدد با شوک قیمتی مواجه کند و به تبع آن جو روانی حاصل از این شوک می تواند برای مدتی  بازار را با التهاب همراه کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 خرداد 1398 | نظرات ()