نوشته شده توسط : آهن پرایس

طی چند روز اخیر به دنبال شیوه نامه عجیبی که ارسال شد در حوزه پایین دست فولاد شاهد رعب و وحشت در بخش تقاضای صنایع پایین دست بودیم که طی روز های آینده با افزایش جمعیت مطلعان از این امر، میزان این رعب و وحشت افزایش خواهد یافت. اما مساله ای که در این میان به ذهن بسیاری از فعالان می اید این که شاهد دلیل این کار همین ایجاد استرس و اضطراب در بازار بوده است.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طبق مصوبه ارسال شده از سوی روسای وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی، متوسط قیمت میلگرد آجدار در سایز 14 تا 32 در بازار 3330 تومان تا 3600 تومان با حتساب مالیات بر ارزش افزوده می باشد. چنانچه به این محدوده قیمتی نرخ کرایه حمل نیز اضافه شود، حدود 50 تا 100 تومان به قیمت نهایی اضافه خواهد شد که محدوده قیمتی به 3380 تا 3700 تومان خواهد رسید. از سویی دیگر هنوز معلوم نیس که دولت با چه منطقی نرخ های فروش میلگرد آجدار و تیرآهن را 3450 تومان در دو سطح خرده فروشی و انتهایی زنجیره تامین یا آهن‌فروشان اعلام کرده است.
 در این میان تکلیف کارخانه های میلگرد سازی که قیمت میلگردشان در بازار کمتر از نرخ اعلامی از سوی دولت می باشد چه خواهد شد و با کدام منطق آهن فروشان میلگرد آجدار را با قیمت 3400 تومان با بیشتر خریداری کرده و با اضافه شدن نرخ کرایه حمل آن به انبار اقدام به فروش کنند؟ در حقیقت به نظر می آید ناظران در این امر به جزئیات کمتر توجه کرده اند و برایشان جزئیات حائض اهمیت نبوده است. تنها به نظر می آید در مرحله ابتدایی هدف آن ها از این اقدام ایجاد رعب و وحشت در بازار بوده تا از این طریق موجبات کاهش تقاضای کاذب را فراهم آورند بدون آنکه به عواقب جانبی آن توجه کنند.


  به نظر می‌رسد منطق پشت این سناریو این است که هر مانعی که بتواند موجبات عقب‌نشینی تقاضای هیجانی در بازار فولاد و در سمت تقاضای پایین‌دست را فراهم کند، کمک زیادی به کنترل بازار و کاهش انباشت کالا در انبارها خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد این موضوع به همین سادگی و راحتی‌ها ختم به خیر نخواهد شد؛ هر تصمیم ناشیانه و کارشناسی‌نشده‌ای که در سطح کلان اقتصادی به زنجیره‌های پایین‌دست ابلاغ می‌شود؛ پیامدهایی دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آمارها حاکی از آن است که حدود سیصد هزار نفر در بخش های مختلف صنعت ساختمان مشغول به کار هستند؛ از این رو رکود صنایع ساختمانی موجب بیکاری تعداد زیادی از افراد در این بخش خواهد شد. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بخش های زیادی از رکود بازار مسکن متأثر شده اند و به دلیل کاهش شدید ظرفیت تولید با ورشکستگی و تعدیل نیرو مواجه هستند. واحد های تولیدی مصالح ساختمانی مانند سیمان، شیرآلات و صنف های عرضه کننده لوازم بهداشتی مانند کاشی و سرامیک جزء مشاغلی به حساب می آیند که از رکود بازار مسکن تأثیر می پذیرند.

طی ماه گذشته نیز شاهد التهابات ناشی از افزایش قیمت در بازار آهن بودیم که موجب شده تا ساخت و ساز با کاهش مواجه شود از این رو با کاهش عرضه در بازار مسکن مواجه هستیم. البته همه ی ما انتظار داریم که بازار مسکن از رکود خارج شود اما این در حالی اتفاق خواهد افتاد که تمام شرایط برای بهبود وضعیت مسکن فراهم شود و زمان کافی برای رسیدن به رونق در بخش مسکن داشته باشیم.

حمید محمدی یکی از فعالان حوزه لوازم ساختمانی در اینباره اظهار کرد: کسادی در بازار ساخت و ساز موجب شده تا فروش بسیاری از واحدهای تولیدی لوازم خانگی نیز افت کند. بطوری که در 2 سال گذشته 50 درصد کاهش فروش داشتیم و از طرفی هم 30 تا 40 درصد بر قیمت ها اضافه شد. وقتی که کارخانه های مصالح سازی قیمت ها را بالا بردند، ما نیز مجبور به افزایش قیمت شدیم.

وی در ادامه افزود: با ورود رونق به بازار مسکن، صنعت ساختمانی نیز از رکود خارج می شود. حیات بیش از 60 شغل ارتباط مستقیم با ساختمان سازی دارد بطوری که رکود در این بخش به صنایع مختلفی آسیب می زند و در صورتی که رونق به بازار مسکن باز گردد، صنایع مرتبط با آن نیز سرپا می شوند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در آخرین روز های ماه تیر شاهد افزایش قیمت ها در بازار هستیم. از هفته گذشته روند بازار اهن الات تغییر کرده و قیمت ها روز به روز افزایش یافته است. از هفته دوم تیر ماه قیمت ها در بازار کم کم کاهشی شد و همین امر موجب شده بود تا امید متقاضیان برای خرید بیشتر شود. اما این روند طولی نه انجامید و در سومین و چهارمین هفته از ماه جاری قیمت ها صعودی شد.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، امروز نیز روند بازار صعودی می باشد. آمار بدست آمده از سوی قیمت گذاری کارخانه ها گواه از این امر می باشد. در حال حاضر اکثر کارخانه های قوطی پروفیل نرخ های خود را اعلام کرده اند که بر این اساس قیمت کارخانه ها بطور میانگین 20 تومان افزایش یافته است.

اگرچه در میان کارخانه هایی که قیمت هایشان را افزایش داده اند، کارخانه هایی از قبیل جهان پروفیل، هیربد و یاران نیز وجود دارند که مرخ های خود را ثابت اعلام کرده اند.

هنوز قیمت میلگرد آجدار از سوی برخی کارخانه ها اعلام نشده است. اما کارخانه هایی که اعلام قیمت کرده اند نرخ هایشان بطور میانگین 50 تومان افزایش یافته است. کارخانه هیربد زرندیه با 100 تومان افزایش قیمت در صدر  قرار دارد و کارخانه میلگرد سازی ظفربناب با 10 تومان افزایش کمترین افزایش قیمت را داشته است. در این میان شاهد ثبات قیمت های کارخانه شاهرود می باشیم.

هنوز کارخانه های نبشی و ناودانی و همچنین تیرآهن اعلام قیمت نکرده اند. اما با توجه به وضعیت فعلی بازار پیش بینی می شود قیمت ها در این کارخانه ها  نیز افزایشی اعلام شود.

خبر های بازار اهن الات حاکی از ادغامه این روند تا پایان تیرماه می باشد. کارشناسان این بخش هنوز نتوانسته اند اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت بازار اهن الات در مرداد ماه بدهند اما با توجه به تحریم های پیش رو در این ماه و همچنین وضعیت دشوار اقتصاد کشور، پیش بینی می شود که در مرداد ماه نیز قیمت ها رو به بالا باشد که در اینصورت نگرانی متقاضیان بیش از پیش زیاد خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 محمود اسلامیان، رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران در گفتگویی با اشاره به اولویت های صنعت فولاد کشور اظهار داشت: در حال حاضر اولویت صنعت فولاد کشور تامین نیاز داخل کشور می باشد. که پس از تامین نیاز داخلی اقدام به صادرات خواهیم کرد. میزان صادرات در سال گذشته هشت میلیون تن گزارش شده است.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، اسلامیان در ادامه اظهار داشت: میزان تولید فولاد خام در سال گذشته حدود 21.8 میلیون بوده است که در سال جاری قرار است تولید آن به 24 میلیون تن رسد. در حال حاضر میزان ظرفیت تولید فولاد کشور به حدود 32 میلیون تن رسیده که بر اساس چشم انداز 1404 قرار است تا سال 1404 میزان ظرفیت تولید به 55 میلیون تن افزایش یابد. در حال حاضر حدود 60 درصد راه برای رسیدن به 55 میلیون تن پیمود ه شده است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر می توانیم ادعا کنیم که صنعت فولاد کشور خود کفا شده است اما برای دستیاب به چپشم انداز 1404 باید تلاش بیشتری صورت گیرد. در حال حاضر میزان خود کفایی صنعت فولاد کشور حدود 95 درصد می باشد که با استفاده از مواد اولیه و امکانات داخلی توانسته به این خود کفایی دست یابد. در نتیجه نباید در داخل کشور با سیاه بازی به صنعت فولاد اسیب رسانیم.

محمد اسلامیان اضافه کرد: امروز کشور ما جایگاه سیزدهم تولید کننده فولاد را در جه از آن خود کرده است. این در شرایطی است که طی یک دهه اخیر در سال حدود 9 میلیون تن فولاد به کشور ما وارد شده است. با توجه به این موضوع، توانایی کنونی این صنعت نشان از قابلیت مهندسان و متخصصان داخلی و نیروی انسانی توانمند کشور می باشد که توانسته اند این صنعت را خود کفا کنند.

در سال جاری قرار است میزان تولیدمان را نسبت به سال گذته 10 درصد افزایش دهیم که این امر نشان از ندیک شدن به چشم انداز 1404 می باشد. اگرچه هدف چشم انداز 1404 تنها تامین نیاز داخل نبوده و قرار است حدود 15 تا 20 میلیون تن از تولیداتمان به بازار های خارجی صادر شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

التهابات بازار اهن در روز گذشته افزایش یافت. از ابتدای هفته جاری بازار اهن الات استارت افزایش قیمت ها را زد. اگرچه میزان افزایش قیمت ها در ابتدای هفته ناچیز بود، اما این روند روز گذشته به اوج خود رسید.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار آهن، روز  گذشته روند بازار اهن الات کاملا صعودی شد. این بازار پر التهاب در روز گذشته همه را شکه کرد و در اقدامی غیر منتظرانه تمامی مقاطع افزایش قیمت یافتند.

بخش پروفیل ها در روز گذشته بطور میانگین 50 تومان افزایش قیمت داشته است. برخی از کارخانه های تولید کننده این مقطع اهن در روز گذشته اعلام قیمت نکرده و فروش خود را بسته بودند. برخی دیگر نیز پس از گذشت مدت زمان زیادی قیمت هایشان را اعلام نمودند. کارخانه قوطی و پروفیل صدرا پس از 40 تومان افزایش با قیمت 3680 تومان اقدام به معامله نمود. همچنین کارخانه هیربد زرندیه قیمت های خود را 90 تومان افزایش داد و قیمت پروفیل 2.5 خود را 3690 تومان اعلام نمود.

خبر های بازار اهن حاکی از افزایش قیمت در بخش میلگرد ها می باشد. این بخش از بازار آهن الات طی روز های اخیر بیشترین تنش را داشته است. از ابتدای هفته جاری شاهد افزایش قیمت نسبی در این بخش بوده ایم. روز گذشته نیز قیمت ها در این بخش بطور میانگین 100 تومان افزایش یافت. کارخانه حسن رود انزلی در بین دیگر کارخانه ها بیشترین افزایش قیمت را داشته است.این کارخانه قیمت میلگرد خود را پس از 165 تومان افزایش 3525 تومان اعلام نمود. کمترین افزایش قیمت نیز مربوط به کارخانه امیرکبیر خزر می باشد که تنها 10 تومان افزایش قیمت داشته است.

بخش دیگر از بازار اهن الات که با افزایش قیمت ها دسته پنجه نرم می کند، بخش تیرآهن ها می باشد.این بخش از بازار در روز گذشته بطور میانگین 15000 تومان افزایش قیمت داشته است.

با توجه به روند فعلی بازار، پیش بینی می شوند تا یکی دو روز آینده این روند ادامه داشته باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در روزهایی که امید به کاهش قیمت ها و بازگشت ثبات به بازار اهن الات بین متقاضیان افزایش یافته بود، روز گذشته بالا رفتن قیمت در بازار میلگرد ها تمام محاسبات را برهم ریخت و متقاضیان باز هم سردرگم برای خرید ماندند.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، روز گذشته قیمت میلگرد اجدار درب کارخانه با افزایش مواجه شد. از اواسط هفته گذشته قیمت میلگرد ها ثبات نسبی داشت اما این ثبت قیمتی در روز گذشته پایان یافته و شاهد بازگشت موج افزایش قیمت به این بازار بودیم.

خبر های بازار اهن حاکی از افزایش 50 تومانی قیمت میلگرد اجدار می باشد. قیمت میلگرد آجدار سایز 14 بطور میانگین 50 تومان افزایش یافت. میزان افزایش قیمت در کارخانه ها متفاوت می باشد. بیشترین افزایش قیمت مربوط به کارخانه ظفربناب می باشد که پس از 20 تومان افزایش، قمیت میلگرد خود را 3480 تومان اعلام کرد. کمترین افزایش قیمت هم برای کارخانه امیرکبیر خزر بوده که تنها 20 تومان قیمت های خود را افزایش داده است. در حال حاضر قیمت میلگرد سایز 14 کارخانه امیر کبیر خزر 3320 تومان می باشد.

در این میان شاهد ثبات قیمت های کارخانه بردسیر کرمان بود ه ایم. این کارخانه از اواخر هفته گذشته پس از یکی دو روز کاهش قیمت، نرخ های خود را ثابت اعلام کرد و این ثبات قیمت ها همچنان ادامه دارد. در حال حاضر قیمت میلگرد کارخانه بردسیر کرمان 3355 تومان می باشد.

دیگر کارخانه های تولید کننده از قبیل حسن رود انزلی، بافق یزد و... اعلام قیمت نکرده و روز گذشته فروش خود را بسته اعلام نمودند.

پیش بینی بازار اهن حاکی از ادامه این روند تا یکی دو روز اینده می باشد. با توجه به افزایش قیمت ها در روز گذشته، پیش بینی می شود روند فوق تا دو روز اینده ادامه پیدا کند و پس از آن قیمت ها مجددا به ثبات نسبی دست یابد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بازار خرید و فروش در مناطق شهری در شرایطی وارد رونق شده که بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند این روند طبیعی نیست و برخی سیاست های غیر حرفه ای مسئولان بر صنعت ساخت و ساز تأثیر گذاشته است. همانطور که شاهد بودیم طی سه ماه ابتدای سال جاری افزایش قیمت مسکن به مرز 50 درصد رسید و همچنان ادامه دارد.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک در رابطه با این موضوع بیان کرد: اصولا مولفه هایی بر بازار مسکناثرگذار خواهد بود که عبارتند از«نرخ ارز، حامل های انرژی، قیمت طلا و رشد بازارهای مالی»

هر گونه تغییر در این بازارها بر قیمت تمام شده مسکن تأثیر می گذارد. همانطور که شاهد بودیم طی دو ماه گذشته نوسانات بازار ارز موجب شد تا قیمت مسکن با افزایش چشمگیری مواجه شود و مالکان را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین وقتی نوسان قیمتی در بازارهای مختلف به وجود می آید، قیمت ها تحت تأثیر آن روندی صعودی به خود می گیرند و با توجه به این موضوع، افزایش نرخ ارز باعث شد تا قیمت تمام شده مسکن با افزایش چشمگیری رو به رو شود.

وی در ادامه افزود: البته در شرایط فعلی افزایش قیمت مسکن تا این حد طبیعی است زیرا سازنده ها و فروشنده ها برای اینکه از بازار عقب نمانند و قدرت خود را حفظ کنند، به این گرانی ها دامن می زنند. اصولا برای کنترل این هیجانات در بازار مسکن لازم است برنامه ریزی دقیق و بلند مدت از سوی دولت صورت گیرد و اکنون به دلیل نبود برنامه اصولی، عرضه و تقاضا در تعادل قرار ندارند. عدم تعادل در بخش عرضه و تقاضا باعث افزایش قیمت های نجومی در بخش مسکن شده و تاکنون نیز ادامه داشته است. باید برای برطرف کردن مشکلات در این بخش برنامه ریزی دقیقی انجام شود زیرا مسکن نیاز اصلی خانواده ها است و زودتر از همه واکنش نشان می دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، همزمان با آغاز تیرماه، بازار اهن الات با نوسانات چشمگیری رو به رو شد. بازار ملتهب چند هفته اخیر بر قیمت تمامی مقاطع فولادی اثر گذاشت و تیرآهن نیز از این امر مستثنا نبود. با افزایش قیمت میلگرد آجدار در بازار، دیگر محصولات همچون تیرآهن، نبشی و ناودانی روند صعودی را پیش گرفتند.

هفته اول تیرماه قیمت اهن الات بصورت لحظه ای رشد می کرد و متقاضیان به دلیل التهابات چشمگیر بازار آهن از معامله خودداری می کردند. طی این هفته قیمت تیرآهن سایز 14 ذوب آهن اصفهان میانگین 30 تومان در هر شاخه افزایش یافت. این افزایش قیمت تنها برای تیراهن ذوب آهن اصفهان رخ نداد بلکه تیرآهن سایز 14 فایکو نیز میانگین با 40 تومان افزایش در بازار اهن تهران عرضه شد.

روند صعودی قیمت در بخش تیرآهن پس از دو هفته متوقف شد و در نیمه دوم تیرماه قیمت تیرآهن با ثبات نسبی همراه بود. اگرچه این محصول هر روزه با نوسان 5 الی 7 تومانی همراه است اما در مدت زمانی که بازار آهن ملتهب شده بود، تیرآهن نیز از این امر تأثیر گرفت و با افت و خیز نسبتا زیادی همراه بود. 

اگرچه این وضعیت ملتهب بازار در افزایش قیمت تمامی مقاطع فولادی تأثیر گذار بود، اما با گذشت چند هفته این افت و خیز ها کمی آرام شد و هم اکنون شاهد ثبات نسبی در بازار آهن هستیم. با شرایط موجود نمی توان تضمین کرد که این ثبات قیمتی ادامه دار باشد زیرا روز گذشته نیز شاهد افزایش یا کاهش 10 الی 20 تومانی در برخی از مقاطع بودیم بنابراین پیش بینی در مورد آینده بازار اهن الات کمی سخت است و نمی توان با اطمینان بیان کرد که آیا روند بازار کاهشی پیش می رود یا شاهد افزایش قیمت محصولات طی روزهای آینده خواهیم بود! 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 619
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

با وجود ثبات در بازار آهن اسفنجی، در حال حاضر شاهد ادامه روند نزولی قیمت ضایعات فلزی در بازار فولاد هستیم. به عقیده برخی از کارشناسان این بخش، احتمال ادامه ین روند تا پایان هفته وجود دارد و این روند  کاهشی برای مقاطعی از قبیل میلگرد نیز دور از انتظار نیست. در بخش شمش القایی پیش بینی ها درباره رقابت ها در بورس کالا برای شمش فولاد خوزستان تقریبا درست بوده است زیرا این اقدامات از طرف تولید کنندگان مقاطع موجب می شود که اولا شمش را با قیمتی کمتر از قیمت بازار در اختیار داشته باشند. و دوما تا جایی موجب خواهد شد تا وضعیت بازار مشخص گردد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با توجه به این امر در شرایطی که شمش فولاد خوزستان با قیمتی حدود 2805 تومان یعنی بیشترین نرخ معاملاتی در بورس معماله می شود، به این معنی است که با احتساب هزینه ها و تحویل یک ماهه قیمت بهترین نوع شمش که از کیفیت بالایی نیز برخوردار است در حدود 2920 تومان می باشد. همچنین با توجه به این گزارش احتمالا قیمت شمش با کیفیت پایین و بدون هزینه های جاری در حدود 2750 تومان می باشد که در مقایسه با شمش کیفیت بالا تفاوت قیمت نسبتا زیادی را داراست.

بررسی این اعداد و رقم ها نشان می دهد که قیمت میلگرد و تیرآهن و همچنین نبشی و ناودانی در بازار برای رسیدن به تعادل بازار راه زیادی نداشته و احتمالا تا چند روز آتی شاهد کاهش میزان شدت افت قیمت های منطقی خواهیم بود.

بررسی وضعیت بازار فولاد حاکی از پایان روند کاهشی قیمت ها در بازار فولاد می باشد. با توجه به روند فعلی بازار، احتمالا تا چند روز آینده شیب کاهش قیمت میلگرد و دیگر محصولات فولادی کند تر خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، پیش از تعطیلات وسط هفته جاری قیمت میلگرد در بازار با کاهش مواجه شد. این مقطع فولادی که از هفته ها پیش روند صعودی را در پیش گرفته بود از اواسط هفته گذشته با افت رو به رو شد. یک روز پیش از تعطیلی بازار آهن نیز  روند بازار میلگرد ها کاهشی بوده و در این بخش شاهد افت 40 تومانی قیمت ها بودیم.

خبر های بازار آهن حاکی از کاهش قیمت کارخانه هایی از قبیل آناهیتا گیلان،ذوب آهن اصفهان، حسن رود و چندی دیگر از کارخانه ها می باشد. در این میان شاهد ثبات قیمتی برخی دیگر از کارخانه های میلگرد سازی از قبیل امیرکبیر خزر، سیادن ابهر و هیربد زرندیه می باشد.

در حال حاضر وضعیت بازار آهن آلات مشخص نمی باشد. چرا که پس از اتمام تعطیلات بازار اهن آلات وارد دوره جدیدی می شود که معمولا در دوره جدید قیمت ها روندی افزایشی دارد. پیش بینی بازار آهن آلات در حال حاضر بسیار مشکل بوده و باید در انتظار اعلام قیمت ها از سوی کارخانه های تولیدی بمانیم.

اما بررسی نوسانات قیمتی در روز گذشته نشان می دهد که کارخانه سیادن ابهر در تمامی سایز ها قیمت را ثبات اعلام کرده است. کارخانه اناهیتا گیلان قیمت محصولات خود را 50 تومان کاهش داد. در حال حاضر قیمت میلگرد سایز 14 این کارخانه 3460 تومان می باشد.

کارخانه حسن رود انزلی نیز قیمت های خود را 70 تومان کاهش داد. این کارخانه بیشترین کاهش قیمت را در میان دیگر کارخانه ها داشته است. در حال حاضر قیمت میلگرد کارخانه حسن رود برای سایز 3360 تومان می باشد.

کمترین کاهش قیمت را کارخانه صبا فولاد زاگرس داشته است. این کارخانه قیمت میلگرد هایش را در روز گذشته 20 تومان  کاهش داد. بررسی وضعیت بازار اهن الات حاکی از روند کاهشی قیمت ها در این بازار می باشد که این امر برای متقاضیان بسیار خوش آید بوده و امگان خرید را برای آن ها سهل می کند.

جدول زیر نشان دهنده قیمت میلگرد سایر کارخانه ها در روز گذشته می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، همانگونه که مشاهده کردیم بازار فولاد و بازار آهن به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت مسکن تأثیرگذاشته است.در زنجیره تولید محصولات فولادی، سنگ آهن و پس از آن شمش به عنوان مواد اولیه مهم و اساسی به شمار می روند. التهابات بازار ارز موجب شده تا بازارهای موازی با آن تحت تأثیر قرار گیرد و نمی توان بازار تولید داخلی را با ارز خارجی بی رابطه دانست. 

از این رو صعود ارز بر تمام بازارها اثر گذاشته و در بازار آهن نیز شاهد افزایش بی رویه قیمت ها طی دو هفته اخیر بودیم. با سرازیر شدن نقدینگی در بازارهای کالایی، قیمت سنگ آهن و شمش نیز افزایش یافته است و با رشد قیمت این منابع اولیه مهم و ضروری، قیمت مقاطع فولادی همچون قیمت میلگرد آجدار و قیمت تیرآهن نیز افزایش یافت.

این افزایش قیمت در حدی است که در طول سه ماه گذشته شاهد رشد 45 درصدی قیمت میلگرد بودیم که از مرز 3500 تومان نیز گذشت. با افزایش غیر معقول این محصول که پایه و اساس ساخت و ساز به شمار می رود، مسکن نیز تکان شدیدی خورد و قیمت آن به صورت چشمگیری رو به افزایش است. این افزایش قیمت با توان ناچیز خریداران و اجاره کنندگان همخوانی ندارد زیرا با افزایش 20 درصدی حقوقشان نمی توانند اجاره بهایی که قیمت آن تا 2 برابر رشد کرده است را پرداخت کنند. 

متأسفانه شرایط نامناسب اقتصادی در جامعه به حدی رسیده است که دولت راه حلی برای بهبود وضعیت مسکن ارائه نکرده است و با ادامه این روند توان مالی متقاضیان هر روز کمتر می شود. با ادامه افت و خیز قیمت ها در بازار آهن تهران، قیمت مسکن نیز همچنان ملتهب باقی می ماند و در مداری افزایشی به راه خود ادامه می دهد که این امر موجب رکود دوباره ی مسکن می گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، همانگونه که مشاهده کردیم بازار فولاد و بازار آهن به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت مسکن تأثیرگذاشته است.در زنجیره تولید محصولات فولادی، سنگ آهن و پس از آن شمش به عنوان مواد اولیه مهم و اساسی به شمار می روند. التهابات بازار ارز موجب شده تا بازارهای موازی با آن تحت تأثیر قرار گیرد و نمی توان بازار تولید داخلی را با ارز خارجی بی رابطه دانست. 

از این رو صعود ارز بر تمام بازارها اثر گذاشته و در بازار آهن نیز شاهد افزایش بی رویه قیمت ها طی دو هفته اخیر بودیم. با سرازیر شدن نقدینگی در بازارهای کالایی، قیمت سنگ آهن و شمش نیز افزایش یافته است و با رشد قیمت این منابع اولیه مهم و ضروری، قیمت مقاطع فولادی همچون قیمت میلگرد آجدار و قیمت تیرآهن نیز افزایش یافت.

این افزایش قیمت در حدی است که در طول سه ماه گذشته شاهد رشد 45 درصدی قیمت میلگرد بودیم که از مرز 3500 تومان نیز گذشت. با افزایش غیر معقول این محصول که پایه و اساس ساخت و ساز به شمار می رود، مسکن نیز تکان شدیدی خورد و قیمت آن به صورت چشمگیری رو به افزایش است. این افزایش قیمت با توان ناچیز خریداران و اجاره کنندگان همخوانی ندارد زیرا با افزایش 20 درصدی حقوقشان نمی توانند اجاره بهایی که قیمت آن تا 2 برابر رشد کرده است را پرداخت کنند. 

متأسفانه شرایط نامناسب اقتصادی در جامعه به حدی رسیده است که دولت راه حلی برای بهبود وضعیت مسکن ارائه نکرده است و با ادامه این روند توان مالی متقاضیان هر روز کمتر می شود. با ادامه افت و خیز قیمت ها در بازار آهن تهران، قیمت مسکن نیز همچنان ملتهب باقی می ماند و در مداری افزایشی به راه خود ادامه می دهد که این امر موجب رکود دوباره ی مسکن می گردد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

تغییرات در مولفه های قیمتی بازار


به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی روز های اخیر اتفاقات جدیدی در بازار فولاد افتاده است که این اتفاقات با گذشته این بازار تفاوت های بسیاری دارد. بسیاری از کارشناسان و فعالان این بازار بر این عقیده اند که طی روز های گذشته افزایش میران نقدینگی موجب بالا رفتن قیمت ها در بازار فولاد شده است. در مرحله دوم فاز روانی بالا رفتن قیمت، رشد نرخ دلار و تقویت صادرات به کمک این بازار آمد اما در شرایط فعلی تمامی این مولفه ها با تغییراتی مواجه شده است. طی سه روز اخیر سختگیری  ها از سوی وزارت صنعت مبنی بر «مسیر صادرات و الزام صادرات از مسیر تولیدکننده اصلی یا نماینده آنها» موجب شد تا یک وقفه قیمتی در بازار ایجاد شود که همین امر یکی از دلایل تغییر مولفه ها در بازار محسوب می شود.

در حقیقت کاهش درخواست برای صادرات موجب شده تا بخش جذابی از تقاضای داخلی از بین رود. بدین معنی که محوله های ارسالی از بازار داخلی به کشور های عراق، افغانستان و یا دیگر کشور ها با مشکلات بسیاری همراه شده است که همین امر موجب شده تا از جذابیت صادرات کاسته شود. از سویی دیگر امکان کاهش قیمت دلار در بازار فولاد وجود داشته باشد. اما این عدم افزایش نرخ دلار برای بازار ها چندان خوش آیند نبوده و غممکن از شاهد ورود نقدینگی به این بازار ها باشیم.

وضعیت درباره بازار سکه بدتر است. چراکه کاهش قیمت‌های جهانی را در پیش داریم. این دو سیگنال،‌ یعنی عدم رشد قیمت دلار و کاهش قیمت سکه، لیدر جریان روانی در بازارهای کالایی می‌شوند و فولاد هم یکی از اجزای بازارهای کالایی است. در این وضعیت جریان افزایشی قیمت‌ها بر پایه هیجان خرید و ورود نقدینگی در شرایط فعلی بازار فولاد نه تنها متوقف شده، بلکه معکوس شده است و این شرایط می‌تواند تاثیر مهمی در بازار داشته باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

محمد آزاد، رئیس اتحادیه آهن فروشان درباره وضعیت آهن آلات کشور طی گفتگویی عنوان کرد: قیمت آهن و میلگرد در سال جاری 40 تا 45 درصد افزایش یافته است که این میزان حدود هشت درصد از گرانی های بخش مسکن را شامل می شود.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، در خرداد ماه سال گذشته قیمت ها در بازار آهن آلات 52 درصد افزایش یافت و قیمت شمش از حدود 1350 تومان به 2050 تومان تغییر کرد. در سال جاری نیز این بخش با افزایش قیمت رو به رو شد و قیمت میلگرد و آهن الات دچار افزایش 40 درصدی گردید. با توجه به این امر که حدود 20 درصد از هزینه های ساخت و ساز برای خرید آهن آلات مصرف می شود، حدود هشت درصد از افزایش قیمت بخش مسکن مربوط به بالا رفتن قیمت آهن آلات می باشد. مادامی که ارزش ریال تثبیت نشود، این گرانی ها پا برجاست.

محمد آزاد در ادامه با اشاره به تلاش های مستمر وزارت صنعت و معدن مبنی بر رسیدن کالا با قیمت ارزان به دست مصرف کننده، افزود: دراینباره نیاز است تا با وزارت صنعت و معدن و تجارت و همچنین وزارت امور اقتصادی و دارایی و بورس کالا همکاری شود تا این وزارتخانه ها موفق شود از افزایش قیمت ها جلوگیری کنند.

آزاد در ادامه با اشاره به اینکه 90 درصد از کالاهای داخل کشور تولید داخلی هستند، افزود: در کشور ما مواد اولیه از جمله سنگ آهن، زغال سنگ و همچنین کارگر وجود دارد به همین دلیل نباید با بالا رفتن قیمت ارز شاهد گرانی در این بخش ها باشیم.

طبق گفته رئیس اتحادیه اهن فروشان، نیمی از محصولات تولیدی کشور به دیگر کشور ها صادر می شود که ما در قبال آن ارز دریافت می کنیم و بورس کالا برای اعلام قیمت در تابلو بورس نرخ های جهانی را مرد بررسی قرار می دهند که همین امر برای مصرف کننده داخلی ضرر می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، افزایش نقطه به نقطه قیمت از سال گذشته آغاز شده که با شروع تابستان 97 به اوج رسیده است. فرشید پورحاجت دبیر کانون سراسری انبوه سازان بیان کرد: این افزایش قیمت در سال گذشته طبیعی بوده اما امسال با جهش ناگهانی قیمت ارز و سکه، بازار مسکن نیز روند افزایشی پیش گرفت بطوری که بیش از حد معمول قیمت ها با رشد مواجه شد. 

وی افزود: متأسفانه مشکلات اقتصادی موجود در جامعه موجب شده تا شاهد افزایش غیر متعارف قیمت مسکن باشیم. این افزایش قیمت ها در سال جدید کاذب است و بخش مسکن از بازارهای موازی خود تأثیر گرفته؛ بطوری که با افزایش قیمت اهن الات و بالا رفتن نرخ ارز، قیمت مسکن نیز افزایش یافت. این افزایش قیمت تا 2 ماه آینده ادامه خواهد داشت اما با نزدیک شدن به انتهای سال، از شتاب قیمت ها کاسته می شود.

پورحاجت در ادامه بیان کرد: بازار مسکن زمانی به تثبیت می رسد که اقتصاد کلان کشور نیز به ثبات برسد. البته این رشد قیمت ها از طرفی به کاهش عرضه نیز باز می گردد. بعد از رکود پنج ساله، جهش قیمتی طبیعی است اما طی دو سال اخیر میزان ساخت و ساز کاهش یافت و همین موضوع زمینه ساز رشد قیمت ها شد. با رشد قیمت ها به طور یقین توان مالی متقاضیان سطح متوسط و ضعیف جامعه کاهش می یابد و این موضوع به ضرر بخش مسکن است زیرا نه متقاضیان می توانند واحد متناسب با بودجه خود را پیدا کنند و نه مالکان می توانند واحد های خود را با قیمت های گزاف به فروش برسانند. همین امر موجب شده تا بازار با رکود نسبی مواجه شود که اگر این روند ادامه دار باشد قطعا موجب کاهش قیمت ها می شود.

وی در آخر تصریح کرد: دولت باید در طرح جامع مسکن برای افزایش تولید، سیاست گذاری کند تا عرضه و تقاضا به تعادل برسند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، با توجه به التهابات بازار طی ماه های اخیر شاهد اثرگذاری قیمت آهن و فولاد بر بخش مسکن بودیم. بودجه خانوارها در 10 سال اخیر تضعیف شده و حتی قدرت وامی بانک ها نیز کاهش یافته زیرا پرداخت 50 الی 60 میلیون برای خرید خانه در تهران کافی نیست. از سوی دیگر افزایش غیرمعقول قیمت اهن الات موجب شده تا سازندگان دست از ساخت و ساز بکشند؛ از این رو عرضه در بازار مسکن کاهش پیدا کرده و دلیل گرانی بخش مسکن نیز اثرگذاری قیمت های نجومی بازار آهن بر بازار ملک است.

البته نمی توان تنها از فولاد و آهن به عنوان عامل اصلی گرانی مسکن نام برد زیرا مالکان عمدتاً بازده قیمت ملک خود را با قیمت ارز مقایسه می کنند و اعتقاد دارند که چه در بخش خرید و چه در بخش اجاره باید تغیر قابل ملاحظه ای داشته باشند. این اتفاق در حالی است که بودجه خانوارها به طور دائم در حال تضعیف شدن است و بالا رفتن اجاره ها با توجه به اقتصاد خانوارها امکان پذیر نیست.

عباس آخوندی، وزیر مسکن و شهرسازی نیز راهکارهایی برای بازگشت تعادل به مسکن ارائه داده است که مهم ترین آن «راه اندازی بازارگاه الکتریکی» است. این بخش به این معنی است که بانک مسکن بازارگاهی الکتریکی راه اندازی می کند تا ارتباطی مستقیم بین عرضه کنندگان و متقاضیان برقرار کند؛ از این رو هزینه مبادله کاهش می یابد و در عین حال ارتباطی مبنی بر قرارداد بین سازنده و پیش خریدار و بانک در مرحله ساخت ایجاد می کند.

وی افزود: این یکی از راهکارهای بازگشت تعادل به بازار مسکن است اما موارد دیگری نیز وجود دارد که با نظارت شود. یکی دیگر از این عوامل کنترل سوداگری در بخش زمین است زیرا بخش چشمگیری از تقاضاهای موجود در بازار مسکن به قصد کسب سود از محل افزایش قیمت زمین بوده است. از این رو با استفاده از ابزارهای مالیاتی در این بخش نیز می توان به کنترل بازار مسکن کمک کرد.


برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بررسی های صورت گرقته حاکی از افزایش عرضه در بازار آهن آلات طی هفته های اخیر می باشد. این میزان تا حدی زیاد بوده است که تعداد شرکت کننده در بازار طی هفته گذشته کم سابقه بوده است. در این بین چنانچه از تولید کنندگان مقاطع صرف نظر کنیم، عرضه های انباری نیز طی یکی دو روز اخیر بسیار چشمگیر بوده که همین امر می تواند مبادی اصلی عرضه کننده را تحت تاثیر خود قرار دهد. آمار بدست آمده از قیمت میگرد آجدار در انبار ها نشان دهنده نرخ این محصول در حدود 3300 تومان می باشد.

از اصلی ترین عوامل افزایش عره طی روز های اخیر، تلاش برای کاهش موجود انبار ها به منظور بازگشت نقدینگی و حتی ترس از بازرسی در مواجه با برخی انبارها  بوده است.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، در هفته گذشته شاهد روند کاهشی قیمت اهن الات در بازار بوده ایم. اما سوالی که برای اکثر متقاضیان در این زمینه مطرح می شود این است که ایا این کاهش قیمت ها پایدار هست یا خیر؟

در جواب به این سوال می توان به میزان عرضه ذوب آهن اصفهان اشاره نمود. در حال حاضر با توجه به کاهش عرضه این کارخانه تولید کننده، به نظر نمی آید بتوانیم به آینده این بازار کاهشی امیدوار باشیم زیرا کاهش میزان عرضه قطعا موجب رقابتی شدن و افزایش قیمت ها در بازار خواهد شد. اما چیزی که هنوز بسیار  مبهم می باشد این است که چرا کارخانه ای همچون ذوب اهن که یک کارخانه دولتی می باشد و باید سردمدار واقعی سازی قیمت ها باشد، با عرضه محدود رو به رو شده است.

در این باره می توان به دو فرضیه اشاره نمود:

اول اینکه این کارخانه با عرضه محدود سعی دارد تا قیمت ها را افزایش دهد و پس از آن با افزایش قیمت، عرضه اصلی را رد بازار آزاد به فروش خواهد رساند.

و فرضیه دوم این است که این کارخانه برخلاف عقیده مسئولین توان عرضه کافی به بازار را ندارد.

با توجه به اتفاقاتی که طی ماه های اخیر رخ داده است، بنظر می آید فرضیه اول به واقعیت نزدیک تر بوده و وعده های دولت مبنی بر کنترل و بهبود وضعیت بازار تنها یک وعده تو خالی می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، طی ماه های اخیر  تصمیمات نا آگاهانه و بدون تفکر زیادی در کشور گرفته شده که باعث شده وضعیت بازار ها برهم خورد بطوری که بسیاری از کارشناسان و اساتید آن را به زمون و خطا تشبیه می کنند و نتیجه این تصمیم گیری ها عدم پایداری دستورالعمل ها می باشد.

طی این ماه ها شاهد اشتباهات زیادی در بازار ها بوده ایم که آخرین اشتبا انجام شده حذف صرافی ها از گردونه بازار به منظور ساماندهی بازار ارز و سکه بوده است. اگرچه این کار به خودی خود اشتباه نیست اما عجول بودن در این امر باعث شد تا صرافی های مجاز و غیر مجاز هر دو بسوزند و در آخر کار به جایی رسید که دولت برای حل مشکلات انتقال ارز از صرافی ها کمک خواست.

در حال حاضر در بازار اهن الات نیز شاهد بروز چنین خطاهایی هستیم. طی هفته های اخیر مصوبه ای از سوی دولت برای کنترل قیمت مقاطع فولادی از جمله میلگرد و قوطی پروفیل تصویب شد که طی این مصوبه شرکت های بازرگانی امکان خرید از داخل و سپس صدور محصولات فولادی به کشور های اطراف را نداشته و یا این امر با پیچیدگی همراه شده است. لزوم ارائه گواهی تولید هنگام صادرات موجب شد تا این شرکت ها کارهایشان عملا متوقف شود.

این وضعیت در حالی است که به عقیده برخی از کارشناسان بخش فولاد چنانچه تحریم ها اعمال شود صادرات فولاد ایرا با مشکلات بسیاری مواجه خواهد شد. یکی دیگر از اشتباهات در این بخش عذم فروش مواد اولیه تولید می باشد که از جمله آن می توان به آهن اسفنجی اشاره نمود که این ماده اولیه به شرکت های بازرگانی فوخته نمی شود. این امر به مرور زمان به دلیل کمبود نقدینگی در این بخش موجب بروز مشکلات دیگری در تولید فولاد خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

براساس گزارشات منتشر شده از سوی شرکت معدنی ریو تینتو، این شرکت طی اطلامیه انتظار خود را درباره سنگ آهن جهانیثبات عرضه این محصول در مقایسه با سال گذشته اعلام کرد. این در حالی است که میزان عرضه این محصول در سال 2017 حدود 42 میلیون تن در مقایسه با سال 2016 افزایش داشته است. طی سال جاری میزان رشد عرضه این محصول با توجه به اختلالات تولید، تنها 2 میلیون تن بوده است.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، با توجه به وضعیت آب و هوایی و شرایط بوجود آمده در بازار های هند و کانادا، پیش بینی شرکت ریو تینتو حاکی از اختلال در 20 میلیون تن از عرضه جهانی سنگ آهن طی سال جاری می باشد.

پس از دستگیری 245 صادر کننده قراضه در کشور چین بوسیله کمیته مبارزه با چاقاق این کشور در اویل ژوئن، بازرسی ها برای قانونی بودن صادرات بعضی از محصولات نیمه اماده و اماده فولاد بیشتر شد. به همین دلی بسیاری از تجار این بازار ها دست از ارائه پیشنهادات صادراتی خود برداشتند و در انتظار بهتر شدن وضعیت هستند. پس از مصادره محموله های تناژ بالا قراضه توسط دولت چین در بنادر این کشور طی روز های 4 و 5 ژوئن، فعالان این بازار پیش بینی کردند که فروش قراضه طی مدت زمان زیادی در این کشور متوقف خواهد شد و تنها تناژ محدودی صادر خواهد شد.

در اواسط ماه ژوئن شایعاتی از تغییر قوانین صادرات بیلت چین به گوش می رسید. پس از آن شایعاتی نیز درباره ورق گرم هم به گوشمان رسید و بازرسی برای مفتول ها افزایش یافت. تمامی این موارد در صورت آلیاژی بودن از پرداخت مالیات 13 درصدی معاف خواهند شد و در صورتی که غیر آلیاژی باشند صادرکننده چینی باید 15 درصد تعرفه پرداخت نماید. با توجه به اتفاقات پیش آمده، همچنان گزارشی از دستگیری صادرکننده های فولاد چین منتشر نشده اما تجار این بخش ترجیح می دهند از بازار صادرات ورق، بیلت و مفتول فعلا کنار کشند. امکان ریسک در بازار صادرات بیلت چین طی روز های آینده وجود دارد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کارشناسان بخش مسکن نظرهای متفاوتی را در مورد آینده مسکن بیان می کنند. برخی از آنها اعتقاد دارند که با ادامه داشتن روند افزایشی قیمت، کشش مقاومتی تقاضا افزایش پیدا می کند اما برخی دیگر بر این باورند که کاهش عرضه مسکن موجب افزایش قیمت ها شده است و تا پایان سال 97 ادامه خواهد داشت بطوری که ادامه این روند بازار را به سمت رکود می کشاند.

کارشناسان این بخش از مدت ها قبل افزایش قیمت را پیش بینی کرده بودند اما این روند افزایشی به اندازه ای اوج گرفته است که شاهد کاهش معاملات هستیم. با این وجود بازار مسکن در سال 98 بار دیگر وارد رکود خواهد شد. در خرداد ماه امسال فقط شاهد رونق بازار سکه و طلا بودیم و دلیلش هم آن است که وقتی بازار تلاطم دارد، ورود سرمایه به بخش مسکن ریسک است. از طرفی بازار مسکن به این سرعت اشباع نخواهد شد چراکه 5 سال در رکود به سر برده و اکنون مسیری را طی می کند که بتواند خلاء های قبلی را پر کند؛ به همین دلیل روند افزایشی قیمت ها همچنان ادامه دار است.

در شرایطی که قیمت دلار به صورت روزانه افزایش می یابد، بازار مسکن نیز از معاملات فاصله می گیرد زیرا این دو بازارهای موازی با هم هستند. خریداری که سرمایه خود را در بخش مسکن می گذارد، این ریسک را نمی پذیرد که برای مثال اگر واحدی را به مبلغ 200 میلیون تومان می خرد، چند ماه بعد آن را به مبلغ 190 میلیون بفروشد! با افت و خیز قیمت دلار سرمایه گذاران وارد بخش مسکن نمی شوند تا ضرر نکنند. 

هم اکنون نیز سطح تقاضا بالا است اما کسی حاضر نیست با شرایط فعلی وارد معامله شود. از طرفی فروشنده نیز وارد فاز خرید و فروش نمی شود زیرا انتظار دارد که واحد خود را با قیمت بالاتری به فروش برساند؛ از این رو پیش بینی می شود افزایش قیمت تا پایان سال ادامه داشته باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

از ابتدای هفته جاری روند بازار اهن آلات با تغییراتی همراه شد. این بازار که هفته ها روی ثبات و یا کاهش قیمت ها را به خود ندیده بود، از ابتدای هفته جاری وارد دوره جدیدی شد. از ابتدای هفته طی هر گزارش صحبت از ثبات و یا کاهش نسبی قیمت ها بود، اما در روز گذشته شاهد کاهش قطعی قیمت ها در این بازار بودیم. 
به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، در این دوره قیمت اکثر مقاطع اهن با کاهش مواجه شد و روند صعودی هفته گذشته را متوقف کرد. مقاطعی همچون تیرآهن، میلگرد آجدار، نبشی و ناودانی، قوطی پروفیل، ورق سیاه و... از جمله مقاطعی بودند که قیمت هایشان با افت رو به رو شد. 
خبر های بازار اهن حاکی از کاهش 60 تومانی قیمت میلگرد آجدار درب کارخانه می باشد. میلگرد اجدار که از اوایل هفته در شرایطی نسبتا آرام بسر می برد، روز گذشته در مسیر کاهشی قرار گرفت. کارخانه های فولاد زاگرس، هیربد زرندیه و آذرفولاد امین قیمت میلگرد سایز 14 خود را 60 تومان کاهش دادند. کارخانه بردسیر کرمان با کاهش 20 تومانی قیمت هایش، کمترین کاهش را در میان دیگر کارخانه ها داشته است. در این میان شاهد افت 210 تومانی قیمت های کارخانه سیادن ابهر بودیم که رکورد کاهش قیمت را در بخش میلگرد ها به ثبت رساند.دیگر کارخانه های میلگرد سازی قیمت هایشان ثابت اعلام شد.
وضعیت بازار تیرآهن ها نیز همانند میلگرد ها کاهشی گزارش شده است. روز گذشته قیمت تیرآهن ذوب اهن اصفهان درب بنگاه تهران در تمامی سایز ها ثابت اعلام شده است. تیرآهن های متفرقه از جمله فایکو، اهواز، آریان و... در برخی سایز ها کاهش 5000 تومانی داشته و در برخی سایز های دیگر ثابت بوده اند. 
همچنین در بخش نبشی و ناودانی ها نیز کاهش قیمت را مشاهده می کنیم. روز گذشته قیمت نبشی و ناودانی کارخانه ناب تبریز ثابت اعلام شد. تنها کارخانه های زنجان و آریان قیمت نشبی خود را میانگین 50 تومان کاهش دادند و دیگر کارخانه ها در ثبات بسر می بردند. در بخش ناودانی ها نیز تنها ناودانی البرز غرب قیمت های خود را 100 تومان کاهش داد.
قیمت قوطی پروفیل در کثر کارخانه ها ثابت اعلام شد. کارخانه هایی از قبیل یزد، هیربد و نورد میلاد یزد تنها کارخانه هایی بودند که بطور میانگین قیمت هایشان را 25 تومان پایین آوردند. 
با توجه به روند نزولی قیمت ها از ابتدای هفته جاری، پیش بینی می شود این روند تا پایان هفته ادامه دارد باشد و یا تا پایان هفته بازار به ثبات نسبی رسد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در تاریخ 8 مه سال 2018 میلادی کشور آمریکا بطوری کاملا رسمی از برجام خارج شد. در واقع وضع برجام برای رفع تحریم عای اقتصادی ایران صورت گرفت که به ازای آن قرار بود کشور ما و دیگر کشور های عضو 1+5 (چین،روسیه،انگلستان،آمریکا و اتحادیه اروپا) محدودیت هایی برای آزمایش های هسته ای داشته باشند. اما خروج کشور امریکا از این توافقنامه موجب شد تا تحریم ها علیه کشور ما مجددا اعمال شده و ایران نتواند با کشور های تحت سرپرستی آمریکا کار کند. همچنین محدودیت هایی برای ایران تحت عنوان عدم دسترسی به سیستم مالی امریکا بوجود آمد.

اما این تحریم ها می تواند پیامد هایی برای صنعت فولاد کشور داشته باشد. در این راستا ایران هدف گذاری هایی برای عبور از این تحریم ها صورت داده است که از جمله آن می توان به تولید 55 میلیون تن فولاد خام تا سال 1404 اشاره نمود.

وضعیت صنعت فولاد کشور پس از تحریم ها

کشور ما پس از توافق هایی تاریخی با کشور های بزرگ جهان، برنامه فولادی وسیعی را در دستور کار خود قرار داد که افزایش تولید فولاد خام و رساندن آن تا مرز 55 میلیون تن به کمک فولاد مبارکه و ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایران) تا سال 2025  میلادی از جمله این هدف گذاری ها می باشد. این دو مجموعه هر دو از شرکت های خصوصی و دولتی تشکیل شده است که هرکدام در بخش فولاد سرمایه گذار هایی هستند که از اهن اسفنجی تا محصول نهایی را به تولید می رسانند. علی رغم وجود محدودیت های سرمایه گذاری خارجی در کشور، این طرح ش مطلوبی در تولید فولاد خام داشته است.

در این میان طی سال های 2014 تا 2017 میزان تولید فولاد خام کشور حدود 9.1 درصد رشد داشته است که این میزان رشد موجب شد تا تولید ایران در سال 2017 به 21 میلیون تن رسد و در رتبه سیزدهم بزرگ ترین تولید کننده فولاد دنیا قرار گیرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در شرایطی که از اواخر خرداد ماه سال جدید مجددا قیمت ها در بازار آهن الات روند صعودی در پیش گرفت، روز گذشته قیمت ها در برخی از بخش های این بازار با ثبات مواجه شد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، هفته جاری اتفاقات عجیبی در بازار اهن آلات افتاد. از نوسانات روز شنبه تا ثبات قیمت ها در روز یکشنبه همگی از جمله اتفاقاتی بودند که هفته پر افت و خیزی را ساختند. روز گذشته بخش هایی از بازار اهن از جمله میلگرد آجدار، قوطی پروفیل و همچنین تیرآهن ذوب اهن اصفهان در ثبات بسر می بردند. البته در دیگر بخش های نیز ثبات قیمت نسبی دیده می شد.

بخش میلگرد آجدار روز گذشته را در ارامش سپری کرد. کارخانه های تولید کننده میلگرد در روز یکشنبه قیمت هایشان را ثبات اعلام نمودند تا با این کار شاهد بازار ارام تری طی دو هفته اخیر باشیم.

کارخانه هایی از قبیل نیشابور، بردسیر کرمان، حسن رود انزلی و... از جمله کارخانه هایی بودند که نرخ هایشان در روز گذشته ثابت اعلام شد. در حال حاضر قیمت میلگرد بر پایه 3480 تومان می باشد.

در میان تمام این ثبات قیمت ها، باز هم کارخانه هایی وجود داشت تا نظم بازار را برهم زنند. کارخانه هایی از قبیل سیادن ابهر و نورد ایوان غرب در روز گذشته قیمت میلگرد سایز 14 خود را با کاهش اعلام نمودند.

در بخش پروفیل ها نیز آرامش برقرار بود. قیمت قوطی پروفیل ها روز گذشته بر پایه 3650 تومان اعلام شد. در این بخش نیز سه کارخانه جهان پرفیل، یزد و همچنین منورد میلاد یزد نظم بازار را برهم ریختند و قیمت قوطی آهن ضخامت 2.5 خود را با افزایش اعلام نمودند. کارخانه جهان پروفیل قیمت پروفیل خود را با 30 تومان افزایش 3700 تومان اعلام نمود.

خبر های بازار اهن حاکی از ثبات قیمت تیرآهن ذوبی درب بنگا تهران می باشد. بخش تیرآهن ها در روز گذشته روندی صعودی داشت که در ین میان تنها تیرآهن ذوب آهن اصفهان بود که نرخ هایش با ثبات اعلام شد. قیمت دیگر تیراهن های متفرقه در روز گذشته افزایش یافتند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

قیمت مسکن با افزایش نقطه به نقطه طی دو ماه گذشته به بیش از 20 درصد رسید و به طور کلی با جهش 45.8 درصدی به اوج رسید. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، به دلیل افزایش پی در پی قیمت مسکن، معاملات روندی نزولی به خود گرفت بطوری که در خرداد ماه 21 درصد نسبت به اردیبهشت ماه کاهش یافت. این شرایط موجب می شود تا بازار مسکن به سمت رکود تورمی پیش رود.

طبق آخرین آمار به دست رسیده از بانک مرکزی، بیشترین معاملات در مناطق 1 تا 5 رقم خورده که عمده آن واحدهای نوساز هستند. این امر حاکی از آن است که تقاضای مصرفی در بازار وجود ندارد و تقاضای اصلی این روزهای بازار، سرمایه گذاران هستند. به همین دلیل متوسط قیمت مسکن شهر تهران با رشد 9 درصدی به رقم بی سابقه 7 میلیون تومان در هر متر رسیده است.

با توجه به تغییر مسیر بازار مسکن به سمت سرمایه گذاری و دلالی، شرایط فعلی بازار دور از ذهن نبود! همانطور که قابل درک است، بازار مسکن نیز از بازارهای موازی خود یعنی بازار ارز و بازار آهن تأثیر می پذیرد از این رو مالکان تلاش می کنند که ارزش دارایی های خود را با انتظارات تورمی تطبیق دهند. اگر چه ما شاهد افزایش قیمت ها بصورت روزانه هستیم اما معاملات و تولید مسکن در رکود بسر می برند و این یعنی تعادل بازار به شدت به هم خورده است.

برخی از مشاوران املاک عنوان کردند که در خرداد ماه قیمت ها بصورت روزانه تغییر می کرد و مالکانی که واحدهای خود را برای فروش گذاشته بودند مرتبا قیمت های پیشنهادی خود را منطبق با قیمت دلار بالا می بردند. همین امر موجب شد تا در هفته پایانی خرداد ماه به تدریج معاملات افت پیدا کند. این افت و خیز در روند معاملات و افزایش غیرمعقول قیمت ها در روزهای آتی موجب فرو رفتن بخش مسکن در رکود می شود.


برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مالیات بر ارزش افزوده به هر دلیلی که وضع شده است قطعا موقعی موثر می شود که رونق در صنایع افزایش یافته و سود حاصل از صنایع با افزایش مواجه شود. در غیر این صورت در شرایطی که صنعت فولادو دیگر صنایع در رکود بسر می برند و تحریم هستیم، وضع این مالیات ها تنها موجب شکسته شدن کمر تولید کنندگان خواهد شد و در این وضعیت شاهد فرار برخی افراد از مالیات خواهیم بود.

بابک نظری کارشناس بازار فولاد در اینباره عنوان کرد:در صورتی که اجرای مالیات بر ارزش افزوده بدرستی صورت گیرد، نه تنها تولید کننده بلکه مصرف کننده هم به اندازه خود مالیات پراخت می کند و این امر موجب می شود تا تولید کنندگان درگیر پرداخت مالیات های بیهوده نشوند. با توجه به این موضوع چنانچه پرداخت مالیات بصورت زنجیره وار در یک بخش صورت گیرد می تواند بهترین بازدهی را داشته باشد. اما در صورتی که یکی از اعضای این زنجیره از پرداخت مالیات فرار کند، دیگر شاهد بازدهی مطلوب ارزش افزوده نخواهیم بود.

بابک نظری در ادامه افزود: در حال حاضر در زنجیره پرداخت مالیات بازار فولاد یک حلقه گمشده وجود دارد که عدم پرداخت مالیات توسط این حلقه موجب شده بازدهی مثبت ارزش افزوده در این صنعت از میان رود. یکی از مهم ترین حلقه هایی که از پرداخت مالیات فرار می کند بخش خرید قراضه می باشد که باعث شده این زنجیره را با مشکلاتی مواجه کند. چرا که در بخش فروش قراضه هیچگونه نظارتی وجود ندارد و اکثر فروشندگان در این حوزه بدون فاکتور رسمی اقدام به خرید و فروش می نمایند و از آنجایی که بازار قراضه در کشور ما یک بازار قدیمی محسوب می شود، اکثر فعالان این بخش مالیاتی را پرداخت نمی کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بخش قراضه در زنجیره فولاد جزء حلقه های ابتدایی محسوب می شود، در نتیجه عدم پرداخت مالیات در این بخش موجب ناقص شدن زنجیره و انتقال آن به مرحله بعد می شود و در نهایت به تولید کننده نهایی می رسد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، بخش مسکن با کمبود عرضه در گروه متراژی پر متقاضی مواجه است. به رغم آنکه طی ماه گذشته بیشترین حجم معاملات مربوط به واحدهای 60 تا 80 متر مربعی بوده است، باز هم شاهد کمبود عرضه در این گروه متراژی هستیم. تقاضای ویژه خانه اولی ها در این گروه متراژی بقدری بالاست که در ماه گذشته سهم 27.2 درصدی از حجم تمام معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده است. 

از سوی دیگر نیز، آپارتمان هایی با متراژ 60 الی 70 متر مربعی با سهم 15 درصدی از معاملات در رده بعدی قرار گرفته اند. این حجم از تقاضا اصلا تناسبی با میزان عرضه ندارد زیرا تنها 5 درصد از کل آپارتمان های تکمیل شده در این گروه متراژی قرار دارد. این وضعیت باعث شده تا سهم واحدهای نوساز تا 5 سال ساختی که در این رنج نیستند روند کاهشی پیدا کنند بطوری تنها 40 درصد از معاملات مربوط به این رده سنی از آپارتمان ها می باشد. با توجه به اینکه بازار مسکن با کمبود عرضه در این بخش مواجه شده است، متقاضیان ناگزیر به سمت آپارتمان های میانسال و کهنسال روی می آورند.

مشکل عرضه در واحدهای کوچک و پرمتقاضی کاملا جدی است و هنوز هم تعداد آنها نسبت به فایل های موجود در بازار مسکن اندک است. کمبود ساخت و ساز در این گروه متراژی موجب رکود بازار مسکن می شود زیرا حجم زیادی از متقاضیان مصرفی که معمولا خانه اولی نیز هستند، به دنبال واحدهای کوچک متراژ می روند و وقتی با کمبود عرضه مواجه شوند، دست از خرید می کشند. همین امر موجب می شود که معاملات روندی کاهشی به خود بگیرد. از طرفی هم این گروه متراژی به دلیل کمبود فایل، با قیمت هایی گزاف و بیش از قیمت قعطی و معقول برای فروش گذاشته می شوند به همین دلیل مدت بیشتری در صف انتظار خواهند ماند بنابراین حجم معاملات بازهم روندی کاهشی را در پیش می گیرد.


برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بررسی های صورت گرفته بر روی وضعیت بازار آهن آلات نشان دهنده نوسانات بسیار عجیب قیمت ها در این بازار می باشد. روز گذشته با شروع اولین روز کاری هفته قیمت آهن آلات در سه حالت قرار گرفت. آمار های بدست آمده حاکی از افزایش، ثبات و حتی کاهش قیمت ها در بخش های مختلف می باشد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، قیمت میلگرد اجدار در روز گذشته از افزایش 230 تومانی تا ثبات و کاهش 30 تومانی تغییر وضعیت داد. البته این تغییر وضعیت تنها مربوط به یک کارخانه نبوده و بدین معنی نیست که کارخانه ای پس از بالا بردن قیمت هایش، اقدام به کاهش آن ها کند. بلکه این نوسانات در کارخانه های مختلف اتفاق افتاده است.

قیمت میلگرد کارخانه آناهیتا گیلان و حسن رود انزلی در روز گذشته افزایش بسیار زیادی داشته است. قیمت میلگرد سایز 14 این دو کارخانه بطور میانگین 220 تومان افزایش یافت. اگرچه این وضعیت تنها برای تعداد معدودی از کارخانه ها بوده و کارخانه هایی از قبیل نورد ایوان غرب، آذرفولاد امین و درپاد تبریز در ثبات بسر می بردند. همچنین بررسی ها حاکی از کاهش قیمت ها نیز می باشد. کارخانه هایی از قبیل سیادن ابهر، هیربد و بردسیر کرمان بطور میانگین قیمت هایشان را 30 تومان کاهش دادند تا این وضعیت نابسامان را بدتر کنند.

با توجه به آمار داده شده، در حال حاضر بازار اهن آلات در شرایط خوبی بسر نمی برد و وضعیت به گونه ای است که نمی توان براحتی تصمیم گیری نمود. اما این وضعیت تا کجا ادامه دارد، سوالی است که برای اکثر متقاضیان و فروشندگان بوجود آمده و هیچکس نمی تواند پاسخ قطعی در این باره بدهد.

در حال حاضر بیشترین قیمت میلگرد مربوط به کارخانه نورد ایوان غرب می باشد. قیمت میلگرد سایز 14 این کارخانه 3600 تومان اعلام شده است. همچنین کمترین قیمت مربوط به کارخانه شاهرود می باشد که با قیمت 3400 تومان در حال معامله محصولاتش است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طی روز های اخیر دو سوال بسیار مهم ذهن اکثر متقاضیان خرید را به خود مشغول کرده است. اول اینکه افزایش قیمت ها در بازار اهن تا کی ادامه دارد؟ و سوال دوم اینکه در شرایط فعلی بخریم یا نخریم؟
به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، در پاسخ به سوال اول می توان گفت با توجه به روند پر تلاطم بازار و همچنین افزایش قیمت میلگرد و تیرآهن و دیگر محصولات فولادی طی یک ماه اخیر، شاهد حرکتی موازی با بازار ارز بودیم. حرکت موازی این دو بازار سبب شده تا بدون در نظر گرفتن دیگر عوامل تاثیر گذار بر این بخش، قیمت ها تا به امروز افزایشی باشد. این روند تا زمانی که نرخ دلار به یک ثبات نسبی نرسد و یا تحت کنترل قرار نگیرد، ادامه خواهد داشت.
در پاسخ به سوال دوم می توان گفت که با توجه به روند فعلی بازار نمی توان به قطعیت تصمیم بر خریدن و یا نخریدن گرفت اما یک مثال ساده شاید بتواند تصمیم گیری ها را آسان تر کند.
شما دو نفر سرمایه گذار را در نظر بگیرید که هریک دارای 100 میلیون تومان سرمایه می باشند و می خواهد در بازاری همچون بازار اهن سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری اولی که اقای A هست سرمایه خود را دو تریلی میلگرد تهیه کرده و وارد چرخه بازار می شود. اما سرمایه گذار دومی که اقای B می باشد با درنظر گرفتن وضعیت فعلی بازار اقدام به خرید محصول نمی کند و سرمایه اش را در بانک با سود 20 درصد روز شمار سپرده می کند. پس از آن تلاش می کند تا با واسطه گری در بازار کسب و کار خود را ره بیندازد.
در ادامه قیمت ها در بازار اهن آلات با افزایش زیادی مواجه شده و سرمایه آقای A دو برابر می شود. این در حالی است که این سرمایه گذار همچنان سرمایه خود را داشته و حجم سرمایه او همچنان ثابت می باشد.
اما اقای B هنوز دوماه از سرمایه گذاری اش در بانک نگذشته است که متوجه می شود سرمایه او در بخش فولاد به نصف تقلیل پیدا کرده و در حال حاضر با سرمایه فعلی دیگر نمی تواند دو ظرفیت میلگرد سابق را خریداری کند.
اما پس از این اتفاقات، چنانچه آقای B به بازار وارد شود و بخواهد محصولی را خریداری کند، تنها می تواند یک ظرفیت خریداری کرده و حتی نگرنی هایی مبنی بر کاهش سرمایه اش را دارد. یعنی ممکن است سرمایه او از 100 میلیون به 70 میلیون کاهش یابد.
اما سرمایه گذار A خیالی آسوده دارد. چرا که او ضمن داشتن دو ظرفیت بار، در مواجه با نوسانات بازار راحت تر تصمیم گیری می کند. چراکه در هر صورت او سود مناسبی از سرمایه گذاری اش کسب کرده و خیالی آسوده دارد.
در هر دو حال گفته شده توصیه ما این است که برای کاهش ریسک سرمایه گذاری، همواره به اندازه نیازشان برای مشتری واقعی و یا برای مصرفشان خرید کنند، نه کمتر و نه بیشتر.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

شنیده ها حاکی از آن است که پس از مدت ها افزایش قیمت در بازار آهن الات، روز گذشته شاهد اعتصاب و تعطیلی بسیاری از بنگاه های تهران در بازار اهن شادآباد بودیم. طی یکی دو ماه اخیر افزایش بی رویه نرخ ارز بلای جان بازار آهن آلات و دیگر بازار های مهم کشور شده است. از ابتدای سال جاری شاهد  افزایش روز افزون قیمت دلار در بازار بودیم بطوری که نرخ دلار از 3500 تومان در اوایل سال به 8900 تومان در روز گذشته رسید. همچنین اثرات این افزایش قیمت ها بر بازار آهن آلات کاملا مشهود بوده و قیمت میلگرد آجدار از 2750 تومان به 3400 تومان رسید.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، تا به امروز آهن فروشان به امید حباب قیمتی هیچ  اقدامی مبنی بر تظاهرات و اعتصابات نکردند، اما روز گذشته با نزدیک شدن قیمت دلار به 9000 تومان دیگر کاسه صبرشان لبریز شده و به گفته عده ای بنگاه های خود را تعطیل کرده و به اعتراض پرداختند.

خبر های بازار آهن حاکی از تعطیلی دیگر بازار ها از قبیل طلا و پوشاک و غیره می باشد. روز گذشته در همه های شهر اعتصاب کنندگان به خیابان ها ریخته بودند و از گرانی های بوجود آمده شکایت داشتند که البته این اعتراضات چند ساعتی نکشید که توسط پلیس امنیت کنترل شد و به آن خاتمه دادند.

طی یک هفته اخیر بازار اهن آلات متحمل افزایش قیمت های بسیاری شده است. گویی میدان جنگ است و هر ساعت شاهد افزایش قیمت ها هستیم. اما سوالی که برای اکثر متقاضیان بوجود می آید این این که این افزایش قیمت ها تا کی ادامه دار خواهد بود؟

در پاسخ به سوال می توان گفت مادامی که افزایش نرخ دلار توسط دولت مدیریت نشود، افزایش قیمت در بخش های مختلف از جمله اهن الات ادامه خواهد داشت. در شرایط فعلی زمزمه هایی از اتمام مهلت نود روزه اولیه تحریم های شنیده می شود و براساس گفته کارشناسان و پیش بینی های صورت گرفته، چنانچه این مهلت تمام شود و تحریم های گفته شده توسط امریکا برای ایران به اجرا در آید، وضعیت قیمت ها از این هم بدتر خواهد شد و افزایش قیمت ها را شاهد خواهیم بود. اما این پیش بینی ها صد در صد نبوده و امیدواریم تنها در حد حرف باشد و دولت کنونی توانایی حل مشکلات بوجود امده در بازار هایمان را داشته باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

با آغاز فصل نقل و انتقالات در بازار مسکن، آشفتگی های موجود در این بخش افزایش یافته است. به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، فصل تابستان پرحجم ترین فصل برای معاملات به شمار می رود چراکه با شروع تعطیلات تابستانی مستأجران برای تمدید و یا تجدید قراردادهای خود وارد معامله می شوند. اما امسال بازار مسکن بلاتکلیف شده و شرایط سختی برای اجاره نشین ها به وجود آمده است.

بازار رهن و اجاره قطعا اثر خود را بر قیمت مسکن می گذارد و از سوی دیگر افزایش قیمت مسکن موجب می شود تا اجاره نشین ها بار سنگینی را به دوش بکشند. در شرایطی که صاحبان ملک در 3 سال گذشته از سرمایه گذاری در بخش مسکن هیچ بهره ای نبرده بودند، یکباره تلاطم های ایجاد شده در بازار مسکن موجب شد تا هم قیمت کلی خانه هایشان افزایش یابد و هم با بهره از این موقعیت بهای اجاره نشینی مضاعفی را دریافت کنند.

در این وضعیت مستأجران مجبور هستند تا بار گرانی مسکن را به دوش بکشند که این موضوع با توجه به کمبود عرضه در بازار تشدید شده است؛ از سوی دیگر رشد قیمت مسکن قابل توجه بوده و نرخ سود در بازار موازی با مسکن همچون بازار اهن الات و بازار ارز بالا رفته است. گزارشات جمع آوری شده از بانک مرکزی نشان می دهد که سال گذشته قیمت مسکن 26 درصد رشد داشته است و امسال نیز با ادامه این روند، افزایش قیمت به 40 درصد رسیده است. این روند رو به رشد قیمت مسکن محرکی قوی برای افزایش قیمت اجاره بها بشمار می آید و بخش عمده فشار بازار را به اجاره نشین ها وارد می کند. این وضعیت به حدی رسیده است که مستأجران باید در آرزوی خانه ای مناسب با سرمایه خود بمانند و شرایط آشفته و بی سامان بازار مسکن را تحمل کنند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، حجم معاملات مسکن و سطح قیمت آپارتمان ها طی دو ماه گذشته برخلاف جهت یکدیگر حرکت کردند. بررسی ها حاکی از آن است که به رغم کاهش حجم خرید و فروش واحدهای مسکونی، میانگین قیمت هر متر مربع آپارتمان جهش چشمگیری داشته است.

تعداد معاملاتی که در خرداد ماه انجام شد نشان دهنده عقب نشینی تقاضای مصرفی است می باشد که این امر حاکی از ورود سفته بازان به این بازار می باشد. بالاترین تورم ملکی در 5 سال گذشته، برای خرداد ماه امسال به ثبت رسید و این نشانه ی ورود سرمایه گذاران غیر مصرفی به بازار است. این تورم بطوری است که میانگین قیمتی در هر متر مربع در شهر تهران به 6 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است.از این سو جهش های پی در پی قیمت مسکن طی 6 ماه گذشته موجب شد تا رونق از بازار مسکن کنار برود و میزان تقاضای مصرفی در این بخس به صفر برسد.

این جهش قیمتی به اندازه ای است که مرز 40 درصد را رد کرده و در شرایطی اتفاق افتاده که حجم معاملات خرید آپارتمان در تهران نسبت به پارسال 3 درصد افت را نشان می دهد. در مقایسه با ماه مشابه در سال 96، امسال حجم معاملات 22 درصد کاهش یافته است و در حال حاضر نیز بدون آنکه ابعاد بازار معاملات مسکن بزرگ تر شود، سطح قیمت ها روز به روز در حال افزایش است. پیش بینی ها حاکی از آن بود که در خرداد ماه امسال با عبور از ماه رمضان دور موتور تورم مسکن نیز کند می شود اما این شیب نه تنها کم نشد بلکه با افزایش چشمگیری نیز مواجه شد! همین افزایش قیمت بی رویه و غیر معقول موجب شده تا تقاضا عقب نشینی کرده و بازار مسکن به دست دلالان و سفته بازان افتاده است.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در وضعیت فعلی که بازار ها همگی بهم ریخته و اکثریت مردم از کاهش ارزش پول نقدشان هراس دارند، بازارهایی از قبیل سکه و ارز بیش از پیش داغ شده اند. اما در این بین بازار اهن نیز وارد گردونه شده و برای مردم جلب توجه می کند که همین امر باعث افزایش میزان تقاضا، کاهش عرضه و روند افزایشی قیمت ها در این بازار شده است.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار اهن، در شرایط بوجود امده شاهد پیشتازی دلالان و واسطه ها در بازار هستیم بطوری که درصد زیادی از مردم، از بازار دلار و سکه به سمت بازار فولاد سرازیر شده اند زیرا قیمت آهن و فولاد هر روزه در حال افزایش می باشد.

در اینباره فرهاد منفرد، کارشناس بازار فولاد اظهار داشت:در این شرایط پیشنهاد شد تا محصولات فولادی در بورس کالا عرضه شود که از این طریق بتوانیم بر خرید و فروش آهن الات نظارت داشته باشیم. در این راستا 50 درصد از واحد های ذوبی  محصولاتشان را در بورس عرضه کردند. اما این راهکار ها تنها مسکن های لحظه ای هستند. چرا که در وضعیت فعلی عدم ثبات در بازار کاملا مشهود می باشد.   

فرهاد منفرد در ادامه افزود: عقیده بر این است که نرخ داخلی فولاد باید با نرخ های جهانی برابری کند اما در شرایط فعلی با وجود افزایش قیمت در این بخش همچنان نرخ بازار داخلی ما از بازار های جهانی پایین تر است. اما مساله این است که آیا بستری مناسب برای این افزایش قیمت ها در داخل کشور فراهم شده است تا موجب افزایش رونق  در آن شود؟

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی دولت باید بتواند این افزایش قیمت را به سمت رونق بازار سوق دهد که در نهایت شاهد رکود سنگین در بازار نباشیم. که این امر می تواند در ساخت و ساز رونق ایجاد کرده و بازار رونق پیدا کند. از نظر بنده نمی توان جلوی این اتفاقات ایشتاد. اگرچه بعضی بر این عقیده اند که قیمت ها دربازار بار روانی داشته و امکان دارد که به حالت گذشته باز گردد. سامانه نیما هم که در راستای تنظیم بازار راه‌اندازی شده، چنانچه ثبات پیدا کند ممکن است سبب تعادل در بازار شود اما تمام اینها فقط اما و اگر است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

روز گذشته دلار مرز 8000 تومان را رد کرد! به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی هفته گذشته نوسانات ارز در بازار رسمی و غیر رسمی چشمگیر بود بطوری که حتی قیمت های اعلام شده از سوی بانک مرکزی با رشد همراه بود و دلاری که دوماه پیش 4200 تومان اعلام شده بود، در حال حاضر تا 4250 تومان پیش رفته است. 

با افزایش روز افزون نرخ ارز، توان مالی متقاضیان مصرفی به شدت کاهش یافته است بطوری که متقاضیانی که آرزوی خرید خانه برای خود داشتند، حال باید آرزوی یافتن مسکن اجاره ای با قیمت مناسب را داشته باشند! طی چند ماه اخیر به دلیل افزایش ناگهانی قیمت ارز از 3500 تومان به 8000 هزار تومان، شاهد افزایش حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ همچون تهران بودیم. 

طبق گزارشات و اخبارهای شنیده شده از کنفرانس های خبری، دولت در حال حاضر راه حلی برای جلوگیری از این نوسانات ارائه نداده است با اینکه همگی شاهد افزایش روز افزون قیمت ها و کاهش قدرت خرید متقاضیان هستیم اما باز هم راهی جز حاشیه نشینی برای مستأجران نمانده است. 

بار دیگر دلار بالا رفت و مسکن کساد شد! افزایش قیمت دلار بر روی بازارهای دیگر نیز تأثیر زیادی می گذارد؛ از این سو بازار مسکن علاوه بر کاهش حجم معاملاتی که طی ماه های اخیر شاهد آن بودیم، بطور کامل کساد شد و به حالت نیمه تعطیل درآمد. بازار آهن تهران نیز از این امر مستثنا نبود بطوری که روز گذشته با گذشت دلار از مرز 8000 تومان، کارخانه ها از جمله کارخانه های تولید کننده میلگرد آجدار فروش خود را بستند و اقدام به اعلام قیمت نکردند. این موضوع موجب می شود که بازار مسکن نیز همچنان در کساد بماند زیرا بازار آهن و بازار مسکن دو عامل مرتبط بهم هستند و افزایش قیمت در هر کدام، بر روی دیگری نیز تأثیر می گذارد.  حال باید منتظر بمانیم تا نتیجه ادامه این روند را شاهد باشیم.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در شرایطی که میزان تولید و مصرف فولاد خام عربستان چندان چشمگیر نیست، میزان مصرف محصولات فولادی در این کشور قابل توجه می باشد. میزان مصرف محصولات فولادی در عربستان تقریبا دو برابر فولاد خام می باشد. در سال های 2011 تا 2016 میزان مصرف ظاهری سالانه محصولات فولادی در عربستان 12 میلیون و 400 هزار تن بوده است. با کمی محاسبه می توان به این امر پی برد که با توجه به جمعیت این کشور، میزان مصرف به ازای هر نفر 422 کیلوگرم بوده است.

این میزان در شرایطی است که میزانه سرانه مصرف به ازای هر نفر در سال 2016 در کل دنیا حدود 207 کیلوگرم می باشد. میزان سرانه مصرف اتحادیه اروپا 313 و امریکای شمالی 244 کیلو گرم برای هر نفر گزارش شده است. این آمار بدین معنی است که میزان مصرف محصولات فولادی در کشور عربستان حدود 2 برابر میانگین سرانه مصرف کل دنیا می باشد و این کشور پس از دو کشور امارات و قطر در رده سوم خاورمیانه از این لحاظ می باشد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در سال های 2010 تا 2012 روند مصرف فولاد خام در کشور عربستان صعودی گزارش شده است. این در حالی است که طی سال های بعد، هیچ روند ثابتی نداشته و مدام در حال نوسان بوده است. بیشترین میزان مصرف فولاد خام این کشور در سال 2012 حدود 7 میلیون و 400 هزار تن گزارش شده است. این در حالی است که این میزان در سال 2016 به 6 میلیون و 500 هزار تن کاهش یافت. میانگین مصرف فولاد خام عربستان طی این سال‌ها حدود 6 میلیون و 700 هزار تن گزارش شد.

طی سال های 2015 و 2016 میزان مصرف ظاهری محصولات فولادی در عربستان به علت بروز مشکلات ناشی از کاهش قیمت های جهانی نفت و همچنین ایجاد مشکلات داخلی اقتصادی، حدود 2 میلیون تن در سال افت کرد. کشور عربستان بطور میانگین سالانه 15 درصد از مصرف ظاهری محصولات فولادی منطقه خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

روز گذشته به دنبال افزایش قیمت دلار شاهد افزایش مجدد قیمت در بازار اهن آلات بودیم. نوسانات قیمت دلار در حدی بود که نرخ این ارز بین المللی به 8000 تومان رسیده و موجب ایجاد شوک بزرگی در سایر بازار ها از جمله بازار آهن شده است.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روز گذشته روند نزولی قیمت ها در بازار اهن آلات متوقف گردید و افزایش قیمت جایگزین آهن شد. از روز سه شنبه هفته گذشته شاهد ثابت نسبی و کاهش قیمت در برخی مبادی بازار آهن آلات بودیم، اما طولی نکشید که این کاهش قیمت ها متوقف گردیده و پس از افزایش قیمت دلار نرخ ها در بازار اهن نیز بالا رفت. اگرچه تا قبل از این کاهش دو روزه قیمت ها، بازار آهن آلات در شرایط خوبی به سر نمی برد و هر روزه شاهد افزایش بی رویه قیمت ها بودیم. به دنبال این ثبات نسبی قیمت ها در بازار، مصرف کنندگان واقعی به بازار امیدوار شده و تا حدودی از این سردرگمی ها بیرون آمدند.

از دیرباز نوسانات نرخ ارز بر بازار آهن آلات تاثیر گذار بوده است. امروزه نیز شاهد این اثر گذاری ها در بازار آهن هستیم. این تاثیرات تا حدودی است که در روز گذشته پس از رسیدن قیمت دلار به 8000 تومان دیگر کارخانه ها اعلام قیمت نکردند. این روند تا یکی دو ساعت ادامه داشت و پس از آن اعلام قیمت از سوی کارخانه ها آغاز شد. اما قیمت های اعلام هر نیم ساعت با افزایش مواجه می شد و تقریبا خرید و فروش در بازار متوقف شده بود.

اما این روند در بازار اهن آلات تهران نیز دیده می شد. در مجتمع فروش آهن الات تهران، اکثر بنکداران اعلام قیمت نمی کردند و فروش خود را بسته بودند. چرا که فروش محصولات در این بازار پرنوسان با ریسک بالایی همراه بود، در نتیجه اکثر آهن فروشان این ریسک را نمی پذیرفتند.

روز گذشته قیمت ها در بازار بطور میانگین با افزایش 60 تومانی رو به رو شد. البته این افزایش قیمت بطور مساوی در همه مقاطع فولادی و یا کارخانه های تولید کننده نبوده و در برخی کارخانه ها شاهد افزایش 180 تومانی نیز بوده ایم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 تير 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، از حدود یک ماه گذشته وضعیت بازار اهن آلات و همچنین مقاطع طویل فولادی از قبیل تیراهن و میلگرد صعودی بوده است و پی درپی شاهد بالا رفتن قیمت مقاطع آهن در این بازار پرنوسان بودیم. این نوسانات در بازار تا حدی بود که در این مدت با 15 درصد افزایش قیمت یا همان حدود 400 تومان توانست رکود جدیدی را به ثبت رساند. این روند تا اواسط هفته گذشته ادامه داشت تا جایی که انبار های پایین دستی اشباع شده و میزان تقاضا در بازار با کاهش مواجه شد. در نهایت روز چهارشنبه صبح شاهد توقف این روند صعودی در بازار بودیم و در برخی مبادی قیمت ها با کاهش مواجه شد.

اما این شرایط تنها چند ساعت به طول انجامید و در ساعت های پایانی روز چهارشنبه پس از اعلام افزایش قیمت رسمی مقاطع ذوب آهن اصفهان از جمله میلگرد ذوب آهن اصفهان و تیرآهن ذوبی و همچنین انتشار گزارش کامودیتی مبنی بر کاهش بی سابقه موجودی انبارهای فولادسازان بزرگ کشور طی ۱۰ سال گذشته و عدم تمایل و یا توانایی این فولادسازان به تزریق کالا به بازار داخلی با دلار 4200 تومانی، روند بازار آهن آلات پس از چند ساعت کاهش مجددا افزایشی شد.

از سویی دیگر، موضوعی که بنظر می اید از دید بازار سازان نادیده گرفته شده است، موضوع افت قابل ملاحظه موجودی انبار های پایین دست به علت اشباع سطح موجودی آن ها بر خلاف انبار های فولاد سازان بزرگ بوده است که موجب افت میزان تقاضای کلی در بازار های داخلی کشور در روز های اخیر شده است که در حقیقت عامل اصلی افزایش قیمت تیرآهن و میلگرد و دیگر محصولات فولادی در روز چهارشنبه بوده است.

خبر های بازار آهن حاکی از رفتار های دو گانه در روز پنجشنبه می باشد. علی رغم وضعیت نیمه تعطیل روز پنجشنبه، شاهد افزایش قیمت در این روز بوده ایم.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 تير 1397 | نظرات ()