نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی چند ماه گذشته  بازار مسکن در اثر التهابات بازار ارز در سیر صعودی قرار گرفت که این جهش قیمت های مسکن بسیار بر کاهش معاملات مسکن اثر گذاشته است.

 کارشناس بخش مسکن در خصوص التهاباتی که طی چند ماه پیش در این بخش ایجاد شده گزارشی مطرح کرد که در پی این گزارش اعلام شد: بر اساس تحلیل  وزارت راه و شهرسازی  بازار مسکن، در مرداد ماه امسال تورم قیمت های بازار مسکن  بارشد ۶۲ درصدی همراه بوده است که به دلیل افزایش غیرمعقول قیمت های مسکن، بسیاری از متقاضیان خرید مسکن و فعالان بازار از خرید و فروش مسکن صرفه نظر کردند.

 این شرایط باعث شد معاملات مسکن با کاهش مواجه شود بطوری که براساس بررسی های صورت گرفته شده این میزان معاملات مسکن امسال حدود 28 درصد کاهش یافته است. در شرایط  فعلی نوسانات ارزی نیز بر کاهش تقاضا مردم برای خرید مسکن اثر گذاشته است بطوری که بسیاری از اقشار جامعه برای خرید و فروش مسکن  رغبتی ندارند؛ همچنین تا به این حال  از سوی وزارت راه و شهرسازی اقدام قابل توجهی برای سروسامان دادن این بخش صورت نگرفته است. 

لذا با توجه به تورم بخش مسکن تنها دولت می تواند تورم بازار مسکن را کنترل کند تا این روند در سیر تعادل قرار بگیرد. در شرایطی که بازار مسکن به سر میبرد افزایش 62 درصدی قیمت خرید مسکن به هیچ وجه منتطقی نیست و برای حل این مشکل دولت و وزارت راه و شهرسازی  باید برای کنترل بازار مسکن، سهم تسهیلات مسکن را برای متقاضیان خرید مسکن افزایش دهند و همچنین قیمت های مسکن بر اساس دستورالعمل عادلانه دولت وضع شود تا همین امر باعث شود متقاضیان مصرفی انگیزه بیشتری برای خرید مسکن پیدا کنند و با گذشت زمان این بخش از رکورد خارج شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، یکی از مهم ‌ترین عامل بحرانی که در بازار فولاد فراگیر شد، ورود رانت و واسطه گران سود جو بود که حذف آن از بازار می تواند زمینه ای را برای بهبود این روند فراهم کند. لذا با برداشته شدن سقف رقابت در بازار فولاد ممکن است در ابتدا قیمت های کلیه محصولات فولادی افزایش پیدا کند اما عرضه و تقاضا در کوتاه‌ مدت در نقطه‌ای‌خود را پیدا می‌کنند و موجب می شود روند  بازار به ثبات خواهد رسید.

متاسفانه در طی چند سال اخیر به جای اینکه کشور در صنعت خود پیشرفت کند روند دلال پروری را طی کرده که ادامه این روند باعث شده واسطه گران با دخالت های نابجای خود برای روند بازار تصمیم گیری کنند همچنین زمانی به مصرف کنندگان نهایی  از بازار سودی حاصل می شود  که دلالان و سوداگران فرصت طلب از بازار حذف شوند  که  منجر می شود روند بازار در سیر تعادل قرار گیرد. همچنین در صورتی که بر اساس بخشنامه‌های دستوری، تولیدکنندگان و مصرف‌کننده  نهایی سودی از بازار دریافت نکردند به دلیل اینکه  روند بازار توسط  دلالان  اداره می شد  رانت ایجاد شده در بازار حاصل جیب واسطه گران شد.

در شرایطی که بازار فولاد به سر میبرد، این حجم رانت در مدت زمان کوتاه، نتیجه دستوالعمل نادرست دولت بوده و برداشته شدن سقف رقابت، بهترین تصمیم در این زمینه است . با توجه به شرایطی که هم‌اکنون وجود دارد، عرضه داخلی ۲ برابر تقاضای داخلی است. لذا این امر نشان می دهد عرضه بالا، نرخ را در نقطه‌ای متعادل خواهد کرد، بطوری که فولادسازهای بزرگ کشور با قدرت وارد بازار شده و بتوانند مقاطع فولادی خود را در بازار عرضه کنند. همچنین اگر مسیر بازار فولاد از این بحران خارج شود می توان  تصمیم‌ها را تعدیل کرد و با گذشت زمان کشور در صادرات ترقی خواهد کرد و همچنین موجب می شود انگیزه را برای صادرکننده به وجود می‌آورد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در دومین روز حذف سقف رقابت قیمتی در بورس کالا شاهد تحرکات بازار آهن  بوده ایم که همین امر نشان می دهد بازار آهن با این اقدامات موافق بوده و عملکرد مناسبی دارد. در حقیقت بررسی بازار آهن حاکی از آن است که این بازار در روز گذشته علی رغم حذف سقف رقابت ها و تصورات پیش از این، ثبات داشته و حتی در برخی مبادی شاهد کاهش قیمت نیز بوده ایم.

از سویی دیگر موضوعی که موجب تحرکات بازار آهن در روز های اینده خواهد شد، افزایش نرخ دلار می باشد. در حقیقت این دو مولفه دو وجه متناقض در بازار محسوب می شوند که موجب می شود روند بازار متفاوت باشد. بصورتی که طی روز گذشته این دو اتفاق موجب ثبات بازار شده است. چنانچه افزایش قیمت دلار رخ نداده بود، قیمت آهن آلات می توانست با کاهش بیشتری همراه شود. اگر چه روز گذشته میزان عرضه محصولات در بورس کالا قابل توجه نبوده و این اتفاق خود می تواند موجب التهابات قیمتی شود چرا که همواره میزان عرضه در بورس با نرخ محصولات در بازار ارتباط مستقیمی دارد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، به دنبال کاهش میزان عرضه و همچنین افزایش نرخ دلار در روز های آتی، احتمال افزایش قیمت ها وجود دارد. چرا که هم قیمت دلار رو به بالاست و هم رقابتی در بورس کالا وجود ندارد. اما از ابتدای هفته با وجود این نشانه ها، افزایش قیمت رخ نداده و بازار ازاد روندی کاهشی را در پیش گرفته است.

 با توجه به فضای بوجود آمده در بازار، هر اقدامی ریسک محسوب می شود. به همین علت در حال حاضر شاهد خالی بودن انبار ها هستیم چرا که هیچ یک از تامین کنندگان و انبار دارها ریسک نگه داری محصولات را در انبارها نمی کنند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بررسی ها نشان می دهد در پنج ماه نخست سال 97 تولید شمش فولادی در 9 واحد بزرگ فولادسازی کشور با رشد 15 درصدی همراه بوده است بطوری که این رشد نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 7 میلیون و 850 هزار و 602 تن رسید.

به طور متوسط  بزرگترین شرکت فولاد سازان کشور در مرداد ماه امسال با 1 میلیون و 564 هزار و 403 تن تولید داشتند که در مقایسه با مرداد ماه 96 رشد 16 درصدی را در تولید شمش فولادی به رکورد رساندند. همچنین در پنج ماه نخست امسال  تولید محصولات فولادی شرکت فولادسازان بزرگ  همانند واحدهای مبارکه، هرمزگان، صبا، ذوب آهن اصفهان، آذربایجان، خراسان، فولاد آلیاژی، نورد و لوله اهواز، گروه ملی صنعتی فولاد، فولاد اکسین و ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با رشد 8 درصدی همراه بوده است  که نسبت به مدت 5 ماه نخست سال گذشته، تولید  این شرکت های بزرگ فولاد به چهار میلیون و 634 هزار و 952 تن رسیده است.

می توان گفت در سال 96 تولید محصولات فولادی با کاهش همراه بوده است. در پنج ماهه نخست امسال بیشترین شمش فولادی مربوط به  شرکت فولاد مبارکه است  که  حدود 2 میلیون و 792 هزار و 955 تن  تولید داشته است  که در مقایسه با سال گذشته با رشد 7 درصدی همراه بوده است در مقابل کمترین میزان  تولید شمش فولادی در این پنج ماهه مربوط به فولاد آلیاژی یزد بوده است  که میزان تولید آن حدود  172 هزار و 286 تن بود و نسبت به تولید  پنج ماهه نخست سال 96  به میزان هفت درصد کاهش یافته است. لذا در پنج ماه نخست امسال تولید  آهن اسفنجی 14 واحد فولاد سازی حدود 8 میلیون و 984 هزار و 147 تن رسیده است  که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته رشد 14 درصدی را نشان می‌دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در اولین روز از هفته جاری قیمت آهن آلات در بازار آهن روندی کاهشی را در پیش گرفت. به دنبال اظهارات رئیس اتحادیهآهن فروشان مبنی بر کاهش قیمت ها تا مرز 3500 تومان، روز گذشته شاهد افت نسبی قیمت ها در بازار بودیم.  

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، این روند تنها در دو بخش میلگرد ها و تیرآهن ها اتفاق افتاد و در دیگر بخش های بازار آهن از جمله نبشی و ناودانی ها قیمت ها ثابت اعلام شد. در اقدامی عجیب از سوی تولید کنندگان قوطی پروفیل، روز گذشته هیچ یک از این کارخانه های پروفیل سازی اعلام قیمت نکرده و فروش خود را بسته بودند. هنوز هیچگونه اخباری مبنی بر دلیل بسته شدن فروش این کارخانه ها منتشر نشده است.

خبر های بازار اهن حاکی از کاهش 100 تومانی قیمت میلگرد آجدار می باشد. طبق بررسی های صورت گرفته، قیمت میلگرد اجدار سایز 14 کارخانه های حسن رود و صبا فولاد زاگرس به ترتیب 100 و 120 تومان کاهش یافته است. دیگر کارخانه های میلگرد سازی نیست روندی مشابه را در پیش گرفتند. در حال حاضر متوسط قیمت میلگرد سایز 14 تا 25 آجدار 4650 تومان می باشد.

در این میان شاهد کاهش قیمت تیرآهن ها در بنگاه تهران هستیم. قیمت تیرآهن سایز 18 ذوب آهن در بنگاه تهران 10000 تومان کاهش یافت. اما این کاهش قیمت تنها برای محصولات این کارخانه نبوده و دیگر کارخانه های از قبیل ماهان نیز نرخ هایشان کاهش داشت.

با توجه به شرایط فعلی بازار اهن الات، پیش بینی می شود این روند تا پایان هفته ادامه دار باشد. اگرچه در هفته جاری دو روز تعطیلی در بازار وجود دارد که همین امر می تواند موجب ثبات قیمت ها در بازار شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در اوایل سال جاری هجوم نقدینگی  بازار ارز و سکه را ملتهب کرد بصورتی که  که  التهابات بازار ارز و سکه بازار فولاد را تحت تاثیر قرار داد.  با توجه به اوضاع نامطلوبی که در بازار فولاد ایجاد شده  در چند روز اخیر رئیس اتحادیه آهن فروشان طی نشست های خود با وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص عرضه محصولات فولادی  در بورس کالا مقرر  شد تا تنها آهن فروشان مورد تایید اتحادیه نسبت به خرید از بورس کالا اقدام کنند. لذا مقرر است به زودی عمده محصولات فولادی از قبیل انواع میلگرد و تیرآهن با قیمت به طور معقول در بازار  توزیع شود. 

همچنین طی چند روز گذشته که خرید میلگرد و تیرآهن در بورس کالا با تقاضای کم مواجه شده بود، با گذشت زمان براساس دستورالعمل جدید وضع شده بهبود می گردد بطوری که قرار است به اکثر آهن فروشان برای خرید محصولات خود از بورس کالا کد بورسی تعلق گیرد که به زودی خرید و فروش محصولات فولادی با رونق چشمگیری در بازار فولاد رونمایی شود که شاهد رشد رونق بازار خواهیم بود.

محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن فروشان کشور در خصوص التهاباتی که تاکنون در بازار فولاد رخ داده است اظهار داشت که ریشه التهاب های اخیر نوسانات نرخ ارز بوده و تا زمانی که نرخ ارز به ثبات نسبی نرسد شاهد همین وضعیت نابسامان بازار فولاد خواهیم بود. تاکنون بعضی ها بورس کالا را  تحت فشار قرار دادند در حالی که بازار به طور قطعی عامل ایجاد نظم و عدالت بوده همچنین  در این شرایط، اقتصاد کشورما همواره به توسعه این بورس نیاز بسیار دارد. لذا براساس دستورالعمل جدید وضع  شده مقرر است طی هفته آینده قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن کاهش یابد بطوری که تاکنون قیمت هر کیلو آهن به  حدود 5 هزار تومان رسیده است با قیمت کمتر در بازار فولاد عرضه می شود. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

پس از نوسانات بسیار زیاد بازار آهن آلات و همچنین اعمال حکم های متفاوت از سوی مسئولان مربوطه در ماه های اخیر، روز گذشته معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت سقف رقابتی را از بورس کالا حذف نمود تا بدین صورت نرخ بازار و بورس کالا یکسان سازی شده و دلال گری ها از میان برداشته شود. اگرچه تعیین قیمت آهن آلات طبق بازار ارز ثانویه نمی باشد اما بنظر می آید مشکلات با این تصمیم گیری حل شود. به دنبال این اتفاقات این مقام مسئول طی نامه ای به حامد سلطانی نژاد، مدیر عامل بورس کالای ایرانی مجوزی مبنی بر ابطال سقف رقابت برای محصولات فولادی در بورس کالا را صادر نمود.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در نامه ارسال شده به مدیر عامل بورس کالا، سه موضوع مهم مطرح شده است که این سه موضوع عبارتند از «قیمت‌های پایه محصولات فولادی»، «نرخ کشف شده کالاها» و از همه مهم‌تر «سقف رقابت». سرقینی در ادامه با اشاره به اهمیت اعمال اصلاحات مطرح شده در تنظیم بازار محصولات فولادی، از مدیر عامل بورس کالا درخواست کرد تا این تغییرات در سیستم سازمان مربوطه از روز سه شنبه 20 شهریور ماه اجرا شود. بر این اساس از تاریخ یاد شده قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالا، بصورت متوسط قیمت این محصولات در 4 عرضه آخر تعیین می گردد و بدین صورت سقف رقابت در معاملات بورس کالا برای محصولات فولادی باز می گردد.

احتمال کاهش قیمت ها در بازار

جعفر سرقینی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت روز گذشته طی گفتگویی در رابطه با کاهش قیمت آهن الاتعنوان کرد: با توجه به تصیمات اخذ شده، به زودی قیمت آهن و فولاد با کاهش چشمگیری مواجه خواهد شد و متوسط قیمت میلگرد به کیلویی 3500 تومان خواهد رسید. همچنین از 24 شهریور ماه تنها کسانی می توانند از بورس کالا خرید نمایند که سفارش آن ها در سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت به ثبت رسیده باشد. پیش‌بینی می شود با توجه به کاهش قیمت انواع محصولات فولادی و به ‌ویژه افت قیمت میلگرد به کیلویی ۳۵۰۰ تومان در بازار، درآمد فولادسازان در بورس نیزحدود ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش یابد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در اوایل  سال جاری بازار مسکن دچار نوسان شدیدی شد که این افزایش قیمت یکباره مسکن  بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار را نگران کرد. کارشناس بخش مسکن  از سوی رئیس کمیسیون عمران مجلس گزارشی  منتشر کرد که در پی این گزارش مطرح شد: متأسفانه با روندی که تاکنون بازار مسکن طی می کند وضعیت  این حوزه در شرایط  فعلی غیرقابل پیش بینی است.

در حال حاضر بازار مسکن در سیر صعودی قرار دارد که این روند موجب  شده مصالح ساختمانی  از قبیل قیمت میلگرد وقیمت تیرآهن به شدت افزایش یابد و از سوی دیگر در شرایط فعلی  با اوج گیری قیمت های مصالح ساختمانی سازندگان  با این شرایط گرانی مصالح ساختمانی  رغبتی به ساخت و ساز واحد های مسکونی ندارند؛ بطوری که  نمی توانند ریسک ساخت و ساز را  قبول کنند. 

همچنین برخی از سازندگان پروژه های ساختمانی خود را با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی، نیمه کاره رها کردند و درانتظار بهبود این روند به  سر میبرند . لذا انجمن صنفي انبوه‌سازان مسكن در اوضاع نامطلوب انگیزه ای برای ساخت و ساز مسکن ندارد که این امر موجب شد تولید مسکن با کاهش شدیدی مواجه شود.

رئیس کمیسیون عمران در خصوص کاهش تولید مسکن بیان نمود: هم اکنون ارزش تسهیلات خرید مسکن،  نسبت به سال‌های گذشته با کاهش زیادی همراه بوده است؛ به صورتیکه نرخ 18 درصدی سود  تسهیلات  و همچنین کاهش میزان وام  مسکن موجب شده  میزان معاملات  مسکن در سیر نزولی قرار گیرد. متاسفانه وضعیت اجاره مسکن  در حالتی به سر میبرد  که با وجود  اینکه  سیاستی که برای تعیین ده درصدی نرخ اجاره، از سوی دولت اعلام شده  نمی‌تواند جوابگوی بازار اجاره مسکن باشد. دولت باید سعی کند بازار عرضه و تقاضای مسکن  را در سیر تعادل قرار دهد  تا بخش مسکن از این بحران خارج شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن فروشان طی گفتگویی با اشاره به نابسمانی وضعیت بازار عنوان کرد: ورود به موقع دولت به بورس آهن و کنترل قیمت ها موجب شد تا بورس بازان از این بازار کنار روند.

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار آهن، آزاد در ادامه افزود: پس از عملکرد نا مطلوب بورس کالا در معاملات محصولات و مقاطع آهن، به درخواست اتحادیه کشوری صنف فروشندگان آهن و فولاد، دولت با بکاری گیری از حق حاکمیت خود برای مقابله با سودجویان، دلالان، گران فروشی ها و همچنین ایجاد آرامش در بازار از ابتدای شهریور ماه کار خود را در بازار آغاز نمود.

رئیس اتحادیه اهن فروشان اظهار داشت: بر خلاف بورس بهادار که وظیفه فروش سهام کارخانه ها را بر عهده دارد، بورس کالا باید بتواند محصولات را به دست مصرف کننده واقعی رساند و از دلال بازی جلوگیری کند.  بیش از نیمی از مصرف اهن کشور مربوط به مواد اولیه می باشد که باید بوسیله کارخانه های تولیدی خریداری شود و نیم دیگر ان مربوط به کالاهای ساختمانی می باشد که بوسیله سازنده ها خریداری می شود. طی هفته های اخیر قیمت آهن آلات همانند نرخ سکه و ارز توسط بورس بازان با افزایش بی سابقه ای مواجه شد و دلالان با هجوم به بازار برای سود آوری بالا اقدام به خرید نمودند.

محمد آزاد تصریح کرد: آهن یک کالای مصرفی می باشد که باید در بازار مصرف شود و احتکار آن باعث نابسمانی بازار می شود. اما در شرایط فعلی سفته بازی ها و احتکار محصولات در انبارها موجب شده تا نرخ آهن آلات تا دو برابر افزایش یافته و در واقع مصرف کننده حقیق متضرر شود. پیگیری های وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث شد تا دولت به این بازار وارد شود و با تعیین نرخ پایه آهن آلات به همراه محاسبه نرخ ارزش افزوده قیمت ها را در بازار شفاف سازی نماید. در حال حاضر قیمت آهن بوسیله تولید کنندگان در تابلوی بورس ثبت می شود و بدین وسیله برای یافتن قیمت های حقیقی حق رقابت برای تولید کنندگان در نظر گرفته شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند روز اخیر رئیس بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی نامه ای در خصوص اصلاح قیمت گذاری مقاطع فولادی در بازار به معاون  رئیس‌جمهور ارسال کرد . به گزارش کارشناس این حوزه رئیس بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی در نامه ارسالی نارضایتی خود را از روندی که در بازار فولاد رخ داده اعلام کرد.

رئیس بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی در خصوص مهمترین پیامدهای منفی ناشی از عرضه محصولات فولادی  بر اساس مکانیزم فعلی  اظهار داشت که نظام قیمت گذاری محصولات فولادی هرچه زودتر باید اصلاح شود چرا که ادامه این روند موجب ضرر و زیان تولیدکنندگان بزرگ محصولات فولادی و همچنین مصرف کنند نهایی می شود؛ همچنین بخشی از شکاف ایجاد شده بین قدرت خرید متقاضیان مصرفی  و قیمت  محصولات فولادی  ناشی از  ورود رانت خوارها را در این بخش است. 

ازسوی دیگر رانت موجود در این ساز و کار اجازه نمی دهد که محصولات فولادی با قیمت عرضه شده در بورس به دست مصرف کنندگان نهایی برسد .اگر نظام قیمت گذاری محصولات فولادی بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا به طور معقول اصلاح شو، این روند در سیر تعادل قرار می گیرد و دیگر جای هیچ گونه نگرانی از بابت تامین نیاز داخلی و صنایع پایین دستی وجود ندارد. کاهش عرضه و تقاضا در بازار فولاد موجب می شود  که تولید کنندگان بزرگ مقاطع فولادی دیگر تمایلی به عرضه محصولات خود در بازار نداشته باشند. 

تفاوت 50 درصدی قیمت محصولات فولادی در بورس کالا با بازار آزاد  که به طور نامتوازن در بازار فولاد رونمایی شده است، باعث  تشدید تقاضای کاذب در بازار شده و همچنین  در حالتی که بازار فولاد به سر میبرد شرایطی  برای  سودجویی واسطه گران و دلالان فراهم شده است که  این امر با گذر زمان و بروز قیمت های کاذب در بازار، آینده صنعت فولاد را به خطر خواهد انداخت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزار ش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مدیر فروش و بازاریابی شرکت فولاد هرمزگان در خصوص عرضه محصولات فولادی بیان کرد: اولین اولویت فولاد هرمزگان این است که بتوانیم عرضه مقاطع فولادی  را در بازار داخل و خارج گسترش دهیم. اکنون  موضوع  جدی که با آن مواجه هستیم دستورالعمل جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت برای عرضه محصولات فولادی است. 

این دستورالعمل قیمت‌گذاری محصولات فولادی با نرخ دلار 4200 تومان تعیین شده است. همچنین  با توجه به  اجرای این دستورالعمل ما موظف هستیم مقدار قابل توجه از تولیدات‌ محصولات فولادی خود را در بازار داخلی عرضه کنیم. متاسفانه در شرایطی  که بازار فولاد به سر میبرد حتی در نظر نگرفته‌اند که تقاضای واقعی برای عرضه آن میزان محصول در بازار داخلی وجود دارد یا خیر؟

لذا در همه ی کشور ها  عرضه و تقاضا  در بازار تعیین کننده هستند و بر اساس آن قیمت کالا مشخص می شود و اساسا بورس کالا هم برای قیمت گذاری محصولات  تشکیل می‌شود؛ اگر قیمت به صورت دستوری صورت گیرد  فلسفه وجودی بورس کالا از بین می‌رود و در واقع بورس کالا برای  کشف قیمت حقیقی  محصولات  ایجاد می شود.


یکی دیگر از مشکلاتی که در بازار فولاد  رونمایی شده است  قیمت‌گذاری دستوری  کلیه محصولات  فولادی  از قبیل قیمت پروفیل، قیمت میلگرد و سایر محصولات دیگر، در نظر نگرفته اند که اگر محصولات فولادی  بر اساس  قیمت‌گذاری دستوری وضع شود  باید این دستور قبل و بعد از تولید محصولات فولادی  صورت گیرد به طوری که شامل همه مراحل  می شود.

متاسفانه با این شیوه فعلی تولید کنندگان  محصولات فولادی و مصرف کننده نهایی با خسارت جدی  مواجه می شوند لذا در این میان تنها واسطه گران و جاه طلبان فرصت طلب سود برده اند. اکنون برای محصولات تختال و سایر محصولات فولادی قیمت گذاری به صورت  دستوری در حال اجرا است که با قیمت  فولاد قراضه برابر است . متاسفانه  با ادامه روندی که برایبازار فولاد ایجاد شده این سیاست موجب عدم توازن در بازار خواهد شد. همچنین در شرایطی که روند  مشخصی برای  کلیه بازارها وجود ندارد، شرکت‌های فولادساز مواد اولیه خود را بر اساس  نرخ ارز آزاد  تامین می‌کنند در صورتی که در این اوضاع نابسامان مجبور هستند، محصولات ‌شان را به قیمت ارز دولتی  در بازار عرضه کنند.

این عدم توازن موجب افزایش هزینه‌های تولید  و کاهش میزان تولید و در نهایت این روند موجب می شود بسیاری از کارخانه های بزرگ محصولات فولادی  در  آستانه ورشکستگی  قرار گیرند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

جعفری طهرانی تحلیلگر بازار های بین المللی فولاد و سنگ آهن در گفتگویی با اشاره به تعطیلات ماه اکتبر در چین اظهار داشت: در هفته ابتدایی ماه اکتبر شاهد تعطیلی طولانی مدت کشور چین خواهیم بود و از ماه سپتامبر قیمت سنگ آهن با کاهش مواجه خواهد شد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت های بازار جهانی فولاد، کارخانه های کشور چین هستند. به همین دلیل در شرایطی که بخواهیم به بررسی نوسانات نرخ سنگ آهن بپردازیم، ناگزیر بازار فولاد چین را مورد بررسی قرار می دهیم.

این تحلیلگر فولاد در ادامه افزود: با توجه به تجربیات بدست آمده، در ماه اوت(مرداد و شهریور) میزان تقاضای کارخانه های فولاد چین برای خرید سنگ آهن افزایش می یابد که این امر بر روی قیمت سنگ آهن تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. طهرانی در ادامه با اشاره به قیمت مناسب نرخ فولاد در بازار های جهان افزودک قیمت فولاد در بازار های جهانی مناسب می باشد. همچنین قیمت سنگ آهن با عیار 62، حدود 66 تا 67 دلار است که این نرخ نیز مناسب تلقی می شود. اما در حال حاضر با توجه به تعطیلی کشور چین در ماه اکتبر، از ماه سپتامبر شاهد کاهش قیمت سنگ آهن خواهیم بود.

به گفته وی هر ساله در اواخر شهریور ماه کنفرانس بین‌المللی سنگ‌آهن از سوی انجمن فولاد چین در این کشور برگزار می‌شود. امسال نیز این کنفرانس ۲۸ تا ۳۰ شهریور برگزار خواهد شد. هر ساله قبل از شروع این کنفرانس شاهد تب و تاب در بازار سنگ‌آهن هستیم، اما پس از آن، چین به تعطیلات اکتبر می‌رود و از ۲۰ شهریور تا ۲۰ مهر شاهد افت بیشتر نرخ سنگ‌آهن در بازار‌های جهانی خواهیم بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با  توجه به اوج گیری قیمت واحدهای مسکونی طی چند روز اخیر شاهد وضعیت نابسامان بازار مسکن بودیم .  کارشناس بخش مسکن در خصوص این روند صعودی بازار مسکن بیان نمود: طی چند ماه اخیر بازار مسکن  با توجه به رشد بی سابقه قیمت‌های واحد های مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران  نسبت به سال گذشته افزایش قیمت غیر معقولی داشته است. 

این افزایش بیش از حد بازار مسکن موجب شد تا قدرت خرید مردم در این بازار به شدت کاهش یابد. همچنین  با وجودافزایش ۵۰ درصدی قیمت واحد‌های مسکونی  که در  اوایل سال جاری این روند صعودی آغاز شد، بسیاری از اقشار جامعه از خرید مسکن صرفه نظر کردند و  برخی از افراد ترجیح دادند  سرمایه خود را وارد بازار‌های موازی، مانند  طلا و سکه کنند0


با تشدید قیمت های روز افزون مسکن انتظار می رود که روند صعودی بازار مسکن ادامه دار باشد لذا طی چند روز گذشته از سوی مسئولین ذی ربط تصمیماتی برای افزایش سقف تسهیلات مسکن اتخاذ شده است اما هنوز از میزان افزایش  تسهیلات مسکن جزئیات رقم و نحوه بازپرداخت  آن مشخص نشده است.

همچنین  طبق طرح  افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از  سوی بانک مرکزی  مقرر است طی چند هفته آینده دستورالعمل این طرح اجرا شود که تسهیلات فعلی در این بخش حدود ۱۵ درصد ارزش کلی واحدهای مسکونی را در بردارد.
در ماه گذشته مدیرعامل بانک مسکن در خصوص طرح افزایش سقف تسهیلات  بیان نمود: مقرر است تصمیماتی راجع به این طرح صورت گیرد  که متناسب با افزایش قیمت مسکن، بخشی از شکاف ایجاد شده بین قدرت خرید متقاضیان مصرفی و قیمت مسکن را در قالب افزایش سهم تسهیلات جبران کنیم  تا کسانی که قصد خرید مسکن را در شرایط جدید دارند با افزایش سقف تسهیلات بتوانند  مشکلات  اقتصادی بسیاری از اقشار جامعه را رفع کرد. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

ه گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند ماه گذشته مشکلات متعددی در بازار فولاد رخ داد و سیاست‌گذاری دولت و تصمیمات جدید  ارزی نتوانسته مشکلات صنعت فولاد را  کم کند و همچنان این روند نامتعارف قیمت های محصولات فولادی در بازار دیده می شود.

کارشناس بخش صنعت در خصوص مشکلاتی که تاکنون برای صنعت فولاد به وجود آمده بیان نمود که متاسفانه  هنوز دلالان و جاه طلبان  فرصت طلب در صنعت فولاد دست دارند و تا زمانی که این دلالان از صنعت فولاد خارج نشدند نمیتوان انتظار بهبود این بخش را داشته باشیم.

 همچنین وزارت صنعت، معدن و تجارت با فشار بر بورس کالا خواستار این امر است که عرضه محصولات فولادی را بر مبنای دلار 4200 تومانی تعیین کند بطوری که در این اوضاع نابسامان بازار فولاد تعیین عرضه محصولات فولادی بر مبنای  دلار 4200 تومانی غیرممکن است. با تصمیمات وزارت صنعت، معدن و تجارت بسیاری از کمیسیون مجلس و افراد حقیقی و حقوقی بر غیر قانونی بودن این تصمیم سماجت کردند؛ همچنین برخی از سوداگران بازار فولاد  با  مداخله های خود نسبت به تنظیم درست  بازار فولاد مخالفت خود را اعلام کردند.

متاسفانه سوداگران و جاه طلبان فرصت طلب  با ارائه اطلاعات اشتباه به وزارتخانه منجر به آشفتگی شدید بازار شده‌‌اند. آنها اطلاعات اشتباه درخصوص سرانه تولید به وزارت صنعت، معدن و تجارت  گزارش می دهند که باعث می شود آشفتگی های  بازار فولاد روز به روز بیشتر شود. همچنین این شرایط  که در بازار فولاد ایجاد شده دغدغه و نگرانی های زیادی را برای فعالان بازار و متقاضیان مصرفی به وجود آورده است لذا در شرایطی که بازار فولاد بسر میبرد  بسیاری از صنعتگران فولاد با  خسارت های جبران ناپذیری مواجه شدند. علت این که بسیاری از تولیدکنندگان مقاطع فولادی به حالت نیمه تعلیق درآمده‌اند آن است که جرات خرید و فروش در بازار آزاد را ندارند و در انتظار بهبود این روند بازار فولاد بسر میبرند .

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در ابتدای سال جاری شاهد روند صعودی قیمت واحد های مسکونی بودیم . افزایش غیرمعقول مسکن بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار را مضطرب کرده است. این افزایش قیمت موجب  شد بخش مسکن با رکورد تاریخی مواجه شود. کارشناس بخش مسکن از سوی رئیس اتحادیه مشاور املاک گزارشی اعلام نمود که در پی این گزارش مطرح شد: در نیمه دوم سال جاری قیمت مسکن نسبت به سال گذشته 55درصد افزایش داشته است.


 این تورمی که در بازار مسکن امسال دیده می شود، موجب شده که توان مالی  بسیاری از متقاضیان مصرفی بازار مسکن کاهش یابد و همچنین معاملات خرید و فروش با افت شدیدی مواجه شوند. البته بازار مسکن را نباید با بازار ارز و طلا قیاس کرد، چرا که با رشد دو نرخ ارز و طلا، نمی‌توان انتظار رشد قیمت‌ها در بخش مسکن را داشت و به تعبیری بازار کشش رشد مجدد قیمت‌ها را ندارد، همچنین رشد قیمت در هر بازاری باید به میزان معقول باشد با توجه به اوج گیری قیمت‌ها در بازار‌های موازی نباید انتظار رشد چند برابری در قیمت مسکن را داشت، زیرا هر کالایی به طور معقولی رشد قیمتی خواهد داشت و اگر این رویه بیش از حد باشد  موجب میشود بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی دچار مشکلات متعددی شوند.


 رئیس اتحادیه مشاوران املاک در خصوص افزایش غیرمعقول  بازار مسکن بیان نمود: حدود 20 درصد مصالح ساختمانی بر قیمت تمام شده واحدهای مسکونی  نقش دارد و رشد نرخ ارز و طلا در افزایش قیمت مسکن تاثیری ندارد و نباید بازار مسکن را با بازار‌های موازی مقایسه کرد. رشد بیش از حد مسکن در اواخر سال گذشته و در اوایل  سال جاری باعث شد تا شاهد افزایش نامتوازن قیمت های مسکن باشیم. باتوجه به تورمی که در بازار مسکن ایجاد شده این شرایط نشان می دهد که متاسفانه این بخش  مسیر رکود را در پیش خواهد گرفت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، هفته جاری با کاهش قیمت آهن آلات آغاز شد. این در حالی است که در هفته گذشته نرخ اهن الات بشدت افزایش یافت و بازار دچار التهاب شده بود. در روز های پایانی هفته گذشته خبر هایی مبنی بر کاهش نرخ آهن آلات به گوش می رسید اما عملی شدن و نشدن آن مشخص نبود. اما از ابتدای هفته شاهد این کاهش قیمت ها و در مقاطعی شاهد ثبات قیمت ها بودیم.

پیش از این محمد آزاد رئیس اتحادیه آهن فروشان بارها از عدم عرضه محصولات فولادی کارخانه های تولید کننده در بروس کالا خبر داده بوده و در حال حاضر دلیل اصلی این گرانی ها را کاهش عرضه در بورس اعلام کرده است. وی طی گفتگویی در اینباره اظهار داشت: بازار فعلی در شرایط دشواری قرار دارد. اکثر کارخانه های تولید کننده از عرضه محصولاتشان در بورس کالا خود داری می کنند و محصولات و مقاطع خود را به دلالان بازار می فروشند که همین امر موجب شده تا قیمت اهن الات در بازار حدود 1500 تومان افزایش یابد.

در حال حاضر میانگین نرخ آهن الات 3500 تا 3600 تومان می باشد اما متاسفانه بدلیل دلال بازی های داخل بازار این محصولات با قیمتی بیش از 4500 تومان به فروش می رسند.

آزاد در ادامه با اشاره به اجرای ساختار جدید در عرضه محصولات در بورس کالا عنوان کرد: در گذشته محصولات پس از عرضه در بورس توسط دلالان قابل خریداری بود، اما طی دستورالعمل جدید محصولات پس از عرضه در بورس کالا تنها توسط تعاونی ها و فروشندگان معتبر و تایید شده توسط اتحادیه هر شهر قابل خریداری می باشد. در روش گذشته امکان احتکار محصولات در انبار بوسیله دلالان وجود داشت، اما در روش جدید اماکن احتکار و سوداگری وجود ندارد و با اجاری این روش نرخ آهن آلات تا 100 تومان کاهش خواهد یافت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، امروز در اولین روز هفته جاری قیمت مقاطع اهن ثابت ماند. 
با وجود روند افزایش قیمت ها در هفته گذشته پیش بینی می شد در این هفته نیز این روند ادامه داشته باشد، اما برخلاف پیش بینی کارشناسان این هفته با ثبات آغاز شد. از ابتدای روز کاری قیمت نبشی و ناودانی و برخی از کارخانه های میلگرد سازی مشخص شده است که طبق امار بدست آمده نبشی و ناودانی ناب تبریز ثبات ماند. همچنین کارخانه های آذر امین تیکمه داش، حسن رود و ایوان غرب نرخ میلگرد خود را ثابت اعلام نمودند. 
خبر های بازار آهن حاکی از میلنگین قیمت میلگرد در حدود 4700 تومان می باشد. قیمت میلگرد حسن رود 4750، میلگرد ایوان غرب 4800 و آذر امین 4860 تومان اعلام شده است. همچنین کارخانه سیادن ابهر نیز اقدام به اعلام قیمت کرده و براساس اطلاعات منتشر شده از سوی این کارخانه، میلگرد های استاندار A2 ابهر 10 تومان کاهش یافته است و در دیگر سایز ها شاهد ثبات قیمت هستیم. 
با وجود روند نسبتا ثابت قیمت ها در بازار آهن آلات، هنوز هیچ یک از کارخانه های قوطی پروفیل اعلام قیمت نکرده اند و احتمال بسته شدن فروششان تا پایان روز بسیار بالاست. چنانچه قیمت این مقطع فولادی اعلام شود، می توانید در سایت آهن پرایس و یا کانال تلگرامی مجموعه اهن پرایس مشاهده نمایید. 
با توجه به وضعیت بازار آهن آلات در اولین روز هفته، پیش بینی می شود هفته نسبتا آرامی پیش روی  بازار آهن کشور باشد. در حال حاضر بسیاری از متقاضیان خرید آهن الات منتظر ثبات قیمت ها هستند تا بتوانند خرید بهتری را صورت دهند، با توجه به روند بازار در هفته جاری و احتمال ادامه این روند تا پایان هفته، متقاضیان می توانند اقدام به خرید نمایند تا خرید مطمئن تری را انجام دهند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی چند ماه اخیر قیمت های بازار مسکن با رشد سرسام آور مواجه شد بطوری که شاهد رکورد عمیق آن بودیم. اکنون در شرایط فعلی  وضعیت بازار مسکن در التهاب به سر می برد و این افزایش غیر معقول  قیمت های مسکن در شهر تهران با رشد 62 درصدی همراه بوده است. این افزایش لحظه ای قیمت مسکن موجب شده بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار از خرید و فروش مسکن صرفه نظر کنند و همچنین روند صعودی قیمت های  بازار مسکن  موجب شد که معاملات مسکن افت چشمگیری پیدا کند و بار دیگر در شهریور ماه 1397 بازار مسکن با رکورد عمیق مواجه شد.

کارشناسان بخش مسکن در خصوص التهابات این بخش بیان نمودند که با توجه به افزایش نامتوازن بازار مسکن معاملات خرید و فروش مسکن نسبت به سال گذشته حدود 33 درصد کاهش یافته است لذا رشد ماهیانه قیمت های مسکن به شدت در سیر صعودی قرار دارد. این سرعت رشد قیمت های مسکن بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی را شوکه کرده لذا با توجه به رکورد این بخش می توان گفت کلیه بازاها در شرایط فعلی سردرگم هستند و در انتظار بهبود این روند به سر میبرند.
چیزی که در بازار مسکن بسیار تاثیر گذار است وضعیت نرخ ارز است رکورد بازار مسکن در حالتی به سر میبرد  که رشد قیمت مسکن حدود ۲۰۰ درصد کمتر از رشد سکه و ارز بوده است.

از سوی دیگر در بازار مسکن عرضه و تقاضا تعیین کننده هستند و بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که بازار مسکن از طرف عرضه هم چندان تغذیه نمی‌شود و به همین دلیل بی‌تعادلی، در بازار مسکن رونمایی شده است و آینده‌ی بازار را تهدید می‌کند. بررسی‌ها حاکی از آن است که طی هفته‌های اخیر با توجه به افزایش غیرمعقول قیمت های مصالح ساختمانی، سازندگان ساخت و ساز ملک دیگر تمایلی به تخریب و نوسازی واحد های مسکونی ندارند بطوری که با توجه به گرانی مصالح ساختمانی و برآورد هزینه ها و کمبود مشتری، بسیاری از سازندگان برای مشارکت در ساخت تمایل خود را از دست دادند. 
برحسب آمارهای اعلام شده از سوی کارشناسان بخش مسکن در شرایط فعلی نشان میدهد مشارکت سازندگان برای ساخت و ساز واحد های مسکونی با کاهش شدیدی مواجه شده بصورتی که با افزایش مداوم قیمت‌های پیشنهادی مسکن به سمت رکود تورمی پیش می‌رود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد ، طی چند روز اخیر شاهد وضعیت  نامطلوب بازار فولاد بودیم اکنون با ادامه این روند صعودی بازار فولاد با  تحرکات شدیدی مواجه شد.

کارشناس بخش فولاد از سوی وزارت ، صنعت معدن و تجارت گزارشی اعلام نمود، که  در پی این گزارش مطرح شدبه زودی  دستورالعمل قیمت گذاری متوازن  محصولات فولادی برای حمایت از مصرف کننده نهایی وضع  می شود بصورتی که دیگر جای نگرانی برای مصرف کننده واقعی نباشد.

در شرایطی که بازار فولاد به سر میبرد لذا بسیاری از بزرگترین مصرف کنندگان فولاد ساختمانی از افزایش غیرمعقول قیمتهایمحصولات فولادی نارضایتی خود را اعلام کردند بطوریکه در این روند نامتعارف بازار فولاد باعث شده بسیاری از سازندگان ساختمان در شرایط فعلی  از خرید محصولات فولادی صرف نظر کنند ساختمانهای خود را نیمه کاره رها کنند.

فرشید پور حاجت دبیرکل کانون سراسری انبوه سازان کشور در خصوص خرید محصولات میلگرد ، تیرآهن ، ورق های ساختمانی و سایر محصولات مورد نیاز احداث ساختمان اظهار داشت ، هم اکنون  محصولات فولادی میلگرد و تیرآهن  کیلویی 3 هزار تومان در بازار بورس عرضه می شود اما ما به عنوان مصرف کننده نهایی با این قیمت نمی توانیم به سایرمحصولات فولادی دست یابیم همچنین در چند هفته ی گذشته قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن با قیمت های بیشتر از 5 هزار تومان به دست کانون سراسری انبوه سازان کشور رسید بطوریکه توانستند تیرآهن را با نرخ کیلویی 5 هزارو 600 تومان خریداری کنند.  

برحسب گزارش های اعلام شده کارشناس بخش فولاد بیان نمود که دولت نباید در بخش های خصوصی مداخله کند  و باید بازار فولاد در مسیر قیمتهای متعادل قرار گیرد تا این بخش از بحران خارج شود لذا در این شرایط فعلی وزارت صنعت معدن و تجارت با هدف حمایت از مصرف کننده نهایی قیمت های مقاطع فولادی را بر اساس دلار4200 تومانی در بازار رسمی کالا مشخص کرده است  در صورتیکه کانون سراسری انبوه سازان کشور که بزرگترین  مصرف کنندگان آهن آلات  هستند در بورس کالا محصولات خود را با قیمت های دوبرابر عرضه شده در بورس آهن خریداری کردند. متاسفانه این شرایطی که در بازار فولاد ایجاد شده ناشی از مداخله های دولت در این روند می باشد دولت باید برای سروسامان دادن این وضعیت نامطلوب  دلالان و جاه طلبان فرصت طلب را از بازار خارج  کند تا بازار در سیر تعادل قرار گیرد  و بتوان از خسارت های پیش آمده تولید کنندگان بزرگ فولاد جلوگیری کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

روند صعودی قیمت ها همچنان ادامه دارد. بسیاری از خبرگزاری ها از ادامه این روند تا پایان هفته خبر داده اند و دلیل آن را افزایش نرخ دلار عنوان کرده اند.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، از ابتدای هفته جاری روند بازار آهن آلات به یکباره معکوس شد و قیمت هایی که در هفته گذشته تا حدودی کاهش یافته بود مجددا با افزایش مواجه شد. طی هفته گذشته قیمت میلگرد اجدار در کمترین اعلامی به 3860 تومان رسید که امید به افزایش معاملات را در بازار بالا برد، اما طولی نکشید که در دومین هفته شهریور ماه این روند متوقف شد و بازار دچار التهاب گشت.

بسیاری از کارشناسان و فعالان این بخش دلیل افزایش قیمت ها را افزایش نرخ دلار و همچنین احتکار محصولات فولادی دانسته اند. همچنین در این باره وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در سال جاری به دنبال افزایش قیمت دلار شاهد بالا رفتن روز افزون قیمت آهن نیز بودیم بطوری که برخی محصولات با نرخ 5600 تومان نیز به فروش رسید. اما در این میان شاهد تفاوت بسیار زیاد قیمت های کارخانه و بازار نیز هستیم. همچنین در اینباره می توان گفت دخالت دولت در تعیین قیمت های بازار کاری اشتباه بوده و دولت باید با عدم دخالت خود موجب شود تا بازار مسیر خود را بیابد. چرا که هیچگاه با تعیین قیمت های دستوری نمی توان رقابت را در این حوزه ایجاد کرد. در حال حاضر خبر های مبنی بر حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از مصرف کننده نهایی به گوش می رسد که گفته شده این وزارت خانه نرخ رسمی محصولات فولادی را با قیمت دلار 4200 تومانی اعلام کرده است. این خبر در شرایطی منتشر شده که طی چند ماه اخیر مصرف کنندگان و حتی انبوه سازان با قیمت‌هایی نزدیک به دو برابر قیمت‌های عرضه شده در بورس آهن را خریداری کرده‌اند و این وضعیت مسیر معیوب تعیین شده دولت برای رساندن کالا به مصرف‌کننده نهایی را به نمایش نشان می دهد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن ، طی چند روز اخیر که بازار مسکن دچار نوسانات شدیدی شد بطوریکه بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی از افزایش نامتعارف  قیمت های  مسکن غافلگیر شدند.

کارشناس بخش مسکن در خصوص روند صعودی بازار مسکن اعلام نمود، متاسفانه با روندی که بازار مسکن طی می کند شروع پروه های جدید ساختمانی  از سوی برخی سازندگان با تاخیر مواجه شده است . لذا  در شرایط کنونی بازار ساخت و ساز مسکن در شهر تهران  نشان می دهد که  مشارکت  سازندگان ساخت و ساز مسکن برای تخریب و نوسازی آنها کاهش یافته است  بطوریکه با شرایطی که در بازار مسکن ایجاد شده بسیاری از سازندگان ساخت و ساز انگیزه ی خود را برای انجام پروژه های ساختمانی از دست دادند و از سوی دیگر رغبت مشارکت ساخت و ساز مسکن را ندارند.

لذا از ابتدای سال جاری بازار مسکن در روند صعودی قرار گرفت که با افزایش سرعت قیمت مسکن، قیمت های مصالح ساختمانی با رشد چشمگیری مواجه شد همچنین  بسیاری از سازندگان ساخت و ساز مسکن برای خرید مصالح ساختمانی مورد نیازپروژهای خود با مشکلات متعددی مواجه شدند بصورتیکه توان مالی  اتمام ساخت و ساز واحد های مسکونی برای بسیاری از سازندگان دشوار شد همین امر موجب شد صدور پروانه ساختمانی برای بسیاری از پروژه های ساختمانی کاهش یابد.

باتوجه به گزارش های اعلام شده از سوی کارشناس بخش مسکن , با روند صعودی حوزه مسکن قیمتهای مصالح ساختمانی به طور قابل توجهی افزایش داشته است و این  رشد قیمت مصالح ساختمانی مورد توجه بسیاری از سازندگان ساخت وساز مسکن گرفت که طی چند روز گذشته رکورد این بخش رونمایی شد. یکی از مهم ترین دلایلی که موجب شد بسیاری از سازندگان ساخت و ساز مسکن تمایلی نسبت به مشارکت ساخت و ساز مسکن نداشته باشند رکورد چشمگیر این بخش بوده که از سوی دیگر این روند باعث شده برخی از سازندگان زیان های خود را با دریافت سهم بیشتر و مبالغ بیشتر، زیان احتمالی خود را در این بخش پوشش دهند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن؛ با افزایش ناگهانی قیمت های واحدهای مسکونی بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازارمسکن  از این وضعیت نابسامان ناراضی هستند. کارشناسان بازار مسکن درخصوص این بحران ایجاد شده بازار مسکن اظهار کردند: اکنون پیش بینی آینده بازار مسکن بسیار سخت شده  ولی با بررسی های صورت گرفته، با توجه به شرایطی که برای بازار مسکن به وجود آمده است، با گذشت زمان  بازار مسکن با رکورد بیشتری مواجه خواهد شد بطوری که  بسیاری از اقشار جامعه  با مشکلات متعددی مواجه خواهند شد. 

افزایش قیمت واحد های مسکونی در بازار مسکن در حالتی سر میبرد که توان مالی متقاضیان مصرفی با شرایط جدید بازار مسکن تطابق ندارد. همچنین اگر روند بازار مسکن رو به بهبود سوق پیدا نکند و  تغییری در شاخص های اصلی اقتصاد کشور همانند بازار ارز، بورس، وام مسکن و مصالح ساختمانی ایجاد نشود پیش بینی می شود که این بخش  با رکورد چند ساله همراه خواهد بود.

این امر نشان می دهد که دوره رکورد چند ساله بازار مسکن بستگی به نرخ ارز، وام مسکن ، مصالح ساختمانی و بورس  دارد! با این حال در این شرایط نابسامان بازار مسکن بسیاری از اقشار جامعه در انتظار بهبود بازار مسکن به سر میبرند و در این نگرش هستند تا کی  رکورد بازار مسکن ادامه دار خواهد بود.

 برخی  از کارشناسان بخش مسکن بر این نگرش هستند که اوج گیری قیمت های مسکن از شهریور ماه سال 96 آغاز شده است که با کاهش سود سپرده های بانکی این روند در سیر صعودی قرار می گیرد  لذا رشد قیمت های مسکن قبل از پیش بینی  افزایش نرخ دلار بوده است . به طور صریح می توان گفت که تغییرات  بهره بانکی بر روند بازار مسکن بسیار اثرگذار است، به صورتی که  کاهش نرخ سود سپرده های بانکی موجب می شود  تحرکات شدیدی در  بازار مسکن ایجاد شود. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

افزایش قیمت آهن طی چند روز اخیر، بار دیگر موجب آشفتگی بازار آهن گردید. به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روز گذشته در راستای اقدامات دولت برای مبارزه با احتکار جلسه ای برگزار گردید که طی آن مقرر شد تا وزارت صمت با همکاری اتحادیه ها، شبکه توزیع مطمئنی را برای کالاهای هدف تنظیم کند که محصولات فولادی نیز جزء این کالاها بشمار می رود.

از نظر دولت تعاونی های مجاز واحد مطمئنی برای توزیع محصولات فولادی در تمامی کشور بشمار می آیند اما تعداد آنها بسیار اندک است که همین امر موجب ادامه دار شدن مشکل عدم تعادل تقاضا و عرضه خواهد شد. البته این موضوع حائز اهمیت است که قیمت گذاری دستوری از سوی دولت موجب این وضعیت نابسامان در بازار آهن شده و موجب گردیده که قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان با افزایش همراه باشد.

التهابات موجود در بازار فولاد و آهن موجب شده که رفتار عرضه کنندگان نیز طی دو ماه اخیر تغییر کند و به سمت احتکار و عدم عرضه کالاها متمایل شوند. در این میان دولت نیز با ایجاد نرخ دستوری فضای دوگانه ای را در بازار ایجاد کرده است؛ از این رو معاملات انجام شده از قیمت دلار آزاد پیروی کرده و در نهایت سبب شده که شاهد افزایش لحظه ای قیمت ها در بازار بخصوص بازار آهن تهران باشیم.

در فضای ایجاد شده، بیشترین ضربه را صنایع پایین دستی متحمل می شوند که همین امر موجب افزایش احتکار در بازار می شود. با رواج احتکار کالا فساد در جامعه افزایش می یابد و فضای برا سوداگران آزاد خواهد شد. اگر دولت هم اکنون فکری برای کنترل قیمت ها در بازار نکند، در آینده مجبور خواهد بود برای مبارزه با فساد، هزینه های زیادی را صرف کند. به جای ادامه این روند، دولت باید فکری به حال کسری بودجه و تعادل میان عرضه و تقاضا نماید تا بیش از این فضا برای رانت خواری و سوداگری آزاد نباشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در اوایل سال جاری بازار فولاد دچار نوسانات شدیدی شد. ابلاغ  دستورالعمل  بازار فولاد از سوی وزیر صنعت ومعدن  توجه  بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار را به خود جلب کرد.

 همچنین در پی این دستوالعمل تنظیم بازار فولاد، واکنش های متعددی از سوی مخالفان این حوزه رونمایی شد. دکتر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص دستورالعمل مقاطع فولادی بیان نمود:  صادرات فولاد تنها به واسطه تولید کنندگان انجام می شود که این تنها مسئله ای است که از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شده است. علت این نزاع هم  تنش ایجاد شده توسط جاه طلبان و دلالان فرصت طلب در بازار فولاد بوده و نمی توانیم به نتیجه درستی دست یابیم مگر اینکه  شرایطی را فراهم کنیم تا جاه طلبان  و دلالان فرصت طلب از بازار فولاد خارج شوند؛ چرا که با این اوضاع نابسامان بازار فولاد و با توجه به میزان اختلاف قیمتی که بین سایر محصولات فولاد  صورت گرفته  بسیاری از تولید کنندگان بازار فولاد با  آسیب های جبران ناپذیر مواجه خواهند شد بنابراین برای بهبود روند بازار فولاد باید قیمت پایه  مقاطع فولادی بر مبنای دستورالعمل جدید متوازن  تعیین شود، تا تعادل قیمت  برای  مقاطع فولادی در بازار فولاد برقرار شود .


وی خاطر نشان کرد: اولین هدف ما این است که کمبود نیاز داخلی متقاضیان مصرفی این حوزه جبران شود و  بعد از رفع این کمبود روند صادرات محصولات در سیرتعادل  قرار گیرد چرا که تنها تولید کنندگان بزرگ فولاد که تعهد داخلی شان را در بازار بورس انجام می دهند، می توانند مقاطع فولادی با کیفیت صادر کنند. همچنین  طبق آشفتگی هایی که طی این مدت در بازار فولاد ایجاد شده ، بنده به عنوان مسئول وزارتخانه موظف هستم  که  برای خارج شدن  روند نامتعارف بازار فولاد راهکارهایی ارائه دهم تا وضعیت بازار فولاد از بحران خارج شود و به تعادل برسد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، باتوجه به تورم شدیدی که از ابتدای سال 97 آغاز شد، با افزایش روز افزون قیمت واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران بسیاری از متقاضیان مصرفی و فعالان بازار غافلگیر شدند چراکه انتظار چنین رکوردی را نداشتند.

کارشناس بخش مسکن از سوی  رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران گزارشی منتشر کرد که در پی این گزارش مطرح شد: در کشور ما میزان قرارداد اجاره مسکن  و خرید و فروش واحدهای مسکونی در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  حدود 5 درصد افزایش یافته است اما در شهر تهران میزان قراردادهای اجاره مسکن و خرید و فروش واحدهای مسکونی با  10 درصد کاهش همراه بوده است. همچنین میزان قراردادهای خرید وفروش مسکن در اداره ثبت املاک از فروردین  ماه تا اواخر مرداد ماه امسال 596 هزارو 237 فقره به ثبت رسیده است؛ لذا در پنج ماهه اول امسال  میزان قراردادهای خرید و فروش  در کشور روند نزولی داشته است.

طبق این گزارش در پنج ماه نخست امسال  آمار قردادهای  خرید و فروش مسکن در تهران به طور متوسط 79 هزارو 616 فقره در اداره ثبت املاک  ثبت شده  است، که در مقایسه با میزان قرارداهای ثبت  شده سال گذشته 7 درصد با کاهش مواجه شده است.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران در خصوص تورمی که در بازار مسکن ایجاد شده اعلام کرد: قیمت مسکن تابع عرضه و تقاضا می باشد به طوری که تعادل بین عرضه و تقاضا می تواند بسیار بر این حوزه اثر گذار باشد. برای اینکه وضعیت بازار مسکن از این بحران خارج شود باید بین این دو شاخص اقتصادی تعادل برقرار شود. همچنین با رونق بخش اجاره واحدهای مسکونی در کشور شرایطی  برای کاهش قیمت مسکن فراهم میشود که اگر این روند در سیرتعادل قرار گیرد دیگر با افزایش بی رویه مسکن مواجه نخواهیم بود و بخش مسکن از این بحران خارج خواهد شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، هفته گذشته شاهد کاهش قیمت آهن آلات در تمامی مقاطع بودیم. برخلاف تصور فعالان بازار با شروع هفته جاری قیمت ها نیز سیر صعودی به خود گرفت و از اصلی ترین دلایل آن می توان به توقف عرضه تولیدکنندگان بزرگ در بورس کالا اشاره کرد. از سوی دیگر شاهد کشمکش های زیادی بر سر اعلام لیست خریداران فولاد در بورس کالا بودیم چراکه تعیین سقف رقابتی باعث شده طی 10 روز اخیر شمش بیلت، میلگرد و تیرآهن در بورس کالا عرضه نشوند و همین غیبت در کناررشد نرخ ارز عامل اصلی رشد قیمت ها در بازار اهن شده است.

طبق روند معمول، با آغاز فراز و نشیب قیمتی در بازار بیشترین نوسانات در قیمت میلگرد آجدار به چشم می خورد. روز گذشته اکثر کارخانه های تولیدکننده میلگرد قیمت محصولات خود را 100 الی 450 تومان افزایش دادند که طبق این آمار کارخانه سیادن ابهر پس از 400 تومان افزایش قیمت نسبت به روزهای قبل، قیمت میلگرد سایز 14 خود را کیلویی 4460 تومان اعلام کرد. کارخانه های دیگر نیز از این روند صعودی پیروی کردند، از این رو کارخانه آذر فولاد امین و حسن رود به ترتیب قیمت محصولات خود را کیلویی 200 و 350 تومان افزایش دادند.

با توجه به فراز و نشیب در بازار آهن تهران، قیمت تیرآهن بنگاه تهران نیز روز گذشته اعلام نشد چراکه قیمت ها به صورت لحظه ای و خط به خط اعلام می شد. کارخانه های تولید کننده نبشی و ناودانی هم از این امر مستثنا نبودند و طی روز گذشته چندین بار قیمت های اعلامی خود را تغییر دادند. کارخانه نبشی و ناودانی ناب تبریز صبح روز کاری گذشته قیمت محصولات خود را 100 تومان افزایش داد اما تا آخر ساعت کاری این قیمت پا برجا نماند و این کارخانه دو بار دیگر اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کرد. 

با توجه به روند نامتعارف بازار، نمی توان پیش بینی کرد که وضعیت بازار آهن طی روزهای آینده چطور پیش خواهد رفت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش شرکت فولاد حامیران در تحلیل بازار فولاد، برخلاف تصورات عموم مردم، عرضه فولاد با ارز ثانویه در بورس کالا موجب افزایش قیمت ها نمی شود بلکه کالاها با همان نرخ چند وقت اخیر به دست مصرف کننده نهایی خواهد رسید. بنابراین سودی که در این میان به دلالان و سفته بازان می رسید، به خود تولیدکنندگان باز خواهد گشت؛ بدین معنی که سود بازار فولاد به دست تولیدکنندگان خواهد افتاد.

مدیرعامل شرکت امیرکبیر کاشان در مورد این موضوع بیان کرد: زمانی که قیمت ها بر اساس بازار ثانویه تنظیم گردد، میزان عرضه در بازار افزایش خواهد یافت که در نهایت این افزایش عرضه کاهش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت. در اصل باید به بازار اجازه بدهیم که عرضه و تقاضا قیمت ها را مشخص کند چراکه دستوری کردن اقتصاد موجب افزایش سفته بازی خواهد شد.

رفیعی در ادامه افزود: حجم زیادی از سفته بازی های رخ داده در بازار فولاد، متوجه بورس کالا شده است بنابراین مکانیسم قیمت گذاری برای خرید و فروش فولاد آلیاژی و آهن آلات باید از بورس کالا برداشته شود چراکه دستوری عمل کردن در بلند مدت جوابگو نیست و موجب ریشه دواندن سفته بازارن و سوداگران در بازار خواهد شد. این قیمت گذاری های دستوری به نوعی رانت محسوب می شود و سرمایه از شخصی به شخص دیگر منتقل می گردد. در این وضعیت سهامداران پایین دستی هم ضرر می بینند و به جای اینکه حاشیه سود به دست تولیدکننده برسد، به جیب دلالان می رود.

موضوع اصلی تر آن است که میزان سودی که به این شیوه در حال جابه جایی است بسیار چشمگیر بوده و به طور متوسط در هر کیلو آهن 2 هزار تومان، نصیب سودجویان خواهد شد. رفیعی در رابطه با این موضوع تصریح کرد: مکانیزم دستوری موجب بهره مند شدن کسانی شده است که از قبل ارتباط ویژه خودشان را داشتند و با مشخص شدن قیمت فولادهای آلیاژی مانند قیمت فولاد mo40، قیمت فولاد spk و محصولات دیگر، به دنبال اشخاصی می گردند که بتوانند با هزینه کمتر از آنها فولاد بخرند و با سود بیشتر به فروش برسانند. بنابراین  قیمت گذاری دستوری فقط موجب بلاتکلیفی بازار و سودجویی دلالان می شود.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید

  • نوشته شده در تاریخ: ۱۳۹۷/۰۶/۱۱


:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با اوج گیری و تشدید قیمت های مسکن، بازار با رکورد عمیقی مواجه شده است.  مدیرعامل بانک مسکن درخصوص اوضاع ملتهب شده این بخش بیان کرد: مقرر است به سازندگان ساخت و ساز حرفه ای سقف تسهیلات بیشتری تعلق گیرد لذا در اوایل امسال از سوی بانک مسکن برای انواع ساخت و ساز واحد های مسکونی  تسهیلاتی وضع شده است و برای اجرای ساخت و ساز مسکن اعم از تسهیلات صنعتی سازی و سنتی سازی در نظر گرفته شده است. 

همچنین طرحی که از سوی بانک مسکن مقرر است ارائه شود که بر اساس آن سازندگان  با تجربه و حرفه ای تر سقف تسهیلات بیشتری دریافت خواهند کرد لذا مدیرعامل بانک مسکن خواستار حذف  سازندگان کم تجربه را دارد و برای اجرای طرح اعمال شده ی خود سماجت دارد که  از تسهیلات صنعتی سازی و سنتی سازی بیشتر سازندگان سا خت و ساز  پر تحرک و فعال بهره مند شوند. 

کارشناس بخش مسکن  در خصوص  طرح جدید تسهیلات وضع شده مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد که هدف مدیر عامل بانک مسکن از اجرای این طرح ترویج صنعتی سازی و به کارگیری تکنیک های نوین صنعت ساختمان برای ساخت و ساز واحد های مسکونی کشور است بطوری که  تا جایی که امکان پذیر است، تسهیلات بانک مسکن برای ساخت و سازهای حرفه ای انجام شود که با معیارهای روز دنیا مطابقت داشته باشد. 

مدیر عامل بانک مسکن خاطر نشان کرد در طی این  مدت  شرایطی را فراهم می کنیم که سازندگان حرفه ای  برای  دریافت تسهیلات ساخت و ساز صنعتی با استفاده از تکنیک های نوین ساختمانی  تمایل بیشتری از خود نشان دهند تا انگیزه سازندگان حرفه ای به سمت مدرن سازی و صنعتی سازی رواج یابد. این در حالی است که تسهیلات صنعتی ساز با سقف بالاتر، تنها به سازندگان حرفه ای پرداخت می شود وهم اکنون اختلاف قیمت اعلام شده ساخت مسکن در روش های صنعتی سازی نسبت به سنتی سازی باعث شده که  این روش  چندان مورد توجه سازندگان حرفه ای قرار نگیرد.

 وی افزود: شرایطی برای این طرح در نظر گرفته شده که در اجرای این پروژه ها برای سازندگان حرفه ای جذابیت چشمگیری داشته باشد. همچنین نرخ سود تسهیلاتی که سازندگان صنعتی سازی دریافت می کنند یک واحد درصد کمتر از نرخ سود تسهیلاتی است که به سایر سازندگان سنتی تعلق می گیرد. همچنین همه ی این اقدامات ممکن است طی چند سال طول بکشد اما هدف ترویج فرهنگ سازی برای گسترش تکنیک های نوین  صنعت ساختمانی  کشور است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق گزارشات منتشر شده، پایین آمدن دمای هوا در زمستان 96 تنها مشکل بازار آهن آلات در این سال بوده است. این در حالی است که بازار آهن در زمستان سال 97 با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد. در اواخر سال 96 شاهد رکود و کاهش خرید و فروش در این بازار بودیم اما سوالی که در این شرایط به ذهن خطور می کند این است که آیا زمستان سال جاری نیزبازار اهن دچار رکود خواهد شد یا خیر؟

در واقع این موضوع یکی از مشکلاتی بود که بازار اهن و فولاد کشور در سال 96 با آن رو به رو بود و بازار سال جاری غیر قابل مقایسه می باشد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، در شرایط فعلی اکثر فعالان، بنکداران و انبارداران انتهایی زنجیره فولاد دچار بی انگیزگی شده اند بصورتی که انبارهایشان هر روزه خالی از موجودی می شود اما هیچ انگیزه ای برای افزایش موجودی وجود ندارد. وضعیت بازار فولاد کشور بصورتی شده است که حتی خبر هایی که مبنی بر بهبود وضعیت بازار در برخی رسانه ها منتشر می شود از نظر فعالان این بخش طنزی بیش نبوده و با بی تفاوت از کنار آن می گذرند.

اما مسئولین دولت به بررسی آمار و ارقام می پردازند و بر این عقیده اند که وضعیت بازار مطلوب می باشد. در این میان نظرکسبه و فعالان این بخش کاملا برعکس بوده و نه تنها اعتقادی به بهبود این وضعیت ندارند بلکه این شرایط را بدترین حالت بازار ارزیابی می کنند.

با توجه به اینکه ارائه گزارشاتی مبنی بر مقایسه سال 96 و 97 امری بسیار دشوار است، اما می توان به راحتی تفاوت های معاملاتی را میان این دوسال دید. از طرفی کلاهبرداری هایی که طی این سال ها اتفاق افتاه است باعث شده تا معامله گران دیگر بهم اعتماد نکرده و از طرفی دیگر سیاست های انقابضی دولت به عنوان عامل تحریک کننده موجب شده تا طی این سال ها میزان معاملات با کاهش زیادی رو به رو شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد ، طی چند روز گذشته با اوج گیری قیمت محصولات فولادی  تحرکات شدیدی در بازار فولاد برپا شد؛ بطوری که بسیاری از تولیدکنندگان بزرگ محصولات فولادی از این وضعیت بازار فولاد غافلگیر شدند. با افزایش بی رویه قیمت محصولات فولادی بسیاری از متقاضیان مصرفی در بازار سردرگم شدند و این  بلاتکلیفی در بازار فولاد بسیار قابل توجه است.

در چند روز اخیر رئیس اتحادیه آهن فروشان طی نشست های خود با مدیرعامل بورس کالای ایران  در خصوص دستورالعمل نامتوازن قیمت های محصولات فولادی از خود واکنش نشان داد و نارضایتی خود را از تنظیم دستورالعمل وضع شده محصولات فولادی بیان کرد. محمد آزاد در رابطه با نشست خود با مدیرعامل بورس کالا گفت: قیمت پایه وضع شده محصولات فولادی غیرمعقول است  و باید دستوالعمل تنظیم محصولات فولادی اصلاح شود لذا با منطقی شدن قیمت های عرضه محصولات فولادی در بازار فولاد این بخش از بحران خارج می شود و در سیر تعادل قرار می گیرد. 

در شرایط فعلی که بازار فولاد بسر میبرد قیمت پایه برای محصولات فولادی همانند قیمت میلگرد و قیمت تیرآهن عادلانه نیست، بطوری که  با ادامه این روند نامتوازن منجر به  ایجاد خسارت  به تولیدکنندگان مقاطع فولادی می شود. بر حسب گزارش های اعلام شده از سوی کارشناسان حوزه فولاد، طی چند روز گذشته برای جلوگیری از  تشدید تورم ایجاد شده در بازار فولاد  دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی  ریاست جمهوری نامه ای به وزارت صنعت معدن و تجارت  ارسال کرد که در پی این نامه خواستار اصلاح دستورالعمل عادلانه برای نرخ پایه محصولات فولادی و همچنین  آزاد سازی قیمت گذاری مقاطع فولادی  در بورس فلزات بیان شد.

دکتر مسعود نیلی در خصوص رفع این بحران بازار فولاد اظهار داشت: رانت خوارهای موجود در بازار بر افزایش بی رویه قیمت های مقاطع فولادی اثر گذار هستند که منجر به آشفتگی بازار فولاد شده است و  برای جلوگیری از رانت خوارهای موجود در بازار باید تنظیم دستورالعمل عادلانه مقاطع فولادی هرچه زودتر مشخص شود  تا  از ضرر تولیدکنندگان محصولات فولادی جلوگیری کرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، کارشناس حوزه فولاد از سوی نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد گزارشی اعلام نمود که در پی این گزارش راجع به قیمت های محصولات فولادی در بازار بورس اعلام شده بود که عامل تاخیر و بلاتکلیفی عرضه وتقاضا در این بخش، غیرمعقول بودن قیمت های محصولات فولادی در بازار بورس است که اگر این شرایط بازار فولاد در سیر تعادل قرار بگیرد و قیمت های واقعی عرضه محصولات فولادی در بازار بورس بطور واضح مشخص شود، بطور صریح می توان گفت زمینه ساز بهبود بازار فولاد فراهم می شود.

طی این گزارش های بررسی شده حمید رضا طاهرزاده خاطر نشان کرد:  پیرو مصوبه ای که از اول مرداد ماه امسال آغاز شد وزارت صنعت فولاد، قیمت عرضه محصولات فولادی در بازار بورس را براساس دلار 4200 تومانی اعلام نمود و همچنین بعد از نشست های انجمن تولیدکنندگان فولاد با وزارت صنعت فولاد قرار شد تولید کنندگان محصولات فولادی در بازار بورس با قیمت های متوازن بر اساس قیمت واقعی محصولات خود را عرضه کنند بطوری که مقرر شد به اندازه کافی مواد اولیه مورد نیاز صنایع پایین دستی را رفع کنند تا آنها بتوانند به راحتی محصولات خود را در بازار بورس عرضه کنند، که این شرایط وضع شده منجر می شود قیمت های محصولات فولادی در بازار بورس در سیر تعادل قرار گیرد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد، اجرای دستورالعمل صادرات فولاد سازان را  بر اساس قیمت های واقعی تعیین شده  برای فولاد سازان شرط تامین مواد اولیه مورد نیاز پایین دستی را اعلام نمود.

این کارشناس حوزه صنعت در خصوص قیمت های محصولات فولادی بیان نمود: در چند هفته اخیر قیمت میلگرد آجدار در بازار فولاد کیلویی 4800 تومان رسیده بود که امروز قیمت میلگرد به 4200 تومان در بازار آزاد رونمایی شده است در صورتی که  قیمت های محصولات فولادی در بازار بورس به قیمت کمتری عرضه می شود.

بر حسب آمارهای اعلام شده در خصوص قیمت های محصولات فولادی قیمت روزانه ارز بر قیمت های محصولات فولادی اثرگذار است  به طوری که با  افزایش نرخ دلار، محصولات فولادی در روند صعودی قرار می گیرند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 353
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش اهن پرایس در اخبار بازار آهن، از حدود یک ساعت گذشته کارخانه های تولید کننده آهن آلات اعلام قیمت های خود را آغاز کردند. بر این اساس در اولین روز از هفته جاری شاهد نوساناتی در این بازار خواهیم بود.

خبر های بازار آهن حاکی از روند چند وجهی قیمت ها در بازار آهن آلات می باشد. در حال حاضر چند کارخانه میلگرد سازی و پروفیل سازی اعلام قیمت نموده اند که شاید بتوان براساس همین چند کارخانه روند این بازار را تا پایان روز پیش بینی کرد. اگرچه تجربه نشان داده که نرخ ها در اواسط روز از سوی کارخانه ها تغییر می کند و امکان تغییرات وجود دارد.

سه کارخانه میلگرد سازی راد همدان، شاهرود و ایوان غرب نرخ های خود را اعلام کرده اند که بطور میانگین 100 تومان افزایش قیمت داشته اند. همچنین قیمت کارخانه های قوطی پروفیل صدرا، جهان و پایا نیز اعلام شده است هر یک روندی متفاوت را در پیش گرفته است. کارخانه جهان پروفیل در اقدامی نرخ های خود را 50 و 100 تومان کاهش داد. برای ضخامت 2و2.5 شاهد 50 تومان کاهش و ضخامت 3و4 میل 100 تومان بوده ایم. اما کارخانه صدرا پروفیل در مجموع تمامی سایز های خود را 50 تومان افزایش داد و روندی معکوس را در پیش گرفت. در این میان شاهد ثبات قیمت های کارخانه پایا اصفهان بودیم.

نوسانات فعلی قیمت ها در بازار می تواند ناشی از اختلاف قیمت های محصولات فولادی در بورس کالا و بازار آزاد باشد که چندی است بازار را برهم ریخته و موجب شده تا قیمت هایی غیر واقعی اعلام شود. نوسانات هفته جاری از اواسط هفته گذشته پیش بینی شده بود و اکثر کارشناسان درباره آن صبحت های کرده بودند. چرا که رویه بازار اهن الات تا حدودی مشخص می باشد و هر باره پس از یک روز تعطیلی شاهد افزایش نرخ ها در این بازار هستیم. اما اینکه این روند تا کی ادامه پیدا خواهد کرد هنوز مشخص نیست و ممکن است تا پایان روز و مشخص شدن روند کلی بازار بتوان آن را پیش بینی کرد.  

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی چند روز گذشته شاهد رکورد عمیق  بازار مسکن بودیم و با توجه به روند صعودی سرسام آور مسکن کارشناس بخش مسکن از سوی اداره ثبت املاک گزارشی منتشر کردند که در پی این گزارش مطرح شد: با وجود این التهابات در بازار مسکن شرایطی فراهم شده که بسیاری از اقشار جامعه توان خریدشان را از دست دادند و توان مالی اکثر متقاضیان مصرفی در سطح جامعه کاهش یافته بطوری که  در سال 97 معاملات مسکن در اداره ثبت املاک با کاهش چشمگیری همراه بوده است.


با بررسی های صورت گرفته شده از سوی کارشناس بخش مسکن، یکی از علت های افزایش مسکن در مناطق مختلف شهر تهران ناشی از خلاء قانونی مالیات بر واحد های مسکونی خالی است، همچنین کمبود ساخت و ساز مسکن هم به طور صریح می توان گفت شرایط  رکورد بازار مسکن  را فراهم کرده است.


لذا با توجه به گزارش های اعلام شده از سوی کارشناسان بخش مسکن؛ با بررسی عوامل افزایش قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران می توان میزان تامین مسکن برای رفع مشکلات اقشار جامعه  را پیش بینی کرد و با توجه به آمار ساخت و ساز مسکن و آمار اقشار اجاره نشین میتوان میزان تامین مسکن سالانه جامعه را مشخص کرد، همچنین خالی نگه داشتن واحد های مسکونی به امید گران تر شدن آن  نوعی احتکار است که با توجه به اوضاع نابسامان بازار مسکن امری غیرمعقول است  و باید شرایطی را فراهم کرد که بازار مسکن از این بحران خارج شود و سازندگان مسکن از احتکار مسکن های خود دست بردارند.


فعالان بخش مسکن در خصوص راهکار جلوگیری از احتکار واحد ها مسکونی اعلام نمودند که تنها راهکاری که از خالی ماندن واحد های مسکونی مناطق مختلف می توان خودداری کرد، گرفتن مالیات از سازندگان و اقشاری است که مسکن های خود را خالی نگه داشتند. همچنین با التهابات  بازار مسکن،  بررسی ها نشان می دهد که افزایش قیمت واحد های مسکونی در شهر تهران در مناطق 5،12،22 بیشتر از مناطق دیگر رونمایی شده است که به دلیل  تعدد جمعیت زیاد و بافت سنتی و مذهبی که در مناطق آن دیده می شود، رشد چشمگیری داشته است. 

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، این روزها شاهد شرایط سخت بازار مسکن هستیم، بطوری که بسیاری از اقشارجامعه اجاره نشین و متقاضیان خرید مسکن از میزان کمبود واحدهای مسکونی با قیمت های متوازن نگران هستند.

طی بررسی های صورت گرفته شده از سوی کارشناس بخش مسکن، میزان قرار داد های اجاره ای و خرید و فروش مسکن در اداره ثبت املاک کاهش یافته است لذا مسکن های در مناطق مختلف با قیمت نامتعارف در بازار برای خرید  و فروش وهمچنین اجاره نشین وجود دارد که متاسفانه مسکن هایی که با قیمت بسیار بالا  یافته شده با سلیقه بسیاری از قشر جامعه متناسب نیست. 

 عضوهیات مدیره کانون انبوه سازان  در خصوص برنامه ششم دولت بیان نمود: با اجرای برنامه ششم دولت زمینه ساز بهبود این روند فراهم می شود و وضعیت بازار مسکن سروسامان  می گیرد اما هم اکنون با کمال تاسف می توان گفت این مرحله به اجرایی شدن نرسیده است.

اکنون در شرایطی که بازار مسکن به سر میبرد، بسیاری از سازندگان  منطقه های شمال شهر تهران از فروش مسکن های خود صرف نظر کردند و متاسفانه در حوزه بازار مسکن مشکلات متعددی برای سازندگان ایجاد شده است؛ از جمله خرید مصالح ساختمانی برای ساخت و ساز واحد های مسکونی  که به دلیل گرانی بیش از حد این محصولات بسیاری از سازندگان واحد های مسکونی خود را نیمه کاره رها کردند.

طبق آمارهای اعلام شده این روند نامتعارف بازار مسکن موجب شده که بسیاری از سازندگان مسکن مناطق مختلف شهر تهران برای فروش مسکن های خود تمایل زیادی نداشته باشند و در انتظار بهبود روند این حوزه بسر میبرند که شاید در آینده نزدیک بتوانند  سود بیشتری از فروش مسکن های خود بدست آورند. همچنین بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که امسال میزان معاملات مسکن در مقایسه با سال 96 در سیر نزولی قرار گرفته است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در بازار اهن آلات همچنان موضوع رانت سر زبون ها قرار دارد و در مورد آن حرف های بسیار زیادی به گوش می رسد. این موضوع در حالی است که طرح تنظیم بازار برای حل این مشکل اجرا شده و تا حدودی تاثیر گذار بوده است. برخلاف عقیده برخی فولاد سازان و فعالان این بخش، در حال حاضر مشکل مهم و اساسی بازار آهن الات کشور و همچنین نوسانات نرخقوطی پروفیل و دیگر محصولات فولادی مازاد تولیدی، سفته بازی و تحریم ها می باشد که به زودی با وجود طرح تنظیم بازار، بازهم دچار مشکل خواهیم شد که این امر از قبل پیش بینی شده بود چرا که زیر ساخت هایمان خراب می باشد.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، در حال حاضر بدلیل تقاضای غیر واقعی و متاثر از التهابات بازار میلیون ها تن فولاد مانده که مازاد تولید بوده است. همچنین طی سال اخیر به علت عدم برنامه ریزی بلند مدت نتوانستیم بازار را کنترل کنیم و اکنون با یک بازار داخلی و خارجی منجمد مواجه شده ایم که این موضوع ریشه چندین ساله دارد.

در شرایط فعلی بازار فولاد کشور به جای تمرکز بر تامین نیاز داخل و تولید کالاهای با ارزش افزوده بالا، به افزایش تولید فولاد خام روی آورده است تا از این طریق بازار های صادراتی را تامین کرده و بتواند ارز آوری کند. طی سال های اخیر برنامه ریزی های چند ده ساله برای صادرات انجام دادیم که در حال حاضر بدلیل وجود جنگ سرد میان ما و آمریکا با سد بزرگی مواجه شده ایم و بسیاری از هدف گذاری هایمان با مشکل مواجه شده است. همچنین در این راستا سال هاست که از تولیدات داخل و سرمایه گذاری غافل شده ایم و اکنون مقدار بسیار زیادی فولاد خام روی دستمان مانده که نمی دانیم با وجود تحریم ها با آن ها چه کنیم.

در شرایط فعلی هم، به علت تحریم‌ های ظالمانه و همچنین کاهش ارزش ریال؛ به شرایط حساس و بحرانی رسیده ایم که دولت نمی تواند آن را رها کند؛ اما این کنترل ها می بایست کاملا حساب شده، و با دقت کافی و با مشورت انجام شود؛ زیرا هر اشتباهی که از سوی مسئولی صورت گیرد، این بخش دچار تلاطم شده و ممکن است ویرانی به بار آورد و این امر بر قیمت پروفیل و سایر محصولات فولادی نیز قطعا تاثیر خواهد گذاشت.



:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند روز اخیر شاهد وضعیت ملتهب بازار بودیم که در پی این روند برخی از کارشناسان بخش فولاد بر این نگرش هستند  که  نمی توان اقتصاد کشور را به صورت دستوری کنترل کرد و این تورم ایجاد شده در اقتصاد کشور بسیاری از متقاضیان  مصرفی و فعالان بازار فولاد را شوکه کرد. 

دولت دستوالعمل فروش محصولات فولادی و پترو شیمی را بر اساس نرخ دلار 4200 تومانی  دستور داده است تا به مصرف کنندگان واقعی آسیبی وارد نشد اما  با بررسی  این روند نامتعارف در عرضه محصولات فولادی دست یافتند که متاسفانه متقاضیان مصرفی واقعی محصولات فولادی  را  با این قیمت بدست نمی آورند و طبق این شرایط ، واسطه گران و دلالان از این فرصت برای منفعت خود استفاده کردند بنابراین پیش بینی می شود که دستور قیمت گذاری محصولات فولادی در شهریور ماه و تا حداکثر چند هفته دیگر لغو خواهد شد. 

در شرایطی فعلی که بازار فولاد بسر میبرد به دلیل وضعیت نامطلوب بر مبنای دستور قیمت گذاری، شرایط شرکت های فولادی و معدنی و پتروشیمی ها  و سایر  شرکت های بزرگ سرمایه ای با واقعیت اقتصادی مطابقت  نداشته است بطوری که به دلیل دخالت های  دولت  در روند قیمت گذاری بسیاری از سهامداران این شرکت های بزرگ سرمایه ای نمی توانند تحلیل واضحی  در آینده از سود فروش و تولیدات محصولات خود داشته باشند.  

کارشناسان بخش صنعت در خصوص متوازن شدن شرایط بحران بازار فولاد بیان نمودند: اگر  به طور قطعی قیمت های واقعی محصولات به صورت معقول در بازار رونمایی شود، وضعیت بازار فولاد از این اوضاع نامطلوب خارج می شود و در سیر تعادل قرار می گیرد. این روند هم می تواند به نفع مصرف کننده  واقعی باشد و هم به نفع تولید کنندگان محصولات فولادی است.

طبق گزارش های اعلام شده از سوی کارشناس بخش فولاد، با اتفاقات مهمی که این روزها در بازار فولاد رونمایی شده است در چند هفته آینده به زودی دستور قیمت گذاری نامتوازن محصولات فولادی و پتروشیمی تصحیح می شود  بصورتی که بازار فولاد  مجدد  با رشد چشمگیری در تقاضا مواجه می شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند روز گذشته شاهد بی ثباتی قیمت های بازار فولاد بودیم لذا گذشت زمان به ما ثابت خواهد کرد که مشکلات اقتصاد کشور با دستورالعمل و بخشنامه به اثبات نمی رسد.

بر اساس وضعیت اقتصاد کشور گزارشی از نوسان قیمت های نامتعارف بازار رونمایی شده است از این رو متاسفانه در شرایط کنونی قیمت دلار رشد بیش از حد را تجربه کرده است. کارشناسان بخش فولاد از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت گزارشی اعلام نمودند که در پی این گزارش مطرح شد: « تمامی تولید کنندگان محصولات فولادی بایستی محصولات خود را در بازار داخلی با  قیمت های معقول عرضه کنند، همچنین مقرر است  محصولات خود را براساس ابلاغیه در بورس کالا با قیمت پایه  بازار آزاد ارائه دهند.»

تصمیماتی که از سوی کمیته تخصصی فولاد برای عرضه محصولات فولادی  وضع شده است، سقف رقابت معاملات بورس محصولات فولادی حدود 10 درصد معین شده بطوری که قیمت پایه در نظر گرفته شده برای محصول میلگرد و ورق سیاه حداکثر حدود 11 درصد بیشتر از قیمت پایه اسلب و بیلت است، همچنین قیمت ورق روغنی حدود 14 در صد بیشتر از ورق سیاه رونمایی خواهد شد و قیمت پایه ارائه شده برای لوله و پروفیل حدود 10 درصد بیشتر از قیمت ورق سیاه خواهد بود.

با تشکیل کمیته تخصصی فولاد و با بررسی معاونت امور معادن و صنایع معدنی قیمت پایه ارائه شده محصولات آلومینیومی و مسی در آینده نزدیک  توسط  کمیته تخصصی تنظیم بازار به تصویب خواهد رسید.  طبق گزارش های اعلام شده با تصویب قیمت پایه محصولات فولادی، دستگاه نظارتی  و بورس کالا برای رعایت قیمت پایه محصولات و اجرای درست عرضه محصولات، این روند را کنترل می کنند لذا اگر این دستورالعمل به درستی اجرا نشود معاونت امور معدن و صنایع معدنی موظف است نسبت به تخلف آن دستور توقف صادرات تولیدکنندگان را صادر کند و همچنین خروج هر گونه محصولات فولادی بدون مجوز معاونت امور معادن و صنایع معدنی از طرف نیروی انتظامی برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد.

هیئت مدیره و معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان موظف است که بر اساس معاملات بورس کالا پایه قیمت های محصولات  مصرف کننده  را در سراسر کشور برای  انواع محصولات فولادی از جمله تیرآهن، میلگرد،  نبشی و ناودانی دراندازه های مختلف و  انوع ورق های فولادی با ضخامت های متنوع را تعیین کند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

روز گذشته شاهد ادامه روند کاهشی قیمت ها در بازار آهن الات بودیم. بازار اهن الات کشور از حدود ده روز اخیر روند کاهشی را در پیش گرفته است و هر روزه شاهد افت قیمت مقاطع اهن در این بازار هستیم.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، از ابتدای هفته جاری و تقریبا با شروع شهریور ماه قیمت آهن بطور میانگین 250 تا 300 تومان کاهش یافته است. اما در این میان سوال های بسیاری وجود دارد که ذهن متقاضیان را درگیر کرده است. از جمله این سوال ها ادامه این روند می باشد که هر روزه متقاضیان این سوال از ذهنشان عبور می کند که این روند تا کی ادامه خواهد داشت و ایا در روز های آتی نرخ ها با افزایش مواجه خواهد شد یا خیر؟

با توجه به روند ده روزه بازار اهن الات طی روز های اخیر، پیش بینی می شود این روند حداقل تا پایان هفته ادامه داشته و نرخ ها با کاهش مواجه شود. بسیاری از کارشناسان علت این کاهش قیمت ها را برنامه جدید دولت مبنی بر تنظیم بازار فولاد دانسته اند که در این راستا از سفته بازی جلوگیری کرده و طرفدار حقوق مصرف کننده بوده است.

از حدود یک ماه گذشته برنامه دولت برای تنظیم بازار آغاز شد که طی آن سران سه قوه در حمایت از این هدف تلاش کردند و در حال حاضر شاهد موفقیت نسبی ان ها در این امر هستیم. در حال حاضر با توجه به وضعیت بازار آهن و فولاد توصیه می شود تنها به مصوبات وزارت صمت توجه کرده و از شایعات و حاشیه های اطراف دوری نمایید چرا که این شایعه پرانکنی ها خود یکی از عوامل بر هم خوردن بازار بوده و افزایش قیمت ها را بصورت کاذب به همراه خواهد داشت.

خبر های بازار آهن حاکی از کاهش قیمت های اعلامی کارخانه میلگرد سازی می باشد. روز گذشته قیمت ها در اکثر کارخانه ها با افت مواجه شد. بیشترین کاهش قیمت ها در بخش میلگرد آجدار دیده می شود که در روز گذشته بطور متوسط 80 تومان افت داشه است. در حال حاضر قیمت میلگرد سایز 14 کارخانه ابهر پس از 100 تومان کاهش 3860 تومان می باشد. قیمت میلگرد اجدار در بازه 3900 تا 4100 تومان اعلام شده است.

با توجه به این کاهش قیمت ها، شرایط فعلی برای خرید نسبتا مطلوب می باشد و متقاضیان در این روز ها می توانند خرید مطمئن تری را انجام دهند. چرا که وضعیت فعلی بازار کاهشی بوده و در حال رسیدن به یک ثبات نسبی می باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، طی چند ماه اخیر با اوج گیری و تشدید قیمت های مسکن در مناطق مختلف شهر تهران  تحرکاتی در بازار مسکن ایجاد شد. مدیرانجمن انبوه سازان  عامل  تورم ایجاد شده  در بازار مسکن را ناشی از افزایش ناگهانی قیمت دلار و ارز اعلام کرد.

 وی  خاطر نشان کرد که با افزایش نرخ ارز و دلار بازار مسکن در سیر صعودی قرار گرفت؛ همچنین در بسیاری از مناطق متوسط سطح شهر تهران نرخ اجاره بها حدود 15 درصد افزایش داشته است و در مناطق مختلف شمال تهران نرخ اجاره بها بیش از 30 در صد  بیشتر شده است. 

در شرایطی که بازار مسکن به سر میبرد افزایش درصد اجاره بها در این حوزه بیشتر دیده می شود چرا که بسیاری از این قشر جامعه اجاره نشین از این وضعیت بازار مسکن بسیار شوکه شدند و انتظارچنین رشد ناگهانی در بازار مسکن را نداشتند. همچنین طی چند ماه اخیر بسیاری از اقشار اجاره نشین که امید به خرید مسکن را داشتند، با شوک سنگینی که بر بازار مسکن وارد شد، توان قدرت خریدشان را در شرایط  جدید از دست دادند.

وی افزود: در این شرایط پیش بینی برای  وضعیت بازار مسکن دشوار شده است و تا زمانی که ارز به یک ثبات نسبی نرسد شاهد همین وضعیت نامتوازن خواهیم بود.

این کارشناس بخش مسکن در خصوص روند صعودی بازار مسکن بیان نمود: تامین مسکن یکی از نیازهای مهم و اساسی  قشر جامعه به شمار می رود که  متاسفانه امروزه در شرایط کنونی با افزایش نامتعارف قیمت های مسکن قدرت خرید مردم نتوانسته با شرایط جدید بازار مسکن سازگاری کند بطوری که  تمهیداتی از قبیل  افزایش تسهیلات و کاهش نرخ سود بانکی برای رفع این بحران چاره ساز نیست و باید از سوی دولت و مسئولین مشکلات این بخش رسیدگی شود تا قیمت های متوازن برای بازار مسکن رونمایی شود و اعتدال عرضه و تقاضا در بازار مسکن برقرار شود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، طی چند روز اخیر شاهد نوسانات بازار فولاد بودیم، لذا شرایط فعلی بازار در حالتی به سر می برد که همزمان با این روند نامطلوب در عرضه محصولات فولادی، جنگ تجاری کشور آمریکا آغاز شده است.

دکتر سبحانی مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در خصوص ابراز جنگ تجاری آمریکا بیان نمود: در شرایطی که بازار فولاد  با التهابات شدیدی مواجه شده است،  باید جهت حفظ تعرفه های  شمش، محصولات فولادی و سایر محصولات تحت کنترل و نظارت باشند چرا که افشای  جنگ  تجاری آمریکا ومتحدانش بر روی صنعت فولاد به شدت اثر گذار بوده است. تعرفه هایی که کشور آمریکا بر روی صادرات محصولات فولادی اعمال کرده است موجب اختلافات شدیدی بین کشور آمریکا و سایر کشورها شده است.

وی افزود: علت جنگ کشورهای دیگر بر علیه کشور آمریکا تعرفه هایی است که کشور آمریکا برای واردات فولاد  در نظر گرفته که به دلیل تعرفه های در نظر گرفته شده از سوی کشور آمریکا موجب شده تا سایر کشورهای مخالف واکنش جدی از خود نشان دهند. متاسفانه همین امر باعث شده  که در روزهای گذشته محصولات فولادی که از سوی کشور آمریکا صادر می شد با مشکلات جدی مواجه شود. 

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: در این شرایط کنونی که بازار فولاد سر در گم است، همه ی کشورها برای امنیت و حمایت تولیدات محصولات داخلی خود تلاش و کوشش می کنند و اقدامات لازم را برای سرو سامان دادن این وضعیت اعمال می کنند  تا با دستورالعمل های متوازن بتوانند جلوی این تهدیدات و واردات بی قاعده را بگیرند.  در سال های گذشته کشور ایران به عنوان یک صادر کننده بزرگ شناخته شده است و در سال 96 صادرات محصولات فولادی آن به حدود 8 میلیون تن رسیده و همچنین در طی سال 97 قرار است صادرات  محصولات فولادی  آن بیش از 10 میلیون تن باشد. با وجود اینکه ایران تولیدات محصولات فولادی بیشتر از نیاز داخلی دارد  و مداخله های کشور های دیگر به تعرفه های صادرات فولادی باعث شده نیاز به واردات فولادی در ایران دیده نشود؛ به همین دلیل باید تعرفه های محصولات فولادی و سایر محصولات گسترده به درستی نظارت شوند تا آسیب جدی به واحدهای داخلی وارد نشود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()