نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، تولید کنندگان کوچک صنعت فولاد کشور، از یک سو با مشکلات فراوان تامین مواد اولیه مواجه هستند و از سوی دیگر باید برای فروش محصولات خود در بازار کم‌ رونق داخلی تقلا کنند و این وضعیت مانعی بزرگ در مسیر توسعه و پیشرفت صنایع فولاد است.
یکی از چالش‌ های ماه‌ های اخیر صنایع فولادی به‌ خصوص شرکت‌ های کوچک، تامین مواد اولیه این واحد ها ذکر می شود، به اظهارات کارشناسان بازار فولاد گفته می‌ شود که تولید آهن اسفنجی در کشور، مازاد بر مصرف است، از این رو هم چنان فولاد سازان برای تامین ماده اولیه دچار مشکل هستند و آهن اسفنجی مورد نیاز خط تولید را به صورت مستقیم از شرکت های گوناگون تهیه می کنند. 
در مورد قراضه فولادی نیز شرایط به مراتب بدتر است و قیمت بالای قراضه‌ ها، باعث افزایش قیمت تمام شده شمش‌ های فولادی می ‌شود. مشکل کمبود آب را از دیگر مشکلات واحد های فولاد سازی در مناطق خشک می توان دانست،که از منابع اصلی مورد نیاز در فولاد سازی است که تامین آن حتما باید در جانمایی واحد های تولید فولاد مورد توجه قرار گیرد. در حال حاضر، آب مورد نیاز خود را از منابع گوناگون تامین می کنند. از این رو یک حلقه چاه نیز در اختیار دارند که البته هنوز مورد بهره ‌برداری قرار نگرفته و استفاده از آن نیاز به عملیات لوله‌گذاری و صرف هزینه نیز دارد.
بنا بر این تاثیر سرمایه گذاران خارجی، طبیعتا در شرایطی که سرمایه‌گذار خارجی سرمایه خود را به صنعت فولاد کشور تزریق می‌کند، هم از نظر ارز آوری به اقتصاد کمک می ‌کند و هم با این کار سهمی در ایجاد اشتغال خواهد داشت. ورود به حوزه صنعت کار ساده‌ ای نیست و به نظر می‌ رسد که دولت برای ترغیب سرمایه‌ گذاران خارجی برای این کار، باید تسهیلاتی را در نظر بگیرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، افزایش نا چیز حجم قرار داد های خرید و فروش مسکن شهر تهران در نیمه مهر ماه نسبت به شهریور ماه نشان می‌ دهد از یک سو بازار از حالت طبیعی بر اساس عرضه و تقاضا خارج شده و از سوی دیگر می‌ توان به این جمع‌ بندی رسید که معاملات به کف رسیده است.
رکود تاریخی معاملات مسکن شهر تهران حاکی از آن است که در حال‌ حاضر گروه غالب خریداران کسانی هستند که به دنبال آپارتمان زیر نرخ می ‌گردند. این افراد نیز شامل دو گروه مصرفی و سرمایه‌گذار هستند، سرمایه‌ گذارانی که نقدینگی مازاد در اختیار دارند و خود را برای رکود ۳ تا ۴ ساله آماده کرده‌ اند.
معاملات مسکن در تهران به کمتر از ۳۰۰۰ فقره رسیده و ارزیابی‌ ها نشان می‌ دهد احتمالا تعداد خرید و فروش کمتر از این مقدار نخواهد شد، چرا که آمار نیمه اول مهر ماه نشان می ‌دهد در آغاز پاییز که اصولا باید تعداد قرارداد ها در هر دو بخش خرید و اجاره نسبت به شهریور ماه تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند، شاهد افزایش ۲۵ درصدی قرار داد های خرید و فروش بوده ایم.
این نمایه می ‌تواند نشان‌ دهنده این موضوع باشد که اولا بازار از حالت طبیعی خود بر اساس نظام عرضه و تقاضا خارج شده، دوما تعداد معاملات به کف رسیده و سوما قرار داد ها صرفا در فایل‌ های زیر نرخ انجام می ‌شود. به اظهارات کارشناسان بازار مسکن، با وجود این که معاملات احتمالا به کف رسیده، نمی ‌توان با قطعیت عنوان کرد که نرخ نیز به کف رسیده است، چرا که نرخ مسکن در تهران دو افت ۲.۴ و ۲.۸ درصد را به ترتیب در ماه‌ های مرداد و شهریور نشان داد و پس از آن‌که در خرداد ماه وارد کانال ۱۳ میلیون تومان شده بود دوباره در شهریورماه به کانال ۱۲ میلیون تومان برگشت و هم‌ اکنون میانگین نرخ مسکن شهر تهران ۱۲ میلیون و ۶۶۷ هزار تومان در هر متر مربع است.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طبق آمارهای منتشر شده در اخبار بازار آهن، واردات سنگ‌آهن در این کشور در ماه گذشته به بالاترین میزان طی ۲۰ ماه گذشته رسیده است. شواهد حاکی از ان است که بهبود تولید فولاد در آینده نزدیک یا احتمال رشد قیمت را پیش رو خواهیم داشت. بنابر نظریه کارشناسان آهن پرایس، قابل ذکر است سختگیری‌های دولت چین در برابر تولید فولاد و تاکید بر کاهش تولید، افکار عمومی را به سمت کاهش تولید فولاد و افت تقاضا برای سنگ‌آهن سوق داده بود؛ اما اکنون شاهد این امر هستیم که تقاضای وارداتی برای سنگ آهن با این روند رو به رشد مواجه شده است. از دلایل دیگر در رابطه با این امر میتوان گفت که احتمالا رشد واردات سنگ‌آهن با تغییر جهت از سمت واردات محصول کم‌کیفیت به سمت محصولات باکیفیت و عیار بالا بوده است اما هنوز آماری دقیق در اینباره در دسترس نیست.

همچنین تحلیلگران بر این باورند که، تولیدکنندگان بازار آهن و بازار فولاد بنابر مسائل زیست محیطی خواه ناخواه مجبور میشوند شیوه های تولید فولاد و آهن را تغییر دهند. بطور مثال سنگ‌آهن با عیار بالاتر از ۶۲ درصد را جایگزین محصولات با عیار پایین کنند یا مصرف زغال‌ سنگ را کاهش دهند یا واردات قراضه را به مرحله عمل رسانند که هر اقدامی میتواند تاثیر متفاوتی بر روی بازارهای فولاد و سنگ‌آهن داشته باشد.

طبق آمارهای به دست آمده در ماه سپتامبر بالاترین مصرف‌کننده سنگ‌آهن جهان ۳۶/ ۹۹ میلیون تن از این محصول را خریداری کرده است که بزرگ‌ترین خرید از ژانویه سال ۲۰۱۸ تا به امروز محسوب میشود. این رقم در مقایسه با ماه اوت با ۸/ ۴ درصد افزایش روبه‌رو شده و ۴/ ۱ میلیون تن از رقم مشابه سال پیش بیشتر شده است. با این حال در ۹ ماه اول امسال، وارد‌کنندگان چینی در کل ۷۸۴ میلیون تن سنگ‌آهن وارد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴/ ۲ درصد کاهش پیدا کرده است. به عبارتی به‌رغم آنکه در مجموع در ۹ ماه کاهشی است اما در ماه گذشته و با آنکه سختگیری‌ها تقویت شده‌اند با رشد روبه‌رو شده است.

 



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

تحلیل گران صنعت آهن و فولاد کشور اینگونه اظهار داشتند که طی پنج سال آینده شرکت فولاد مبارکه، در کنار سایر فولادسازان بزرگ دنیا به عنوان تکنولوژ  مطرح خواهد شد. کارشناسان با توجه به قرار گرفتن شرکت فولاد مبارکه در لیست تحریم ها اذعان کردند: در مهرماه سال ۹۷ طی اطلاعیه‌ای شرکت فولاد مبارکه در لیست تحریم قرار گرفت و این شرکت طرف‌های تجاری را برای مدت دو تا سه ماه با شوک روبرو کرد و باعث شد به ۶۵ درصد از اهداف صادراتی خود دست پیدا کنیم.

وجود تحریم ها و شرایط اقتصادی علاوه بر ایجاد مشکل در بازار آهن آلات باعث به وجود آمدن مشکلاتی در صنایع خودرو سازی نیز شده است و همچنین کشورهای صاحب قدرت منتظر هستند تا صنایع ما متوقف شود. پس از تحریم فولاد مبارکه با اتخاذ تصمیماتی توانستیم فروش داخلی را افزایش داده و از این رو سودآوری صادرات محصولات آهن و فولادی را جبران کنیم. بر این اساس در شش ماهه سال ۹۸ به اندازه کل ماه های سال ۹۷ فروش داخلی داشته ایم. عوامل دست اندرکار از پیشرفت روز افزون ابراز خشنودی کردند و از دستاوردهای موفق این شرکت دستیابی به محصولات استراتژیک جدید، سودآوری، تامین منابع شرکت و در دستور کار قرار گرفتن پروژه نورد گرم ۲ صحبت به میان آوردند. برای عبور از این مرحله دشوار، مدیران صنعت باید امید و نشاط را به کشور پمپاژ کنند تا از این پیچ خطرناک عبور کنیم.

امروزه فولادهای بزرگ مانند فولاد مبارکه با چالش جدی عدم تامین مواد اولیه (کنسانتره و گندله) مواجه هستند. درگذشته با خرید بلوک عمده شرکت توسعه معادن تصمیم گرفته بودند تا راه حلی برای تامین مواد اولیه اتخاذ کنند اما امسال این تدبیر کارساز نیست. بر اساس شواهد شرکت های معدنی، یا فولاد ساز شدن یا برای ارز آوری بیشتر صادرات خود را افزایش داده اند. به تحلیل کارشناسان، این شرکت‌ها راه را اشتباه می‌روند و سیاست‌گذاری‌های سال گذشته را برای سودآوری شخصی به هم زده‌اند. در شش ماهه گذشته طی جلسات مختلف با فولادسازان و وزارت صمت خواستار تغییر این رویکرد شدند اما این رویکرد تغییرپذیر نیست و همچنان معدنی‌ها و فولادسازی به سودآوری خود پافشاری می‌کنند.

 



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در تیرماه امسال بازار مسکن در تغییر جهت خود با کاهش قیمت ناچیزی رو به رو شد. طبق امار قیمت مسکن که از ۲۰ماه پیش در حالت افزایشی به سر میبرد در ماه های اخیر  بر مدار کاهشی قرار گرفته است. وزیر راه و شهرسازی در جدیدترین اظهار نظر خود روند بازار مسکن را کاهشی ارزیابی کرده و البته کارشناسان نیز معتقدند با کاهش نسبی قیمت ها معاملات به تدریج افزایش پیدامیکند و باعث پایان تلاطمات  قیمت مسکن در نیمه دوم سال میشود.

قلی خسروی بیان کرد : بیش از ۸۵ درصد مصالح ساختمانی از جمله تیرآهن و میلگرد در داخل کشور تولید می شود که بخش بزرگی از آنها در اختیار دولت قرار دارد؛ از این رو دولت می تواند با قیمت گذاری مناسب، نرخ آن را به ثبات برساند و به این طریق از افزایش قیمت مسکن تا مقدار زیادی جلوگیری خواهد شد. محمود محمودزاده سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: در صورتی که بازار‌های اقتصادی دیگر در این ایام دچار نوسانات اقتصادی نشود شاهد بازاری آرام در بخش مسکن و حتی کاهش قیمت در برخی از مناطق خواهیم بود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که در پایان سال گذشته اعلام کرده بود مردم از خرید خودداری کنند، در روزهای اخیر نیز طی بیانیه ای اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی هیچ دخالتی در قیمت‌گذاری بازار مسکن نداشته اما مشخص بود که افزایش  قیمت‌ها در دو سال اخیر غیر عادی و غیرواقعی بوده است. من در انتهای سال گذشته و ابتدای امسال اعلام کردم که مردم برای کاهش بهم ریختگی های  بازار مسکن، خانه نخرند زیرا قیمت‌ها به صورت غیرواقعی بالا رفته است.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: با وجود کساد بودن بازار توانمندسازی خانوارها برای خرید مسکن دارای اهمیت است. همچنین با افت ۳۰% قیمت های پیشنهادی بعضی خریداران ریسک خرید را به آینده موکول نمی کنند  و در بازار دست به کار شده اند. آمار اتحادیه مشاوران املاک معاملات تهران از ۱۶ روز ابتدایی مهرماه نشان می‌دهد که مبایعه‌نامه‌ها مقدار اندکی نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در تیرماه امسال بازار مسکن در تغییر جهت خود با کاهش قیمت ناچیزی رو به رو شد. طبق امار قیمت مسکن که از ۲۰ماه پیش در حالت افزایشی به سر میبرد در ماه های اخیر  بر مدار کاهشی قرار گرفته است. وزیر راه و شهرسازی در جدیدترین اظهار نظر خود روند بازار مسکن را کاهشی ارزیابی کرده و البته کارشناسان نیز معتقدند با کاهش نسبی قیمت ها معاملات به تدریج افزایش پیدامیکند و باعث پایان تلاطمات  قیمت مسکن در نیمه دوم سال میشود.

قلی خسروی بیان کرد : بیش از ۸۵ درصد مصالح ساختمانی از جمله تیرآهن و میلگرد در داخل کشور تولید می شود که بخش بزرگی از آنها در اختیار دولت قرار دارد؛ از این رو دولت می تواند با قیمت گذاری مناسب، نرخ آن را به ثبات برساند و به این طریق از افزایش قیمت مسکن تا مقدار زیادی جلوگیری خواهد شد. محمود محمودزاده سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرد: در صورتی که بازار‌های اقتصادی دیگر در این ایام دچار نوسانات اقتصادی نشود شاهد بازاری آرام در بخش مسکن و حتی کاهش قیمت در برخی از مناطق خواهیم بود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که در پایان سال گذشته اعلام کرده بود مردم از خرید خودداری کنند، در روزهای اخیر نیز طی بیانیه ای اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی هیچ دخالتی در قیمت‌گذاری بازار مسکن نداشته اما مشخص بود که افزایش  قیمت‌ها در دو سال اخیر غیر عادی و غیرواقعی بوده است. من در انتهای سال گذشته و ابتدای امسال اعلام کردم که مردم برای کاهش بهم ریختگی های  بازار مسکن، خانه نخرند زیرا قیمت‌ها به صورت غیرواقعی بالا رفته است.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: با وجود کساد بودن بازار توانمندسازی خانوارها برای خرید مسکن دارای اهمیت است. همچنین با افت ۳۰% قیمت های پیشنهادی بعضی خریداران ریسک خرید را به آینده موکول نمی کنند  و در بازار دست به کار شده اند. آمار اتحادیه مشاوران املاک معاملات تهران از ۱۶ روز ابتدایی مهرماه نشان می‌دهد که مبایعه‌نامه‌ها مقدار اندکی نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

 



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش کارشناسان آهن پرایس از وضعیت بازار تیرآهن های ذوبی، محدودیت عرضه تیرآهن سایز ۱۸ در بازار کماکان به چشم می خورد.که متاسفانه اخبار سرایت  کمبود عرضه به سایر سایز ها نیز در بازار با زمزمه های افزایش قیمت در سایز هایی چون ۱۶ شنیده می شود. اتفاقاتی این چنین سبب گشت تا  تیرآهن سایز  ۱۴ با بیش از کیلویی ۵۰۵۰ تومان و گاها تا سقف ۵۰۸۰ تومان و تیرآهن ۱۸ هم بصورت محدود در انبارها حول و حوش ۴۸۷۰ تا بیش از ۴۹۰۰ تومان به ازای هر کیلو پیشنهاد گردد؛ البته تنها تیر ۱۶ بود که اندکی قبل در حدود ۴۶۵۰ تومان در بازار خارج از بورس کالا پیشنهاد می گشت که ظاهرا برای حاشیه های  این سایز هم  در چند روز اخیر اندیشه هایی صورت گرفته است.

اینکه چه میزان از افزایش پلکانی نرخ معاملاتی تیرآهن ذوبی در بورس کالا با خریداران تراز اول آن در بورس کالا بر این بی سامانی ها موثر است نیاز به بررسی بیشتر و شفاف سازی هایی از جانب مسئولان کشوری دارد  اما قدر مسلم و بنا بر قوانین بدیهی در هر بازار  و هر کالایی، می دانیم که محدودیت توزیع و انحصار اگر در خصوص یک کالا در بازار وجود نداشته باشد، این کالا به هیچ عنوان دچار افزایش قیمت ناگهانی نخواهد شد. گواه این مطلب، بازار میلگرد آجدار، نبشی و ناودانی داخلی تا به امروز بوده است .

این در حالی است که آخرین معاملات انجام شده در بورس کالا در خصوص تیرآهن ذوبی در حدود ۴۶۵۰ تومان صورت گرفته و این در حالی است که نرخ این محصول تا یکی دو ماه پیش کیلویی ۵۰۰ تومان پایین تر بود و از طرفی به گواه رسانه های بین‌المللی هیچ اتفاقی در بازارهای جهانی فولاد در کلیات روند، رخ نداده که اکنون با  شیب ملایم افزایش قیمت به صورت نامحسوس مواجه گشته ایم.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طی تحلیلات کارشناسان آهن پرایس هفته اخیر شاهد تغییراتی در نرخ برخی محصولات از جمله قوطی پروفیل و انواع ورق بودیم که البته لازم به ذکر است که این تغییرات بسیار ناچیز بوده؛ به طوری که قیمت محصولات فولادی نسبت به آخرین قیمت اعلامی بدون تغییر اعلام شد. قیمت پروفیل ها کاهش ۱۰۰ تومنی را تجربه کرده و ازقیمت ۵۹۰۰ الی ۵۷۰۰ به قیمت ۵۸۰۰ الی۵۶۰۰ رسیدند. در حوزه ی محصولات دیگر از جمله ورق روغنی نازک بار به خصوص ضخامت ۲ میل قیمت ۵۳۲۰ الی۵۴۵۰ را شاهد بودیم و قیمت ۵۲۵۰ برای محصولات فولادی نظیر لوله و ورق گرم گیلان در نظر گرفته شد. ورق سیاه ضخامت ۳ میل تا ۱۵ میل در بازه ی ۵۲۰۰الی۵۴۰۰ تومان قیمت گذاری شد اما در این بین شاهد ثبات قیمت برای محصولاتی همچون ورق روغنی بودیم و ورق گالوانیزه و ورق رنگی نیز کاهش ۵۰ تومنی را تجربه کردند اما نهایتا سطح معاملات محدود گزارش گردید.

در بورس هفته گذشته شاهد فروش تحویل فوری آن هم ورق ۲ میلیمتر بودیم که اتفاق کم نظیری در این حوزه به شمار میرود. با توجه به شرایط کنونی بازار و رکورد های موجود در صنعت آهن و فولاد عرضه ای با این ابعاد کمی بحث برانگیز است. بنابراین قیمت ورق سیاه ضخیم بار یعنی از ضخامت ۶ تا ۱۵ حدودا بین ۵۲۳۰ تا ۵۴۵۰ قیمت گذاری شد. طبق آمارهای صادره از آهن پرایس قیمت ورق گرم اکسین در ضخامت های ۱۰ تا۴۰ میل رنج قیمتی ۵۲۴۰ تا ۵۳۵۰ را تجربه کرد. قیمت اعلام شده توسط کارخانه کاویان برای ورق سیاه در ضخامت های ۱۰ تا ۲۵ میل در حدود قیمت ۵۲۲۰ تا ۵۲۷۰ قرار داشت؛ همچنین با توجه به قیمت های اعلام شده توسط کارخانجات تولیدی تختال، قیمت اسلب نرخ ثابت در بازه ی ۳۶۲۷ تا ۳۸۵۰ را تجربه کرد و نکته قابل توجه در این بار عدم عرضه اسلب به بورس توسط فولاد خوزستان می باشد.

با توجه به گزارشات ثبت شده در حوزه قیمت ورق های گالوانیزه و رنگی می توان به این نتیجه رسید که قیمت این دو نوع ورق شاهد تغیرات ناچیزی بوده است؛ برای مثال قیمت ورق رنگی در محدوه ی ۱۰۷۰۰ تا ۱۰۹۰۰ تومان نوسان داشته است.همچنین قیمت ورق رنگی از ضخامت ۲ میلیمتر تا ۵۰ میلیمتر در بازه ی قیمتی ۵۴۵۰ تا ۷۳۰۰ تومان قرار داشت.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار معاملات مسکن پس از پشت سر گذاشتن ریزش قیمت‌ های فروش آپارتمان در دو ماه پی ‌در‌ پی مرداد و شهریور اکنون وارد فاز انتقال هیجان از سمت تقاضا به سمت عرضه شده است. به گزارش آهن پرایس، تازه‌ ترین شرایط بازار معاملات واحدهای مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران نشان می ‌دهد هیجانی که در سال گذشته از سمت تقاضای مسکن به بازار معاملات ملک وارد و منجر به افزایش چند مرحله‌ ای و جهش نرخ واحد های مسکونی شد، از این رو به نحو دیگری در حال انتقال به سمت عرضه واحد های مسکونی است. 
به این معنا که هم ‌اکنون منبع شارژ هیجان در بازار مسکن از سمت تقاضا به سمت عرضه منتقل شده هر چند این تغییر دست‌ کم با یک تفاوت عمده در مقایسه با سال گذشته مواجه شده است.
سال گذشته و به دنبال بروز افزایش چند مرحله‌ ای نرخ مسکن، نرخ پیشنهادی فروش بخش عمده‌ ای از واحد های مسکونی در چند نوبت، به‌ صورت هفته‌ ای، روزانه و حتی در برخی موارد لحظه‌ ای دست خوش تغییر و تحول قرار گرفته و افزایش یافت، طوری ‌که در بسیاری موارد به‌ رغم حصول توافق اولیه بر سر نرخ نهایی و شرایط فروش آپارتمان و حتی در زمان برگزاری نشست مشترک بین خریدار و فروشنده، سمت عرضه اقدام به اعلام انصراف از انجام معامله برای افزایش نرخ می ‌کرد.
 این موضوع سال گذشته یکی از مهم‌ ترین بحران‌ های پیش ‌روی خریداران مسکن محسوب می‌ شد، چرا که در نبود فایل نرخ مناسب برای خرید از سوی خریداران، ورود هیجانی به بازار مسکن از سوی دست ‌کم سه نوع خریداران اعم از متقاضیان مصرفی، سرمایه‌ گذاران ملکی و سفته‌ بازان، بحران نبود فایل برای خرید و در نتیجه سیر صعودی قیمت‌ ها را تشدید کرد.  پیشی گرفتن تعداد خریداران و متقاضیان خرید واحد های مسکونی بر تعداد عرضه‌ کنندگان آپارتمان به بازار موجب شد سمت تقاضا در سال گذشته به‌ عنوان مهم‌ ترین منبع شارژ هیجان در این بازار شناخته شود.

 



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، تحریم‌ها مانع بزرگی در صنعت فولادسازی کشور تلقی می‌شوند که موجب محدود شدن صادرات فولاد و طرح‌های عمرانی دولت شده اند و هم چنین سدی بزرگ در مسیر حرکت توسعه شرکت‌های فولادی نیز می باشند. برای تصدیق مطلب فوق می توان به ظرفیت اسمی کارخانه فولادسازی شرکت پاسارگاد فولاد نوید اشاره داشت که به میزان ۶۰ هزار تن اعلام گشته است و با استفاده از کوره‌های القایی خود توانسته سالانه  حدود ۳۰ هزار تن شمش فولادی از نوع بیلت ۱۲۵ میلی‌متر با طول ۶ متر تولید ‌کند. لازم به تذکر است که مواد اولیه مورد استفاده در کوره‌های این شرکت، آهن اسفنجی و قراضه به نسبت تقریبی ۷۵ به ۲۵ می باشد.

در خصوص علت استفاده زیاد از آهن اسفنجی در کوره‌ های القایی مطالب بسیاری ارایه شده که یکی از آن ها  به رغم افزایش قیمت آهن اسفنجی، دسترسی آسان تر و بیشتر تولیدکنندگان به قراضه های فولادی می باشد و همین موضوع سبب شده تا فولادکاران به نسبت بیشتری از آهن اسفنجی در کوره‌های القایی استفاده کنند. در این رابطه مدیرعامل شرکت پاسارگاد فولاد نوید در مورد بازار فروش محصولات این شرکت از جمله فروش ورق گالوانیزه، ورق های آلیاژی و همچنین فروش قوطی پروفیل اظهار داشت که با توجه به حجم فعلی تولید، تمرکز بیشتر را بر تامین نیاز بازار داخلی گذاشته و تنها یک بار شمش‌های فولادی خود را از طریق واسطه به بازار عراق صادر کرده اند.

این شرکت هم چنین در سال‌های گذشته برای توسعه فعالیت‌های شرکت، مجوز راه‌اندازی خط تولید ورق فولادی را دریافت کرده و ۸۰ درصد تجهیزات و قطعات مورد نیاز این واحد  را نیز از کشور آلمان خریداری کرده اند اما همکاری لازم از طرف نهادهای ذی‌ربط برای تامین انرژی مثل برق و گاز مورد نیاز این واحد، صورت نگرفته و ناچار به فروش مجدد تجهیزات گشتیم. مدیرعامل شرکت پاسارگاد فولاد نوید در این مورد افزود: در حال حاضر، یکی از اولویت‌های برنامه‌های ما، تعویض کور‌ه‌های واحد فولادسازی می باشد که قدمت تکنولوژی آن‌ها به بالای ۱۰ سال  برمی‌گردد و برق زیادی را نیز مصرف می‌کند. از دیگر مشکلات موجود در مسیر فعالیت واحدهای فولادسازی در ایران، اعمال تحریم هایی برای فعالان صنعت در حوزه فولاد می باشد. البته مشکلات جدی دیگری نیز صنعت فولاد کشور را تهدید می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، تحریم‌ها مانع بزرگی در صنعت فولادسازی کشور تلقی می‌شوند که موجب محدود شدن صادرات فولاد و طرح‌های عمرانی دولت شده اند و هم چنین سدی بزرگ در مسیر حرکت توسعه شرکت‌های فولادی نیز می باشند. برای تصدیق مطلب فوق می توان به ظرفیت اسمی کارخانه فولادسازی شرکت پاسارگاد فولاد نوید اشاره داشت که به میزان ۶۰ هزار تن اعلام گشته است و با استفاده از کوره‌های القایی خود توانسته سالانه  حدود ۳۰ هزار تن شمش فولادی از نوع بیلت ۱۲۵ میلی‌متر با طول ۶ متر تولید ‌کند. لازم به تذکر است که مواد اولیه مورد استفاده در کوره‌های این شرکت، آهن اسفنجی و قراضه به نسبت تقریبی ۷۵ به ۲۵ می باشد.

در خصوص علت استفاده زیاد از آهن اسفنجی در کوره‌ های القایی مطالب بسیاری ارایه شده که یکی از آن ها  به رغم افزایش قیمت آهن اسفنجی، دسترسی آسان تر و بیشتر تولیدکنندگان به قراضه های فولادی می باشد و همین موضوع سبب شده تا فولادکاران به نسبت بیشتری از آهن اسفنجی در کوره‌های القایی استفاده کنند. در این رابطه مدیرعامل شرکت پاسارگاد فولاد نوید در مورد بازار فروش محصولات این شرکت از جمله فروش ورق گالوانیزه، ورق های آلیاژی و همچنین فروش قوطی پروفیل اظهار داشت که با توجه به حجم فعلی تولید، تمرکز بیشتر را بر تامین نیاز بازار داخلی گذاشته و تنها یک بار شمش‌های فولادی خود را از طریق واسطه به بازار عراق صادر کرده اند.

این شرکت هم چنین در سال‌های گذشته برای توسعه فعالیت‌های شرکت، مجوز راه‌اندازی خط تولید ورق فولادی را دریافت کرده و ۸۰ درصد تجهیزات و قطعات مورد نیاز این واحد  را نیز از کشور آلمان خریداری کرده اند اما همکاری لازم از طرف نهادهای ذی‌ربط برای تامین انرژی مثل برق و گاز مورد نیاز این واحد، صورت نگرفته و ناچار به فروش مجدد تجهیزات گشتیم. مدیرعامل شرکت پاسارگاد فولاد نوید در این مورد افزود: در حال حاضر، یکی از اولویت‌های برنامه‌های ما، تعویض کور‌ه‌های واحد فولادسازی می باشد که قدمت تکنولوژی آن‌ها به بالای ۱۰ سال  برمی‌گردد و برق زیادی را نیز مصرف می‌کند. از دیگر مشکلات موجود در مسیر فعالیت واحدهای فولادسازی در ایران، اعمال تحریم هایی برای فعالان صنعت در حوزه فولاد می باشد. البته مشکلات جدی دیگری نیز صنعت فولاد کشور را تهدید می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارشات کارشناسان آهن پرایس طی سخنرانی های صورت گرفته سیدرضا شهرستانی عضو هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد چنین بیان داشت که: چندین مورد باعث لطمه زدن بر پیکره صنعت فولاد کشور میشود که مهم ترین آنها تحریم ها و سپس خام فروشی میباشد. وی تنها راه خلاصی از این شرایط را ایجاد ارزش افزوده میدانست و در ادامه چنین بیان داشت که کشور ژاپن به واسطه ی استفاده از همین روش توانسته جز اقتصادهای برتر جهان باشد. این کشور با واردات مواد اولیه و ایجاد ارزش افزوده ی بالا بر روی محصول نهایی تولیدی همچون تیرآهن، میلگرد آجدار و ... توانسته در این جایگاه اقتصادی قرار بگیرد.

شهرستانی در ادامه افزود: نباید برای بهبود شرایط اقتصادی تنها به صنعت نفت تکیه کنیم. ما توانسته ایم با افزایش تولیدات محصولات فولادی نظیر نبشی، تیرآهن، میلگرد و ... از ۲۵ میلیون تن به ۲۷ میلیون تن گامی در جهت بهبود شرایط اقتصادی برداریم. وی خاطر نشان کرد که نحوه ی گذاشتن عوارض بر روی محصولات وارداتی به شکل پلکانی میباشد؛ به این معنا که عوارض بر روی محصولات کامل شده در پورسه تولید همچون ورق، میلگرد ، تیرآهن .....سنگین تر از عوارض بر روی قطعات است زیرا این قطعات ایجاد اشتغال میکنند. این روند در صادرات کاملا بالعکس بوده یعنی صادر کردن مواد خام عوارض سنگین تری را نسبت به محصولات نهایی دارد.

شهرستانی طی صحبت هایش به این نکته نیز اشاره کرد که ظرفیت تولید فولاد ما ۳۰ میلیون تن میباشد ولی ما قادر به تولید تنها ۲۷ میلیون تن فولاد بوده ایم که دلیل این کاهش تولید را میتوان عوامل متعددی دانست که از جمله ی این عوامل میتوان به ۲عامل مهم اشاره کرد: ۱) نداشتن بازار فروش ۲) کمبود مواد اولیه.

دلیل کمبود مواد اولیه را میتوان عدم تمایل معدنی ها به فروش مواد اولیه در داخل کشور به دلیل قیمت پایین تر نسبت به خارج از کشور دانست؛ همچنین پرداخت نکردن به موقع مشتریان انگیزه ی آنها را برای فروش در داخل کشور کاهش داده است. اما مقصر اصلی تمامی این نا به سامانی ها را میتوان دولت دانست. دولت با سیاست گذاری نادرست در خصوص قیمت، باعث ایجاد نارضایتی های فراوانی شده است. در حال حاضر قیمت تصویب شده شمش توسط دولت از قیمت جهانی بسیار پایین تر است.

دولت با قیمت گذاری های پایین سبب کاهش سود فولادی ها شده است؛ در نتیجه آنها نیز در پرداخت های خود دچار مشکل شده اند. همچنین دولت با ایجاد فشار بر روی فولاد خوزستان سعی در پایین نگه داشتن قیمت ها دارد که همین امر موجب کاهش انگیزه فروش در داخل کشور میشود. شهرستانی در ادامه بیان کرد تنها راه خلاصی از این شرایط نزدیک کردن قیمت شمش فولاد به قیمت بین المللی است. در این صورت قیمت سنگ آهن در داخل بالاتر بسته میشود و در نتیجه فولادی ها دیگر در پرداخت بدهی های عقب افتاده ی خود مشکلی ندارند.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

در بازار داخلی ایران سیاست‌ های کنترلی بیش از پیش بر تعاملات اقتصادی بازار فولاد حاکم است البته با وجود این همه تدابیر سیاسی جسته گریخته در برخی کالا ها هم چون تیرآهن و میلگرد بازار هم چنان تحت تاثیر عرضه کم و یا عدم تقاضای واقعی در آستانه ی بی نظمی و تشویش قرار گرفته است.
طبق اذعان کارشناسان آهن پرایس، بازار فولاد از نیمه دوم شهریور ماه در شرایط نسبتا آرامی به سر می ‌برد و سیاست ‌های کنترلی از قبیل وضع عوارض بر روی مواد خام صنعت فولاد، کنترل نرخ ارز و همچنین محدودیت در صادرات محصولات فولادی  که قرار است از ماه آینده در این بازار اجرایی شود می تواند بازار را به ورطه ی هلاکت نزدیک تر کند و به تداوم رکود در آن دامن بزند.
بر اساس تحقیقات آماری معاملات مسکن هم به این رکود دامن می زند. در گزارش اخیر بانک مرکزی، افت ۷۳ درصدی آمار معاملات مسکن خبر نا امیدکننده ای‌ برای بازار فولاد است که همین امر خروج از رکود را  کاری دشوارتر کرده است.
به گزارش آهن پرایس، یکی از سیاست‌ های کنترلی، وضع عوارض بر روی مواد خام معدنی است. پس از وضع عوارض ۲۵ درصدی برای صادرات مواد خامی چون سنگ آهن بوده است تا شاید به این ترتیب از هدر رفت منابع ملی کشور جلوگیری شود.
 بنا بر اظهارات کارشناسان بازار فولاد، بازار جهانی نیز گرفتار روند رکود شده است، که با وضع سیاست های  اعمالی دولت ها  با افزایش تقاضا برای سنگ آهن و ذغال سنگ مواجه گشته ایم. این افزایش تقاضا می تواند میل به افزایش  بهای تمام شده محصولات فولادی نیز افزایش دهد و سبب بهبود قیمت جهانی فولاد نیز گردد. البته از محرک های دیگر افزایش قیمت جهانی فولاد نیز می توان به فصل سرما اشاره داشت که باعث کاهش تولید نیز می گردد، کاهش تولید به مراتب سبب کاهش عرضه در آینده ی نزدیک خواهدشد.



:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بر اساس گزارشات بازار مسکن طی هفته گذشته تسهیلات خرید مسکن از این پس با ۵ سال افزایش سن بنا از خانه های با قدمت حداکثر ۲۰ سال ساخت، به واحدهای مسکونی تا ۲۵ سال ساخت از زمان صدور پروانه ساختمانی نیز پرداخت خواهد شد. افزایش سقف سنی بناهای مشمول وام مسکن، هم بر روی تعداد معاملات در ماه جاری تاثیر گذار بوده و هم بروی قیمت اوراق گواهی حق تقدم تسهیلات مسکن تاثیر افزایشی داشته است.

اگرچه از نظر تعداد خرید و فروش شاهد کاهش معاملات مسکن بودیم اما به طور معمول همه ساله در ماه صفر و همچنین مهر شاهد کاهش معاملات مسکن هستیم که با عبور از این ایام میتوان در انتظار جان تازه گرفتن بازار مسکن بود. با مقایسه نرخ برگه های تسهیلات میتوان دریافت که امروزه گرانترین برگه های تسهیلات مسکن با قیمت ۴۱ هزار تومان به ۶ نماد معاملاتی اختصاص داشت؛ که ۵ نماد آن صادره در سال گذشته بود و تنها یکی از این ۶ نماد معاملاتی ۴۱ هزار تومانی در سال جاری صادر شده بود.

برخلاف آنکه در معاملات اوراق تسهیلات مسکن، همه ماهه بیشترین تعداد معاملات اوراق تسهیلات به برگه های صادره در همان ماه اختصاص دارد اما در معاملات شنبه ۲۰ مهر، برگه های صادره درماه قبل(تسه ۹۸۰۶ برگه های صادره در مرداد امسال) بیشترین تعداد خرید و فروش را با عرضه ۳۷ هزار و ۶۹۷ برگه به خود اختصاص دادند که نماد صادره در ماه جاری (تسه ۹۸۰۷ اوراق تسهیلات مسکن صادره در مهر ماه امسال) تنها ۱۲۲۱ ورق از آن به فروش رفت.
بالاترین صف خرید نیز با ثبت ۲۲۶۷ معامله به همین نماد معاملاتی (تسه ۹۸۰۶ اوراق تسهیلات مسکن صادره در شهریور امسال) اختصاص داشت که در انتها به نرخ ۴۰ هزار تومانی تثبیت قیمت شد و ارزش ریالی این تسه در معاملات شنبه را به ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رساند.



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با وجود رشد ۹۰ درصدی قیمت مسکن، اما آمار های رسمی دولت از رکود شدید معاملات مسکن خبر می‌ دهد. به گزارش کارشناسان درباره وضعیت بازار مسکن در نیمه نخست سال جاری حاکی از آن است که در این مدت ۶ ماهه سال متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی ۱۲ میلیون و ۸۴۵ هزار و ۹۰۰ تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد ۸۹.۸ درصدی داشته است.

از ابن رو در شهریور ماه سال جاری واحد های کمتر از ۴۰ متر مربع با ۷۴ درصد رشد قیمت، بالا ترین میزان تورم را در بازار مسکن شهر تهران داشته ‌اند.  بنا بر این فشار تقاضا برای واحد های کوچک متراژ که از افزایش شدید قیمت مسکن نشأت گرفته، نرخ تورم آپارتمان‌ های کمتر از ۴۰ متر مربع را به سطح بالاتری نسبت به دیگر گروه‌ های متراژی می رساند، هر چند قیمت هر متر مربع این گروه از آپارتمان‌ ها با توجه به منطقه قرار گیری آن که بیشتر در محدوده جنوب تهران است پایین ‌تر از سایر واحد ها است.

بر اساس تحقیقات کارشناسان بازار مسکن، آپارتمان‌ های کمتر از ۴۰ متر مربع سهم چندانی از بازار را در اختیار ندارند، اما نسبت به دیگر واحد ها زودتر به فروش می‌ رسند، چرا که افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی قیمت مسکن در تهران طی دو سال اخیر، متقاضیان را به سمت واحد های کوچک متراژ و البته قدیمی سوق داده است. 

مشاوران املاک بازار مسکن اظهار دارند، در شرایطی که از دو ماه اخیر مالکان واحد های بزرگ متراژ نرخ‌ های پیشنهادی را بعضا تا ۳۰ درصد پایین آورده‌ اند، کاهش قیمت پیشنهادی آپارتمان‌ های ۴۰ تا ۵۰ متر، اندک بوده و معمولا مالکان این واحد ها کمتر تخفیف می‌ دهند.

 



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

با توجه به شرایط حاکم بر بازار آهن و بلاتکلیفی تولید کننده ها و مصرف کنندگان از وضعیت پیش آمده، شنیدن اخباری پیرامون کلاهبرداری ۲۰ میلیارد تومانی یک آهن‌فروشی در استان کرمان سبب تشویش افکار عمومی و برهم خوردن جو روانی در این بازار شده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان جزئیات کلاهبرداری ۲۰ میلیارد تومانی یک آهن‌فروشی در کرمان را تشریح کرد و گفت: این پرونده بیش از ۱۱۰ نفر شاکی دارد که مبالغ پرونده‌ها از ۶ میلیون تومان تا ۵ میلیارد تومان تشکیل شده است و افرادی از بازار آشفته و فضایی که در بعضی اقلام از جمله در حوزه مصالح ساختمانی به ‌ویژه آهن‌آلات پیش آمده بود سوء استفاده کردند. این اقدام با طرح‌ریزی کلاهبرداری از پیش تعیین شده ی مغازه‌هایی که مبادرت به خرید و فروش آهن آلات می‌کرد نسبت به اغفال برخی از خریداران آهن‌آلات در آن شرایط خاص اقدام کرده بود. شگرد این افراد به این صورت بود که وجهی را به عنوان پیش پرداخت از افراد می‌گرفتند و متعهد می‌شدند در موعد مقرر آهن‌آلات را تحویل دهند و اعتماد مردم را با تحویل به‌موقع به برخی از افراد ومال باختگان قبلا جلب کرده بودند. از این رو مسئولین امنیتی از مردم درخواست دارند تا فریب این گونه افراد را نخورند و هنگام خرید در این زمینه بررسی بیشتری  در رابطه با حسن انجام کار  دفاتر فروش داشته باشند و هم چنین در این رابطه  واحدهای نظارتی می بایست بر عملکرد اصنافی از این نوع  دقت بیشتری به خرج دهند.

از این رو وجود مجموعه ای چون آهن پرایس که به عنوان عاملیت فروش در بازار آهن در حال خدمت رسانی و تامین نیاز مصرف کنندگان نهایی می باشد با روشن شدن پرونده هایی این چنین بیش از پیش به خود می بالد که در مدت فعالیت خود بیشترین تمرکز خود را بر جلب رضایت حداکثری مشتریانش قرار داده است و اعتماد مشتریانش را افتخار بزرگی برای تداوم فعالیت برند کاری خود می داند چراکه کسب اعتماد و رضایت مشتری به این سادگی برای هیچ مجموعه میسر نمی شود.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

آمریکا دوشنبه در پی حملات ترکیه در شمال سوریه، تحریم انکارا را با افزایش تعرفه صادرات فولاد آغاز کرد. آمریکا دو وزارتخانه و سه مقام ارشد دولت ترکیه را در واکنش به عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه تحریم و تعرفه وارداتی فولاد این کشور را افزایش داد. 

مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا می گوید: دونالد ترامپ در تماسی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، از او خواسته فورا دست از حمله بردارد و به خشونت ها پایان دهد و پشت میز مذاکره بنشیند. دونالد ترامپ در بیانیه خود اعلام کرد که تعرفه واردات بر آلومینیوم از ترکیه را از۲۵% به ۵۰ درصد افزایش و به مذاکرات با این کشور برای امضای پیمان تجارت با هدف تحقق هدف تجارت ۱۰۰ میلیارد دلاری خاتمه خواهد داد. با اینحال برخی فعالان احساس می‌کنند این تعرفه‌ها تاثیر زیادی بر قیمت‌های صادراتی ترکیه نداشته باشد، چه برسد به قیمت‌های حوزه CIS و قیمت‌های فولاد صادراتی ایران؛ چرا که پیش از این تحریم‌ها تقاضای فولاد ترکیه برای واردات به آمریکا محدود شده بود.

وی افزود: در صورتی که اقدامات ترکیه را تخطی از چارچوب‌ها تشخیص دهیم، اقتصاد این کشور را نابود خواهیم کرد. مایک پنس نیز در این رابطه بیان داشت: تحریم های ترکیه تا زمان توقف کامل عملیات، ادامه خواهند داشت. همچنین امریکا خواستار همراهی متحدان اروپایی خود برعلیه ترکیه شد. پیش تر اتحادیه اروپا بر سر اعمال تحریم بر ضد ترکیه به نتیجه نرسیده بود. وزیر دفاع امریکا که برای شرکت در نشست ناتو به بروکسل رفته، از کشورهای اروپایی خواسته تا اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی مناسب را علیه ترکیه انجام دهند. 

با توجه به جنگ تجاری رخ داده بین دو کشور، فعالان فولادی داخل کشور بر این باورند که این عوامل نمی تواند تأثیر چشمگیری بر بازار آهن و فولاد ایران بگذارد چراکه قیمت های داخلی آهن همچون قیمت ورق روغنی و قیمت ورق سیاه که در اکثر مواقع از این عوامل تأثیر  می گرفتند، تغییر چندانی را طی روزهای اخیر تجربه نکردند.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

گزارشات کسب شده از سوی کارشناسان آهن پرایس حاکی از آن است که وضعیت تیرآهن های ذوبی با وجود کش و قوس های فراوان در مرحله تولید و عرضه همچنان مساعد نبوده و نتوانسته رضایت خاطر متقاضیان خود را چه از حوزه توزیع کننده و چه مصرف کننده نهایی جلب نماید. البته در این میان نباید از نقش دلالان بازار آهن در قیمت گذاری محصولاتی چون تیرآهن ذوبی و سایر محصولات با عرضه محدود به سادگی گذشت.

گزارشات میدانی از بازار آهن براین حکایت دارد که عمده خریدهای چند هفته اخیر محصولات ذوب آهن توسط یکی از شرکت های وابسته به آن  انجام می شود که تامین کننده اصلی مواد اولیه این شرکت نیز می باشد. هرچند خریدهای انجام شده توسط این شرکت به صورت قانونی و بر اساس ضوابط است، اما این معامله ی دو سر سود باعث شده است رقم های پیشنهادی این شرکت برای خرید سبدهای بزرگ، قدرت رقابت و مانور را از دیگر خریداران به خصوص خریداران خرد سلب کند. همچنین فروش های مدت دار سبدهای بزرگ ارائه شده باعث کمبود محصول و به تبع افزایش قیمت محصولات این شرکت چه در حوزه میلگرد آجدار و چه در حوزه تیرآهن شده است. 

انصاف این بود که در خلال فروش های ماهانه و مرتب این شرکت لااقل یک یا دو فروش نقدی گنجانده می شد تا بازار به حالت تعادل نسبی نزدیک تر شود و بتواند رضایت مصرف کنندگان نهایی را جلب نماید. ادامه این سیاست های غلط باعث شده است تا قیمت تیرآهن سایز ۱۴ مرز روانی افزایش پنج هزار تومان، تیرآهن سایز ۱۸ حدود ۴۸۰۰ تومان و تیرآهن سایز ۱۶ با اختلاف کمتر در نوردیده شده است که این امر سبب گشته تا عدم رضایت فروشنده و خریدار از یک طرف و عدم افزایش مجدد قیمت ها از سوی دیگر بیش از سطوح فعلی در کوتاه مدت متصور نباشد.

به گزارش آهن پرایس، بازار تیرآهن ذوبی در دو ماه اخیر، تحت تاثیر مشکلات ناشی از تهیه مواد اولیه افزایش ۵۰۰ تومانی را تجربه کرده است و ظاهرا اعتراضات صنفی نیز تاکنون نتوانسته مانعی در برابر روند رو به رشد قیمت ها قرار دهد . به نظر می رسد سیاست گذاران فعال این بخش با کاهش فشار تنظیم بازار درحوزه تیرآهن بیشتر موافق باشند.



:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

نسبت قیمت به اجاره‌ بها طی سال‌ های گذشته در بازه عددی مشخص نوسان داشته، به‌ طوری‌که فاصله قیمت با اجاره‌ بها در زمان جهش به میزان حداکثر ۲۲ برابر و در پایان دوره کاهش و ثبات قیمت، حداقل ۱۳ برابر شده است. این نسبت در سال جاری  به سطح بی‌ سابقه ۰۴/ ۲۶ رسید. با این حال در پی کاهش قیمت مسکن در تابستان برآورد ها از نسبت جدید عدد ۲۵ را نشان می‌ دهد.
به گزارش آهن پرایس در بازار مسکن، میان قیمت مسکن و نرخ اجاره‌ بها همواره یک رابطه معنا دار وجود داشته و دارد و در واقع اجاره‌ بها تابعی از قیمت مسکن است. نسبت قیمت به اجاره ‌بها از ابتدای دهه ۷۰ شمسی تا ابتدای سال جاری همواره در یک بازه مشخص بین ۱۴ تا حدود ۲۲ واحد متغیر بوده است. این نسبت زمانی در بالا ترین سطح قرار دارد که معاملات مسکن رونق گرفته و به دنبال آن قیمت مسکن جهش پیدا کرده است. پس از مقطع اوج رونق و جهش قیمت ‌ها، به تدریج اجاره‌ بها رو به افزایش می‌گذارد و مقدار آن به شکلی رشد می‌ کند که نسبت معقول بین قیمت و اجاره احیا شود.
از این رو این تغییرات عموما هم زمان با تخلیه حباب و شروع کاهش اسمی یا واقعی قیمت مسکن رخ می ‌دهد، بطوری که با افزایش مخرج کسر در شرایطی که صورت کسر یعنی قیمت مسکن ثابت مانده یا کاهشی بوده، سبب می‌ شود مقدار کل نسبت کاهش یابد و به تدریج هم زمان با عمیق شدن رکود، به پایین‌ ترین مقدار ممکن برسد. بنابراین در نخستین ماه از نیمه دوم سال جاری این نسبت برای دو فصل بهار و تابستان، یکی بر اساس قیمت‌ های قطعی اعلام شده است. تغییر جهت حاصل کسر قیمت مسکن به اجاره‌ بهاست و این نسبت در فصل گذشته روند کاهشی را طی نمود.

 



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بر اساس تحقیقات به عمل آمده آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در ۶ ماهه نخست سال جاری تمام شاخص‌ های تولیدی کشور در بخش صنایع معدنی با رشد مواجه بوده است و این افتخار کشور است که در مقابل اقدامات دشمن برای به تعطیلی کشاندن واحد های تولیدی آمار تولید افزایش یابد.
از این رو با توجه به عوامل محدود شدن صادرات فولاد از انتهای مرداد ۹۸، فعالان حوزه فولاد معتقد هستند که آرامش بازار فولاد بیشتر از گذشته وارد رکود سنگینی شده است، که خریداران در حال حاضر بیشتر از گذشته نظاره گر معاملات هستند. به گفته عده ای از این خریداران، در صورت ورود متقاضیان به بورس کالا، و با توجه به کاهشی بودن نرخ ارز و قیمت فولاد، آنها بیشتر از هرکس دیگر مورد ضرر و زیان قرار خواهند گرفت.
 معاملات صورت گرفته حاکی از آن است که بیشتر از قیمت اعلامی عرضه کنندگان، تقاضای خریدار است که بازار را جذاب می کند. البته باید توجه داشت که مسائل تاثیر گذار بر روی قیمت مقاطع، بیشتر از نرخ ارز، مسائل بنیادین مانند حجم عرضه و تقاضا است.

به اظهارات کارشناسان بازار فولاد، اقداماتی که طی سال جاری در حوزه اکتشافات معدنی در کشور انجام صورت خواهد گرفت از لحاظ حجم کاری با اقدامات انجام شده در سال های گذشته برابری می کند.  از این رو توسعه بخش معدن یکی از مهم ترین برنامه‌ های وزارت خانه در سال جاری است که تمامی اقدامات لازم این حوزه در قالب برنامه ای جامع در سطح کشور پیگیری می شود.
تکمیل زنجیره صنایع فولاد در کشور دارای اهمیت ویژه‌ ای است و باید روی فرآوری و هم چنین تولید محصول نهایی بیشتر و با برنامه تر کار کرد. امید بر این است دولت و مسئولان صنعت فولاد با اندیشه و تدبیر صحیح را حلی مناسب برای این بازار اندیشه کنند.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بازار فولاد در اوایل هفته گذشته رشد قیمت محسوسی را شاهد بوده اما بررسی ها نشان میدهد در اواخر هفته آرامش نسبی را شاهد بوده است. وجود همین جرقه های رشد نرخ محدود هم اگر هیچ تاثیری بر بازار نداشته باشد ولی در برابر افت قیمت ها به عنوان یک مانع عمل کرده و اجازه نمی دهد قیمت ها کاهش چشم گیری داشته باشند.

انتظار می رفت با شروع فصل پاییز، با کاهش تقاضا نسبت به روزهای گرم سال با تفاوت قیمتی در بازار رو به رو شویم اما تاکنون همان روند قیمتی شهریور را شاهد هستیم که به معنی تداوم ثبات نرخ در بازار داخلی است. از سوی دیگر پیش رو بودن ایام اربعین به کاهش جدی صادرات به عراق منجر شده و قطعا این شرایط تا چند روز آینده نیز ادامه خواهد داشت، در نتیجه بخش اعظمی از تقاضا در کشور محدود شده است.

بازار فولاد با  وجود این شرایط و آغاز دوره ای برای بارش های فصلی و کم شدن تقاضا و مشکلات حمل و نقل باید خود را برای رکود نسبی آماده کند. امروزه شرایط از لحاظ قیمتی در بورس‌کالا هم به نسبت هفته‌های گذشته اندکی تغییر کرده است. به‌عنوان یک مثال واضح می‌توان به نوسان قیمت میلگرد نیشابور یا همان مجتمع فولاد خراسان اشاره داشت. برای میلگرد سایز ۱۴ تا ۲۸ این واحد تولیدی در ۷ مهرماه، قیمت ۳ هزار و ۷۱۷ تومان درج شده ولی همین کالا روز گذشته به ۳ هزار و ۶۹۶ تومان برای میانگین آن، افت نرخ را نشان می‌دهد. این یعنی در فاصله زمانی ۱۰ روز گذشته، ۲۰ تومان از قیمت همین کالا در بورس ‌کاسته شده است؛ درحالی که قیمت پایه در بورس‌کالا افزایش داشته ولی افت تقاضا و کاهش رقابت برای خرید به افت نرخ منجر شده است.

میتوان نتیجه گرفت که تمایل معاملات در بورس‌کالا به سمت افت نرخ است و در صورتی که این روند ادامه یابد یک سیگنال کاهشی تازه برای بازار محسوب میشود. تا حدودی تجربه ثابت کرده که اثرگذاری قیمت بورس‌کالا بر بازار داخلی اندکی زمانبر است که این موارد شاید بر بازار اواسط یا اواخر هفته بعد اثر بگذارد هرچند نمیشود نظر قطعی در این رابطه ارائه داد. بازار تیرآهن اما متفاوت است چراکه اتفاقات در حوزه تیرآهن پیچیده‌تر از آن است که در این گزارش مورد بحث قرار بگیرد و به گزارشی جداگانه نیاز دارد؛ اگرچه همین که بازار تیرآهن در روزهای سخت بازار فولاد، باز هم از تحرک خوبی و نوسان نرخ برخوردار است را باید یک اتفاق مهم ارزیابی کرد که نشان از این است که زیر پوست بازار هنوز هم تقاضای واقعی وجود دارد .



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل کارشناسان آهن پرایس، بازار مسکن در مهرماه امسال بر خلاف سال گذشته روند متفاوتی را سپری کرد. اصولا با ورود به فصل پاییز تقاضا برای مسکن کاهش می یابد ولی مهر امسال به دلیل کاهش قیمت مسکن، تقاضا روند صعودی را طی کرد. لازم به ذکر است که این افزایش قیمت، بازار مسکن را هنوز هم از حالت کسادی خارج نکرده است اما با توجه به گزارشات کارشناسان و نتایج به دست آمده توسط آنها میتوان به این نتیجه رسید که معاملات در مهر ماه ۹۸ نسبت به شهریور همین سال رشد ۲۶ درصدی داشته است اما هنوز هم نرخ معاملات منفی ۶۹ درصد می باشد که امید می رود این روند بهبود یابد.

با توجه به آمار اتحادیه مشاوران املاک تهران نرخ خرید و فروش مسکن در ۱۶روز ابتدای مهر ماه ۱۶ هزار و ۴۰۰ قرارداد بوده است که نسبت به مهر سال ۹۷ افت ۵۵ درصدی داشته و نرخ اجاره مسکن نسبت به سال قبل تغییر محسوسی نداشته است. با توجه به این آمار می توان به این نتیجه رسید که بازار مسکن حال مساعدی ندارد و برای بهبود شرایط نیازمند برنامه ریزی و تدبیر مسئولان مربوطه خواهد بود.

از سوی دیگر بازار مسکن در پایتخت روزهای متفاوتی را سپری میکند. نرخ معاملات خرید و فروش مسکن در مهر ماه امسال نسبت به ماه گذشته ۲۹ درصد افزایش یافته و نسبت به مهر ماه سال گذشته ۶۹ درصد کاهش یافته است و همچنین نرخ اجاره نامه ها نسبت مهر پارسال ۷ درصد کاهش یافته است اما نکتهء حائز اهمیت این است که همواره با ورود به مهر ماه شاهد کاهش ۲۰ تا ۵۰ درصدی قرار داد ها می بودیم ولی امسال با رشد این نرخ مواجه شده ایم .

اندک افزایش تقاضا در بازار مسکن را میتوان ناشی از افت قیمت ها، ثبات نرخ ارز و افزایش اطمینان به شرایط عمومی اقتصاد دانست. عده ای از متقاضیان با توجه به این نکته که کاهش قیمت در زمان رکود کمتر از افزایش قیمت در زمان رونق است اقدام به خرید کردند، همچنین در پایتخت میزان ساخت و ساز ۲ برابر معاملات است که این امر هم تهدیدی برای افزایش قیمت برای متقاضیان به شمار میرود. با وجود تمامی این مطالب نکته قابل توجه این است که میزان نرخ معاملات حتی از ماه های نیمه تعطیل فروردین هم کمتر شده است که این نتایج کمی قابل تفکر و پیگیری است.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

مجتمع فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۷ تقریبا ۹میلیون و ۲۰هزار تن تولید فولاد خام داشته است. درحالی که برنامه نیم سال اول سال جاری ۴میلیون و۳۲۰هزار تن تولید فولاد خام بوده وعملکرد واقعی تولید ۴ میلیون و ۷۲۸هزار تن ثبت گردید. در این خصوص مدیرعامل فولاد مبارکه با ارزش ترین سرمایه فولاد مبارکه را نیروی انسانی آن خطاب کرد و همچنین علت ایمنی بالای فولاد مبارکه را واحد امنیتی و آتشنشان ها دانست.
حمید عظیمیان در ادامه بیان کرد: در شش ‌ماهه اول سال ۱۳۹۸ تناژ فروش داخلی به ۳ میلیون و ۱۲۱ هزار تن و تناژ فروش صادراتی به ۷۵۳ هزار تن و فروش کل به ۲۰۰ هزار و ۳۳۷ میلیارد ریال رسید. این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان فروش داخلی ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار تن و فروش صادراتی ۶۶۴ هزار تن و درآمد فروش کل ۹۸ هزار و ۱۰۱ میلیارد ریال بوده است. این ارقام نشان می‌دهند که طی شش‌ ماهه اول سال ‌جاری، در فروش داخلی و صادراتی رشد قابل ‌ملاحظه‌ای داشته ‌ایم. همچنین درآمد فروش صادراتی در شش ‌ماهه اول سال‌جاری، با وجود همه مشکلات در حوزه صادرات، به ۳۱۱ میلیون دلار افزایش یافته است.
همچنین برگزاری مجمع عمومی سالانه شرکت و تقسیم سود نقدی با افزایش دو برابری نسبت به سال قبل تا امسال به۳۹هزار میلیارد رسید. افزایش سرمایه ۱۳۰هزارمیلیارد به ۲۱۰هزارمیلیارد از جمله پیشنهادات هیئت مدیره بوده و همچنین کسب کمترین رکورد میزان حادثه درشش ‌ماه اول سال و افزایش رضایت کارکنان در یک سال برخی از مهمترین فعالیت‌ های شش ‌ماه اول سال ۱۳۹۸ بوده است. عظیمیان کسب این موفقیت‌ها را مرهون خودباوری و تلاش همه مدیران و کارکنان فولادمبارکه دانست و گفت: درتلاش هستیم که تا مشکلات موجود در تامین مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز را برطرف کنیم تا این راه موفقیت آمیز را ادامه دهیم.
فولاد مبارکه به این نتیجه رسیده که باید اقداماتی درسطح ملی انجام دهیم تا بزرگ‌ ترین فولاد سازان کشور و خاورمیانه از این بابت با مشکل مواجه نشود. همچنین هر مشکل و مساله‌ای راهکارهای جدید در افق دید ما قرار می‌دهد. وی افزود راه مبارزه با افزایش بهره‌وری، تولید حداکثری و رونق تولید است.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

طی تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان آهن پرایس، طی ماه های اخیر آپارتمان های ممنوعه نیز دارای مجوز شدند. تا پیش از این تنها آپارتمان هایی با نهایت سن ۲۰ سال مشمول وام اوراق می شدند که با تصمیم سیستم بانکی به ۲۵سال افزایش پیدا کرد اما کماکان وام خانه اولی ها فقط به خانه های زیر ۱۵سال ساخت تعلق می گیرد.

بنابراین از این پس سقف سنی آپارتمان هایی که وام اوراق به انها تعلق میگیرد ۵سال بیشتر شده است. شواهد نشان میدهد این روند گرچه تا حدودی میتواند باعث تحریک نسبی معاملات خرید ملک شود اما راهکار مناسبی برای خرید خانه اولی ها نیست. خانه ‌اولی‌ها در شهر تهران در صورتی که  بخواهند با وام بانکی صاحب خانه شوند، از ورود به بازار خانه‌هایی با عمر بنای بیش از ۱۵ سال منع هستند. اما دارندگان وام اوراق مسکن که تا پیش از این اجازه ورود به بازارآپارتمان‌هایی با عمربنای بیش از ۲۰ سال را نداشتند، اکنون بخشی از این محرومیت برایشان برطرف شده است. افزایش سقف سنی آپارتمان‌های مشمول وام اوراق به این معناست که دامنه انتخاب واحدهای مسکونی برای خرید توسط دارندگان اوراق، حدود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی افزایش پیدا کرده است.

در گزارشی ضمن تشریح افزایش محسوس قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید خانه ‌اولی‌ها اینگونه مطرح شده که برای افزایش سقف ریالی وام خرید خانه اولی ها، کمبود منابع و ناتوانی در پرداخت قسط ماهانه وجود دارد. یک مسیر جبرانی در قالب افزایش سن بنای مجاز به استفاده از وام تعیین شده که اگر ایجاد شود، می‌تواند چالش قدرت خرید مسکن را تا حدودی رفع کند. بررسی‌های آهن پرایس درباره علت اعمال شرط «سقف سنی» برای دریافت وام خرید مسکن نشان می‌دهد که سیاست‌گذار پولی بخش مسکن در گذشته با این هدف که جریان ساخت وعرضه مسکن نباید از محل پرداخت وام خرید به آپارتمان‌های سالخورده تعلق بگیرد، این شرط را تعریف و اعمال کرده است. به گفته کارشناسان، تعیین سقف سنی برای ساختمان هایی که شامل دریافت وام بانکی می شوند در واقع برای این موضوع مصوب شد که در صورت وصول نشدن مطالبات بانک وعدم بازپرداخت تسهیلات دریافت شده، عمر بنا به حدی زیاد نشده باشد که واحد تخریب شده یا ارزش آن به حدی افت کند که بانک قادر به دریافت مطالبات به واسطه تملک واحد مسکونی نباشد.

این موضوع برای همه واحدها و همه انواع وام‌ها مصداق دارد؛ بنابراین اگر بانک به این تشخیص رسیده است که می‌توان سقف سنی آپارتمان‌های مشمول وام با حفظ تعیین سقف سنی برای واحدهای مسکونی را افزایش داد، نمی توان که تنها یک نوع وام مشمول افزایش سقف سنی گردد. امروزه شرایط خانه ‌اولی‌ها در بازارمسکن بحرانی ‌تر است و لازم است این گروه به‌طور ویژه مورد حمایت قرار بگیرند. افزایش سقف تسهیلات مسکن و افزایش دوره بازپرداخت و کاهش مبلغ اقساط ماهانه را اقداماتی به مراتب اثربخش ‌تر در راستای تقویت تقاضای مصرفی در بازار مسکن دانست.



:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس طی دو هفتهء گذشته شاهد ثبات نسبی قیمت میلگرد در بازار آهن بوده ایم که این ثبات قیمت متأثر از چندین عامل می باشد. از جملهء این عوامل می توان به ۳مورد مهم اشاره کرد: اولین عامل کاهش چشمگیر قیمت شمش آهن بود که پیش بینی می شود این افت قیمت شمش به پایین ترین حد خود رسیده و دیگر شاهد افت قیمت شمش و در نتیجه ء آن میلگرد نخواهیم بود. عامل دوم این ثبات قیمت را می توان نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه دانست چون اکثر  فعالان در این حوزه فعالیت خود را در پایان ماه کمتر کرده و بازار اصطلاحا به خواب کوتاه مدت فرو می رود. عامل بعدی را می توان موجودی کالا در انبار در نظر گرفت؛ با توجه به شرایط حاکم بر بازار اکثر کارخانجات تولیدات خود را به سفارشات مشتریان داخلی و خارجی محدود می کنند، در نتیجه موجودی انبار پاسخگوی نیاز بازار نمی باشد.

با نگاهی به بازار آهن بین الملل خواهیم دید که این روند طی شده قیمت کمی با بازار ایران متفاوت است. میلگرد در بازار بین الملل افت قیمت را تجربه کرده که این کاهش قیمت به دلیل اتخاذ سیاست هایی از جانب فعالان ترک بوده است. به تحلیل کارشناسان این روند کاهش قیمت میلگرد به دلیل افت قیمت قراضه و کاهش تقاضای میلگرد همچنان ادامه خواهد داشت اما از سوی دیگر قیمت تیرآهن روند متفاوتی را طی می کند و شاهد افزایش قیمت برای این محصول هستیم. دلیل اصلی این افزایش قیمت کاهش عرضه از سوی تولیدکنندگان بزرگی همچون ذوب آهن است که در نتیجهء این کاهش عرضه و افزایش قیمت دیگر تولیدکنندگان را نیز مجبور به فروش محصولات خود کردند.

با توجه به مطالب ذکر شده می توان به این نتیجه رسید که بازار میلگرد وضعیت مساعدی ندارد و با مشکلاتی همچون کاهش موجودی انبار، سردرگمی و کاهش تقاضای مشتریان به امید تزریق محصولات ارزان قیمت به بازار دست و پنجه نرم می کند ولی با وجود تمامی این مشکلات کاهش قیمت ها در بازار آهن صدمه دو چندانی به توزیع کنندگان وارد میکند و در نتیجهء با وجود تمامی این مشکلات، ما شاهد جاری شدن سرمایه از بازار آهن به بازار هایی همچون سکه و ارز خواهیم بود.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

با توجه به وضعیت بازار فولاد طی این روزها، به نظر می‌ رسد واحد های تولید نورد این روزها از نبود تقاضا در رنج هستند. البته مشکلات این واحد های پایین‌ دست فولاد با رکود ساخت‌ و ساز و ایجاد واحد های نوردی بیش از نیاز داخل آغاز شده است که در گره خوردن با سایر مشکلات سبب شده با نیم یا حتی یک‌ سوم ظرفیت مشغول کار باشند. در حال ‌حاضر یکی از مهم ‌ترین مشکلات این واحد های تولیدی نبود نقدینگی است.
به نقل از آهن پرایس، مشکل اصلی نورد کاران نقدینگی و نبود بازار صادراتی می باشد. نوردکاران که بیشتر متعلق به بخش خصوصی هستند، به طور عمده میلگرد تولید می‌کنند که این‌ روزها این واحد های پایین ‌دست فولاد با دو مشکل عمده رو به‌ رو هستند. یکی از مهم‌ ترین مشکلات نوردکاران تامین مواد ‌اولیه است. از آنجا که این واحد های تولیدی نقدینگی مناسبی ندارند، به صورت نقدی قادر به تامین شمش مورد نیاز خود از بازار نیستند. برای نمونه اگر بخواهند شمش را به صورت نقدی خریداری کنند، قادر به تامین نیاز کارخانه خود نیستند، چرا که فولاد ساز ها ترجیح می ‌دهند به‌ صورت نقدی کالا بفروشند.
از این رو واحد های نوردی قادر به تامین کالای خود به‌ وسیله بورس کالا نیستند، خرید از بورس کالا نیز به صورت نقدی انجام می‌ شود. هر چند پیش‌ شرط صادرات شمش در کشور عرضه در بورس است اما خرید ها بیشتر به صورت نقدی انجام می‌ شود.
با وجود اینکه شمش در داخل تولید می ‌شود، فولاد ساز های بزرگ ترجیح می‌ دهند صادرات داشته باشند چراکه هم قیمت‌ های جهانی بالاتر است و هم به صورت نقدی ارز خود را دریافت می‌ کنند. هر چند در بازار داخلی نیز ترجیح می‌دهند محصول خود را به صورت نقدی بفروشند. بنا بر اظهارات کارشناسان زمانی که نوردکاران یک محموله را خریداری می‌کنند، ممکن است تا چند وقت قادر به خرید نباشند، از این رو خط تولید آنها تا زمانی که قادر باشند شمش خریداری کنند، می‌خوابد.



:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به اظهارات کارشناسان بازار مسکن امکان ساخت و تولید مسکن وجود دارد و بسیاری از مستاجران جامعه از طبقه متوسط به پایین متقاضی خرید اقساطی یا با قیمت پایین تر مسکن هستند.
 تحقق تولید مسکن ارزان و رساندن آن به دست مصرف کننده واقعی وابسته به اراده دولت است چرا که خواست دولت می‌ تواند منجر به تولید قابل توجهی از مسکن در زمین‌هایی شود که در اختیار دولت قرار دارد. از این رو خوشبختانه دولت از امکانات قابل توجهی در تولید مسکن برخوردار است پس ساخت مسکن فقط و فقط وابسته به عزم و خواست مدیران دولتی است. 
مسأله مهمی که در شش سال گذشته مبهم بوده و پاسخ دقیقی به آن داده نشده، چرایی عدم اراده دولت و میزن اراده ‌ای است که دولت باید در این بخش به کار می‌گرفت. اینکه دولت به قول و وعده ساخت چهارصد هزار واحد مسکونی عمل می‌کند نیز سؤالی است که بی پاسخ مانده است چرا که تولید مسکن در دولت یازدهم ودوازدهم به سادگی کنار گذاشته شد.
کارشناس بخش مسکن اظهار دارند، در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان به اراده دولت در ساخت مسکن امیدوار بود، می‌توان بر اساس تجارب قبلی به این نتیجه رسید که آیا امید بستن به ساخت چهارصد هزار واحد مسکونی و واگذاری آن به قشر ضعیف جامعه عملیاتی می شود یا خیر؟ متأسفانه تجارب قبلی وعده و وعده‌ های دولتی نه تنها به صورت صد درصدی محقق نشده بلکه بخش وسیعی از آن روی زمین مانده است. لذا با توجه به اینکه تصمیم گیریها و سیاست گذاری های نهاد های مختلف دولتی جدای از هم نیست نمی ‌توان با اطمینان به حصول چنین وعده ‌ای امیدوار بود.حتی در صورت عملیاتی شدن و ساخت چهارصد هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰، قطعاً تولید ۲۰۰ هزار مسکن در سال رقمی نیست که بر بازار مسکن تأثیرات قابل توجهی بگذارد و این بخش اقتصاد ساز کشور را از رکود خارج کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

وضعیت اقتصادی کشور سبب گشته است تا بسیاری از مشاغل به علت رکود بازار به صورت نیمه تعطیل درآماده و بسیاری از آن ها نیز در مرز نابودی کامل قرار بگیرند. شرکت فولاد ماهان زرندیه یکی از این موارد است که با وجود دارا بودن روژه ۴۲۰ هزار تنی میلگرد و پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی در آستانه ورشکستگی قرار دارد. از دلایل این اتفاقات تقسیم تامین منابع مالی پروژه ها می باشد که زیرا قرار بود ۶۰ درصد از تامین مالی توسط شرکت و ۴۰ درصد آن توسط دولت و بانک‌ها انجام شود اما بانک‌ها پس از گذشت چند سال، هیچ وامی را در اختیار شرکت نگذاشتند و پروژه را  به‌ نوعی به حال خود رها کردند.

به تحلیل آهن پرایس، در پروژه میلگرد این شرکت همه زیرساخت‌ها مانند آب، برق، گاز و سوله‌ها به اتمام رسیده و حتی بخشی از تجهیزات اصلی مانند جرثقیل‌ها نصب شده‌اند اما بخش ارزی آن که در زمان اجرای پروژه دارای نرخی در حدود یک هزار تومان بود، هرگز توسط دولت تامین نشد و به این ترتیب، شرکت با تحمیل هزینه‌های فراوان به مرز ورشکستگی رسیده است و متاسفانه دولت در تخصیص ارز به شرکت تعلل به خرج داده  و با وجود آنکه نرخ ارز ۱۲ برابر شده و به مرز ۱۲ هزار تومان رسیده، هنوز هیچ خبری از اختصاص ارز برای اتمام پروژه هایی از این دست نمی باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد ماهان زرندیه خاطرنشان کرد: اگر در سال ۱۳۹۰ (زمان آغاز اجرای پروژه) اقدام به تامین و جمع‌آوری ارز از بازار آزاد می کردیم  اکنون  پروژه به اتمام رسیده بود، افسوس که بی توجهی مسئولین سبب بیکاری جمع کثیری از قشر کارگر خواهد شد. کارشناسان معتقدند که حمایت دولت از تولید و اشتغال در حد شعار بوده و این پشتیبانی‌ها فقط روی کاغذ موفق هستند و در واقعیت هیچ حمایتی از تولید و صنعت به  خصوص دربازار آهن به عمل نمی‌آید.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، با توجه به تحلیل های کارشناسان به نظر می رسد انتظار متقاضیان برای کاهش بیشتر قیمت مسکن انتظاری به دور از واقعیت نیست، و بازار مسکن و مستغلات با روند های قیمتی جدیدی رو به رو می شود.
به قیمت رسیده، کمتر از قیمت منطقه، تخفیف پای معامله، جای چونه دارد و ... این جمله‌ ها را تقریباً کنار ۸۰ درصد آگهی‌ های اجاره یا فروش ملک این روز ها می‌ توان دید. ظاهراً بازار مسکن به کف قیمت خودش نزدیک شده است اما برخی چنین باوری ندارند و اظهار دارند، روند نزولی ادامه دارد. ورود به نیمه دوم سال و کاهش تقاضا موجب کاهش قیمت پیشنهادی در بازار مسکن نیز شده و کاهش قیمت‌ ها در این بازار شروع شده است.
در بازار املاک، عده ‌ای خریدارند و عده ‌ای فروشنده اما با شرایطی که در دو ماه اخیر در این بازار به وجود آمده هم خریداران و هم فروشندگان نسبت به انجام معامله تردید دارند. خریداران به خاطر از دست دادن خرید اقتصادی‌ تر در انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن نشسته‌ اند و فروشندگان نمی‌ خواهند ملک خود را با قیمتی پایین ‌تر از قیمت مورد نظرشان یا بازار بفروشند که بعداً نتوانند چیزی را جایگزین آن کنند.
در این میان، فعالان بازار مسکن تحلیلی که از این بازار ارائه می ‌دهند، افت بیشتر قیمت‌ ها در ماه‌ های آینده در بازار مسکن است، گرچه شماری هم می‌گویند، این کاهش ‌ها به‌ دلیل کاهش داد و ستد است نه کاهش هزینه ساخت. از این رو متقاضیان در صف خرید مسکن، در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ ها هستند. آنها برای انتظار خود شواهدی دارند. بنا بر این برای ثبات نرخ تورم و قیمت‌ های ارز و سکه را دلیلی بر احتمال کاهش بیشتر قیمت مسکن عنوان می‌کنند..

 



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، با توجه به تحلیل های کارشناسان به نظر می رسد انتظار متقاضیان برای کاهش بیشتر قیمت مسکن انتظاری به دور از واقعیت نیست، و بازار مسکن و مستغلات با روند های قیمتی جدیدی رو به رو می شود.
به قیمت رسیده، کمتر از قیمت منطقه، تخفیف پای معامله، جای چونه دارد و ... این جمله‌ ها را تقریباً کنار ۸۰ درصد آگهی‌ های اجاره یا فروش ملک این روز ها می‌ توان دید. ظاهراً بازار مسکن به کف قیمت خودش نزدیک شده است اما برخی چنین باوری ندارند و اظهار دارند، روند نزولی ادامه دارد. ورود به نیمه دوم سال و کاهش تقاضا موجب کاهش قیمت پیشنهادی در بازار مسکن نیز شده و کاهش قیمت‌ ها در این بازار شروع شده است.
در بازار املاک، عده ‌ای خریدارند و عده ‌ای فروشنده اما با شرایطی که در دو ماه اخیر در این بازار به وجود آمده هم خریداران و هم فروشندگان نسبت به انجام معامله تردید دارند. خریداران به خاطر از دست دادن خرید اقتصادی‌ تر در انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن نشسته‌ اند و فروشندگان نمی‌ خواهند ملک خود را با قیمتی پایین ‌تر از قیمت مورد نظرشان یا بازار بفروشند که بعداً نتوانند چیزی را جایگزین آن کنند.
در این میان، فعالان بازار مسکن تحلیلی که از این بازار ارائه می ‌دهند، افت بیشتر قیمت‌ ها در ماه‌ های آینده در بازار مسکن است، گرچه شماری هم می‌گویند، این کاهش ‌ها به‌ دلیل کاهش داد و ستد است نه کاهش هزینه ساخت. از این رو متقاضیان در صف خرید مسکن، در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ ها هستند. آنها برای انتظار خود شواهدی دارند. بنا بر این برای ثبات نرخ تورم و قیمت‌ های ارز و سکه را دلیلی بر احتمال کاهش بیشتر قیمت مسکن عنوان می‌کنند..

 



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، با توجه به تحلیل های کارشناسان به نظر می رسد انتظار متقاضیان برای کاهش بیشتر قیمت مسکن انتظاری به دور از واقعیت نیست، و بازار مسکن و مستغلات با روند های قیمتی جدیدی رو به رو می شود.
به قیمت رسیده، کمتر از قیمت منطقه، تخفیف پای معامله، جای چونه دارد و ... این جمله‌ ها را تقریباً کنار ۸۰ درصد آگهی‌ های اجاره یا فروش ملک این روز ها می‌ توان دید. ظاهراً بازار مسکن به کف قیمت خودش نزدیک شده است اما برخی چنین باوری ندارند و اظهار دارند، روند نزولی ادامه دارد. ورود به نیمه دوم سال و کاهش تقاضا موجب کاهش قیمت پیشنهادی در بازار مسکن نیز شده و کاهش قیمت‌ ها در این بازار شروع شده است.
در بازار املاک، عده ‌ای خریدارند و عده ‌ای فروشنده اما با شرایطی که در دو ماه اخیر در این بازار به وجود آمده هم خریداران و هم فروشندگان نسبت به انجام معامله تردید دارند. خریداران به خاطر از دست دادن خرید اقتصادی‌ تر در انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن نشسته‌ اند و فروشندگان نمی‌ خواهند ملک خود را با قیمتی پایین ‌تر از قیمت مورد نظرشان یا بازار بفروشند که بعداً نتوانند چیزی را جایگزین آن کنند.
در این میان، فعالان بازار مسکن تحلیلی که از این بازار ارائه می ‌دهند، افت بیشتر قیمت‌ ها در ماه‌ های آینده در بازار مسکن است، گرچه شماری هم می‌گویند، این کاهش ‌ها به‌ دلیل کاهش داد و ستد است نه کاهش هزینه ساخت. از این رو متقاضیان در صف خرید مسکن، در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ ها هستند. آنها برای انتظار خود شواهدی دارند. بنا بر این برای ثبات نرخ تورم و قیمت‌ های ارز و سکه را دلیلی بر احتمال کاهش بیشتر قیمت مسکن عنوان می‌کنند..

 



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، با توجه به تحلیل های کارشناسان به نظر می رسد انتظار متقاضیان برای کاهش بیشتر قیمت مسکن انتظاری به دور از واقعیت نیست، و بازار مسکن و مستغلات با روند های قیمتی جدیدی رو به رو می شود.
به قیمت رسیده، کمتر از قیمت منطقه، تخفیف پای معامله، جای چونه دارد و ... این جمله‌ ها را تقریباً کنار ۸۰ درصد آگهی‌ های اجاره یا فروش ملک این روز ها می‌ توان دید. ظاهراً بازار مسکن به کف قیمت خودش نزدیک شده است اما برخی چنین باوری ندارند و اظهار دارند، روند نزولی ادامه دارد. ورود به نیمه دوم سال و کاهش تقاضا موجب کاهش قیمت پیشنهادی در بازار مسکن نیز شده و کاهش قیمت‌ ها در این بازار شروع شده است.
در بازار املاک، عده ‌ای خریدارند و عده ‌ای فروشنده اما با شرایطی که در دو ماه اخیر در این بازار به وجود آمده هم خریداران و هم فروشندگان نسبت به انجام معامله تردید دارند. خریداران به خاطر از دست دادن خرید اقتصادی‌ تر در انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن نشسته‌ اند و فروشندگان نمی‌ خواهند ملک خود را با قیمتی پایین ‌تر از قیمت مورد نظرشان یا بازار بفروشند که بعداً نتوانند چیزی را جایگزین آن کنند.
در این میان، فعالان بازار مسکن تحلیلی که از این بازار ارائه می ‌دهند، افت بیشتر قیمت‌ ها در ماه‌ های آینده در بازار مسکن است، گرچه شماری هم می‌گویند، این کاهش ‌ها به‌ دلیل کاهش داد و ستد است نه کاهش هزینه ساخت. از این رو متقاضیان در صف خرید مسکن، در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ ها هستند. آنها برای انتظار خود شواهدی دارند. بنا بر این برای ثبات نرخ تورم و قیمت‌ های ارز و سکه را دلیلی بر احتمال کاهش بیشتر قیمت مسکن عنوان می‌کنند..

 



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، با توجه به تحلیل های کارشناسان به نظر می رسد انتظار متقاضیان برای کاهش بیشتر قیمت مسکن انتظاری به دور از واقعیت نیست، و بازار مسکن و مستغلات با روند های قیمتی جدیدی رو به رو می شود.
به قیمت رسیده، کمتر از قیمت منطقه، تخفیف پای معامله، جای چونه دارد و ... این جمله‌ ها را تقریباً کنار ۸۰ درصد آگهی‌ های اجاره یا فروش ملک این روز ها می‌ توان دید. ظاهراً بازار مسکن به کف قیمت خودش نزدیک شده است اما برخی چنین باوری ندارند و اظهار دارند، روند نزولی ادامه دارد. ورود به نیمه دوم سال و کاهش تقاضا موجب کاهش قیمت پیشنهادی در بازار مسکن نیز شده و کاهش قیمت‌ ها در این بازار شروع شده است.
در بازار املاک، عده ‌ای خریدارند و عده ‌ای فروشنده اما با شرایطی که در دو ماه اخیر در این بازار به وجود آمده هم خریداران و هم فروشندگان نسبت به انجام معامله تردید دارند. خریداران به خاطر از دست دادن خرید اقتصادی‌ تر در انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن نشسته‌ اند و فروشندگان نمی‌ خواهند ملک خود را با قیمتی پایین ‌تر از قیمت مورد نظرشان یا بازار بفروشند که بعداً نتوانند چیزی را جایگزین آن کنند.
در این میان، فعالان بازار مسکن تحلیلی که از این بازار ارائه می ‌دهند، افت بیشتر قیمت‌ ها در ماه‌ های آینده در بازار مسکن است، گرچه شماری هم می‌گویند، این کاهش ‌ها به‌ دلیل کاهش داد و ستد است نه کاهش هزینه ساخت. از این رو متقاضیان در صف خرید مسکن، در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ ها هستند. آنها برای انتظار خود شواهدی دارند. بنا بر این برای ثبات نرخ تورم و قیمت‌ های ارز و سکه را دلیلی بر احتمال کاهش بیشتر قیمت مسکن عنوان می‌کنند..

 



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، با توجه به تحلیل های کارشناسان به نظر می رسد انتظار متقاضیان برای کاهش بیشتر قیمت مسکن انتظاری به دور از واقعیت نیست، و بازار مسکن و مستغلات با روند های قیمتی جدیدی رو به رو می شود.
به قیمت رسیده، کمتر از قیمت منطقه، تخفیف پای معامله، جای چونه دارد و ... این جمله‌ ها را تقریباً کنار ۸۰ درصد آگهی‌ های اجاره یا فروش ملک این روز ها می‌ توان دید. ظاهراً بازار مسکن به کف قیمت خودش نزدیک شده است اما برخی چنین باوری ندارند و اظهار دارند، روند نزولی ادامه دارد. ورود به نیمه دوم سال و کاهش تقاضا موجب کاهش قیمت پیشنهادی در بازار مسکن نیز شده و کاهش قیمت‌ ها در این بازار شروع شده است.
در بازار املاک، عده ‌ای خریدارند و عده ‌ای فروشنده اما با شرایطی که در دو ماه اخیر در این بازار به وجود آمده هم خریداران و هم فروشندگان نسبت به انجام معامله تردید دارند. خریداران به خاطر از دست دادن خرید اقتصادی‌ تر در انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن نشسته‌ اند و فروشندگان نمی‌ خواهند ملک خود را با قیمتی پایین ‌تر از قیمت مورد نظرشان یا بازار بفروشند که بعداً نتوانند چیزی را جایگزین آن کنند.
در این میان، فعالان بازار مسکن تحلیلی که از این بازار ارائه می ‌دهند، افت بیشتر قیمت‌ ها در ماه‌ های آینده در بازار مسکن است، گرچه شماری هم می‌گویند، این کاهش ‌ها به‌ دلیل کاهش داد و ستد است نه کاهش هزینه ساخت. از این رو متقاضیان در صف خرید مسکن، در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ ها هستند. آنها برای انتظار خود شواهدی دارند. بنا بر این برای ثبات نرخ تورم و قیمت‌ های ارز و سکه را دلیلی بر احتمال کاهش بیشتر قیمت مسکن عنوان می‌کنند..

 



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، با توجه به تحلیل های کارشناسان به نظر می رسد انتظار متقاضیان برای کاهش بیشتر قیمت مسکن انتظاری به دور از واقعیت نیست، و بازار مسکن و مستغلات با روند های قیمتی جدیدی رو به رو می شود.
به قیمت رسیده، کمتر از قیمت منطقه، تخفیف پای معامله، جای چونه دارد و ... این جمله‌ ها را تقریباً کنار ۸۰ درصد آگهی‌ های اجاره یا فروش ملک این روز ها می‌ توان دید. ظاهراً بازار مسکن به کف قیمت خودش نزدیک شده است اما برخی چنین باوری ندارند و اظهار دارند، روند نزولی ادامه دارد. ورود به نیمه دوم سال و کاهش تقاضا موجب کاهش قیمت پیشنهادی در بازار مسکن نیز شده و کاهش قیمت‌ ها در این بازار شروع شده است.
در بازار املاک، عده ‌ای خریدارند و عده ‌ای فروشنده اما با شرایطی که در دو ماه اخیر در این بازار به وجود آمده هم خریداران و هم فروشندگان نسبت به انجام معامله تردید دارند. خریداران به خاطر از دست دادن خرید اقتصادی‌ تر در انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن نشسته‌ اند و فروشندگان نمی‌ خواهند ملک خود را با قیمتی پایین ‌تر از قیمت مورد نظرشان یا بازار بفروشند که بعداً نتوانند چیزی را جایگزین آن کنند.
در این میان، فعالان بازار مسکن تحلیلی که از این بازار ارائه می ‌دهند، افت بیشتر قیمت‌ ها در ماه‌ های آینده در بازار مسکن است، گرچه شماری هم می‌گویند، این کاهش ‌ها به‌ دلیل کاهش داد و ستد است نه کاهش هزینه ساخت. از این رو متقاضیان در صف خرید مسکن، در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ ها هستند. آنها برای انتظار خود شواهدی دارند. بنا بر این برای ثبات نرخ تورم و قیمت‌ های ارز و سکه را دلیلی بر احتمال کاهش بیشتر قیمت مسکن عنوان می‌کنند..

 



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، با توجه به تحلیل های کارشناسان به نظر می رسد انتظار متقاضیان برای کاهش بیشتر قیمت مسکن انتظاری به دور از واقعیت نیست، و بازار مسکن و مستغلات با روند های قیمتی جدیدی رو به رو می شود.
به قیمت رسیده، کمتر از قیمت منطقه، تخفیف پای معامله، جای چونه دارد و ... این جمله‌ ها را تقریباً کنار ۸۰ درصد آگهی‌ های اجاره یا فروش ملک این روز ها می‌ توان دید. ظاهراً بازار مسکن به کف قیمت خودش نزدیک شده است اما برخی چنین باوری ندارند و اظهار دارند، روند نزولی ادامه دارد. ورود به نیمه دوم سال و کاهش تقاضا موجب کاهش قیمت پیشنهادی در بازار مسکن نیز شده و کاهش قیمت‌ ها در این بازار شروع شده است.
در بازار املاک، عده ‌ای خریدارند و عده ‌ای فروشنده اما با شرایطی که در دو ماه اخیر در این بازار به وجود آمده هم خریداران و هم فروشندگان نسبت به انجام معامله تردید دارند. خریداران به خاطر از دست دادن خرید اقتصادی‌ تر در انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن نشسته‌ اند و فروشندگان نمی‌ خواهند ملک خود را با قیمتی پایین ‌تر از قیمت مورد نظرشان یا بازار بفروشند که بعداً نتوانند چیزی را جایگزین آن کنند.
در این میان، فعالان بازار مسکن تحلیلی که از این بازار ارائه می ‌دهند، افت بیشتر قیمت‌ ها در ماه‌ های آینده در بازار مسکن است، گرچه شماری هم می‌گویند، این کاهش ‌ها به‌ دلیل کاهش داد و ستد است نه کاهش هزینه ساخت. از این رو متقاضیان در صف خرید مسکن، در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ ها هستند. آنها برای انتظار خود شواهدی دارند. بنا بر این برای ثبات نرخ تورم و قیمت‌ های ارز و سکه را دلیلی بر احتمال کاهش بیشتر قیمت مسکن عنوان می‌کنند..

 



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، با توجه به تحلیل های کارشناسان به نظر می رسد انتظار متقاضیان برای کاهش بیشتر قیمت مسکن انتظاری به دور از واقعیت نیست، و بازار مسکن و مستغلات با روند های قیمتی جدیدی رو به رو می شود.
به قیمت رسیده، کمتر از قیمت منطقه، تخفیف پای معامله، جای چونه دارد و ... این جمله‌ ها را تقریباً کنار ۸۰ درصد آگهی‌ های اجاره یا فروش ملک این روز ها می‌ توان دید. ظاهراً بازار مسکن به کف قیمت خودش نزدیک شده است اما برخی چنین باوری ندارند و اظهار دارند، روند نزولی ادامه دارد. ورود به نیمه دوم سال و کاهش تقاضا موجب کاهش قیمت پیشنهادی در بازار مسکن نیز شده و کاهش قیمت‌ ها در این بازار شروع شده است.
در بازار املاک، عده ‌ای خریدارند و عده ‌ای فروشنده اما با شرایطی که در دو ماه اخیر در این بازار به وجود آمده هم خریداران و هم فروشندگان نسبت به انجام معامله تردید دارند. خریداران به خاطر از دست دادن خرید اقتصادی‌ تر در انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن نشسته‌ اند و فروشندگان نمی‌ خواهند ملک خود را با قیمتی پایین ‌تر از قیمت مورد نظرشان یا بازار بفروشند که بعداً نتوانند چیزی را جایگزین آن کنند.
در این میان، فعالان بازار مسکن تحلیلی که از این بازار ارائه می ‌دهند، افت بیشتر قیمت‌ ها در ماه‌ های آینده در بازار مسکن است، گرچه شماری هم می‌گویند، این کاهش ‌ها به‌ دلیل کاهش داد و ستد است نه کاهش هزینه ساخت. از این رو متقاضیان در صف خرید مسکن، در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ ها هستند. آنها برای انتظار خود شواهدی دارند. بنا بر این برای ثبات نرخ تورم و قیمت‌ های ارز و سکه را دلیلی بر احتمال کاهش بیشتر قیمت مسکن عنوان می‌کنند..

 



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، با توجه به تحلیل های کارشناسان به نظر می رسد انتظار متقاضیان برای کاهش بیشتر قیمت مسکن انتظاری به دور از واقعیت نیست، و بازار مسکن و مستغلات با روند های قیمتی جدیدی رو به رو می شود.
به قیمت رسیده، کمتر از قیمت منطقه، تخفیف پای معامله، جای چونه دارد و ... این جمله‌ ها را تقریباً کنار ۸۰ درصد آگهی‌ های اجاره یا فروش ملک این روز ها می‌ توان دید. ظاهراً بازار مسکن به کف قیمت خودش نزدیک شده است اما برخی چنین باوری ندارند و اظهار دارند، روند نزولی ادامه دارد. ورود به نیمه دوم سال و کاهش تقاضا موجب کاهش قیمت پیشنهادی در بازار مسکن نیز شده و کاهش قیمت‌ ها در این بازار شروع شده است.
در بازار املاک، عده ‌ای خریدارند و عده ‌ای فروشنده اما با شرایطی که در دو ماه اخیر در این بازار به وجود آمده هم خریداران و هم فروشندگان نسبت به انجام معامله تردید دارند. خریداران به خاطر از دست دادن خرید اقتصادی‌ تر در انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن نشسته‌ اند و فروشندگان نمی‌ خواهند ملک خود را با قیمتی پایین ‌تر از قیمت مورد نظرشان یا بازار بفروشند که بعداً نتوانند چیزی را جایگزین آن کنند.
در این میان، فعالان بازار مسکن تحلیلی که از این بازار ارائه می ‌دهند، افت بیشتر قیمت‌ ها در ماه‌ های آینده در بازار مسکن است، گرچه شماری هم می‌گویند، این کاهش ‌ها به‌ دلیل کاهش داد و ستد است نه کاهش هزینه ساخت. از این رو متقاضیان در صف خرید مسکن، در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ ها هستند. آنها برای انتظار خود شواهدی دارند. بنا بر این برای ثبات نرخ تورم و قیمت‌ های ارز و سکه را دلیلی بر احتمال کاهش بیشتر قیمت مسکن عنوان می‌کنند..

 



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، با توجه به تحلیل های کارشناسان به نظر می رسد انتظار متقاضیان برای کاهش بیشتر قیمت مسکن انتظاری به دور از واقعیت نیست، و بازار مسکن و مستغلات با روند های قیمتی جدیدی رو به رو می شود.
به قیمت رسیده، کمتر از قیمت منطقه، تخفیف پای معامله، جای چونه دارد و ... این جمله‌ ها را تقریباً کنار ۸۰ درصد آگهی‌ های اجاره یا فروش ملک این روز ها می‌ توان دید. ظاهراً بازار مسکن به کف قیمت خودش نزدیک شده است اما برخی چنین باوری ندارند و اظهار دارند، روند نزولی ادامه دارد. ورود به نیمه دوم سال و کاهش تقاضا موجب کاهش قیمت پیشنهادی در بازار مسکن نیز شده و کاهش قیمت‌ ها در این بازار شروع شده است.
در بازار املاک، عده ‌ای خریدارند و عده ‌ای فروشنده اما با شرایطی که در دو ماه اخیر در این بازار به وجود آمده هم خریداران و هم فروشندگان نسبت به انجام معامله تردید دارند. خریداران به خاطر از دست دادن خرید اقتصادی‌ تر در انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن نشسته‌ اند و فروشندگان نمی‌ خواهند ملک خود را با قیمتی پایین ‌تر از قیمت مورد نظرشان یا بازار بفروشند که بعداً نتوانند چیزی را جایگزین آن کنند.
در این میان، فعالان بازار مسکن تحلیلی که از این بازار ارائه می ‌دهند، افت بیشتر قیمت‌ ها در ماه‌ های آینده در بازار مسکن است، گرچه شماری هم می‌گویند، این کاهش ‌ها به‌ دلیل کاهش داد و ستد است نه کاهش هزینه ساخت. از این رو متقاضیان در صف خرید مسکن، در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ ها هستند. آنها برای انتظار خود شواهدی دارند. بنا بر این برای ثبات نرخ تورم و قیمت‌ های ارز و سکه را دلیلی بر احتمال کاهش بیشتر قیمت مسکن عنوان می‌کنند..

 



:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، با توجه به تحلیل های کارشناسان به نظر می رسد انتظار متقاضیان برای کاهش بیشتر قیمت مسکن انتظاری به دور از واقعیت نیست، و بازار مسکن و مستغلات با روند های قیمتی جدیدی رو به رو می شود.
به قیمت رسیده، کمتر از قیمت منطقه، تخفیف پای معامله، جای چونه دارد و ... این جمله‌ ها را تقریباً کنار ۸۰ درصد آگهی‌ های اجاره یا فروش ملک این روز ها می‌ توان دید. ظاهراً بازار مسکن به کف قیمت خودش نزدیک شده است اما برخی چنین باوری ندارند و اظهار دارند، روند نزولی ادامه دارد. ورود به نیمه دوم سال و کاهش تقاضا موجب کاهش قیمت پیشنهادی در بازار مسکن نیز شده و کاهش قیمت‌ ها در این بازار شروع شده است.
در بازار املاک، عده ‌ای خریدارند و عده ‌ای فروشنده اما با شرایطی که در دو ماه اخیر در این بازار به وجود آمده هم خریداران و هم فروشندگان نسبت به انجام معامله تردید دارند. خریداران به خاطر از دست دادن خرید اقتصادی‌ تر در انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن نشسته‌ اند و فروشندگان نمی‌ خواهند ملک خود را با قیمتی پایین ‌تر از قیمت مورد نظرشان یا بازار بفروشند که بعداً نتوانند چیزی را جایگزین آن کنند.
در این میان، فعالان بازار مسکن تحلیلی که از این بازار ارائه می ‌دهند، افت بیشتر قیمت‌ ها در ماه‌ های آینده در بازار مسکن است، گرچه شماری هم می‌گویند، این کاهش ‌ها به‌ دلیل کاهش داد و ستد است نه کاهش هزینه ساخت. از این رو متقاضیان در صف خرید مسکن، در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ ها هستند. آنها برای انتظار خود شواهدی دارند. بنا بر این برای ثبات نرخ تورم و قیمت‌ های ارز و سکه را دلیلی بر احتمال کاهش بیشتر قیمت مسکن عنوان می‌کنند..

 



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 مهر 1398 | نظرات ()