نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با افزایش مبلغ تسهیلات مسکن قدرت خرید مردم هیچ تغیری نکرده است بلکه با وجود تورم توان خرید مسکن جامعه کاسته شده است وتسهیلات ۱۶۰میلیونی اعطایی بانک مسکن تنها حدود بیست درصد از قیمت یک واحد مسکونی با متراژ۶۰ را پوشش می دهد.

این کاهش قدرت خرید مردم در تابستان امسال با نوسانات بازار های موازی شروع شده و اکنون در اوج خود قرار گرفته و این بازار را دچار رکود تورمی  کرده است.

بالا بردن رقم تسهیلات خرید، تنها به نفع سفته‌بازان  و سوداگران در بازار مسکن است چرا که هرچقدر به متقاضیان تسهیلات با سقف بالاتری پرداخت شود اثر خود را در افزایش قیمت مسکن نشان می‌دهد. از سوی دیگر افزایش ۴۰ میلیون تومانی وام خرید مسکن که مدت ها قبل مطرح شده بود در صورت محقق شدن در حال حاضرهم، هیچ تاثیری در افزایش قدرت خرید مردم با توجه به رشد ۸۳ درصدی قیمت مسکن در کلان‌ شهر تهران نخواهد داشت . البته در حال حاضر به نظر می‌رسد سیستم بانکی، برنامه‌ای برای افزایش مجدد سقف تسهیلات ندارد.

به دنبال افزایش قیمت مسکن، عباس آخوندی ‌وزیر سابق راه و شهرسازی پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات از ۱۶۰ به ۲۰۰ میلیون تومان را ارائه کرد اما این پیشنهاد هنوز مورد موافقت بانک مرکزی قرار نگرفته است. افزایش ۲۰ میلیون تومانی تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. هم‌چنین در حوزه ساخت، بنا بر اظهارات انبوه‌سازان، تسهیلات و مشوق‌های فعلی نمی‌تواند بخش خصوصی را برای تولید مسکن ترغیب کند.

 برخی معتقدند که: با ارایه بسته‌های تشویقی، تسهیلات و معافیت‌های مالیاتی می توان به حوزه‌ی تولید مسکن کمک کرد،تا این بازار سردرگم بتواند راه خود را پیدا ‌کند و نهایتا قیمت مسکن در بازاربه تعادل برسد، این اندیشه با توجه به کاهش بودجه دولت وسیستم بانکی که منابع جدیدی برای اختصاص به هیچ یک از دو حوزه خرید و ساخت مسکن ندارد، به راحتی نقض می شود.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

رای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صنعت فولاد به راهکارهای نوین نیاز دارد که اگر به طور جامع به تدوین خط مشی ها و استراتژی ها پرداخته نشود سرمایه گذاری ها در این بخش بی فایده می شود بدین ترتیب باید یک خط‌مشی جامع برای کل زنجیره فولاد از اکتشاف تا محصول نهایی باید تدوین و نهایی شود. مجلس نیز با تصویب قانون و بودجه مناسب می تواند از این استراتژی ها پشتیبانی کند، در عین حال معادنی که در اختیار دولت هستند نیز باید کم‌کم واگذار شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطر‌نشان کرد: طرح‌های توسعه ای شرکت ذوب آهن اصفهان نیز باید مورد توجه قرار گرفته و به ثمر بنشیند و تولید این مجموعه نه‌تنها به سه میلیون و ششصد هزار تن (‌برنامه‌ریزی شده) بلکه به پنج میلیون تُن باید برسد زیرا تولید کمتر از این میزان اقتصادی نمی باشد. اگرکشور دارای برنامه مدون و دقیقی در این صنعت بود می توانست از فرصت ها و پیشرفت های خوبی که از این صنعت حاصل می شود در جهت آبادانی و توسعه سایر صنایع کشور با شتاب بیشتری گام بردارد.

ذوب‌آهن اصفهان نمونه ی شایسته ای از فعالان این صنعت است که می‌تواند همه نیازهای ریلی کشور را پوشش دهد و قابلیت‌ های جدیدی را نیز می تواند در خود ایجاد کند و صنعت کشور را به لحاظ تولید داخل و حمل و نقل ریلی از واردات بی‌نیاز کند. ریل یکی از نیازهای آینده کشور است و ما با توجه به سابقه‌ای که در صنعت فولاد داریم پسندیده نیست که وارد‌کننده این محصول باشیم زیرا صنعت و تکنولوژی آن در داخل وجود دارد و هر جایی هم نیاز به فناوری باشد، وارد می‌کنیم.

که اگر راه آهن کشور بتواند ترتیبی اتخاذ کند تا قراردادهای خرید ریل را توسعه دهد کارخانه ذوب آهن به این بینش می رسد که در چند سال آینده بر اساس چه میزانی تولید خود را تنظیم کند.

تا بتواند کاملا از قابلیت های خویش استفاده کند. تمام این اتفاقات خوب زمانی رخ می دهد که کشور دارای برنامه و استراتژی مدون و نوینی در جهت اداره صنایع باشد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

پس از گذشت دور روز از شروع تحریم های نفتی ایران توسط امریکا، امروز شاهد ثبات قیمت روز آهن آلات در بازار آهن کشور هستیم.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، تا کنون پیش بینی وضعیت بازار اهن پس از تحریم های نفتی بگونه ای بود که اکثر کارشناسان خبر از افزایش قیمت ها در این بازار می دادند اما در حال حاضر شاهد روند معکوسی از این پیش بینی ها در بازار هستیم. از هفته گذشته فعالان در این عرصه در هر گفتگویی از افزایش قیمت آهن آلات پس از دور دوم تحریم ها صحبت می کردند و اکثر آن ها بر این روند اتفاق نظر داشتند، تنها عده ای کمی از آن ها عقیده داشتند که پس از دور دوم تحریم ها قیمت اهن الات تغییر چندانی نخواهد داشت. دسته دوم کارشناسان بر این عقیده بودند که در دور اول تحریم افزایش قیمت ها رخ داده است و در دور دوم دیگر چیزی باقی نمانده است برای تغییر و روند بازار به همین روال پیش خواهد رفت. اما گروه اول که خبر از افزایش قیمت ها می دادند اعتقاد دارند که تحریم های نفتی چیزی فراتر از تحریم های اولیه است و اصلا قابل مقایسه نمی باشد.

اگرچه هنوز پس از گذشت دو روز از اعمال تحریم ها نمی توان خبر از وضعیت بازار داد، اما در حال حاضر بازار آهن آلات هنوز تغییر چندانی نداشته است و چه بسا این روند تا پایان هفته ادامه پیدا کند. البته هفته آینده را می توان تعیین کننده روند بازار دانست، زیرا هفته ای تمام کاری و بدون تعطیلات می باشد.

خبر های بازار اهن حاکی از کاهش قیمت اهن الات در دوم روز از تحریم ها می باشد. قیمت میلگرد اجدار سایز ۱۴ از سوی دو کارخانه آناهیتا گیلان و شاهرود کاهش یافت. دیگر کارخانه ها قیمت های خود را ثابت اعلام کردند و به بازار جو روانی وارد نکرده اند. دو کارخانه فوق پس از ۵۰ تومان کاهش قیمت هایشان به ترتیب قیمت میلگرد سایز ۱۴ خود را ۴۷۰۰ و ۴۳۵۰ تومان اعلام نمودند.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، صادرات محصولات فولادی با توجه به تحریم های نفتی و بازارهای مالی که قبل ایجاد شده بود واعمال دور دوم تحریم ها به شدت نیاز به تغییرات دارد.

تحریم ها صنعت فولاد را، ازچند جهت تحت تاثیر قرار می دهد.که می توان به مواردی چون کاهش معاملات محصولات فولادی، اختلال درنقل وانتقالات بانکی،مشکلات حمل و نقل و بیمه اشاره کرد.

در زمان مذاکرات ۱+۵ ایران در زمینه صنعت فولاد هیچ رقابتی با دیگر کشورها نداشته است این روند تا زمانی ادامه یافت که کشور چین،بعد از برجام به عنوان یکی ازاعضای مذاکرات ۱+۵ با انجام مذاکراتی در سطح دولت‌ها پذیرفت بخشی از بازارفولاد خود را نفع ایران آزاد کند.  تا قبل ازاین مذاکرات، چین با اعمال دامپینگ و در اختیار گرفتن بازار و جلوگیری از هرگونه تحرک صادراتی فولاد ایران، همواره به‌صورت مانع عمل کرده است و بعد از توافق برجام و مذاکرات شکل گرفته، به یکباره بخش عمده‌ای از بازارخود را به نفع تولیدکنندگان و فعالان بخش صادرات فولاد ایران آزاد می‌ کند.

با توجه به تعلیق روابط  چین و فشارتحریم ها علیه کشور، بخشی که می تواند بیشترین نگرانی را نسبت به صادرات محصولات فولادی به خود اختصاص دهد، بخش حمل و نقل است مخصوصا حمل ونقل دریایی و پهلو گرفتن کشتی‌های خارجی در بنادر ایران که با تعلیق روابط چین با ایران شرایط به نحوی بحرانی تر می شود ومسئولان و فعالان اقتصادی باید چاره ای بیاندیشند تا صادرات دراین صنعت با وجود سایر مشکلات از مسیر اصلی خود منحرف نشود.

کما اینکه وجود افراد سودجو، نقل وانتقال داخل کشور را هم مختل کرده است.افرادی که سعی دارند ازآب گل آلود تحریم ها ماهی هایی بزرگ صید کنند، با افزایش نرخ کرایه های حمل و نقل محصولات فولادی درداخل کشور تا بیش از سه برابر جو روانی حاکم بر جامعه را متشنج کرده و ضربتاتی مهلک بر پیکره ی صنعت کشور وارد می کنند.

ازاین رو انتظار می رود مسئولان مربوطه با خاطیان برخورد قاطع کرده و آرامش وثبات را به جامعه وصنعت فولاد کشور بازگردانند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایسعضو شوید.

 



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با اجرایی شدن قانون جدید پرداخت تسهیلات مسکن به زوجین خانه اولی در ابتدای آبان ماه امسال منوط بر این که نباید هردونفراز تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک ها جهت خرید، احداث واحد مسکونی، انتقال سهم الشرکه یا تعمیر واحد مسکونی وهمچنین از امکانات دولتی همچون زمین و مسکن استفاده کرده باشند را با موج جدیدی ازکاهش تقاضا در بازار مسکن مواجه کرد.

این قانون در کنار افزایش قیمت مسکن سبب کاهش تقاضا برای خرید اوراق حق تقدم مسکن ودر نتیجه کاهش منابع  مالی بانک مسکن در پرداخت تسهیلات شد.این محدودیت ها به شایعه سازی هایی در رابطه با کاهش منابع مالی این بانک دامن زده است.از سوی دیگربررسی های انجام شده توسط بانک مرکزی نشان می دهد که ازمهرماه سال گذشته تا مهرماه سال کنونی قیمت مسکن رشد۸۳,۵ درصدی را تجربه کرده است.که همین امر به شدت قدرت خرید مردم را کاهش داده است ومستقیما بریکی از منابع مالی بانک مسکن اثرنه چندان مطلوبی گذاشته است.

بدیهی است که، وام مسکن جوابگوی افزایش قیمت ها دربازار مسکن نبوده است وهمین امر سبب کاهش تقاضا برای اوراق حق تقدم مسکن شده است. قطعا این کاهش زیاد با برنامه های تامین مالی بانک همخوانی نداشته و بانک در برنامه ریزی هایش تصمیم به کاهش قیمت اوراق حق تقدم گرفته است تا بتواند در این بازار پر از تلاطم مسکن بر قدرت خرید قشر جوان جامعه اثر مثبتی بگذارد. .البته پایین آوردن قیمت اوراق نمی تواند راهکار دائمی و موثری در رابطه با افزایش افسار گریخته قیمت دربخش مسکن باشد.

اگر افزایش قیمت ها ثابت باقی بماند یا در آینده مجددا سیر صعودی داشته باشد، نیاز به برنامه ریزی های دقیق دراین حوزه امری ضروری می باشد تا بتوان راه چاره ای برای خانه دار شدن زوجین جوان اندیشید.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایسعضو شوید.



:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()