نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، با توجه به اینکه علی رغم تمام اعتراضات در بلاتکلیفی بازار فولاد همچنان رکود در بازار حاکم است. متأسفانه به دلیل کاهش مصرف آهن و فولاد در بازار داخلی و اعمال محدودیت‌های صادارتی تولید کنندگان و فروشندگان این بخش در شرایط مناسبی قرار ندارند. از این رو قیمت گذاری و صادرات محصولات فولادی غیر شفاف است و همین موضوع عاملی شده تا بازار با مشکلات زیادی رو به رو شود.

جهش قیمت ارز و افزایش هزینه‌ های تولید و تحریم‌ های داخلی و خارجی دست ‌انداز‌ هایی بر سر راه توسعه صنعت فولاد است. رقابت ‌پذیری در بخش معدن نقش تعیین‌ کننده‌ای در کاهش قیمت تمام‌شده و افزایش ضریب نفوذ کالا‌ های تولیدی صنایع پایین‌دست مصرفی و نهایی در بازار داخلی و خارجی خواهد داشت.

با توجه به اینکه بخش معدن و صنایع معدنی عمدتاً تأمین‌کننده مواد اولیه و مورد نیاز صنایع نهایی و مصرفی هستند ارتقاء رقابت ‌پذیری این بخش نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش قیمت تمام‌شده این‌گونه صنایع و افزایش ضریب نفوذ کالا‌های تولیدی صنایع پایین‌دست مصرفی و نهایی در بازار داخلی و خارجی خواهد داشت.

به روز نبودن فناوری اکتشاف، استخراج و فراوری معدن و صنایع معدنی، مکان‌ یابی نا مناسب در احداث واحد ‌های بزرگ صنعتی، بهره‌ وری پایین سرمایه در صنایع معدنی با عمر بالا و کمبود نیروی کار آموزش دیده و با مهارت بالا، مشارکت پایین بخش خصوصی در توسعه صنایع معدنی با مقیاس بزرگ عمده‌ ترین چالش ‌های افزایش رقابت‌پذیری بخش معدن و صنایع معدنی از عوامل درونی این بخش اقتصادی است.

از سوی دیگر رکود موجود در بازار داخلی فولاد، مشارکت پایین سرمایه‌گذاران خارجی در بخش معدن و صنایع معدنی، سیاست‌های پولی و مالی کشور، نوسان در حجم نقدینگی در جامعه، سیاست‌های وام‌دهی و نرخ‌های بالای سود بانکی، سیاست‌های مالیاتی از جمله چالش‌های افزایش رقابت‌پذیری بخش معدن و صنایع معدنی از نظر عوامل بیرونی این بخش است.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به اظهارات کارشناسان بازار مسکن، با این وضعیتی که بازار مسکن وارد آن شده و دچار یک نوع کسادی و رکود کاهش معاملات شده است، سازندگانی که در حال ساخت هستند، واحد های مسکونی خود را تکمیل خواهند کرد و قطعا برای پروژه جدید با احتیاط بیشتری عمل خواهند کرده و حتی احنمال دارد که از تکمیل پروژه ی بعدی خود صرف نظر کنند. از این رو با اشاره به این که به هر حال نرخ سود بانکی مشخص است و شاید برخی سرمایه های خود را نزد بانک ‌ها سپرده‌ گذاری کنند.
متاسفانه هر روز عوارض جدیدی بر بخش مسکن و ساخت و ساز تحمیل، تصویب و اعمال می‌ شود که به صورت مستقیم در قیمت تمام شده مسکن تاثیرگذار بوده و آن را بالا می ‌برد. بنا بر اظهارات کارشناسان بازار مسکن در حال حاضر وضعیت ساخت و ساز در کشور به گونه ایی است که در یک سال گذشته تمام اقلام مصرفی در ساخت و ساز ۳ برابر رشد کرده است که یکی از دلایل اصلی این وضعیت کاهش ارزش ریال و افزایش نرخ دلار بود.
بنا بر این بالا بودن حجم خانه‌ های خالی در تهران،  اکثر این واحدهای مسکونی خالی از سکنه، خانه دوم و سوم هستند و این واحد ها توسط برخی افراد برای فرزندان خود خریداری شده است پس مشکل این واحد ها نیست بلکه بحث، دهک‌ های پایین جامعه است که در تهیه و خرید مسکن مشکل دارند.
در حال حاضر ۳۵ تا ۴۰ درصد جمعیت شهر نشینی کشور اجاره نشین، ۲۴ میلیون بد مسکن و ۲ تا ۳ میلیون متقاضی داغ داریم که منتظر مساعدت دولت برای دریافت تسهیلات با بهره پایین هستند تا اقدام به خرید مسکن کنند. قطعا این عقب‌ ماندگی تاثیر بالایی در پاسخگویی به تقاضا خواهد داشت که رشد قیمت را به گونه‌ای به بازار مسکن تحمیل خواهند کرد.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، کارشناسان بازار طی بررسی های صورت گرفته به اتفاق متهم اصلی رکود بازار داخلی کاهش ارزش پول ملی و کاهش توان خرید مردم را نرخ صادراتی میلگرد آجدار به نرخ فروش ریال داخلی می دانند.

همانطور که میدانیم افزایش یا کاهش مقطعی قیمت آهن آلات در بازار فعلی، تاثیری در روند کلی تقاضای مصرفی و واقعی بازار داخلی نخواهد داشت و نمی تواند به عنوان درمان دائمی برای تولیدکنندگان ما تجویز شود. مشکل اصلی در حال حاضر اُفت شدید تقاضای مصرفی داخلی است که سبب اصلی آن راکد شدن معاملات مسکن و ملک می باشد و دلیل این موضوع را هم می بایست در ۳ الی ۴ برابر شدن نرخ ملک و مسکن در مراکزی شهری و البته نرخ رشد بیشتر در شهرهای حاشیه‌ای تنها طی یکی دو سال اخیر جستجو نمود.

علت افزایش فزاینده مسکن و ملک هم بطور مشخص کاهش ارزش پول ملی و گرانی آهن آلات موجود در بازار طی همین بازه زمانی دیده می شود.

برخی از فعالان بازار بدون توجه به این روند سامان دهی با نگاه به منافع صنفی، الزام به بازگشت ارز حاصل از صادرات را به "موانع صادراتی" تعبیر می کنند. حال اینکه تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه آمریکا تا حدودی کشور را وادار به صادرات ارزان فروشی محصول نهایی یا فروش ریالی کرده است.

واقعیت جامعه در حال حاضر این است که  توان خرید ملک یا مسکن در این نرخ تورم برای جمع کثیری از اقشار ضعیف و حتی متوسط جامعه به شدت کاسته شده و بدیهی است که معاملات این حوزه تا مدت ها متوقف بماند؛ از این رو تخمین برخی کارشناسان بنابر آنچه در جراید آمده حداقل ۵ سال می باشد. این روزها تقریبا در اکثر بازارهای کالایی شاهد وضعیت این چنینی و کسادی شدید که گاها به تعطیلی کسب و کارها هم می انجامد هستیم؛ واقعیت موجود بر کوچک شدن سفره اکثریت مردم به سبب ۳ الی ۴ برابری شدن نرخ ارز یا در واقع کاهش ارزش پول رسمی تنها طی ۲ سال اخیر و در مقابل روند منفی درآمد متاثر از رکود می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

یه گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بررسی روند واردات فولاد و محصولات مربوطه در سه ماهه ابتدایی امسال گویای شیب تند کاهشی است، به طوری که واردات محصولات فولادی در فصل بهار با کاهشی ۲۰۸ درصدی همراه بود و از ۲۹۳ هزار تن در بهار پارسال به ۹۵ هزار تن رسید.  
آمار های انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گویای آن است که واردات فولاد میانی به یک هزار تن رسید که در مقایسه با سه ماهه ابتدایی ۹۷ کاهش ۸۳ درصدی داشته است. تیرآهن ،میلگرد ،نبشی و ناودانی و سایر مقاطع در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۴۳، ۲۵ و ۲۲ درصد کاهش نشان می دهد.

برپایه آمارهای بدست آمده، مجموع مقاطع تخت فولادی وارداتی در سه ماهه ابتدایی امسال به رقم ۶۸ هزار تن رسید و در مقایسه با ۲۵۶ هزار تن عملکرد مدت مشابه در سال ۹۷ کاهش ۲۷۶ درصدی دارد. برابر این بررسی، واردات ورق گرم، سرد و پوششدار هم در دوره این بررسی نسبت به سه ماهه ابتدایی سال ۹۷ کاهش نشان داشته است.

فولاد همچنین شمش های فولادی وارداتی در دوره سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۹۷ کاهش ۸۰ درصدی یافت. کل تولید فولاد میانی در سه ماهه نخست امسال ۶ میلیون و ۶۳۸ هزار تن بود که در مقایسه با ۶ میلیون و ۲۹۸ هزار تن سه ماهه بهار ۹۷ رشد پنج درصدی را نشان می دهد.

علاوه بر این کل محصولات فولادی نیز در سه ماهه ابتدایی سال ۹۸ پنج میلیون و ۲۷۱ هزار تن ثبت شد که در مقایسه با چهار میلیون و ۵۵۹ هزار تن عملکرد سه ماهه نخست ۹۷ رشد ۱۷ درصدی داشت. میزان صادرات فولاد میانی و محصولات این بخش هم در سه ماهه ابتدایی امسال به ۲ میلیون و ۱۸۳ هزار تن رسید که از این رقم یک میلیون و ۴۲۵ هزار تن سهم شمش و ۷۵۸ هزار تن محصولات بود که در بخش محصولات نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، افزایش قیمت ‌ها در حوزه مسکن که معمولا از تهران شروع و به سایر شهر ها کشیده می‌ شود از شاخص‌ های اقتصاد کلان نشأت می‌گیرد. بعد از نوسانات ارزی شاهد رشد قیمت زمین و هزینه‌ های تولید بودیم که بر روی قیمت مسکن اثر گذار بوده است. با این وجود قیمت مسکن در این مناطق معقول‌تر از دیگر مناطق شهری است.

سرمایه‌ گذاری‌ هایی که در زیر ساخت ‌ها و خدمات رو بنایی شهر های جدید صورت گرفته به ایجاد ارزش افزوده منجر می ‌شود. به همین دلیل شهر های جدید از یک سو مناطق جاذب سکونت برای اقشار متوسط و کم‌ درآمد هستند و از سوی دیگر قیمت مسکن در این شهرها نسبت به دیگر مناطق شهری معقول‌تر است.

از  این رو متقاضیان توان خرید مسکن در شهر های جدید را نیز دیگر ندارند، یکی از ویژگی‌ های این مناطق تنوع جمعیتی و سکونتی آن است. لزوما همه کسانی که در این شهر ها زندگی می‌کنند از اقشار ضعیف نیستند. هم ‌اکنون تیپ‌ های مختلف، متراژ، تراکم و تنوع جمعیتی مختلفی در شهر های جدید وجود دارد. به همین لحاظ قیمت ‌ها نیز از تنوع برخوردار است.

افزایش ۲۵ درصدی تولید، رکود معاملاتی، ثبات بازار ارز و انتظارات کاهشی از چشم انداز قیمت مسکن، این بازار را در مسیر آرامش قرار داده است. با این حال غفلت دولت از تسهیل شرایط سازندگان می‌تواند بخش ساختمان را در یک سال آینده در مسیر التهاب قرار دهد. به دنبال نوسانات قیمتی در بازار مسکن جنب و جوش سازندگان در این بخش افزایش پیدا کرد.

از این رو بر اساس اظهارات مسئولان بازار مسکن، که قیمت مسکن تا پایان سال جاری حدود ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت و در این بین افزایش صدور پروانه ساختمان و کاهش تقاضا برای خرید مسکن، دو مسئله‌ای است که در کاهش قیمت مسکن اثر مثبت خواهد گذاشت.



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بسیاری از کارخانه های تولید کننده آهن آلات در تلاش هستند تا عقب ‌نشینی برخی کشورهای شمال اروپا و کانادا در خرید آهن آلات تولید داخل و همچنین محدودیت های صادرات این محصولات را به کشورهای جنوب اروپا جبران نمایند. نمونه ای از این کارخانه های به نام در عرصه تولید محصولات با کیفیت، فولاد مبارکه اصفهان  می باشد که  ضمن مقابله با مشکلات ناشی از تحریم، بازارهای فروش خود را به سمت جنوب شرق آسیا سوق داده است و هم چنین در رابطه با اهداف و برنامه‌ های راهبردی شرکت در سال ۱۳۹۸  که فروش هفت میلیون و ۵۰ هزار تن انواع محصولات تخت در داخل و همچنین فروش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات در بازارهای صادراتی بوده است، با تمام توان در تلاش می باشد.

برای رسیدن به این هدف فراهم‌سازی زمینه صادرات فولاد از پیش شرط های لازم دوران تحریم می باشد.

کارشناسان معتقدند که در شرایط رکودی حاکم بر کشور اغلب پروژه‌های عمرانی، ساخت‌وسازها و تولیدات قطعات فولادی را در حالت نیمه تعطیل در آورده است، ضرورت روی آوردن به صادرات بیش از هر زمان دیگری احساس می شود اما در طرف دیگر هم تحریم‌هایی وجود دارد که خواه ‌یا ناخواه تأثیر مسیر صادرات را از هر طرف محدود کرده و دشواری بسیاری را در مسیر طی کردن آن قرار داده است.

هرچند انتظارات بالایی از صادرات فولاد برای ارز آوری کشور هم چنان باقی است اما شرایط تحریم سبب افزایش هزینه های تولید، توزیع و به درازا کشیدن زمان وصول درآمدهای کسب شده توسط شرکت‌های فروش آهن آلات شده است.  البته این به آن معنا نیست که راه‌های صادرات بسته باشد بلکه باید تولیدکنندگان به دنبال بازارهای جدید با ویژگی های منحصر به فردتر باشند تا از طریق آن بتوانند فشارهای وارده بر بدنه ی تولید و اشتغال کشور را کاهش دهند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بسیاری از کارخانه های تولید کننده آهن آلات در تلاش هستند تا عقب ‌نشینی برخی کشورهای شمال اروپا و کانادا در خرید آهن آلات تولید داخل و همچنین محدودیت های صادرات این محصولات را به کشورهای جنوب اروپا جبران نمایند. نمونه ای از این کارخانه های به نام در عرصه تولید محصولات با کیفیت، فولاد مبارکه اصفهان  می باشد که  ضمن مقابله با مشکلات ناشی از تحریم، بازارهای فروش خود را به سمت جنوب شرق آسیا سوق داده است و هم چنین در رابطه با اهداف و برنامه‌ های راهبردی شرکت در سال ۱۳۹۸  که فروش هفت میلیون و ۵۰ هزار تن انواع محصولات تخت در داخل و همچنین فروش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات در بازارهای صادراتی بوده است، با تمام توان در تلاش می باشد.

برای رسیدن به این هدف فراهم‌سازی زمینه صادرات فولاد از پیش شرط های لازم دوران تحریم می باشد.

کارشناسان معتقدند که در شرایط رکودی حاکم بر کشور اغلب پروژه‌های عمرانی، ساخت‌وسازها و تولیدات قطعات فولادی را در حالت نیمه تعطیل در آورده است، ضرورت روی آوردن به صادرات بیش از هر زمان دیگری احساس می شود اما در طرف دیگر هم تحریم‌هایی وجود دارد که خواه ‌یا ناخواه تأثیر مسیر صادرات را از هر طرف محدود کرده و دشواری بسیاری را در مسیر طی کردن آن قرار داده است.

هرچند انتظارات بالایی از صادرات فولاد برای ارز آوری کشور هم چنان باقی است اما شرایط تحریم سبب افزایش هزینه های تولید، توزیع و به درازا کشیدن زمان وصول درآمدهای کسب شده توسط شرکت‌های فروش آهن آلات شده است.  البته این به آن معنا نیست که راه‌های صادرات بسته باشد بلکه باید تولیدکنندگان به دنبال بازارهای جدید با ویژگی های منحصر به فردتر باشند تا از طریق آن بتوانند فشارهای وارده بر بدنه ی تولید و اشتغال کشور را کاهش دهند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بسیاری از کارخانه های تولید کننده آهن آلات در تلاش هستند تا عقب ‌نشینی برخی کشورهای شمال اروپا و کانادا در خرید آهن آلات تولید داخل و همچنین محدودیت های صادرات این محصولات را به کشورهای جنوب اروپا جبران نمایند. نمونه ای از این کارخانه های به نام در عرصه تولید محصولات با کیفیت، فولاد مبارکه اصفهان  می باشد که  ضمن مقابله با مشکلات ناشی از تحریم، بازارهای فروش خود را به سمت جنوب شرق آسیا سوق داده است و هم چنین در رابطه با اهداف و برنامه‌ های راهبردی شرکت در سال ۱۳۹۸  که فروش هفت میلیون و ۵۰ هزار تن انواع محصولات تخت در داخل و همچنین فروش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات در بازارهای صادراتی بوده است، با تمام توان در تلاش می باشد.

برای رسیدن به این هدف فراهم‌سازی زمینه صادرات فولاد از پیش شرط های لازم دوران تحریم می باشد.

کارشناسان معتقدند که در شرایط رکودی حاکم بر کشور اغلب پروژه‌های عمرانی، ساخت‌وسازها و تولیدات قطعات فولادی را در حالت نیمه تعطیل در آورده است، ضرورت روی آوردن به صادرات بیش از هر زمان دیگری احساس می شود اما در طرف دیگر هم تحریم‌هایی وجود دارد که خواه ‌یا ناخواه تأثیر مسیر صادرات را از هر طرف محدود کرده و دشواری بسیاری را در مسیر طی کردن آن قرار داده است.

هرچند انتظارات بالایی از صادرات فولاد برای ارز آوری کشور هم چنان باقی است اما شرایط تحریم سبب افزایش هزینه های تولید، توزیع و به درازا کشیدن زمان وصول درآمدهای کسب شده توسط شرکت‌های فروش آهن آلات شده است.  البته این به آن معنا نیست که راه‌های صادرات بسته باشد بلکه باید تولیدکنندگان به دنبال بازارهای جدید با ویژگی های منحصر به فردتر باشند تا از طریق آن بتوانند فشارهای وارده بر بدنه ی تولید و اشتغال کشور را کاهش دهند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بسیاری از کارخانه های تولید کننده آهن آلات در تلاش هستند تا عقب ‌نشینی برخی کشورهای شمال اروپا و کانادا در خرید آهن آلات تولید داخل و همچنین محدودیت های صادرات این محصولات را به کشورهای جنوب اروپا جبران نمایند. نمونه ای از این کارخانه های به نام در عرصه تولید محصولات با کیفیت، فولاد مبارکه اصفهان  می باشد که  ضمن مقابله با مشکلات ناشی از تحریم، بازارهای فروش خود را به سمت جنوب شرق آسیا سوق داده است و هم چنین در رابطه با اهداف و برنامه‌ های راهبردی شرکت در سال ۱۳۹۸  که فروش هفت میلیون و ۵۰ هزار تن انواع محصولات تخت در داخل و همچنین فروش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات در بازارهای صادراتی بوده است، با تمام توان در تلاش می باشد.

برای رسیدن به این هدف فراهم‌سازی زمینه صادرات فولاد از پیش شرط های لازم دوران تحریم می باشد.

کارشناسان معتقدند که در شرایط رکودی حاکم بر کشور اغلب پروژه‌های عمرانی، ساخت‌وسازها و تولیدات قطعات فولادی را در حالت نیمه تعطیل در آورده است، ضرورت روی آوردن به صادرات بیش از هر زمان دیگری احساس می شود اما در طرف دیگر هم تحریم‌هایی وجود دارد که خواه ‌یا ناخواه تأثیر مسیر صادرات را از هر طرف محدود کرده و دشواری بسیاری را در مسیر طی کردن آن قرار داده است.

هرچند انتظارات بالایی از صادرات فولاد برای ارز آوری کشور هم چنان باقی است اما شرایط تحریم سبب افزایش هزینه های تولید، توزیع و به درازا کشیدن زمان وصول درآمدهای کسب شده توسط شرکت‌های فروش آهن آلات شده است.  البته این به آن معنا نیست که راه‌های صادرات بسته باشد بلکه باید تولیدکنندگان به دنبال بازارهای جدید با ویژگی های منحصر به فردتر باشند تا از طریق آن بتوانند فشارهای وارده بر بدنه ی تولید و اشتغال کشور را کاهش دهند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بسیاری از کارخانه های تولید کننده آهن آلات در تلاش هستند تا عقب ‌نشینی برخی کشورهای شمال اروپا و کانادا در خرید آهن آلات تولید داخل و همچنین محدودیت های صادرات این محصولات را به کشورهای جنوب اروپا جبران نمایند. نمونه ای از این کارخانه های به نام در عرصه تولید محصولات با کیفیت، فولاد مبارکه اصفهان  می باشد که  ضمن مقابله با مشکلات ناشی از تحریم، بازارهای فروش خود را به سمت جنوب شرق آسیا سوق داده است و هم چنین در رابطه با اهداف و برنامه‌ های راهبردی شرکت در سال ۱۳۹۸  که فروش هفت میلیون و ۵۰ هزار تن انواع محصولات تخت در داخل و همچنین فروش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات در بازارهای صادراتی بوده است، با تمام توان در تلاش می باشد.

برای رسیدن به این هدف فراهم‌سازی زمینه صادرات فولاد از پیش شرط های لازم دوران تحریم می باشد.

کارشناسان معتقدند که در شرایط رکودی حاکم بر کشور اغلب پروژه‌های عمرانی، ساخت‌وسازها و تولیدات قطعات فولادی را در حالت نیمه تعطیل در آورده است، ضرورت روی آوردن به صادرات بیش از هر زمان دیگری احساس می شود اما در طرف دیگر هم تحریم‌هایی وجود دارد که خواه ‌یا ناخواه تأثیر مسیر صادرات را از هر طرف محدود کرده و دشواری بسیاری را در مسیر طی کردن آن قرار داده است.

هرچند انتظارات بالایی از صادرات فولاد برای ارز آوری کشور هم چنان باقی است اما شرایط تحریم سبب افزایش هزینه های تولید، توزیع و به درازا کشیدن زمان وصول درآمدهای کسب شده توسط شرکت‌های فروش آهن آلات شده است.  البته این به آن معنا نیست که راه‌های صادرات بسته باشد بلکه باید تولیدکنندگان به دنبال بازارهای جدید با ویژگی های منحصر به فردتر باشند تا از طریق آن بتوانند فشارهای وارده بر بدنه ی تولید و اشتغال کشور را کاهش دهند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، بسیاری از کارخانه های تولید کننده آهن آلات در تلاش هستند تا عقب ‌نشینی برخی کشورهای شمال اروپا و کانادا در خرید آهن آلات تولید داخل و همچنین محدودیت های صادرات این محصولات را به کشورهای جنوب اروپا جبران نمایند. نمونه ای از این کارخانه های به نام در عرصه تولید محصولات با کیفیت، فولاد مبارکه اصفهان  می باشد که  ضمن مقابله با مشکلات ناشی از تحریم، بازارهای فروش خود را به سمت جنوب شرق آسیا سوق داده است و هم چنین در رابطه با اهداف و برنامه‌ های راهبردی شرکت در سال ۱۳۹۸  که فروش هفت میلیون و ۵۰ هزار تن انواع محصولات تخت در داخل و همچنین فروش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات در بازارهای صادراتی بوده است، با تمام توان در تلاش می باشد.

برای رسیدن به این هدف فراهم‌سازی زمینه صادرات فولاد از پیش شرط های لازم دوران تحریم می باشد.

کارشناسان معتقدند که در شرایط رکودی حاکم بر کشور اغلب پروژه‌های عمرانی، ساخت‌وسازها و تولیدات قطعات فولادی را در حالت نیمه تعطیل در آورده است، ضرورت روی آوردن به صادرات بیش از هر زمان دیگری احساس می شود اما در طرف دیگر هم تحریم‌هایی وجود دارد که خواه ‌یا ناخواه تأثیر مسیر صادرات را از هر طرف محدود کرده و دشواری بسیاری را در مسیر طی کردن آن قرار داده است.

هرچند انتظارات بالایی از صادرات فولاد برای ارز آوری کشور هم چنان باقی است اما شرایط تحریم سبب افزایش هزینه های تولید، توزیع و به درازا کشیدن زمان وصول درآمدهای کسب شده توسط شرکت‌های فروش آهن آلات شده است.  البته این به آن معنا نیست که راه‌های صادرات بسته باشد بلکه باید تولیدکنندگان به دنبال بازارهای جدید با ویژگی های منحصر به فردتر باشند تا از طریق آن بتوانند فشارهای وارده بر بدنه ی تولید و اشتغال کشور را کاهش دهند.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، عرضه های محصولات طویل در بورس کالا در حالی به پایان رسید که سبد های جذاب با رقابت همراه شدند و سبد ها عمدتا سنگین و نا متوازن بدون رقابت معامله یا حذف شدند. سبد میلگرد کویر با ۱۶ تن میلگرد ۲۰ به بالا و تنها ۶ تن میلگرد سبک مورد اسقبال بازار واقع نشد و میلگرد عتیق آذر سهند نیز که دارای سایز آ۲ بود از تالار معاملات بورس کالا حذف شد. میلگرد های ظفر بناب و میلگرد نوین گستر نیز با توجه به حجم بالای میلگرد های سنگین مورد توجه بازار قرار نگرفت.

اما جدا از تیر آهن های ذوبی که به دلیل قیمت جذاب بازار آزاد همواره مورد استقبال خریداران است، امروزه  سبد میلگرد مخلوط ذوبی هم علیرغم تحویل سلف ۱۱ مهرماه با رقابت همراه شد. دلیل این امر را بایستی علاوه بر کیفیت، در ترکیب سبد میلگرد عرضه شده این کارخانه جستجو نمود که عمدتا سایز های ریز و مورد در خواست بازار است، جستجو نمود.

از این رو نکته ای که باید به آن توجه کرد این که چرا سایر عرضه کنندگان سبد هایی را عرضه می کنند که عموما بازار داخلی به آنها بی توجه است، آیا ممکن است این سبد ها عمدا برای نخریدن به بازار عرضه شوند، تا از این طریق عرضه کننده با رفع تکلیف عرضه داخلی بتواند به راحتی دیگر محصولات جذاب خود را به بازار های صادراتی ببرد.
 تا جایی که بازار اطلاع دارد میلگرد های فولاد کویر از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و در بازار داخلی و صادراتی مشتریان خود را دارند. متاسفانه در دستورالعمل کمیته تنظیم بازار و وزارتخانه به هیچ وجه به ترکیب سبدهای ملزم به عرضه اشاره ای نشده و تنها به درج تناژ کف عرضه بسنده شده است.
 این مسئله راه دررویی برای تولیدکنندگانی است که محصولات خود را برای نخریدن در بورس عرضه می نمایند تا از این طریق رفع تکلیفی برای تداوم صادرات خود باز نمایند.



:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در حالی‌که به دلیل افزایش شکاف بین قدرت خرید متقاضیان خانه ‌اولی پایتخت و قیمت واحد های مسکونی در شهر تهران هم ‌اکنون عمده خانه‌ اولی‌ ها از بازار مسکن به اجبار خارج شده‌اند، فعالان بازار مسکن نواحی حومه‌ ای شهر تهران تبلیغات گسترده خود برای فروش مسکن به این گروه از متقاضیان مسکن را آغاز کرده‌اند.

بررسی‌ های میدانی نشان می‌دهد در شرایطی که طی ماه‌ های اخیر هم زمان با افت پی در پی قدرت خرید خانه‌ اولی‌ها در بازار مسکن عده‌ ای از آنها برای عقب نماندن از قافله رشد قیمت مسکن اقدام به جست و جو و خرید مسکن در شهر های جدید یا شهرهای حومه پایتخت کرده‌ اند، مهاجرت تقاضای مسکن به این نواحی شهری اخیرا پررنگ‌تر شده است.

جنس آگهی‌ های مربوط به تبلیغ این گروه از واحد ها دقیقا شبیه جنس تبلیغات واحد هایی است که در سال گذشته و سال‌ های قبل دربازار مسکن محلات مصرفی واقع در نیمه جنوبی شهر تهران به‌ عنوان واحد های ارزان‌ قیمت و متناسب با ویژگی ‌های مالی متقاضیان مصرفی آگهی می‌شد.

علاوه بر شهر های جدید اطراف تهران در شهر های حومه‌ ای مانند شهریار، کرج، دماوند، ملارد و… این نوع آپارتمان‌ها به خانه‌ اولی‌های جا مانده از بازار مسکن شهر تهران پیشنهاد می‌شود. این واحد ها نیز مانند واحد های کوچک ‌متراژ و میان‌ متراژی که پیش از این به ‌عنوان واحد های مسکونی ارزان ‌قیمت در محلات جنوبی شهر تهران با شرایط پرداخت ترکیبی تبلیغ می‌شد، به این گروه از متقاضیان معرفی می‌شود.

این شرایط ترکیبی به‌ طور متوسط شامل پول نقد کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان، وام بانکی و هم چنین مبلغ رهنی است که خریدار می‌ تواند آن را به بازار اجاره عرضه کند و از این طریق کسری نقدینگی خود را از بابت تامین قیمت اعلام شده برای فروش آپارتمان تامین کند.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با توجه به مشخص کردن افق چشم انداز ۱۴۰۴ بدون پیش بینی رفتارهای خصمانه و موانع اقتصادی بوسیله تحریم های اعمالی علیه ایران برای  رسیدن به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد و صادرات حداقل ۲۵ میلیون تن محصولات فولادی بدون داشتن بازارهای خارجی برای انتقال تولیدات امری بسیار دشوار است.

کارشناسان معتقدند که شدت تحریم ها و گسترش آن به بازار آهن بیش از هر چیز تأثیر منفی خود را بر مصرف‌کنندگان اصلی تولیدات فولادی به‌ویژه در بخش‌های خودروسازی و انرژی داشته و باعث کاهش فعالیت آن‌ها در نتیجه کاهش استفاده از مقاطع مصرفی آن ها شده است که معنایی به غیر از متضرر شدن بازار صادرات آهن آلات تولید داخل از این شرایط ندارد. البته این مشکلات تأثیرات منفی بسیاری را بر اهداف تولیدی این صنعت  که تا سال ۱۴۰۴  محقق می شود، خواهد گذاشت و دست یابی آن ها را به تعویق می اندازد.

واقعیت این است که در حال حاضر صادرات فولاد کشور با دو مانع مهم خارجی و داخلی مواجه می باشد. از یک‌سو، موانع خارجی که تحریم کامل صادرات فلزات اساسی ایران، پیچیده شدن سازوکار و مبادلات بانکی و فشار به شرکت‌های تأمین‌کننده تجهیزات فولادی ازجمله این موارد محسوب می‌شود و از سوی دیگر مشکلات داخلی همچون دستورالعمل‌ها و قوانین، گمرک، زیرساخت‌های موردنیاز، برنامه‌های ارزی و نحوه تخصیص تسهیلات به صادرکنندگان که از موانع داخلی هستند.

تحریم‌ از اتفاقاتی است که قبل از این دوران نیز با آن مواجه بوده‌ایم؛ همچنان که پیش از این نیز صنایعی همچون فولاد و پتروشیمی ایران توسط آمریکا تحریم شده بود. اکنون نیز آمریکا باهدف فشار به تولیدات استراتژیک کشور ازجمله فولاد و آهن چنین تحریم‌هایی را اعمال کرده است اما تلاش آمریکا در ایجاد تحریم‌های سنگین علیه صنعت فولاد ایران نیز نتوانست مانعی در اراده فعالان این صنعت ایجاد کند. به ‌نحوی ‌که تمام تلاش فولادسازان ایرانی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود برای دور زدن تحریم‌ها و بهره بردن از ظرفیت‌های قانونی در راستای صادر کردن محصولات متمرکز شده است.



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با توجه به مشخص کردن افق چشم انداز ۱۴۰۴ بدون پیش بینی رفتارهای خصمانه و موانع اقتصادی بوسیله تحریم های اعمالی علیه ایران برای  رسیدن به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد و صادرات حداقل ۲۵ میلیون تن محصولات فولادی بدون داشتن بازارهای خارجی برای انتقال تولیدات امری بسیار دشوار است.

کارشناسان معتقدند که شدت تحریم ها و گسترش آن به بازار آهن بیش از هر چیز تأثیر منفی خود را بر مصرف‌کنندگان اصلی تولیدات فولادی به‌ویژه در بخش‌های خودروسازی و انرژی داشته و باعث کاهش فعالیت آن‌ها در نتیجه کاهش استفاده از مقاطع مصرفی آن ها شده است که معنایی به غیر از متضرر شدن بازار صادرات آهن آلات تولید داخل از این شرایط ندارد. البته این مشکلات تأثیرات منفی بسیاری را بر اهداف تولیدی این صنعت  که تا سال ۱۴۰۴  محقق می شود، خواهد گذاشت و دست یابی آن ها را به تعویق می اندازد.

واقعیت این است که در حال حاضر صادرات فولاد کشور با دو مانع مهم خارجی و داخلی مواجه می باشد. از یک‌سو، موانع خارجی که تحریم کامل صادرات فلزات اساسی ایران، پیچیده شدن سازوکار و مبادلات بانکی و فشار به شرکت‌های تأمین‌کننده تجهیزات فولادی ازجمله این موارد محسوب می‌شود و از سوی دیگر مشکلات داخلی همچون دستورالعمل‌ها و قوانین، گمرک، زیرساخت‌های موردنیاز، برنامه‌های ارزی و نحوه تخصیص تسهیلات به صادرکنندگان که از موانع داخلی هستند.

تحریم‌ از اتفاقاتی است که قبل از این دوران نیز با آن مواجه بوده‌ایم؛ همچنان که پیش از این نیز صنایعی همچون فولاد و پتروشیمی ایران توسط آمریکا تحریم شده بود. اکنون نیز آمریکا باهدف فشار به تولیدات استراتژیک کشور ازجمله فولاد و آهن چنین تحریم‌هایی را اعمال کرده است اما تلاش آمریکا در ایجاد تحریم‌های سنگین علیه صنعت فولاد ایران نیز نتوانست مانعی در اراده فعالان این صنعت ایجاد کند. به ‌نحوی ‌که تمام تلاش فولادسازان ایرانی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود برای دور زدن تحریم‌ها و بهره بردن از ظرفیت‌های قانونی در راستای صادر کردن محصولات متمرکز شده است.



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، با توجه به مشخص کردن افق چشم انداز ۱۴۰۴ بدون پیش بینی رفتارهای خصمانه و موانع اقتصادی بوسیله تحریم های اعمالی علیه ایران برای  رسیدن به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد و صادرات حداقل ۲۵ میلیون تن محصولات فولادی بدون داشتن بازارهای خارجی برای انتقال تولیدات امری بسیار دشوار است.

کارشناسان معتقدند که شدت تحریم ها و گسترش آن به بازار آهن بیش از هر چیز تأثیر منفی خود را بر مصرف‌کنندگان اصلی تولیدات فولادی به‌ویژه در بخش‌های خودروسازی و انرژی داشته و باعث کاهش فعالیت آن‌ها در نتیجه کاهش استفاده از مقاطع مصرفی آن ها شده است که معنایی به غیر از متضرر شدن بازار صادرات آهن آلات تولید داخل از این شرایط ندارد. البته این مشکلات تأثیرات منفی بسیاری را بر اهداف تولیدی این صنعت  که تا سال ۱۴۰۴  محقق می شود، خواهد گذاشت و دست یابی آن ها را به تعویق می اندازد.

واقعیت این است که در حال حاضر صادرات فولاد کشور با دو مانع مهم خارجی و داخلی مواجه می باشد. از یک‌سو، موانع خارجی که تحریم کامل صادرات فلزات اساسی ایران، پیچیده شدن سازوکار و مبادلات بانکی و فشار به شرکت‌های تأمین‌کننده تجهیزات فولادی ازجمله این موارد محسوب می‌شود و از سوی دیگر مشکلات داخلی همچون دستورالعمل‌ها و قوانین، گمرک، زیرساخت‌های موردنیاز، برنامه‌های ارزی و نحوه تخصیص تسهیلات به صادرکنندگان که از موانع داخلی هستند.

تحریم‌ از اتفاقاتی است که قبل از این دوران نیز با آن مواجه بوده‌ایم؛ همچنان که پیش از این نیز صنایعی همچون فولاد و پتروشیمی ایران توسط آمریکا تحریم شده بود. اکنون نیز آمریکا باهدف فشار به تولیدات استراتژیک کشور ازجمله فولاد و آهن چنین تحریم‌هایی را اعمال کرده است اما تلاش آمریکا در ایجاد تحریم‌های سنگین علیه صنعت فولاد ایران نیز نتوانست مانعی در اراده فعالان این صنعت ایجاد کند. به ‌نحوی ‌که تمام تلاش فولادسازان ایرانی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود برای دور زدن تحریم‌ها و بهره بردن از ظرفیت‌های قانونی در راستای صادر کردن محصولات متمرکز شده است.



:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به اظهارات یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد برج‌ های گران قیمت شمال تهران خالی از سکنه است، راهکار هایی که برای از بین بردن حباب مسکن و کاهش قیمتها در پیش گرفته شده نتیجه‌ نداشته و دستهایی در کار است که نمی‌گذارد بازار مسکن به آرامش برسد.از این رو کارشناسان درباره راهکار های خانه دار شدن کارگران اذعان داشتند که : برای خانه‌ دار شدن کارگران طرح‌ های بسیاری پیشنهاد شده است که مسکن استیجاری، مسکن اجتماعی، اجاره به شرط تملیک و مسکن امید از جمله این طرح ‌ها است ولی امروز کسی از این طرح ‌ها خبر ندارد و مشخص نیست در چه مرحله ‌ای است؟

از افزایش بی سابقه قیمت مسکن در سال های اخیر می توان گفت: در شرایطی که بازار مسکن راکد است و کارگران توانایی پرداخت اقساط سنیگن وام مسکن یا خرید خانه‌ هایی با قیمت های عجیب و غیر واقعی را ندارند چطور می‌شود که  قیمت مسکن به یک باره بالا می‌رود؟ درست است که قیمت مسکن تحت تاثیر نوسان بازار ارز و طلا متلاطم شد ولی سیاست های اقتصادی به ویژه در حوزه مسکن نیز بی تاثیر نبوده است.

بنا بر این گسترش پدیده تلخ گور خوابی و کانکس خوابی نشان می ‌دهد که سیاست های مبتنی بر کاهش شکاف طبقاتی نه تنها نتیجه نداده بلکه فاصله ها را بیشتر کرده و به زیان طبقات محروم و کم درآمد تمام شده است. زمانی که تقاضا بر عرضه پیشی بگیرد و بازار مسکن از تحولات اقتصادی به ویژه نوسان نرخ ارز تاثیر پذیرد طبیعی است که باید هر چه سریع‌ تر جلوی افزایش قیمت ها را گرفت و راهکار مناسبی برای حل این مشکل  اندیشید. از این رو مسئولان بازار مسکن را به حال خود وا داشته و باعث شده بازار مسکن بر آشفته بازار قیمتها سوار شود تا کارگران حداقل بگیر و اقشار آسیب پذیر در پیدا کردن خانه دچار مشکل شوند.



:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به اظهارات یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد برج‌ های گران قیمت شمال تهران خالی از سکنه است، راهکار هایی که برای از بین بردن حباب مسکن و کاهش قیمتها در پیش گرفته شده نتیجه‌ نداشته و دستهایی در کار است که نمی‌گذارد بازار مسکن به آرامش برسد.از این رو کارشناسان درباره راهکار های خانه دار شدن کارگران اذعان داشتند که : برای خانه‌ دار شدن کارگران طرح‌ های بسیاری پیشنهاد شده است که مسکن استیجاری، مسکن اجتماعی، اجاره به شرط تملیک و مسکن امید از جمله این طرح ‌ها است ولی امروز کسی از این طرح ‌ها خبر ندارد و مشخص نیست در چه مرحله ‌ای است؟

از افزایش بی سابقه قیمت مسکن در سال های اخیر می توان گفت: در شرایطی که بازار مسکن راکد است و کارگران توانایی پرداخت اقساط سنیگن وام مسکن یا خرید خانه‌ هایی با قیمت های عجیب و غیر واقعی را ندارند چطور می‌شود که  قیمت مسکن به یک باره بالا می‌رود؟ درست است که قیمت مسکن تحت تاثیر نوسان بازار ارز و طلا متلاطم شد ولی سیاست های اقتصادی به ویژه در حوزه مسکن نیز بی تاثیر نبوده است.

بنا بر این گسترش پدیده تلخ گور خوابی و کانکس خوابی نشان می ‌دهد که سیاست های مبتنی بر کاهش شکاف طبقاتی نه تنها نتیجه نداده بلکه فاصله ها را بیشتر کرده و به زیان طبقات محروم و کم درآمد تمام شده است. زمانی که تقاضا بر عرضه پیشی بگیرد و بازار مسکن از تحولات اقتصادی به ویژه نوسان نرخ ارز تاثیر پذیرد طبیعی است که باید هر چه سریع‌ تر جلوی افزایش قیمت ها را گرفت و راهکار مناسبی برای حل این مشکل  اندیشید. از این رو مسئولان بازار مسکن را به حال خود وا داشته و باعث شده بازار مسکن بر آشفته بازار قیمتها سوار شود تا کارگران حداقل بگیر و اقشار آسیب پذیر در پیدا کردن خانه دچار مشکل شوند.



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

جدول رده بندی شاخص قیمت های داخلی میلگرد آجدار در حال حاضر به هیچ عنوان نشان دهنده کیفیت محصول تولیدی نبوده و هزینه های پرداختی اغلب برای عنوان یک محصول پرداخت می شود. همین امر ذهن جمع کثیری از متقاضیان مصرفی آهن در بازار را به خود مشغول کرده است که اگرقیمت میلگرد آجدار پیشنهادی در بازار داخلی دارای بهای مناسب و یا کف پیشنهادی بازار باشد، می توان به این محصول از لحاظ کیفیت اطمینان مکفی را داشت یا خیر؟ البته این نوع بینش نگران کننده در بازار در حال حاضر فقط در حوزه میلگرد آجداروجود داشته و سایر محصولات تولیدی  عرضه شده در بازار اهن را در بر نمی گیرد.

از این رو جمعی از کارشناسان اذعان داشتند که محصولات تولیدی شرکت هایی چونابرکوهیزد، ذوب آهن اصفهان، فولاد خراسان یا حتی کوثر اهواز دارای بالاترین سطح کیفی تولید در استاندارهای جهانی می باشند چراکه عمدتا از شمش ممتاز دولتی در تولید محصولات خویش استفاده نمودند و همچنین خود را  موظف به رعایت جزء به جزء استاندارد ملی تولید میلگرد آجدار یا isno ۳۱۳۲ می دانند که رعایت این موارد سبب گشته است تا  محصول تولیدی این کارخانجات غالبا از کیفیتی یکنواختی در بازار برخودار باشد.

به گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار آهن، نکته قابل توجه در روزهای اخیر، دلایل قیمت گذاری آهن آلاتمصرفی و تاکید بیش از حد بر پیشنهاد پایین ترین نرخ میلگرد آجدار عرضه شده در بازار می باشد چرا که از یک سو آغاز تحریم های اعمالی علیه کشورمان و محدودیت های صادراتی حاصل از آن و از سوی دیگر کاهش قدرت خرید و ناتوانی مقابله با تورم فراگیر سبب گشته است تا میل به کاهش قیمت در جامعه موج بزند.



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، مسیر اصلی تفکر و تحلیل در بازار فولاد از مسیر داده‌ های واقعی عبور می‌کند که حجم و شرایط عرضه و تقاضا مهم‌ترین آن است. در کنار آن، وضعیت معاملات و قیمت‌های پایه در بورس‌کالا، نوسان قیمت دلار آزاد و نیمایی، دستور العمل ‌های نرخ‌گذاری و معاملات و همچنین داده‌ های دیگر اقتصادی که هرکدام می‌تواند داده‌ های پیدا و پنهان بسیاری را بر بازار به همراه داشته باشد. 

در شرایطی که داده‌های اصلی ما درحال تغییر است شاید امکان تحلیل اوضاع اصلا وجود نداشته باشد. به‌ عنوان مثال دورنمای دلار اصلا مشخص نیست آن‌هم در شرایطی که کف ۱۲ هزار تومانی را از دست داده و تشکیل بازار متشکل ارزی تقریبا قطعی است. گویی هیچ‌کس از اهالی بازار فولاد نمی‌داند توانمندی دولت در مدیریت اوضاع یا ذخایر ارزی واقعی در دست بانک مرکزی چقدر است. دلار نیمایی تا چه میزان پایین خواهد آمد یا همین ریال سرنوشتش چه خواهد شد. اتفاقی که افتاده این است که هیچ چیزی ثابت نیست حتی پولی که در دستمان است.

 البته از لحاظ علمی هیچ تغییری از مسیر کاهش تعداد صفر در اسکناس ایجاد نمی‌شود و تنها یک فرآیند حسابداری است نه چیز دیگری ولی از لحاظ اجتماعی و رفتار افراد مشخص نیست که چه تغییری رخ دهد. تجربه سایر کشورها نشان می‌دهد که این فرآیند بعضا موفق بوده و سرعت‌گیر روانی مهمی در برابر رشد تورم است اگرچه واقعی شدن قیمت‌ ها را هم تسهیل می‌کند. در این شرایط بازار فولاد هم متاثر خواهد شد و ابهامی را از لحاظ روانی شاهد خواهیم بود که تاکنون تجربه نشده است.

 در کنار این داده خود تشکیل بازار متشکل ارزی هم وجود دارد و باید منتظر واکنش بازار آزاد ارز باشیم اگرچه رفتار اخیر بهای دلار آزاد نشان می‌دهد که این بازار میانه خوبی با رشد قیمت دلار ندارد. همین دو داده برای بازار فولاد کافی است آن هم در شرایطی که شاهد خبر خوب و برجسته‌ای از رشد گسترده تقاضا نیستیم، ولی باز هم اوضاع خرید بهتر از گذشته بوده است. در این شرایط شاید ذات فکر کردن به آینده بازار هم دشوار باشد چون ابزار و مصالح کافی برای فکر کردن وجود ندارد؛ گویی ثوابت ما به متغیر بدل شده است..



:: بازدید از این مطلب : 93
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، حال و هوای این روزهای بازار مسکن حاکی از آن است که اندک خریدارانی که در بازار حضور دارند به دنبال آپارتمان‌ های قدیمی یا نوساز زیر نرخ می‌گردند. از دست رفتن مهلت جابه جایی به عنوان عامل اولیه و تقابل عرضه واحد های به قیمت با تقاضای مصرفی در روزهای اخیر این ذهنیت را ایجاد کرده که معاملات در شهریور ماه به عنوان آخرین ماه از فصل جا به جایی نسبت به مرداد ماه تا حدودی افزایش خواهد یافت.

با این وجود وضعیت کلی بازار از وجودی کسادی بی‌ سابقه طی شش سال اخیر حکایت دارد. واسطه‌ های ملکی اظهار دارند، که در مرداد ماه نیز تعداد خرید و فروش چنگی به دل نمی‌زند. بر اساس اعلام رئیس اتحادیه مشاوران املاک تعداد قرار داد های خرید و فروش ملک در تهران طی ۱۵ روز ابتدای مرداد ماه ۱۳۹۸ تنها ۲۰۲۰ مورد بوده که از افت ۷۸ درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل حکایت دارد.

شکست معاملات مسکن در شرایطی رقم خورده که آمارهای رسمی از افت ماهیانه نرخ در مناطق میانی تهران خبر می‌دهد. با این حال به لطف رشد نا چیز نرخ در مناطق جنوبی، شاخص کل نرخ مسکن شهر تهران نسبت به تیر ماه امسال ۰.۴ درصد افزایش و نسبت به مرداد ماه سال قبل ۹۱ درصد افزایش یافت.

از این رو قبل از اعلام تحولات بازار مسکن شهر تهران در تیر ماه، رئیس اتحادیه مشاوران املاک خبر داده بود که قیمت‌ های پیشنهادی در مناطقی از تهران ۸ تا ۱۸ درصد کاهش یافته است. قیمت مسکن شهر تهران در تیرماه ۱۳۹۸ به میانگین ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در هر متر مربع رسید که نسبت به ماه قبل، تنها ۰.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱ درصد رشد یافت. معاملات نیز ۴۸۰۰ فقره بود که کاهش ۶۵ درصدی را نسبت به تیرماه سال قبل نشان می‌دهد. این حجم از افت فشار ماهیانه نرخ از مرداد ماه ۱۳۹۴ تا کنون بی‌ سابقه بوده است.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با بیان اینکه تضعیف اصناف به ضرر اقتصاد ملی می باشد اذعان داشت: علی رغم کاهش قیمت، رکود در بازار آهن  همچنان موج می زند. در سال‌های اخیر کشور ما در تولید انواع مقاطع فولادی به مرزخودکفایی رسیده و در چشم انداز ۱۴۰۴، برای تولید خود عدد ۵۵ میلیون تن  رادر نظر دارد. این برنامه ریزی از این رو است که در حال حاضر کشور سالانه ۱۷ میلیون تن فولاد تولیدی را  مصرف و در حدود ۱۰ میلیون تن نیز اضافه ی تولید داشته است.

اگرچه تولید مقاطع فولادی درهر کشوری در زمره ی  کالاهای راهبردی می باشد و می توان میزان توسعه یافتگی هر کشوری را با میزان مصرف آن سنجید اما با توجه به تصمیم گیری جزیره‌ای که توسط وزارتخانه‌های مختلف صورت می گیرد و عدم درایت در برنامه ریزی،صادرات فولاد و آهن مصرفی به دست افرادی افتاده که نمی‌توانند قیمت واقعی آن را مشخص کنند.

عدم وجود مدیریت کارآمد در شرایط تحریم، با علم به این مطلب که بعد ازپتروشیمی، فولاد مهم ‌ترین کالایی است که می‌تواند ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشد، کاملا مشهود است و اگر دولت  بتواند حمایت مکفی را به عمل آورد، می‌توان اغلب بازار‌های مصرفی دنیا را به به نام خود درآوریم . کارشناسان معتقدند که قیمت گذاری آهن آلات می بایست بر اساس عرضه و تقاضا  در بازار تعیین گردد بدین ترتیب قیمت مصرف داخل متناسب با جریانات اقتصادی  داخل کشور و قیمت صادرات متناسب با قیمت جهانی مشخص گردد، اما در حال حاضر هیچکدام از آن‌ها متناسب با شرایط خود نیست.

از این رو رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با بیان اینکه علی رغم کاهش قیمت، رکود در بازار هم چنان  وجود دارد، اذعان داشت: در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم میلگرد چیزی در حدود ۴ هزار و ۱۰۰ و ۴ هزار و ۲۰۰ تومان می باشد که متقاضیان خرید هم چنان در انتظار افت بیشتر قیمت آهن آلات در بازار اهن می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، بر اساس تحقیقات کارشناسان بازار فولاد، نمی‌توان اهمیت عرضه شمش فولاد در بورس‌کالا را نادیده گرفت و البته این اهمیت در شرایطی برجسته‌ تر خواهد شد که شاهد هستیم مدت ‌ها خبری از عرضه گسترده شمش در بورس‌کالا نبوده است. انتظار بر این است که شمش‌ های عرضه‌ شده در بورس‌کالا نیز با توجه به سختگیری ‌های بورس از ویژگی‌ های کیفی و استاندارد های لازم برخوردار باشد، بنا بر این خرید از بورس‌کالا برای واحد های نوردی برجسته از لحاظ فنی یک مزیت به شمار می‌ رود. 
این ویژگی ‌های برجسته موجب شده تا واحد هایی که بخش مهمی از تولیدات خود را به بازارهای صادراتی عرضه می‌کنند، اولویت اول را خرید از بورس‌کالا قلمداد کنند بنابراین می ‌توان انتظار داشت که بخش مهمی از خریداران شمش در بورس، واحد هایی باشند که از این شمش به منظور تولید مصنوعات فولادی با کیفیت برای عرضه در بازارهای صادراتی منطقه‌ای و جهانی بهره می‌برند. اما و اگرهای عرضه شمش در بورس‌کالا می‌تواند به معنی لطمه خوردن بازارهای صادراتی میلگرد و سایر مصنوعات فولادی و آهن‌آلات ساختمانی صادراتی باشد. این ویژگی را باید جدی گرفت، زیرا بازارهایی که در ماه‌ ها و حتی سال‌های گذشته به زحمت به‌دست آمده در برابر یک تهدید داخلی قرار گرفته‌اند.
 در شرایط فعلی که صادرات با سختی‌هایی همراه است ایجاد نگرانی برای واحدهای نوردی با رویکرد صادراتی می‌تواند به زیان این واحدها و حتی اقتصاد کشور تمام شود. از سوی دیگر رقابت برای خرید این نوع شمش هم به نسبت بالاست که در فرآیند عرضه و تقاضا مسائل خاص خود را به همراه خواهد داشت. در کل شرایط فعلی که هم قیمت ‌های بورس‌کالا چهره‌ ای دستوری به خود گرفته و هم بازارهای داخلی و جهانی از جذابیت بالایی برخوردار نیستند باید بیش از حالت عادی به فکر واحد های تولیدی بود آن هم در وضعیتی که در بازارهای مشابه هم چون بازار پتروشیمی ‌ها توجه به فروش اعتباری مدنظر قرار گرفته تا خریدار در بورس‌کالا و مصرف‌ کنندگان این گروه کالایی بتوانند با تسهیلات بیشتری نسبت به خرید اقدام کنند. در شرایط فعلی شاید ضروری باشد که در برخی تصمیمات تجدید نظر شود آن هم در شرایطی که قطعا مکانیزم بازار بدون در نظر گرفتن قیمت‌ گذاری‌ های دستوری می‌تواند شرایط بهتری را برای همه بخش‌ های فعال درصنعت فولاد به همراه داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به اظهارات کارشناسان بازار مسکن با بیان این که در حال حاظر ۷۰ درصد بازار مسکن را دلالان و سوداگران اداره می‌کنند، همچنین دولت هم هیچ گونه عملکرد و سیاستی در حوزه مسکن نداشته و همچون مردم تماشاچی بوده است.

دولت اصلا سیاستی در حوزه مسکن اعمال نکرده، که بتوانیم بگوییم درست بوده یا نه و اوج فعالیت وزیر مسکن این بوده که به مردم توصیه کرده که خانه نخرند. از این رو مردم دیگر توان خرید مسکن را ندارند، با این قیمت ها بسیاری از تقاضاهای مصرفی از بازار مسکنخارج شده و وارد بازار استیجاری شده که فشار مضاعف بر مستاجران و بازار استیجاری وارد کرده است.

بازار مسکن زیر چنبره و حاکمیت مطلق سوداگران است و ۷۰ درصد بازار مسکن را دلالان و سوداگران اداره می کنند و آنها هر جهت که می خواهند مسکن را می برند. کارشناسان با تاکید بر این که با این شرایط رکود مسکن ادامه خواهد داشت. راه حلی که میتوان از آن استفاده کرد، باید دولت کاملا حضور محکم حاکمیتی و منطقی در بازار داشته باشد، بخش خصوصی باید مسکن بسازد اما توزیع عادلانه آن و این که چه نوع مسکنی و برای چه قشری یا دهکی بسازد باید در اختیار دولت باشد.

در کشور های دیگر ۱۵ تا ۲۰ درصد درآمد سرپرست خانوار هزینه مسکن می شود، اما در ایران کل درآمد سرپرست خانوار و حتی بیشتر از آن برای مسکن هزینه می شود، مردم دیگر توان خرید و اجاره مسکن ندارند. دولت هیچ آماری از مالکان و مستاجران و بد مسکن ها ندارد و هیچ تمایلی هم ندارد که کاری بکند و تا الان هیچ اتفاقی نیفتاده است. از این رو در سال قبل تورم رکودی را شاهد بود زیرا تقاضای مصرفی و واقعی در بازار نبود و خود سوداگران و دلالان قیمت ها را بالا می بردند.



:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

گزارشات میدانی روز گذشته بازار آهن حاکی از افزایش ۹۰ تومانی نرخ پایه عرضه میلگرد آجدار با رقم ۴۱۳۵ تومان بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده می باشد، در حالی که در بورس کالا دیده می شود که تا همین ۱۰ روز پیش، به سبب عدم استقبال تقاضا از عرضه های بورسی  قیمت ها در حدود ۴۱۱۰ تومان به ازای هر کیلو میلگرد بعلاوه مالیات بر ارزش افزوده  در کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد مطرح گردیده بود.

بازار در این روزها متاثر از معاملات هیجانی و رقابتی شمش فولادی در بورس کالا و مکانیزم جدید کشف نرخ پایه محصول نهایی بوده است که همین امر سبب گشته تا  مجددا شاهد عرضه میلگرد آجدار با نرخ پایه ۴۱۳۵ تومان در بورس کالا باشیم. این عرضه در حالی صورت می گیرد که میلگرد ممتاز پیشنهادی بنکداران، در کف نرخ بازار خارج از بورس کالا در دامنه قیمتی حدود ۴۰۶۰ تا ۴۱۰۰ تومان با رکود بازار و تقاضای مصرفی ضعیف دست و پنجه نرم می کند .

بدین ترتیب باید منتظر ماند و دید که مکانیزم فعلی کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد که ظاهرا در جهت حمایت از برخی فولادسازان وارد عمل گردیده، با توجه به در دسترس بودن کالای مرغوب با نرخی پایین تر از نرخ پایه عرضه‌های پیشنهادی بورس کالا، آیا به نتیجه مناسبی دست خواهد یافت؟

البته در دقایقی پایانی روز گذشته در حوزه  قوطی  پروفیل شاهد بروز برخی التهابات در بازار بوده ایم که دلایل آن را در کمبود ورق ۲ میلمبارکه، عرضه ورق گیلان و اهواز در بازار می توان جست و جو کرد امری که سبب گشت تا نرخ قوطی از۶۲۰۰ به مرز ۶۳۰۰ تومان به ازای هر کیلو برسد. از این رو محدودیت در عرضه ی این نوع ورق می تواند عاملی در تداوم یافتن سیر صعودی قیمت آهن آلات در این بازار در روز های آتی نیز باشد.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

هرچند در بررسی های صورت گرفته در بازار مسکن به مواردی چون خانوارهای تازه تشكیل شده، خانوارهای منحل شده، استهلاک مسکن، تخریب و نوسازی و حتی كمبود موجودی فعلی مسکن، توجه می شود؛ ولی باید دقت داشت که تقاضای مسكن، دقیقا همان بخش از نیاز است كه با قدرت خرید همراه بوده وتا به بازار ورود پیدا می‌كند. قدرت خرید یا توان مالی خانوار نیز بستگی به درآمد و پس‎انداز گذشته، حال و آینده آنها دارد. در کنار بحث مالی حوزه مسکن متغییر های بسیاری  چون انتظار تغییر قیمت مسکن در آینده، نقدینگی و تورم، بازده دارایی های رقیب، تحولات جمعیتی و... بر تقاضای مسکن، اثر مستقیمی دارد. البته نکته مهم در بخش مسکن تک بعدی نبودن آن می باشد  چرا که از آن هم برای سرمایه گذاری و هم برای مصرف استفاده می شود. از این رو متقاضیان مسکن در دو حوزه مصرفی و سرمایه ایمورد بررسی قرار می گیرند.

متقاضیان مصرفیِ هدفشان ها تأمین سرپناه و محلی برای سکونت است؛ زیرا مسکن، یکی از ضروریات زندگی و کالایی فاقد جانشین است. تقاضا در این بخش، عمدتاً به وسیله خانوارهایی شكل می‌گیرد كه اولاً: ریسك‌گریزند؛ ثانیاً: به دنبال حفظ ارزش ثروت و دارایی خود در بلندمدت می‌باشند و ثالثاً: از آنجا كه به خرید مسكن، نگاهی بلندمدت دارند، بنابراین نقدشوندگی برای آن‏ها چندان با اهمیت نیست.

اما تقاضای سرمایه ای در بازار داراییِ املاک صورت می‌پذیرد. متقاضی سرمایه‌ای، با هدف بهره‌مندی از عایدی سرمایه، اقدام به خرید مسکن می کند که شامل تقاضای خرید مسكن برای استفاده غیرشخصی و تقاضای خرید مسكنِ سوداگرانه می باشد که در تقاضای خرید مسكن برای استفاده غیرشخصی انگیزه‏ هایی چون اجاره‏ داری و حفظ قدرت خرید نهفته است. متقاضیان سوداگرانۀ خرید مسكن  را نیز می‌توان به تمایل آنان براي خانه‏ های خالی، توجه به بازارهای رقیب مسکن و ورود و خروج سریع  با هدف کسب سود از نوسانات کوتاه‏ مدتِ قیمت دارایی مشخص نمود. البته نباید از تأثیرگذاري بالای  این متقاضیان بر نوسانات بازار مسکن چشم پوشی نمود.

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با توجه به اینکه هم اکنون نسبتِ قیمتِ مسکن به درآمد خانوار، به حداکثر رسیده استف تقاضای مصرفی به شدت تضعیف شده و به تبع آن، انتظار می رود شاهد خروج اجباری سوداگران از بازار مسکن و استقرار بازار در یک ثبات نسبی چند ساله باشیم.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 بازار آهن علت نوسانات روز گذشته در بازار را در عواملی چون افزایش قیمت نرخ پایه شمش در بورس کالا جست و جو می کند. این سناریو با پیشنهاد مکانیزمی از سمت برخی از فولادسازان بزرگ آغاز گردید که بر اساس آن نرخ محصول نهایی ۷ درصد بالاتر از نرخ معاملاتی شمش فولادی تعیین می گردید؛ ماحصل این مکانیزم، افزایش حدودا ۲۵۰ تومانی نرخ پایه محصول نهایی در بورس کالا بود که این افزایش قیمت با عقب‌نشینی و عدم پذیرش تقاضا در بازارهمراه شد. 

همزمان با این رخداد به منظور جلوگیری از التهاب سازی های بازار داخلی متاثر از هیجانات افسار گسیخته معاملات شمش در بورس کالا، معاونت محترم وزارت صمت، بلافاصه دستورالعملی را صادر نمود که تنها به ثبت نام کنندگان در سامانه بهین‌یاب اجازه خرید از بورس کالا داده شود؛ این دستورالعمل با مخالفت شدید فولادسازان بزرگ بالادستی مواجه شد چراکه با حذف تعداد زیادی از شرکت کنندگانی که در سامانه بهین یاب ثبت نام نکرده اند و به اذعان گروهی از نوردکاران این افراد عمدتا شامل واسطه ها و طلبکارانی هستند که با تهاتر شمش با فولادسازان بالادستی، طلب خود را وصول می کنند. رقابت کاذب در سمت خرید شمش با این دستورالعمل به شدت کاهش پیدا می کند و این موضوع بر خلاف میل و خواسته فولادسازان بالادستی می باشد، لذا شروع این چالش به وجود آمده با توقف عرضه شمش در بورس کالا همراه شد؛ بطوریکه حدود ۱۲ روز همزمان با اینکه عرضه شمشی در بورس کالا صورت نمی گرفت. نرخ پایه محصول نهایی یامیلگرد هم برای تقاضا جذاب نبود و معاملات قابل توجهی صورت نمی‌گرفت تا اینکه با تمهید کمیته تخصصی تنظیم بازار فولاد نرخ پایه محصول نهایی حدود ۷۰ تومان کاهش پیدا کرد و متعاقب آن قفل تقاضا در بورس کالا برای محصول نهایی شکسته شده و شاهد معاملات محصول نهایی در روز گذشته در بورس کالا بوده ایم.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار اهن، در روزهای گذشته شاهد اطلاعیه عرضه شمش از سمت برخی کارگزاری‌ها در زمان آتی با نرخ پایه حدود ۳۲۷۰ بودیم؛ که حدودا با افزایش ۱۲۰ تومانی نسبت به آخرین عرضه رسمی توام می‌گردید؛ شنیده ها حاکی از این است که این نرخ پایه پیشنهادی مجددا با مخالفت ناظر بورس کالا مواجه شده و عرضه های پیشنهادی شمش پذیرفته نشده است. در خلال این چالش به وجود آمده شاهد استعفای مدیرعامل یکی از فولادسازان بزرگ کشور نیز بودیم که البته علت آن موضوعی خارج از این چالش عنوان شد. به هر حال بازار آشفته قیمت گذاری آهن با کوچکترین جرقه دچار چالش می شود و آرامش را از متقاضیان خرید آهنآلات سلب می کند.



:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، طی چند روز گذشته به سبب عدم عرضه شمش فولاد سازان بزرگ در بورس کالا، بازار مقاطع طویل فولادی تا حدودی با کمبود جدی شمش قوس مواجه شده است. از سوی دیگر این کمبود فرصتی را فراهم آورده تا فولاد سازان کوچکتر بخش خصوصی حوزه القایی در کمبود شمش قوس، تمایل به افزایش قیمت از خود نشان دهند، به طوری که بنا بر گزارش نرخ باکس شاهد افزایش متوسط حدودا ۵۰ تومانی نرخ شمش القایی در این بازار بودیم.

از طرفی فقدان تقاضای موثر و مصرفی یا به عبارت دیگر عدم رونق بازار محصول نهایی در بازار داخلی موجب شده تا اکثر نورد کاران داخلی در مواجه با این فشار وارده از سمت حوزه القایی از خود مقاومت نشان داده و هم چنان حفظ ثبات را در دستور کار خود قرار دهند.از طرف دیگر برخی از این نورد کاران، برای تولید محصول ممتاز خود نیاز به تامین شمش قوس دارند که معمولا از بورس کالا تهیه شده و به بازار القایی مرتبط نمی باشد.

شرایطی که به وجود آمده است برخی از این تولید‌ کنندگان حوزه نورد بخش خصوصی را با چالش جدی مواجه ساخته است، چرا که نه‌ تنها شمش القایی تامین کننده مواد اولیه محصول تولیدی آنها نخواهد بود بلکه با ادامه این وضعیت چه بسا ممکن است خط تولید آنها متوقف گردد یا مجبور به استفاده از مواد اولیه ‌ای گردند که کیفیت محصول خروجی آنها را تغییر داده که قطعا مورد پذیرش مشتریان آنها واقع نخواهد شد.

با توجه به پیشنهاد قیمت میلگرد آجدار ۴۰۰۰ الی ۴۰۵۰ تومان با احتساب مالیات ارزش افزوده در حجم عمده از برخی مبادی این حوزه در بازار داخلی و خارج از بورس کالا، نرخ پایه کنونی میلگرد آجدار علی رغم کاهش ۷۰ تومانی هم چنان برای سرمایه گذار میانی جذاب دیده نشده و لذا همان طوری که شاهد بود ایم، عرضه ها هم چنان بدون متقاضی باقی .

 

 


:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، قیمت مسکن پس از آن‌که سر به فلک کشید، ظاهرا با توقف رشد در کلان شهر ها مواجه شده و حالا دولت باید برای رکودی که کارشناسان زمان آن را چهار تا پنج سال عنوان می‌کنند برنامه داشته باشد، تولید مسکن استیجاری، شکستن قیمت زمین و ارایه مشوق به سازندگان از جمله پیشنهادات کارشناسی است.

بازار مسکن شهر تهران پس از آن‌ که به میانگین متری ۱۳.۵ میلیون تومان رسیده وارد کسادی عمیقی شده است، چرا که معاملات ۶۵ درصد نسبت به تیر ماه سال قبل کاهش یافته است. پیش‌ بینی می‌شود این کسادی به سایر شهرها نیز سرایت کند.

اتفاقی که معمولا در زمان رکود مسکن رخ می‌دهد این است که دولت‌ ها از بخش ساخت و ساز غافل می‌شوند، زیرا تقاضای موثر را ملاک قرار می‌ دهند. در حالی که کارشناسان می‌گویند تقاضای مطلق در پایان زمان رکود بروز می‌کند. این آب انباشته شده پشت سد با یک تلنگر طغیان می‌کند، تلنگر معمولا با جهش  نقدینگی که به نوسانات بازار های ارز، طلا یا بورس می‌انجامد زده می‌شود. بخصوص که در ایران تولید پول و شبه پول همواره در سطح اقتصاد وجود دارد. بنا بر این از حالا  دولت باید به فکر ساخت و ساز باشد، تا از نیاز کشور به تولید سالیانه یک میلیون واحد مسکونی عقب نماند.

ورازت راه و شهر سازی طی ماه‌ های اخیر برنامه‌ های متنوعی را برای بخش مسکن ارایه کرده و تولید ۱.۳ میلیون واحد مسکونی تا دو سال آینده را در دستور کار قرار داده است. البته کارشناسان نقد هایی به این برنامه دارند، چرا که بخشی از تولید قرار است در مناطق انجام شود که مسکن مهر در آن با شکست مواجه شد. مسوولان دولت‌های نهم و دهم اقدام به ساخت مسکن مهر در مکان‌هایی کردند که به دلیل نبود خدمات و زیر ساخت‌ ها تقاضای واقعی تمایل به حضور در آن‌ جا نداشت.



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، عدم حک سایز میلگرد بر روی آن معظل معاملات این روزهای بازار شده است. اگرچه بر اساس استاندارد ISNO ۳۱۳۲ تمامی تولیدکنندگان میلگرد آجدار استاندارد موظف به حک "سایز میلگرد" و همچین "روش تولید" و بالاخره "علامت اختصاری شرکت تولیدی" هر چند متر بر روی محصول تولیدی خود هستند اما تداوم تولید آهن آلات سبک و غیر استاندارد و فاجعه هایی می توان برای آن متصور بود بیش از پیش به همت و توجه مسئولان نیازمند است.

گزارشات میدانی حاکی از این است که تعداد انگشت شماری از مبادی تولیدی، میلگرد آجدار سبک وزن غیر متعارف به منظور توزیع در بازار داخل تولید می کنند که حک "سایز"  میلگرد بر روی محصول تولیدی آنها متاسفانه صورت نمی گیرد؛ بدین صورت که با مراجعه مسئولان نظارتی به فرض مثال میلگرد آجدار تولیدی ۱۵ را به جای میلگرد آجدار ۱۴ معرفی می کنند؛ در صورتی که مشتری این میلگرد آجدار خریداری شده را به جای سایز ۱۶ در بازار خرده فروشی به صورت شاخه فروشی به مصرف کننده نهایی می فروشد.

برای بازارهای صادراتی پیش تر شنیده بودیم که تولید میلگرد های سایز فرد؛ بطور مثال ۱۱ - ۱۳ - ۱۵ و ... برای برخی از مشتریان خارجی ما بطور مثال افغانستان، جذاب دیده شده و خریداران خاص خود را  دارد اما از آنجایی که دفترچه محاسبات سازمان نظام مهندسی کشور ما براساس استاندارد ملی  ISNO ۳۱۳۲ تدوین گردیده؛ لذا بنظر نمی رسد که توزیع میلگرد آجدار سایز فرد (به استثنای سایز ۲۵) در کشور متداول شود.

با علم به قوانین حاکم بر نظام مهندسی کشور و عدم وجود برخورد قاطع با تولید کنندگان  آهن آلاتی که این قوانین را رعایت نمی کنند و اسباب توزیع و خرید را برای دلالان مهیا می کنند هنوز سکوت مقامات نظارتی در رابطه با این حقیقت تلخ حاکم بر بازار آهن جای بسی تعجب دارد.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، نوسان محدود قیمت ‌ها در بازار فولاد و یک گام به پس و یک گام به پیش قیمتی، تاکنون موجب شده تا شاهد افت قیمت‌ های گسترده ‌ای نباشیم همان‌ گونه که رشد نرخ مهمی هم تجربه نشد. این روند رفت و برگشتی و نسبتا با ثبات قیمت‌ ها در کنار افت قیمت دلار و البته برخی جرقه‌ ها از رشد تقاضا نشان می‌ دهد که وزن داده‌ های افزایشی گویا برابر با داده‌ های کاهشی شده و بازار به یک ثبات شکننده دست یافته است.

پیچیدگی بازار فولاد هر روز شدید تر از روز قبل می‌ شود. جرقه‌ های رشد نرخ روز های اخیر یا رشد نسبی تقاضا در بورس‌کالا هم چندان برای این بازار منفعتی به همراه  نداشت و البته جریان کلی نرخ را تغییر نداد اگر چه می‌ توان گفت جریان عمومی
 نوسان قیمت ‌ها در بازار داخلی باز هم به سمت کاهش نرخ متمایل شده است. این یعنی حمایت روانی و فنی قیمت‌ ها در بورس‌کالا با اندکی تغییر رو به‌ رو شده است و بازار نتوانسته در برابر جو روانی کاهش قیمت دلار مقاومت کند. این نوسان نرخ را باید جدی گرفت، زیرا احتمال دارد آغاز یک جریان جدید باشد که خود دنیایی حرف را در پی دارد.

از سوی دیگر می ‌توان این احتمال را مطرح کرد که بازار وارد نوسانات منطقی خود شده و چند درصد افت نرخ در کنار چند درصد افزایش قیمت‌ ها روال عادی بازار است و این تکانه ‌های قیمتی است که نشان می ‌دهد هنوز تحرک در بازار داخلی وجود دارد. احتمال تحقق این ذهنیت‌ ها وجود دارد آن‌ هم در شرایطی که نوسان قیمت‌ ها به‌ طور متوسط ناچیز ارزیابی می‌ شود.

نوسان محدود قیمت به این معنی است که هر فعال بازار یا ناظران نوسان قیمت‌ ها، می ‌تواند ذهنیت خود را آن‌ گونه که مایل است یا تجربه پیشین و اطلاعات در اختیار وی اجازه می ‌دهد، تحلیل کند. به‌ صورت دقیق‌ تر می ‌توان نظرات گسترده و متنوعی را در بازار مشاهده کرد که بعضا متناقض هم هستند.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، یکی از اصلی ترین روش های کنترل التهاب و هیجان بازار مسکن راه اندازی بازار اجاره داری حرفه ای است،  چرا که به واسطه آنکه تامین اجاره بها و اجاره نشینی در شرایط فعلی و در نبود بازار اجاره داری حرفه ای به مهم ‌ترین دشواری معیشتی خانوار ها تبدیل شده است.

بهتر است به جای اجرای سیاست های عجولانه در حوزه مسکن راهکار هایی مورد توجه قرار بگیرد که در نهایت منجر به توزیع برابر ثروت و در نتیجه کاستن از بار التهابات قیمتی و هیجانی دربازار مسکن شود. برخی از سیاست هایی که این روز ها از سوی مسوولان بخش مسکن مورد تاکید قرار می گیرد در گذشته نیز آزمون شده است که نتیجه ای جز توزیع ارزشمند ترین و کمیاب ترین دارایی اجتماعی یعنی زمین تنها در میان برخی از اقشار نداشته است که همین اقدامات در گذشته منجر به باز توزیع نا برابر ثروت در میان اقشار و گروه های مختلف جامعه شد.

افزایش قیمت مسکن معلول یک عامل بنیادی عمومی به نام تداوم رشد بالای نقدینگی و عوامل بنیادی مختص خود بوده و اجتناب‌ ناپذیر رخ داده و در ضمن افزایش قیمت مسکن شدیدتر از افزایش قیمت کالا ها و خدمات بوده است. از آنجا که برای خرید و تملک مسکن نیاز به مبلغ نقدی اولیه بالایی است و از آنجا که وام بانکی بخش اندکی از کل قیمت مسکن را تشکیل می‌دهد، اگر قیمت مسکن شدیدتر از قیمت کالا ها و خدمات افزایش یافته است و اگر می‌ دانیم که برای بخش قابل‌ توجهی از افراد جامعه حقوق و دستمزد شدیدتر از تورم افزایش نیافته است، آنگاه نتیجه می‌ گیریم که بخش قابل‌ توجهی از افراد جامعه در تهیه مسکن ناتوان باقی مانده و این ناتوانی به تدریج تشدید شده است.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

هشدارهای پی در پی در رابطه با عدم سبک فروشی و شاخه فروشی میلگرد آجدار را در این برهه حساس زمانی به کرات شنیده ایم چراکه عدم توجه به استفاده از این نوع محصول ممکن است به فاجعه ای بزرگ ختم شود. منشاء استقبال از خرید میلگرد آجدار سبک وزنی که طبیعتا غیر استاندارد هم می باشد استقبال متقاضیان خرید و متاسفانه سهل‌انگاری مصرف کننده نهایی در این رابطه می باشد.

یکی از راه هایی که تولید کنندگان را به سمت اصلاح وزن محصولات رهنمون می کند عدم شاخه فروشی در شاخه های انتهایی توزیع و در سمت آهن فروشان می باشد و هشدار های مکرر قطعا  می تواند ریشه شاخه فروشی این کالا را  در کشور خشک کند. برای مثال زمانی که مهندس پروژه بر اساس جدول استاندارد محاسباتی خود مصرف میلگرد آجدار سایز ۱۶ را تجویز میکند، منظور وی استفاده از میلگرد آجدار باوزن استاندارد می باشد. تصور اینکه عوامل فروش یا مجری ساخت با خیانت به این محاسبات، موجبات مصرف میلگرد آجدار سبک وزن را در این سازه ها فراهم می‌نماید واقعا وحشتناک و عواقب آن در مواقع زلزله چه بسا جبران ناپذیر خواهد بود .

از این رو آهن پرایس نیز در تحلیل اخبار بازار آهن، اشاره به این موضوع را امر مهمی در پروژه های ساختمانی دانسته است چرا که غفلت از آن، بازی با جان جماعتی بی گناه است  که به وجدان سازنده و مهندس ساخت اعتماد نمودند. از این رو در خرید آهن آلات می بایست بیش از پیش جانب احتیاط را رعایت نمود.

در حوزه ی فروش آهن توزیع کنندگان می بایست در کنار کسب درآمد به وجدان کاری نیز توجه کنند تا دست سودجویان و سوداگران از این بازار کوتاه گردد. البته وسوسه خرید و فروش در قیمت آهن آلات که در کف قرار گرفته اند قطعا جمع کثیری را فریب می دهد.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، اکنون تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی مسکن به صورت انفرادی و تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی بانک مسکن برای زوجین در شهر تهران با منابع صندوق یکم برنامه بانک مسکن برای خانه ‌دار کردن متقاضیان است. در حالی که میانگین قیمت مسکن در تهران به اذعان بانک مرکزی به رقم ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در هر متر مربع رسیده است، تسهیلات بانکی صندوق پس انداز یکم بانک مسکن برای زوجین با رقم ۱۶۰میلیون تومان فقط به ۱۱ متر خرید خانه در شهر تهران کمک می‌کند. تسهیلات بانکی برای خرید مسکن به خصوص در شهر های بزرگ آن قدر کم است که به اذعان مرکز پژوهش های مجلس فقط ۲۰ درصد قیمت خانه را شامل می شود. اکنون تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی مسکن به صورت انفرادی و تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی بانک مسکن برای زوجین در شهر تهران با منابع صندوق یکم برنامه بانک مسکن برای خانه‌ دار کردن متقاضیان است.
بر اساس گزارش اخیر بانک مرکز ی متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌ های معاملات ملکی شهر تهران ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۴ و ۹۱.۵ درصد افزایش نشان می‌ دهد. 
با احتساب رقم میانگین قیمت مسکن و رقم وام اعطایی بانک مسکن از طریق صندوق یکم به زوج های جوان در صورت اخذ این وام فقط می توان ۱۱ متر خانه در تهران خریداری کرد. بنا بر این متقاضی خرید مسکن باید پس انداز کلانی در اختیار داشته باشد تا بتواند با دریافت این نوع تسهیلات خانه خود را خریداری کند و خود این تسهیلات هیچ متقاضی را نمی تواند صاحب مسکن کند، البته بانک مسکن در برنامه جدید خود افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر را گنجانده است.



:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

گزارش میدانی از بازار آهن حاکی از این است که یک سوال مشابه در ذهن اغلب متقاضیان خرید آهن در بازار موجود دارد، که آیا قیمت‌ها در بازار داخلی به کف رسیده است که تاکنون کاهش بیشتر نرخ آهن آلات را شاهد نیستیم یا اگر هم هنوز پتانسیل افت قیمت‌ها وجود دارد، چرا کاهش قیمت بزرگی همراه با افت نسبی قیمت دلار آزاد و نیمایی ثبت نمی‌شود.

فروش‌های اعتباری هم نگرانی جدیدی برای اهالی بازار است؛ اگرچه نقد های بسیاری به شیوه نرخ‌گذاری در بورس‌کالا هم جدی است. تجمیع این موارد به بازار  منجر شده که تاکنون کمتر فضا برای خودنمایی با فرض این همه داده مختلف وجود داشته باشد. شاید برای کوتاه‌مدت انتظار برای عدم تغییر در بازار چندان هم دور از ذهن نباشد.

رشد نرخ روزهای اخیر یا رشد نسبی تقاضا در بورس ‌کالا هم چندان برای این بازار منفعتی به همراه نداشته است و نتوانسته جریان کلی نرخ را تغییر دهد اگرچه می‌توان گفت جریان عمومی نوسان قیمت‌ها در بازار داخلی، باز هم به سمت کاهش نرخ متمایل شده است. این یعنی حمایت روانی و فنی قیمت‌ها در بورس‌کالا با اندکی تغییر روبه‌رو شده است و بازار نتوانسته در برابر جو روانی کاهش قیمت دلار مقاومت کند. این نوسان نرخ  در روزهای گذشته را باید جدی گرفت، زیرا احتمال آغاز یک جریان جدید که خود دنیایی حرف را در پی دارد، می باشد.

به تحلیل کارشناسان آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار آهن، می‌توان این احتمال را مطرح کرد که بازار وارد نوسانات منطقی خود شده و چند درصد افت نرخ در کنار چند درصد افزایش قیمت‌ها روال عادی بازار می باشد و این تکانه‌های قیمتی است که نشان می‌دهد هنوز تحرک در بازار داخلی وجود دارد . بدین ترتیب اگرچه تقاضا اندکی رشد پیدا کرده است ولی از بازار حمایت چندانی نمی‌کند. موجودی انبارها نیز پس از رفت و برگشت‌های اخیر چندان بالا نیست و البته کمتر کسی ریسک خرید را در این شرایط متحمل می‌شود.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، برخی از مبادی حوزه قوطی و پروفیل، دیروز  آخر وقت، بدون توجه به وضعیت تقاضا، با تغییر روند، بنا را بر افزایش قیمت محصولات تولیدی خود گذاشتند، در خصوص چرایی این موضوع به نظر می رسد که از زمزمه اجرایی شدن ورق و محدودیت تامین مواد اولیه بیم دارند، لذا به نوعی به استقبال گرانی رفته و برای آن فرش قرمز پهن کرده اند، از طرفی به نظر می رسد توجه به کاهش حجم تقاضا و معاملات داخلی محصولات این حوزه نسبت به سال گذشته از سوی اینها مغفول مانده باشد، چرا که درصورت حضور فعال کارخانجات گیلان و اهواز در بازار داخلی؛ این سناریوی کاهش احتمالی عرضه ورق کلاف گرم فولاد مبارکه متاثر از مکانیزم مچینگ، تا حد زیادی جبران خواهد شد.
به عبارت دیگر در واکاوی جزییات چرایی بروز این رفتار از سوی برخی از تولید کنندگان حوزه قوطی و پروفیل این طور متوجه شدیم که نگرانی های برخی از تولید کنندگان این حوزه وقتی افزایش پیدا کرد که شنیدیم برخی از آنها عنوان کردند که: مدتی بود برخی از کارخانجات تولید کننده میانی ورق همانند کارخانجات گیلان و اهواز در تامین تختال مورد نیاز خود با برخی محدودیت ها مواجه شدند که البته در ادامه از برخی دیگری از فعالان بازار شنیدیم که این مشکل به زودی مرتفع خواهد شد. با این حال علیرغم این که خبر کمبود عرضه تختال در بازار داخلی هنوز به طور رسمی از سوی هیچ مدیر مسئولی تایید یا رد نشده است.
بنا بر اظهارات کارشناسان، اصل این تغییر روند در واقع به نگرانی هایی مربوط می شود که هنوز به وقوع نپیوسته است . لذا ادامه روند بازار کاملا وابسته به معاملات امروز ورق کلاف گرم بورس کالا و خروجی کارخانجات گیلان و اهواز در روز های آتی بستگی خواهد داشت.



:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار فولاد، بر اسای آمار های بانک مرکزی، که در تیر ماه سال جاری ۱۲ منطقه از مجموع ۲۲ منطقه شهر تهران با کاهش متوسط قیمت نسبت به ماه قبل مواجه بودند. قیمت خرید و فروش یک متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران در تیر ماه سال ۱۳۹۸ به ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱.۵ درصد افزایش نشان می ‌دهد. تعداد معاملات انجام شده طی این ماه ۴ هزار و ۸۰۰ فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۰ و ۶۴.۶ درصد کاهش نشان می‌ دهد.
از این رو کاهش قابل ملاحظه حجم معاملات بازار مسکن در ماه‌ های اخیر موجب شده است تا رشد ماهانه قیمت مسکن روند کاهشی به خود گرفته و در تیر ماه سال جاری به ۰.۴ درصد تقلیل یابد. این میزان رشد در شرایطی محقق شده است که در این ماه ۱۲ منطقه از مجموع ۲۲ منطقه شهر تهران با کاهش متوسط قیمت نسبت به ماه قبل مواجه بودند. در این ماه شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل ۲۴.۸ و ۲۲.۵ درصد رشد نشان می دهد.
تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۸ تعداد معاملات آپارتمان ‌های مسکونی شهر تهران در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۸ به حدود ۲۶ هزار و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۴۹.۹ درصد کاهش نشان می‌ دهد. در این مدت متوسط قیمت یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه ‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۰۲.۴ درصد افزایش نشان می‌ دهد.



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار آهن، روز گذشته بازار مجددا بدون هیچ منطق خاصی دچار شوک افرایش قیمت در برخی محصولات خود هم چون قوطی پروفیل شد البته برخی کارشناسان چرایی این موضوع را در اجرایی شدن مچینگ ورق و محدودیت تامین مواد اولیه می دانند که سبب گشته بازار به نوعی به استقبال گرانی رفته و برای آن فرش قرمز پهن کند، از طرفی دیگر به نظر می رسد توجه کافی به کاهش حجم تقاضا و معاملات داخلی محصولات این حوزه نسبت به سال گذشته صورت نگرفته است. در این میان حضور فعال کارخانجات گیلان و اهواز در بازار داخلی می تواند این سناریوی کاهش احتمالی عرضه ورق کلاف گرم فولاد مبارکه متاثر از مکانیزم مچینگ را تا حد زیادی جبران کند.

از ارتباط با دو خبر شنیده شده در بازار این طور می توان استنتاج کرد؛ که اصل این تغییر روند در واقع به نگرانی هایی مربوط می شود که هنوز به وقوع نپیوسته است . لذا ادامه روند بازار کاملا وابسته به معاملات صورت گرفته در حوزه ورق کلاف گرم بورس کالا و هم چنین خروجی کارخانجات گیلان و اهواز در روزهای آتی بستگی خواهد داشت.

البته همانطور که قبلا اعلام گردید نوسانات بازار آهن آنچنان که تصور می رفته است نتوانسته سبب غافلگیری متقاضیان خرید در بازار شود. چرا که تا زمانی که تدبیری درست در جهت افزایش قدرت خرید جامعه صورت نگیرد نمی توان با افزایش قیمت انتظار بازار پویایی را داشت. بلکه افزایشات بی رویه فقط می تواند ضربات مهلکی بر پیکره ی سلامت رفتاری جامعه وارد کند.

صفحات حوادث جراید منتشره حاکی از اعمال فشار های مضاعف اقتصادی در پی تشدید حجم تحریم ها به جمع کثیری از مردم جامعه می باشد که در غالب تولید کننده، توزیع کننده و یا مصرف کننده در تکاپوی کسب رزق برای ادامه حیات و معشیت می باشند.



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، به دلیل حجم بالای مصرف مقاطع فلزی در تولید ساختمان، بخش زیادی از هزینه‌ های ساخت صرف خرید این قطعات می‌ شود. به همین دلیل کوچک‌ ترین افزایش در قیمت پروفیل‌ های ساختمانی مانند تیرآهن، میلگرد، نبشی و دیگر آهن آلاتی که معمولاً اسکلت ساختمان را شکل می ‌دهند تأثیر چشمگیری در قیمت مسکن به همراه خواهد داشت.

تیر آهن یکی از مهمترین پروفیل ‌ها در صنعت ساختمان شناخته می‌ شود. حجم استفاده از این محصول به انداز ه‌ای بالا است که حتی کوچکترین تغییر در قیمت تیر آهن موجب اختلاف زیاد در هزینه اجرا خواهد شد. انتخاب مناسب چنین کالای مهمی تاثیر بسیاری در تعیین موفقیت و شکست پروژه خواهد داشت.

با توجه به تغییر شرایط حاکم بر بازار، شاهد نوساناتی در قیمت محصولات فولادی از جمله تیرآهن هستیم که از متریال‌ های اولیه و اساسی در سازه‌ ها به شمار می‌آید. خرید تیر آهن در زمان و با قیمت مناسب می ‌تواند یکی مهمترین از عوامل موفقیت در بازار رقابتی صنایع مختلف باشد.

افزایش قیمت آهن الات آثار روانی نیز به همراه خواهد داشت که موجب افزایش قیمت مصالح دیگر خواهد شد. افزایش ناشی از این اثر به مراتب می ‌تواند شدیدتر از رشد حاصل از اثر مستقیم باشد و ممکن است موجب به وجود آمدن شرایط اضطراری در مسکن شود.

افزایش قیمت آهن تأثیر خود بر قیمت مسکن را با وقفه چند ماهه نشان می ‌دهد. بسیاری از فعالان حوزه مسکن معتقدند افزایش قیمت آهن آلات علاوه بر افزایش آنی قیمت مسکن، در طول همان سال موجب افزایش قیمت مسکن خواهد شد و با یک وقفه زمانی چند ماهه بیشتر تأثیر خود را نشان خواهد داد.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آهن پرایس

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کمبود شدید آپارتمان های  نوساز در ماه‌ های اخیر به یکی از معضلات جست‌ و جوگران مسکن تبدیل شده بود اما در روز های اخیر به نظر می‌ رسد رویه سازنده‌ ها اندکی تغییر کرده است و شاهد عرضه جدید آپارتمان های نوساز در بازار مسکن بوده‌ ایم. از این رو تحقیقات میدانی حاکی از این است که ازدیاد فایل ‌های نوساز آن ‌قدر پر تعداد نیست که بتوان از آن به‌ عنوان یک اتفاق نادر ناگهانی در بازار مسکن یاد کرد، اما در عین حال تعداد این آپارتمان ‌ها برای فروش به حدی افزایش یافته که تفاوت جنس عرضه با ماه گذشته و ماه‌ های اخیر کاملا محسوس است.
برخی از کارشناسان اظهار دارند، گروهی از واسطه‌ ها معتقد هستند افزایش عرضه آپارتمان ‌های نوساز در بازار معاملات مسکن ناشی از این است که موعد پرداخت تسهیلات بانکی ساخت که بابت پروژه‌ های مسکونی دریافت کرده ‌اند، فرا رسیده و آنها ناگزیر هستند نسبت به بازپرداخت تسهیلات یا انتقال آن به خریدار در اسرع وقت اقدام کنند. البته بخشی از عرضه نوساز ها نیز نشأت گرفته از این واقعیت است که سازنده‌ ها از بابت اطمینان از بازگشت ثبات به قیمت مسکن تحت تاثیر عمیق ‌تر شدن رکود، دیگر ملاحظات گذشته را که سبب می ‌شد از عرضه خودداری کنند تا مبادا از موج افزایش قیمت ها جا بمانند، ندارند و در نتیجه اکنون انگیزه عرضه واحد های تکمیل شده را پیدا کرده‌ اند. آپارتمان ‌های نوساز و کلید نخورده بازار مسکن به ‌طور متوسط ۵ تا ۱۵ درصد بالاتر از قیمت آپارتمان‌ های کم سن تا سه سال ساخت فایل شده‌اند و این موضوع سبب شده تقاضای خرید آنها به شکل محسوس در بازار مسکن کاهش یابد.



:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 مرداد 1398 | نظرات ()